Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 16 av 18]

376 Re: Prepper-tråden.. on Ons 5 Okt 2016 - 17:59

I 2020 sitter du under en blikkplate og tygger gråstein...

Vis Medlemmets Profil

377 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 6:08

Here we og again; Trolleruden skal igjen snakke for døve ører.. I dag skal jeg linke til en ganske så relevant video, av Stefan Molynaux.
Først et kjent George Calin sitat; "Alle vil at du skal være ærlig, helt til du er ærlig med dem, for da blir du en drittsekk.."

Man kan si hva man vil om Stefan her, men hva han sier er nå i det minste ærlighet? Så blir det opp til hver og en om dem vil slite seg gjennom 30 minutter med ærlighet, når denne ærligheten er et kontinuerlig angrep på vår egen virkelighetsoppfatning?

Filmen starter med mye Clinton-bashing. Og det trengs, for dama lyver så det renner. Nylig var Haya på banen og talte varmt for statlig sannhetskontroll i media, her gjør Stefan denne jobben helt gratis. (Ingen skattekroner behøves for sannhetskontroll, om media gjør jobben sin?)

Ca 20 minutter ut i filmen skifter fokus litt, her blir det slutt på Clinton-bashingen, Stefan skifter igrunn over til å angripe idiotien innprintet i hver og en av oss; Drømmen om en "politisk fiks" for verdens økonomiske situasjon plukkes elegant fra hverandre.
-Som jeg sa til Cliffer'n i går; Har du ikke begynnt å løpe ennå, må du jaggu snart starte! De som står igjen i bunnen av dalen når vannet kommer, forsvinner..

Konspirasjonsteorier, "verdensøkonomi", krig, politikk; Alt er reslutat av, og fremdyrket av vår felles naivitet. Filmen til Stefan kan kanskje bidra litt til å bryte ned noen oppfatninger av Vestens selvtilfredshet? (Dessverre er jeg redd alt for få av oss ønsker å gjøre noe med selvtilfredsheten vår, -det er for vondt å innrømme at VI er årsaken til problemene vi står i, gjennom vår endeløse neglesjering av fakta?)

Vis Medlemmets Profil

378 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 8:58

Hva mener du om at sjokoladepund er mer verdt enn et britisk pund, Trolle? Bør man kjøp sjokoladepund, eller er det på vei ned? Hva vil skje med sjoko-pundet etter Brexit?

Vis Medlemmets Profil

379 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 9:34

mortal skrev:Hva mener du om at sjokoladepund er mer verdt enn et britisk pund, Trolle? Bør man kjøp sjokoladepund, eller er det på vei ned? Hva vil skje med sjoko-pundet etter Brexit?

Don't poke the bear! Wink

Vis Medlemmets Profil

380 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 11:51

mortal skrev:Hva mener du om at sjokoladepund er mer verdt enn et britisk pund, Trolle?

Akkurat dette er VELDIG enkelt å svare på, og jeg er RIMELIG sikker på at jeg har belyst mine synspunkter på dette mange ganger før..
Jeg anser inflasjon som en beskattning av dine oppsparte midler. Ikke nok med at du må beskattes av arbeidsinnsatsen direkte, men du skal også straffes for å spare.
Jeg har virkelig problemer med å uttrykke HVOR dårlig jeg liker den ideen. Det du har jobbet og slitt for, det skal være ditt til odel og eie? Ingen bankmann med en pengemaskin har noe som helst rett til å ødelegge verdien på sparepengene dine, men det begynner å gå opp for meg at jeg er rimelig alene om å mene dette...

mortal skrev:
Bør man kjøp sjokoladepund, eller er det på vei ned?

I opptakten til hyperinflasjonen, er markedet urolig og preget av det som kalles "biflasjon". Så lenge gratispengene som trykkes i disse dager stort sett "parkeres" i private banker for å øke "egenkapitalen" der, oversvømmes ikke markedet med disse pengene ennå.
Dette fører til at deler av markedet opplever sterk inflasjon (Boligboblen), mens deler av markedet opplever deflasjon (brukte biler og motorsykler?). Mat har høy inflasjon for de viktigste konsument-artiklene, men "luksus-mat" kan gå på billigsalg, om holdbarheten er i ferd med å gå ut. (Ref prisene på fårikål-kjøtt i høst, det var store lagre som gikk billig nylig?)

