Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 14 av 18]

326 Re: Prepper-tråden.. on Tor 4 Aug 2016 - 10:04

Skal du ha Tesla, må du kjappe deg. 13 måneder med tap på rad nå, så det er vel ikke lenge før Elon er i samme klubben som Elizabeth Holmes nå..

Vis Medlemmets Profil

327 Re: Prepper-tråden.. on Fre 5 Aug 2016 - 17:44

EUs beste ban er norsk:

http://e24.no/boers-og-finans/dnb/dnb-topper-listen-er-europas-mest-motstandsdyktige-bank/23757848

Vis Medlemmets Profil

328 Re: Prepper-tråden.. on Fre 5 Aug 2016 - 21:06

Haya99 skrev:EUs beste ban er norsk...

Vi vet Razz

329 Re: Prepper-tråden.. on Fre 5 Aug 2016 - 21:16

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:EUs beste ban er norsk...

Vi vet Razz
Nytt slagord? BAN - Beste i EU
Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

330 Re: Prepper-tråden.. on Fre 19 Aug 2016 - 17:55

Ikke noe å bry seg om...
Alt er på stell, no worries..

Vis Medlemmets Profil

331 Re: Prepper-tråden.. on Fre 19 Aug 2016 - 22:16

Leste det BS faktisk.

Oljefondet ikke nevt..... og så sier de at lav kronekurs gir mer ulempe enn fordeler - fordi vi importerer mye - men det er jo nettopp det vi da gjør mindre av (importere) - men eksporten øker - og verdien av eksporten øker.

Så 50 dollar fatet er ikke så galt for oss når krona er 24% ned - og det gjør at norske firma nå tar tilbake oppdragene som tross alt er der.

Og boligbobla - den vet jeg mer om enn Zero-H.... og jeg er ikke nervøs.

Vis Medlemmets Profil

332 Re: Prepper-tråden.. on Lør 20 Aug 2016 - 8:19

Har du noe dekning for din påstand om at "eksporten øker"?

Sist gang jeg sjekket, var det stort sett eksport av olje som ga inntekt til denne steinrøysa, hva er det som har endret seg siden sist?

Hvilke produkter er det som har kommet inn og tatt oljen sin plass?

Tror du lever i en boble, jeg.. I en boble i en boble, faktisk..

Vis Medlemmets Profil

333 Re: Prepper-tråden.. on Lør 20 Aug 2016 - 9:31

Hørt om laks?

Turismen har også gjort det bra i år -pga lav krone og div terror......

Og vi har da endel annen eksportindustri - tro det eller ei....

Vis Medlemmets Profil

334 Re: Prepper-tråden.. on Lør 20 Aug 2016 - 20:32

Haya99 skrev:Hørt om laks?

Turismen har også gjort det bra i år -pga lav krone og div terror......

Og vi har da endel annen eksportindustri - tro det eller ei....

Har hørt om laks, ja.. I flg Google utgjør norsk fiskeeksport ca 17% av BNP, og da snakker vi ALL fisk, også den som er fisket fritt i havet..

Iflg samme Google, jobber det ikke mer enn ca 5.000 folk med "aqua-kultur" i Norge, og beregent totale arbeidsplasser når leverandører, service etc, etc inkluderes, så er det tallet estimert til 21.000 ansatte, eller ca halvparten av ansatte i Oslo Kommune..

Jippy! Dette skal redde dagen!

Turisme er IKKE verdiskapning, det er bare flytting av penger! Svensker som tar med penger hit, får tilsvarende mindre å kjøpe norsk laks for..

Lykken er en lav krone? Vel, skal ikke begynne på den der, The Race To The Bottom, har jeg igrunn sagt nok om før..

Jo'a.. Vi har annen eksoprt industri, men olje og gass var i en EKSTREM særklasse, og den tid er forbi.

Vis Medlemmets Profil

335 Re: Prepper-tråden.. on Tir 23 Aug 2016 - 15:58

I dag hørte jeg noe mer om laks.. Den driter noe helt for jævelig mye!

Møkkafisk!

