Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Prepper-tråden..

Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 17 av 19]

401 Re: Prepper-tråden.. on Fre 11 Nov 2016 - 8:31

Er det virkelig noen imbesiller her som tror at Trump vel endre noe ?

Han kjører GOP linje med reduserte skatter for de rike til det ekstreme - så skal han bruke masse penger på militæret og infrastruktur -og hans grunnide er at noen andre skal betale dette......

Noe skal han "spare" inn ved å drite i alt som har med klima å gjøre.

Å så støtte ekstremistene i Israel som vil bombe Iran..... og si opp atomavtalen - slik at Israel får en bedre grunn til å bombe.

Blir kompis med Putin (som sannsynlig har noe på han og styrer han som en hundevalp) - og kødder med Merkel.

Nå kommer også alle høyrekstreme i Europa til å føle de har en alliert i USA - huff....

Vis Medlemmets Profil

402 Re: Prepper-tråden.. on Fre 11 Nov 2016 - 17:25

Vis Medlemmets Profil

403 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 8:08

Vis Medlemmets Profil

404 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 9:30

Kan du ikke skrive hva disse helvetes vid inneholder - og hva som event. er poenget med dem - skulle faen meg vært forbudt å kun linke til en vid.

Vis Medlemmets Profil

405 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 13:24

Står jo i overskriften hva dette er? Prepping.

Her lærer du å rydde opp i feilslutningene som har oppstått i hjernen din, etter et langt liv under Statskontrollert propaganda-nyheter. Disse gutta her har lært å tenke utenfor boksen, det er det du også kan oppnå ved å lytte til hva som blir sagt i videoene over.

Dette vil preppe hodet og holdningene dine, slik at du ikke blir sittende igjen med nesa i en stubberot, når alt rakner rundt deg.

Kort oppsummert; Lærdom fra disse gutta kan redde livet til deg og familien din. Å avstå fra å lære hva som blir sagt, og stikke nesa enda dypere ned i rota, kan få deg -eller dem du er glad i- drept..

Kjipt, men sant.

Vis Medlemmets Profil

406 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 15:02

Haya99 skrev:Kan du ikke skrive hva disse helvetes vid inneholder - og hva som event. er poenget med dem - skulle faen meg vært forbudt å kun linke til en vid.

Den siste handler om pizza og hot dogs..........

407 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 16:10

KliffArne skrev:
Haya99 skrev:Kan du ikke skrive hva disse helvetes vid inneholder - og hva som event. er poenget med dem - skulle faen meg vært forbudt å kun linke til en vid.

Den siste handler om pizza og hot dogs..........

Hvis man ikke skjønner hva den første handler om, der det står skrevet med stooore bokstaver over hele skjermen "Indian Cash War", så kanskje man har noen vanskeligheter med den generelle evne til å forstå ting?

Vis Medlemmets Profil

408 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 19:17

Nettleseren min kræsjer når jeg prøver å spille av den indianer penge videoen.Ett hint kanskje... clown

Vis Medlemmets Profil

409 Re: Prepper-tråden.. on Lør 12 Nov 2016 - 19:33

Mahatma skrev:Nettleseren min kræsjer når jeg prøver å spille av den indianer penge videoen.Ett hint kanskje... clown

Helt sikkert Putin som hacker fremdeles...

Vis Medlemmets Profil

410 Re: Prepper-tråden.. on Tir 15 Nov 2016 - 5:58

Vis Medlemmets Profil

411 Re: Prepper-tråden.. on Tir 15 Nov 2016 - 8:04

Du er bekymret for børsen - men har ikke aksjer selv? Er det rein skadefryd det går på? Eller for å prøve å virke lur ....

Du burde bekymre deg mer for den banden som nå inntak Wash. - det er bl.a kompisene dine fra Breitbart - spett gale konseteoritikere, klimanektere, og skikkelige hauker som får Hillary til å fremstå som en undulat i bur....

...samtidig et annet sted - Putin lanseres SATAN - kan går rundt hele kloden og utslette France eller Texas med en rakett - kanskje ikke så dumt om Drumpfhh er kompis med Putin allikevel.... spørs bare hvem som må lide for det - Ukraina, Georgia, Moldova, Baltikum.....

Vis Medlemmets Profil

412 Re: Prepper-tråden.. on Ons 16 Nov 2016 - 19:00

Her får man en forsmak på hva som skjer når økonomien rakner..