Når det gjelder denne sjokolademynten, vil jeg spå at det kan være mulig å gjøre et scoop der, for sannsynligheten er stor for at butikken ikke vil klare å betale de økende leie- og energiprisene, med det fallende konsumet av "luksus-mat". Dette betyr, kanskje, muligheten for å få kjøpt slik sjokolade på et konkurssalg.
-Derimot er det like stor sjanse for at Syriakrigen eskalerer, Deutche Bank, Santander eller Monte Dei Paschi velter uten mer "forvarsel", og da vil prisen på denne sjokoladen gå til himmels. Den vil mest sannsynlig aldri mer bli lagt ut for salg for papirpenger, når derivatmarkedet imploderer.
-Igjen nok et scenarie ingen av dere er enige med meg i, men jeg er HELT komfortabel med å vite at jeg kommer først ut av startgropa den dagen denne hendelsen utspiller seg..

mortal skrev:
Hva vil skje med sjoko-pundet etter Brexit?

Brexit er en ikke-sak. Det blir Ital-leave, Departugal, Finnish og Austria la Vista lenge før formalitetene rundt en "Brexit" kan enes om..
EU bygde aldri Unionen som noe man kan gå inn og ut av, man går inn, tar på seg felles forpliktelser (særlig økonomiske!) og blir der.
Forslag til veddemål rundt dette temaet imøteses!

Vis Medlemmets Profil

381 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 11:53

Mahatma skrev:
Don't poke the bear! Wink

En oppfordring som dette burde vært sendt til Hillary Clinton?

Måten hun terger Putin på er vel neppe særlig heldig for resten av oss.. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

382 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 14:16

Å fact-sjekke løgner - er det virkelig nødvendig?

Vis Medlemmets Profil

383 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 14:19

"Jeg anser inflasjon som en beskattning av dine oppsparte midler." .... hehe men jeg har gjeld - og jeg anser inflasjon som en subsidiering av min gjeld...

...og eiendom - som stiger til uante høyder - jeg anser det som bra for meg...tjolahopsasei...

Vis Medlemmets Profil

384 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 15:03

Haya99 skrev:"Jeg anser inflasjon som en beskattning av dine oppsparte midler." .... hehe men jeg har gjeld - og jeg anser inflasjon som en subsidiering av min gjeld...

...og eiendom - som stiger til uante høyder - jeg anser det som bra for meg...tjolahopsasei...

To supre menneskelige sider belyst i ett innlegg; Grådighet og egoisme. Mangler vel bare sjalusi, så er listen komplett?

En annen sak her, er hvordan etikken og moralen i samfunnet er snudd på hodet?

Haya kan med hevet hode kalle seg "sosialist", hans politiske idealer tilsier at det er hva han er?

En som via lån lever over evne, og sender regninga fra sitt forbruk til fremtidens borgere og til de sparsommlelige og nøkterene menneskene i samfunnet, fremstilles som en rollemodell for hvordan vi ønsker at nasjonens borgere skal te seg? Mens de som vil ha den ville pengegalloppen og kredittekspansjonen stanset ASAP, og mener at tæring skal komme etter næring, ikke før, ja VI er problemene i denne verden..

Kjør på Haya.. Kjør bare på du.. Og vet du hva, det plager meg ikke så mye lengre å subsidiere lånene dine. Jeg har mer enn jeg trenger, og siden du -og flertallet med deg- mener at det er bedre at dere bruker opp pengene mine enn at jeg sparer dem, så skal jeg klare å leve med det.
I denne verden, med så mye fattigdom og nød, føles det litt rart å sponse norske 50-åringer som vil slå seg opp i eiendom, men jeg skal klare å leve med dette også, jeg.. Bare litt forundret over at DU kan leve med det...

Vis Medlemmets Profil

385 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 15:07

Haya99 skrev:Å fact-sjekke løgner - er det virkelig nødvendig?

Å fact-sjekke Hillary og Bill sine løgner har for såvidt vært ensidig positivt, mener jeg? Og takk til folk som Julian Assange og Chelsy (Bradley) Manning for det de har gjort og det de har ofret i denne saken, noen av oss er meget takknemmelige for det de har gjort.

Vis Medlemmets Profil

386 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 17:29

Trollerud skrev: Bare litt forundret over at DU kan leve med det...

..hva??? Antyder du at jeg bør gå å henge meg -og det på en fredag?

Hvordan fikk du kjøpt din eiendom da Trolle? ...gravde opp litt av gullet?

Har aldri vært sosialt - og du har aldri visst hva en sosialist er ikke aldri hva jeg er....

Vis Medlemmets Profil

387 Re: Prepper-tråden.. on Fre 21 Okt 2016 - 17:58

Haya99 skrev:
Hvordan fikk du kjøpt din eiendom da Trolle?