Vis Medlemmets Profil

336 Re: Prepper-tråden.. on Tir 23 Aug 2016 - 19:49

Trollerud skrev:

I dag hørte jeg noe mer om laks..  Den driter noe helt for jævelig mye!

Møkkafisk!
Uff da, bæsjer fisken også? Og kuene fiser, har jeg lest, det er visst også et stort problem, i noens hoder. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

337 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 5:34

Tror man kan slå fast at laksen driter i alt. Den har igrunn lite å tape.

Vis Medlemmets Profil

338 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 5:40

Nok en video man absolutt ikke trenger å få med seg...

Vis Medlemmets Profil

339 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 8:00

Er det noen god grunn til at alle lastebiler plutselig skal stoppe?

Vis Medlemmets Profil

340 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 9:55

Trollerud skrev:

I dag hørte jeg noe mer om laks..  Den driter noe helt for jævelig mye!

Møkkafisk!
Ser forresten at fiskeriministeren den gang (artikkelen er 3 år gammel), Lisbeth Berg-Hansen, sa at hun ikke var bekymret for forurensning fra oppdrettsnæringen. Overraskende uttalelse fra en fiskeriminister som er medeier i SinkabergHansen, som driver med lakseoppdrett? Omsetning i 2011 på ca. 780.000.000,-, resultat 85.700.000,- i samme år.

Noen som lurer på om vi har korrupsjon i Norge? Suspect

Vis Medlemmets Profil

341 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 13:07

Hun angeli joulie eller hva hun heter som drev med etterforskning av korrupsjom konkluderte med at vi hadde en del korrupsjon i norge også-MEN den gjaldt ikke så store summer så det var ikke "så ille"...
Konklusjonen min ble da at tyskere/franskmenn forlanger 50-60 mill mens ola dunk fixer det for ei flaske sprit....

Vi selger oss for billig... Crying or Very sad

http://www.dagbladet.no/nyheter/regjeringsrapport-tyskerne-skal-bes-om-a-hamstre-mat-i-tilfelle-en-katastrofe/60860444

Vis Medlemmets Profil

342 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 16:15

Haya99 skrev:Er det noen god grunn til at alle lastebiler plutselig skal stoppe?

Grunnen heter "matematikk".

-Hørte du interviewet?

Vis Medlemmets Profil

343 Re: Prepper-tråden.. on Ons 24 Aug 2016 - 21:02

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:Er det noen god grunn til at alle lastebiler plutselig skal stoppe?

-Hørte du interviewet?

Gode gud.Noen av oss har arbeid Wink

Vis Medlemmets Profil

344 Re: Prepper-tråden.. on Tor 25 Aug 2016 - 5:41

Mahatma skrev:
Trollerud skrev:

-Hørte du interviewet?

Gode gud.Noen av oss har arbeid Wink

"Arbeidet" til Haya er å tegne hus. 4-åringer tegner hus. Han kan outsource jobben til den lokale barnehagen, og få masse tid til å se konspirasjonsteorifilmer..

Vis Medlemmets Profil

345 Re: Prepper-tråden.. on Lør 27 Aug 2016 - 14:36

Jævla rotter...

Vis Medlemmets Profil

346 Re: Prepper-tråden.. on Søn 28 Aug 2016 - 6:22

Ser ut som det er stadig fler som hiver seg på gull-trenden?

Vis Medlemmets Profil

347 Re: Prepper-tråden.. on Tor 1 Sep 2016 - 13:02

Gull trenden ja - det er en kåk i byen du mener - steget 23% siste året....

http://e24.no/privat/bolig/obos-prisene-i-oslo-har-steget-med-23-prosent/23781997

Vis Medlemmets Profil

348 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 5:41

Haya99 skrev:Gull trenden ja - det er en kåk i byen du mener - steget 23% siste året....

Om man seriøst mener at en "verdiøkning" på 23% har noe som helst med bærekraftighet og et "sunt marked", så... Verre boble har vi aldri vært i..