Haya håper vel Sentralbanken skal innføre noe digital-valuta, så ordner vel dette seg? Men problemer som er skapt av en sentralbank, bør man ikke snu seg til Sentralbanken for hjelp til å fikse...

India

Vis Medlemmets Profil

413 Re: Prepper-tråden.. on Fre 18 Nov 2016 - 8:29

hehehe - og India -saken viser vel at politikerne har endel innflytelse - godt og ondt....

...fikk beskjed om renteoppgang idag....

Vis Medlemmets Profil

414 Re: Prepper-tråden.. on Fre 18 Nov 2016 - 13:40

1) Jeg tror du skal være litt forsiktig med å konkludere med noe som helst på "indiasituasjonen" ennå, det der er en kruttønne som kan gå i llufta når som helst.

2) Tror du dette var en ide statsministeren klekket ut hjemme ved middagsbordet, eller tror du noen andre fortalte ham hva han skulle gjøre?

3) Lykke til med økt rente! Har sagt det før, og kan godt gjenta det; I dagens økonomiske situasjon er renteheving umulig. -Uten BRUTALE økonomiske konsekvenser.. Hvis dette er varslet nå, betyr det at de varsler at de skal sprekke boligbobla.. Stand back!

Vis Medlemmets Profil

415 Re: Prepper-tråden.. on Fre 18 Nov 2016 - 14:09

at DnB som 2. bank varsler renta justert opp inntill 0,2 % er ikke noen krise - men det sender et signal som kanslje kjøler ned noe - sammen med eiendomsskatt etc.

Men ref. Oslo - det er et vedvarende press på markedet her - så noe krakk kommer ikke hvis ikke noe mer ekstremt skjer.

Vis Medlemmets Profil

416 Re: Prepper-tråden.. on Fre 18 Nov 2016 - 18:14

Hva skjer om renta mot formodning økes med 2-3% ?

417 Re: Prepper-tråden.. on Fre 18 Nov 2016 - 22:15

Hva skjer om du eter opp deg selv? ... blir du dobbelt så feit, eller blir du borte?

Vis Medlemmets Profil

418 Re: Prepper-tråden.. on Lør 19 Nov 2016 - 5:44

KliffArne skrev:Hva skjer om renta mot formodning økes med 2-3% ?

Jeg skal prøve å svare, relativt kort -men noe "så enkelt" er faktisk veldig komplekst..

Gamle banksystemet, som Haya fremdeles tror vi er i, levde på differansen mellom innskudd og lån. Og dersom en bank ikke klarte å tjene penger, var de konk, og en annen bank overtok porteføljen? Not so anymore..

I dag videreselges huslånet ditt, i sammensatte "investeringspakker", slik at bankene kan få pengene raskere inn, enn å vente 30 år på forfall. Disse "pakkene" består f.eks av en andel huslån (sikre, med lav rente), pluss en andel billån(mindre sikre, litt mer rente) og en andel forbrukslån (veldig usikre og veldig høy rente).
Bankene døpte denne ideen for CDO'er, "Collateral Debt Obligations".
Investeringspakkene er nå kundens ansvar, om de ikke leverer, vel, så er det "tough luck"? Alle som er villige til å investere, må være villige til å ta tap?
-Så teorien er kanskje ikke SÅ dum?

Men det var teorien..

Etter "dott-com" krisen, trengte verden å friste investorene tilbake på børs, alle var livredde og tviholdt på det de hadde av cash. Man sier det var Alan Greenspan som kom på ideen om å gi folk muligheten til å BÅDE investere OG forsikre seg mot tap. Ideen kaller man for CDS, forkortelse for Credit Default Swap. (Slettest ikke første gang jeg forteller om dette her inne, men kanskje folk er mer våkne til omstendighetene rundt oss nå enn for få måneder siden?)

Jeg skal ikke forsøke å gå inn i dybden på CDS'ene, det er MYE å ta tak i for dem som har lyst å bedrive selvstudie på dette feltet, men kortversjonen er at Alan Greenspan, mannen man gjerne kaller for CDS'enes far (selv om det er feil), innrømmer både at CDS-markedet er for komplekst for at han kan forstå det, at han tok feil av det og at dette nå er et "finansiellt masseødeleggelsesvåpen". Så Greenspan er i dag livredd for CDS'ene, og vil tilbake til gullstandarden, mens sosialisten Haya er livredd gullstandarden og vil fortsette med CDS'ene.. Noe jeg finner "litt" rart..

Så hva skjer om renta går bare "litt" opp?