Eiendommen min kostet 630.000,-, som var på konto.

Noe mer du vil vite?

La meg minne om Sentralbanklovens paragraf 14 som sier at "norsk krone er tvunget betalingsmiddel i Norge", så å kjøpe eiendom med gull er visst ikke lov her lengre. En praksis som har vært ansett som helt normal mellom-menneskelig handel gjennom tusenvis av år, er ikke lengre tillatt.
La meg love at dersom jeg ikke hadde risikert straffeforfølgelse, tortur og fengsel for å legge meg ut med Norges Bank, så hadde jeg aldri mer akseptert deres papirpenger som betaling for min arbeidsinnsats. Jeg er kort og godt av den oppfatning av at en handel har to parter, kjøper og selger, og ikke tre; Kjøper, selger og mellommann / snylter -sentralbanken..

Vis Medlemmets Profil

388 Re: Prepper-tråden.. on Lør 22 Okt 2016 - 7:57

.....det er kanskje litt mer praktisk at hver har en konto - enn gull i ei kiste?

...men det funket jo greit for deg å betale tomta med de papirpengene?

....regner med at det i beste Trump-ånd var forskudd på arv? Eller hadde du gjort et kupp på en klenodium av en crosser?

Forøvrig - tipper den eiendommen din lett passerer 3 mill nå - hvordan føles det din jævla spekulant?

Vis Medlemmets Profil

389 Re: Prepper-tråden.. on Lør 22 Okt 2016 - 10:57

Haya99 skrev:.....det er kanskje litt mer praktisk at hver har en konto - enn gull i ei kiste??

Igjen: Hva som er praktisk, eller ikke praktisk, det er opp til hver og en å avgjøre. Om du bor i en avsides fjellandsby i Tibet, langt fra internettforbindelse eller bankfilial, er nok en kiste mer praktisk enn en mobiltelefon uten dekning for Vippsen?

-Men igjen; Helt opp til hver og en av oss hva de foretrekker, ingen sak for lovgivende myndighet hva folket gjør med sine personlige eiendeler og verdier.

Haya99 skrev:........men det funket jo greit for deg å betale tomta med de papirpengene??

Jeg gjentar meg selv; Jeg er TVUNGET til å betale med papirpengene, det er IKKE et frivillig valg. Blir som å si til en slave at det ikke er vits i å klage, for plantasjeeieren gir både husly, klær og mat. Jeg kjenner til folk som, den dag i dag, jobber kun for husly, klær og mat, FRIVILLIG.
-Jeg lurer på hvilken del av frivillighetsaspektet det er du ikke klarer å forstå?

Haya99 skrev:.........regner med at det i beste Trump-ånd var forskudd på arv? Eller hadde du gjort et kupp på en klenodium av en crosser??

Pengene var på konto. Det var ikke forskudd på arv. Hvor og når ble forskudd på arv noe som er i "Trump sin ånd"?
-En viss saklighet hadde jo vært greit, da..

Haya99 skrev:.....
Forøvrig - tipper den eiendommen din lett passerer 3 mill nå - hvordan føles det din jævla spekulant?

Det føles igrunn helt jævelig.. Jeg skal aldri selge, men jeg kommer vel kanskje til å gi den vekk en dag. Da er det helt for jævelig å tenke på at de som mottar det som JEG har bygd opp, skal måtte beskattes for astronomiske beløp, MOT min vilje, og PÅ GRUNN AV en arbeidsinnsats ingen andre enn jeg (og min familie) har lagt ned. Hverken Sentralbanken eller Staten har bidratt i positiv retning for å restaurere den falleferdige eiendommen, men de står i første rekke og skal kreve sin andel ved hver anledning.
-Det føles HELT JÆVELIG, når man tenker på det. Så jeg prøver å la være å tenke på det...

Vis Medlemmets Profil

390 Re: Prepper-tråden.. on Lør 22 Okt 2016 - 11:20

Og de penga som ble tjent opp - det foregikk i et vakum uten forbindelse til samfunnet ellers?

...ellers virker det som om du er tilkoblet samfunnet du også - er på nett ialle fall en betydning av ordet...

Vis Medlemmets Profil

391 Re: Prepper-tråden.. on Ons 9 Nov 2016 - 20:30

Var sikker på at dagens nyhet fra USA ville føre til aktivitet her.

Kanskje prepping har noe for seg allikevel... Wink

Vis Medlemmets Profil

392 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 5:30

Mahatma skrev:Var sikker på at dagens nyhet fra USA ville føre til aktivitet her.

