Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Continental TKC70. Brukererfaring?

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Continental TKC70. Brukererfaring? on Tor 31 Mar 2016 - 18:28

Nå har jeg kjørt noen mil, og dekket har ikke vist tegn til forbedring. Fortsatt vibrasjoner i regimet 40 -70.

Dro innom den lokale dekkpusher og forhørte meg om han kunne ta fremhjulet i sin fancy hjulbalanseringsmaskin.
(deres gamle maskin kunne...)
Det kunne de ikke. Kun bruke en statisk balanserer og ta det derifra. En slik har jeg selv, og det ble ikke bra nok.

Nok er nok.
Har bestilt et Michelin Sirac fremdekk. Kommer vel neste uke, så får vi se.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Continental TKC70. Brukererfaring? on Tir 19 Apr 2016 - 23:43

Har bytta fra TKC70 til Michelin Sirac på framhjulet.

Før jeg demonterte dekket sjekka jeg felgen. Det viste seg at den hadde litt radialt kast. Sjekka med lasermåler, men målte ikke hvor mye. BMW spesifiserer max 1,7mm både sidelengs kast og radialt. Felgen går helt bent, men radiusen varier trolig et par mm.

Med Michelin-dekket ble kastet mindre merkbart. Problemet nå er at jeg har begynt å legge merke til det når jeg kjører, så det er vel ingen vei utenom, hjulet må rettes.

Hvorfor meldte problemet seg først etter hjulbytte? Blir ren spekulasjon, men setter 5 kr på at Pirellidekket som stod på tidligere har mykere i siden og bedre kamuflerte kastet. Kanskje har kastet kommet snikende litt etter litt, siden eikehjul etter sigende har en tendens til å forandre seg litt etter en tids kjøring og må etterstrammes.

Har ikke kasta TKC70.

I forhold til Sirac er mønsteret til TKC70 relativt likt, men TKC70 har påtagelig dypere mønster.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2