Det som skjer er at CDO'ene slutter å gi avkastning, folk har ikke råd til renteøkning.
Når CDO'ene ikke leverer, vil investorer i CDS'er kreve sine tap dekket.
Her i ligger problemet; Nivået på kravene, eller mengden av penger som skal utbetales når en "default" oppstår, er HINSIDES.

Igjen; Når selv ikke Alan Greenspan sier han vet hvor store summer man snakker om, blir den enes spekulasjon like bra som den nestes..
Jeg tror det er bred konsensus om at "best case" er ca 17 ganger verdens BNP, men dette er rimelig irrelevant, jeg tror at alt over null er mer enn hva flok er villige til å betale spekulantene.. -Jeg tror vanlige folk er lei av å sponse Wall Street? Utenom Haya, som gladelig taler Sentralbankens sak her...

Så hva skjer?

Tja.. Hvem vet?

Hva er DERE villige til å ta sjanse på?

Ingen ting skjer, Sentralbanken har full kontroll?

Eller;

Alt rakner og full Armageddon?

Eller noe midt i mellom, hva nå det skulle ha vært?

Bare de uvitende tar lett på verdens gjeldssituasjon nå. Jhn planlegger å spise seg selv? Sannsynligheten for at han blir spist av naboen er større, faktisk.. Den som lever får se?

Vis Medlemmets Profil

419 Re: Prepper-tråden.. on Lør 19 Nov 2016 - 8:50

CDO er er pakker av lån - det stemmer - det som var problemet ved finanskrisen var at det bli underslått at det var stor risiko tilknyttet dette - rein svindel.

Hvis CDO-pakker en sunn - dvs gode lån hvor lånerne betaler tilbake - så liten risiko.

CDS er forsikring mot tap på CDOer. Vanligvis er forsikringssummen den samme som risikoen - dvs at forsikringsgiveren overtar lånepakken som ikke ble betalt -og så må denne få det beste ut av denne proteføljen. Men den som kjøpte CDS dvs forsikringen får pengene sine tilbake. De har seff betalt for denne forsikringen - så spørs det for den som blir sittende med lånepakken kan få mer ut av den slik at inntektene dekker tapet på lånepakken.

Problemet med hele opplegget synes å være mangel på innsyn - det er vanskelig å vite hva som er korrekt info - det er lureri og svindel involvert.

Ovennevnte system er ok så lenge man ikke involverer svindel.

Det Trolle har hengt seg opp i er at endel av CDS ene har et tilbakebetalingsbeløp som ikke står i samsvar med med det forsikrede beløpet - dette er CDSer der man anser risken svært lav - og man gir derfor en høy forsikring - for i det hele tatt å få inntekter på forsikringen. Hvis det da blir tap på disse forsikrde CDOene kan det føre til store utbetalinger for de som har solgt CDSet. Går disse konk så taper også kjøperen av CDSet - så alle sitter i samme båt- det er ingen som tjener på at noen går konk.

Det ser ut som utberedelsen av dette systemet hadde en topp i 2008-09 og at bruken har gått noe ned.

At Trolle mener systemet kollapser - og hele verdensorden med det- ved oppgang på 2-3% - han har ingen peiling på hva han snakker om -i kjent stil.
Han leser litt på nettet - å så ser han bare de bitene som han vil se -og som passer inn i hans syn om at alt går til helvete.

Vis Medlemmets Profil

420 Re: Prepper-tråden.. on Lør 19 Nov 2016 - 9:18

Haya99 skrev:
Ovennevnte system er ok så lenge man ikke involverer svindel..

Fristet til å si; "I rest my case"...

Av alle de menneskene jeg har diskutert dagens fiatpengesystem med, er det er INGEN andre enn Haya som mener at praksisen med å skape penger ut av løse lufta, og kreve renter på dette, IKKE er svindel.

Vis Medlemmets Profil

421 Re: Prepper-tråden.. on Lør 19 Nov 2016 - 11:40

...du hopper til noe annet igjen ..... når disse CDOer og CDSer ikke er så farlige lengre...

Gå tilbake til gullstandarden igjen du Trolle...

...jeg vet ikke hvem du snakker med - som alle mener at dagens samfunn er basert på en gigantisk svindel - men det forklarer jo endel - ensidig info.

Den store svindelen nå er Trump - han har virkelig klart å lure endel til å stemme på han - nå får de svi.... Dette er det største problemet i verden nå faktisk at Trump kan komme til å lage et virkelig helvete rundt om fordi han ikke har peiling på hva han gjør.