"Aktivitet" og "aktivitet", sann.... Rolling Eyes

Mannen er jo like fastlåst i sine die-hard Mainstream Media dogmger, og helt uvillig til å utøve litt selvstendig hjerneaktivitet som før..

Mahatma skrev:Kanskje prepping har noe for seg allikevel... Wink

Neida. Man kan selvsagt doble verdens gjeldbyrde både to og tre og fire ganger før det er nødvendig å ta affære? Sentralbankene kommer til å fikse dette, de.. Ingen problem.

Fullstendig galskap, det vi er vitne til i denne tråden; Mannen vil hverken ta inn over seg de økonomiske realitetene i denne verden, men nå viser det seg at han også er anti Wikileaks og mener det er forferdelig at FBI ville etterforske Clintonfamiliens lange liste av ekstremt grove lovbrudd. Og er glad for at "etterforskningen" foreløpig er avblåst...

En gal, gal, verden... No

Vis Medlemmets Profil

393 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 17:58

Da kan Trump-gjengen ta seg en bolle, nå begynner kakelakkene å komme frem fra sprekkene de har gjemt seg i..

Rudy Giuliani som ny "Attorny General".. Ja, ja.. Og Trumfer'n skulle "drain the swamp" og rydde opp?! Good Luck With that!

Giuliani antyder at Obama kan og bør benåde Hillary, og at USA ikke bør straffeforfølge politikere. Artig å se at Trump-gjengen og Haya er enige der!

Finansdepartementet får ny sjef, rett fra Goldman Sahcs.. "Alle" er overrasket?

Kortversjonen er vel at det blir NULL endring å se, "The Shadow Government" har full kontroll på dette..

Nå får vi vente å se hva alternativ media og grasrota finner på, konspirasjonsteoretikerene kommer til å få MYE å henge fingerene i i dagene som kommer!

Bare å utsette preppinga, det blir ikke noe systemendring de første par dagene, hvertfall...

What a fucking joke... No

Vis Medlemmets Profil

394 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 18:17

Utsette preppinga? Jeg har jo fått forståelsen at dette er noe vi må gjøre uansett, og at dette behovet dukket opp før Trump kom på banen?
Litt overraskende at behovet forsvant med Trumps seier

Vis Medlemmets Profil

395 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 19:49

Kan jeg bare selge traktoren igjen?

396 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 19:55

Utsette det som i at det ikke blir noen krig mellom Donald og den kriminelle sentralbank-eliten i Usa. Donald skulle tømme svampen, det blir det nå ikke noe av. Hadde han fortsatt å yppe seg mot Makta, ville Finanskrisa 2.0 vært et faktum innen få dager, men han feiget ut.

Så da er vi tilbake på det orginale sporet, der man stryker Janet Yellen med hårene. Hun kan kanskje balansere korthuset en liten stund til, men noe langvarig lykke blir det uansett ikke.

Man skal, i dagens ustabile verden, alltid ha minst to måneders matforskyning i hus. Når FED mister kontrollen, skal man løpe ut og grabbe til seg så man har enda noen måneders rasjoner.

Vis Medlemmets Profil

397 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 19:57

KliffArne skrev:Kan jeg bare selge traktoren igjen?

Må du ikke finne på! Den BMW'en kan være en bra get-a-way maskin en dag! Ha alltid full tank og fyll opp sideveskene med hermetikk..

Vis Medlemmets Profil

398 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 20:06

Trollerud skrev:

Må du ikke finne på! Den BMW'en kan være en bra get-a-way maskin en dag!  Ha alltid full tank og fyll opp sideveskene med hermetikk..

Fylle toppboksen, også. Skal klare meg lenge da

399 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 20:08

KliffArne skrev:
Trollerud skrev:

Må du ikke finne på! Den BMW'en kan være en bra get-a-way maskin en dag!  Ha alltid full tank og fyll opp sideveskene med hermetikk..

Fyll opp røret du har montert til fiskestanga også, sikert en uke ekstra der

Vis Medlemmets Profil

400 Re: Prepper-tråden.. on Tor 10 Nov 2016 - 20:20

custom skrev:
KliffArne skrev:
Trollerud skrev:

Fyll opp røret du har montert til fiskestanga også, sikert en uke ekstra der

Der skal selvfølgelig fiskestanga ligge, sånn at man får seg fersk mat etterhvert. Du tenker for kortsiktig rabbit

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 16 av 18]

Gå til side : Previous  1 ... 9 ... 15, 16, 17, 18  Next

Similar topics

-

» Prepper-tråden..