Igjen, se på verden rundt deg; Hanjin gikk konk i går. -Hvor lenge har jeg snakket om shipping indeksen "Baltic Dry"? Her ser man første brikke falle. Ha i bakhodet at DnB er en av verdens største shipping-banker, tipper Rune Bjerke sover dårlig i disse dager?

Igrunn har jeg sagt mer enn nok, de som ennå tror på at "systemet" kommer til å reparere seg selv, og tror på de "offisielle tallene", de kan jeg ikke gjøre mere for, og derfor skal jeg forsøke å la være..

Men før jeg gir meg helt, anbefaler jeg de som er "på vippen", og kanskje tror Trolleruden kan være inne på noe, å sjekke storyen som ble avdekket onsdag; Gull bestilt for leveranse gjennom Deutche Bank (Tyskland), ble avlyst av banken; Fysisk leveranse får du ikke gjennom Deutche Bank lengre..

Jeg har, Gud vet hvor lenge, forsøkt å fortelle at det fysiske markedet og papirmarkedet IKKE er det samme, nå har tyskerene fått bekreftet dette. -Og vent til dette blir det samme blir situasjonen i Usa..

Sier som Putin; Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å få dere til å forstå. Det er ikke muligheten til å lære, men viljen, "enkelte" sliter med..

Fortsett med hva dere tror på, lykke til med 23% boligboble-racet! Selv går jeg for hermetikk og selvberging en periode nå..

Vis Medlemmets Profil

349 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 6:23

Det er en stor fare som lurer - Trump - han blir antakelig pres i US og da kan det føre til kollapser.... Han og Brexit kan bli for mye....

Vis Medlemmets Profil

350 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 10:13

Trollerud skrev:
Haya99 skrev:Gull trenden ja - det er en kåk i byen du mener - steget 23% siste året....

Om man seriøst mener at en "verdiøkning" på 23% har noe som helst med bærekraftighet og et "sunt marked", så...  Verre boble har vi aldri vært i..

Igjen, se på verden rundt deg; Hanjin gikk konk i går. -Hvor lenge har jeg snakket om shipping indeksen "Baltic Dry"? Her ser man første brikke falle. Ha i bakhodet at DnB er en av verdens største shipping-banker, tipper Rune Bjerke sover dårlig i disse dager?

Igrunn har jeg sagt mer enn nok, de som ennå tror på at "systemet" kommer til å reparere seg selv, og tror på de "offisielle tallene", de kan jeg ikke gjøre mere for, og derfor skal jeg forsøke å la være..

Men før jeg gir meg helt, anbefaler jeg de som er "på vippen", og kanskje tror Trolleruden kan være inne på noe, å sjekke storyen som ble avdekket onsdag; Gull bestilt for leveranse gjennom Deutche Bank (Tyskland), ble avlyst av banken; Fysisk leveranse får du ikke gjennom Deutche Bank lengre..  

Jeg har, Gud vet hvor lenge, forsøkt å fortelle at det fysiske markedet og papirmarkedet IKKE er det samme, nå har tyskerene fått bekreftet dette. -Og vent til dette blir det samme blir situasjonen i Usa..

Sier som Putin; Jeg vet ikke hva mer jeg kan gjøre for å få dere til å forstå. Det er ikke muligheten til å lære, men viljen, "enkelte" sliter med..

Fortsett med hva dere tror på, lykke til med 23% boligboble-racet! Selv går jeg for hermetikk og selvberging en periode nå..

Hvis det ikke gjøres noe med boligprisene (og lite tyder på det) så er kanskje ikke rabuleringene dine så spinnvilt gale som de først så ut som...

Skjønner ikke at myndighetene ikke kan innføre progressiv eiendomsskatt.0% på første,liten prosent på andre (hytte er vel nærliggende å tenke på her) og så eksponensiell økning på andre og oppover?Utleie prisene vil vel bli dyrere i en periode samt flere boliger ut for salg vil vel gi lavere boligpriser.For meg ser det ut som en bedre "krise" enn den vi hadde på slutten av 80 tallet.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 14 av 18]

Gå til side : Previous  1 ... 8 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Next

Similar topics

-

» Prepper-tråden..