Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 15 av 18]

351 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 11:13

Mahatma skrev:Hvis det ikke gjøres noe med boligprisene (og lite tyder på det) så er kanskje ikke rabuleringene dine så spinnvilt gale som de først så ut som...

At det går til hællvettes med boligprisene er det bare et tidsspørsmål om, seff har Trollerud rett.

Mahatma skrev:Skjønner ikke at myndighetene ikke kan innføre progressiv eiendomsskatt.0% på første,liten prosent på andre (hytte er vel nærliggende å tenke på her) og så eksponensiell økning på andre og oppover?Utleie prisene vil vel bli dyrere i en periode samt flere boliger ut for salg vil vel gi lavere boligpriser.For meg ser det ut som en bedre "krise" enn den vi hadde på slutten av 80 tallet.

Konemor lurer å om hun skal bruke sparepengene på å kjøpe ennå et hus til utleie, så den eiendomskatten må ikke tulles med Evil or Very Mad

Mitt råd til henne var å vente et år eller to, så får hun to hus istedet for ett, for de samme pengene santa

352 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 12:38

Det er jo eiendomsskatt i de fleste kommuner - Oslo har nettopp innført det - skal ha verdi sånn ca. 5 mill før man må betale noe.

På 80-tallet var det andre mekanismer som funket - først høy rente - men 100% skattefradrag - så plutselig ned til 28% fradrag - + internasjonal finanskrise - det ble en hestekur som vi lærte endel av.

Det er jo foretatt visse innstramminger ift skattefrihet på leieinntekter og fler kommer.

Det at bolig i sentrale strøk har vært/er såpass god investering er nok med å drive prisene - i tillegg til gratis penger..

Vis Medlemmets Profil

353 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 15:49

Haya99 skrev:

...Det er jo eiendomsskatt i de fleste kommuner - Oslo har nettopp innført det - skal ha verdi sånn ca. 5 mill før man må betale noe.
.........

Dvs en ettroms med felles dobøtte i trappeoppgangen...

Vis Medlemmets Profil

354 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 20:32

Haya99 skrev:Det er en stor fare som lurer - Trump - han blir antakelig pres i US og da kan det føre til kollapser....  Han og Brexit kan bli for mye....

Jadda Haya.. Det er Trumph og Brexit som er problemet.

Det er ikke noe rart og lite bærekraftig å se i grafen under?

Vis Medlemmets Profil

355 Re: Prepper-tråden.. on Fre 2 Sep 2016 - 23:06

Den grafen ble litt for stor for forumet Razz

Edit:Til mobilen;)

Vis Medlemmets Profil

356 Re: Prepper-tråden.. on Søn 4 Sep 2016 - 10:03

Graf meg her og graf meg der.....

...men nå er verden endelig reddet; US-Kina skal rydde opp:

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klima/haandtrykket-som-kan-faa-fart-paa-dine-utslippskutt/a/23784255/

Vis Medlemmets Profil

357 Re: Prepper-tråden.. on Man 5 Sep 2016 - 10:05

Trollerud skrev:Skal du ha Tesla, må du kjappe deg. 13 måneder med tap på rad nå, så det er vel ikke lenge før Elon er i samme klubben som Elizabeth Holmes nå..

Håper du er klar til å hjelpe Elon med mer peeng, Haya?

Neste mann ut?

Vis Medlemmets Profil

358 Re: Prepper-tråden.. on Man 5 Sep 2016 - 10:08

Haya99 skrev:Graf meg her og graf meg der.....

Ja, graf deg både her og der, nå skal de legge på en QE4, og da skal alt bli bra..

Merkelig lojalitet du føler for denne gjengen, det må jeg si.. Når en fire-dobling av pengemengden ikke funker, prøver vi med 8-gangen?

Vet du hva? Det kommer ikke til å funke, det heller..

Vis Medlemmets Profil

359 Re: Prepper-tråden.. on Man 5 Sep 2016 - 13:43

Elon svidde av et temmelig kostbart fyrverkeri - så han trenger litt cash...

men ellers- Det funker jo som faen .... vi sitter her å knerter på tastaturet som før - jehg merke iaf ingenting.....

....og Suzuki er i ferd med å overta hegemoniet innen RR igjen - ref "vi" som har skrudd seg til NM i SBK - og overlegen MotoGP sier på Silverstone......

Vis Medlemmets Profil

360 Re: Prepper-tråden.. on Ons 7 Sep 2016 - 6:11

Trollerud skrev:Skal du ha Tesla, må du kjappe deg. 13 måneder med tap på rad nå, så det er vel ikke lenge før Elon er i samme klubben som Elizabeth Holmes nå..

Denne går ut til Haya: Elon; Geni eller svindler? Eller begge deler?

Vis Medlemmets Profil

361 Re: Prepper-tråden.. on Ons 7 Sep 2016 - 7:00

Gidder ikke lese Zero-hedgde ...de er for gale for meg... og så er de ekstremt høyre... som de fleste galninger...