Og US systemet - under 25% av stemmeberettige stemmer på han - og han skal dominere verden i 4 år....

Vis Medlemmets Profil

422 Re: Prepper-tråden.. on Lør 19 Nov 2016 - 12:23

Haya99 skrev:...du hopper til noe annet igjen .........

Hva mener du jeg hopper over til? Skjønner du ikke at "CDO-lån" krever fiatpenger? Hvordan kunne du hatt CDO'er på en gullstandard, f.eks?

Haya99 skrev:...når disse CDOer og CDSer ikke er så farlige lengre......
Skjønner ikke hva du snakker om, CDS'ene er det som har blåst opp denne bobla, uten dem hadde vi måtte ta restarten etter "Dot-com" boblen. Det hadde neppe vært så dumt..

Haya99 skrev:
Gå tilbake til gullstandarden igjen du Trolle...

Jeg er da ikke noe tilhenger av noe gullstandard, skjønner ikke hvor du tar det fra? Jeg er anarkist, en handel er og blir et privat anliggene, mellom de to berørte parter, og ingen fler.

Haya99 skrev:
...jeg vet ikke hvem du snakker med - som alle mener at dagens samfunn er basert på en gigantisk svindel - men det forklarer jo endel - ensidig info.....

Forklar meg heller hvordan du forklarer at det å sette folk i gjeld, uten å ha pengene man hevder å låne ut, ikke er svindel?

Du VET at hvis vanlige folk gjøre det, så venter fengsel, men hvis man får en lisens til å kalle seg for "bank", da er det ikke kriminelt lengre?

-Hvor er logikken?

Haya99 skrev:
Den store svindelen nå er Trump - han har virkelig klart å lure endel til å stemme på han - nå får de svi....   Dette er det største problemet i verden nå faktisk at Trump kan komme til å lage et virkelig helvete rundt om fordi han ikke har peiling på hva han gjør.

Og US systemet - under 25% av stemmeberettige stemmer på han - og han skal dominere verden i 4 år....

Og der var vi tilbake på det sporet igjen... No

Vis Medlemmets Profil

423 Re: Prepper-tråden.. on Tir 22 Nov 2016 - 11:42

Dette er noe jeg har mast mye om her, denne gangen har altså norske journalister tatt seg bryet med å dekke saken.

INGEN vil få noe pensjon om 5 til 10 år, om de "ultra lave" / negative rentene på statsobligasjoner fortsetter.

Dette må folk ta inn over seg, om de vil trygge alderdommen. Man må aggere NÅ, for tiden renner raskt ut..

Tro ikke dette ikke gjelder DEG!

Vis Medlemmets Profil

424 Re: Prepper-tråden.. on Tir 22 Nov 2016 - 12:01

Trollerud skrev:Dette er noe jeg har mast mye om her, denne gangen har altså norske journalister tatt seg bryet med å dekke saken.

INGEN vil få noe pensjon om 5 til 10 år, om de "ultra lave" / negative rentene på statsobligasjoner fortsetter.

Dette må folk ta inn over seg, om de vil trygge alderdommen. Man må aggere NÅ, for tiden renner raskt ut..

Tro ikke dette ikke gjelder DEG!
ellers har vi jo dette...
http://www.dagbladet.no/nyheter/mangler-1200-milliarder/65366686#_ga=1.53052525.434714226.1476690848

som bare er toppen av isfjellet og "alle" skal ha-men hvem skal gi???

Når det blir tomt på inntektsiden-hvem skal kjøpe de overprisede boligene?

jaggu glad jeg har litt penger på bok og ikke gjeld på bolig...så jeg kan forhåpentligvis får et par kr for boligen når det nesten ikke er penger til pensjon...
fikk det bekreftet fra KLP at siden jeg er født -64 blir jeg pensjonist ved 69 år og 8 mnd-hvis jeg lever så lenge...

Vis Medlemmets Profil

425 Re: Prepper-tråden.. on Tir 22 Nov 2016 - 12:52

Dette er da ganske enkelt:

Justere pensjonene etter hva som kan betales ut.
Få slabbedaskene i arbe.
Investere i annet enn obligasjoner.

Det med pensjoner i US er en bombe - man kan ikke stole på at bedrifter og andre gjør det rette med penga.

En løsning for framtida er at den enkelte selv får mer innflytelse på hvordan pengene investeres - og senere bruker - etter et fast regelverk.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 17 av 19]

Gå til side : Previous  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19  Next

Similar topics

-

» Prepper-tråden..