Vis Medlemmets Profil

362 Re: Prepper-tråden.. on Man 12 Sep 2016 - 16:50

http://www.abcnyheter.no/penger/okonomi/2016/09/12/195241760/kinderegget-fra-helvete

Vis Medlemmets Profil

363 Re: Prepper-tråden.. on Tir 20 Sep 2016 - 5:59

Innledningen til Mekkern's artikkel:

"Veksten har uteblitt, de sosiale forskjellene har økt og spekulanter har nå forstått at regningen kan lempes over på skattebetalerne når noe går galt."

Dette kan jeg like..

Vi trenger ikke mer "vekst", en 1980 talls Egli er grommere enn en Busa, sosiale forskjeller er bra, vi trenger slaver, og folk som betaler skatt har bare seg selv å takke..

Ingen grunn til å endre på noe av dette..

Vis Medlemmets Profil

364 Re: Prepper-tråden.. on Man 26 Sep 2016 - 12:04

Hva var det jeg sa:

http://e24.no/boers-og-finans/deutsche-bank/deutsche-bank-faller-som-en-stein/23803938

Vis Medlemmets Profil

365 Re: Prepper-tråden.. on Man 26 Sep 2016 - 20:22

Haya99 skrev:Hva var det jeg sa:

Har du glemt hva du sa??

Du har sagt at det er lurt for staten å redde bankene. Så du har vært tilhenger av det Merkel sier de IKKE skal gjøre denne gangen.

Sånn? Nå kanskje du husker hvilke synspunkter du har i slike spørsmål?

Vis Medlemmets Profil

366 Re: Prepper-tråden.. on Tir 27 Sep 2016 - 7:26

Det jeg har sagt er at hvis det er helt nødvendig -skal de reddes - men da ved å ta over aksjene - slik man gjorde med Dnb her i landet - hadde de gjort det rundtom tenker jeg bankgutta hadde tatt en annen løsning - dvs -ikke kjørt det i grøfta....

Vis Medlemmets Profil

367 Re: Prepper-tråden.. on Tir 27 Sep 2016 - 12:24

Nå er vel aksjene snart gratis, så å overta dem er neppe noe stor greie; De som sitter på Deutche-aksjer er vel happy om noen er gale nok til å overta?

Spørsmålet du må svare på er hva gjør man så med derivatene? Det finnes ikke skattepenger nok i Tyskland, eller i hele EU for den saks skyld, for å løse ut alle sammen.

Men, men.. Dette finner vi snart ut av, en løsning må tvinge seg frem snart..

Vis Medlemmets Profil

368 Re: Prepper-tråden.. on Tor 29 Sep 2016 - 7:44

Og nå er DnB større en DB:

http://www.nettavisen.no/na24/dnb-strre-enn-deutsche-bank/3423267269.html

...med AP-Rune som sjæf.....

Vis Medlemmets Profil

369 Re: Prepper-tråden.. on Tor 29 Sep 2016 - 14:18

Ja, å måle seg mot verdens desidert værste bank, det er jo noe?

Det er jo helt utrolig at en "avis" kan lire av seg en reportasje om den økonomiske situasjonen til Deutsche bank, uten å nevne drivateksponeringen med ett eneste ord... Men, pytt.. Verden overlevde jo Lehman-kollapsen?
Så overlever vi vel Deutsche-kollapsen også..

Vis Medlemmets Profil

370 Re: Prepper-tråden.. on Tor 29 Sep 2016 - 18:51

Denne bør du se, Haya.. Så skjønner du kanskje litt av utfordringene vi har?

Vis Medlemmets Profil

371 Re: Prepper-tråden.. on Tor 29 Sep 2016 - 19:19

Noen som klarte å komme seg til slutten på den videoen?

Vis Medlemmets Profil

372 Re: Prepper-tråden.. on Søn 2 Okt 2016 - 10:09

Jeg regner med at julegavenønsket nr. 1 er klart for de fleste når den store Leder utgir bok:

https://www.haugenbok.no/Generell-litteratur/Biografier-memoarer/Min-historie/I9788205483873

Vis Medlemmets Profil

373 Re: Prepper-tråden.. on Søn 2 Okt 2016 - 13:22

Er Stoltenberg en oppmerksomhetshore? clown

Vis Medlemmets Profil

374 Re: Prepper-tråden.. on Man 3 Okt 2016 - 9:54

Jæns æ en splittet personlighet,blant annet har han visstnok lagt egg i andres reir,sparket beina unna andre for å fremme egen karriere : og er med i Bilderbergerordenen,hvor storfolket hjelper oss andre via hemmelige møter og hemmelige vedtak.. What a Face

..så vi er i trygge hender hos herrefolket.. Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

375 Re: Prepper-tråden.. on Ons 5 Okt 2016 - 17:13

Man hever seg over nederlig tale om Den Store Leder.....

.... men boligprisene ... dette blir cash i kassa gitt;

http://e24.no/privat/eiendom/boligmarkedet-koker-i-oslo-i-2020-er-vi-paa-100-000-kvadratmeteren/23812221

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 15 av 18]

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 14, 15, 16, 17, 18  Next

Similar topics

-

» Prepper-tråden..