Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmas fattigstue...!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 12]

101 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 20:38

Palma skrev:
jhn skrev:
Haya99 skrev:
jhn skrev:Laftevatt for å fordele trykket? Suspect

Nei - noe annet som hard rockwool ell annet  Påpeker bare et problem...... du kan jo prøve å være konstruktiv sjæl......
Konstruktiv? Nei, ser ikke noe behov for det. Palma har jo fått en rekke gode faglige råd her, men har vært ganske tydelig på at han vil følge kun noen få av de ... ellers gjør han som han vil.
Det er jo også en forholdsvis enkel greie han baler med, så dette går nok bra uten at jeg også skal komme med bortkastede tips og råd.

Ja, jhn, det er en forholdsvis enkel greie, som kan gjøres utrolig komplisert ... Suspect
Ja, det er det jeg mener, du har fått faglige svar på det du har lurt på, og så har du funnet en passe balanse mellom det faglig korrekte og det du finner mest praktisk i forhold til både pengebok, evner, ork og egen fysikk.
Jeg synes det ser helt greit ut. (bortsett fra blunderen med lecasteinene:D )

Vis Medlemmets Profil

102 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 20:50

jhn skrev:
Jeg synes det ser helt greit ut. (bortsett fra blunderen med lecasteinene:D )

Du tenkte på i hjørnet med overlapping osv ? Ja, men det skal jeg leve med... Tror pizzan og øllen vil smake lell :)

Vis Medlemmets Profil

103 Re: Palmas fattigstue...! on Fre 30 Okt 2015 - 22:18

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Jeg kommer cheers

Det er notert cheers

Men jeg tar et forbehold: Har du Kvitløk (eller Hvitlauk) på Pitsan, så kommer jeg IKKE.
Forøvrig, trur du du er ferdig nok med Fattigstua til et treff i feks August -16? Hvis ikke, så kan vi jo kombinere det med en Bære-inn-Pokk eller Støype-golv-dugnad??

Vis Medlemmets Profil

104 Re: Palmas fattigstue...! on Fre 30 Okt 2015 - 22:28

ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Det er notert cheers

Men jeg tar et forbehold: Har du Kvitløk (eller Hvitlauk) på Pitsan, så kommer jeg IKKE.
Forøvrig, trur du du er ferdig nok med Fattigstua til et treff i feks August -16? Hvis ikke, så kan vi jo kombinere det med en Bære-inn-Pokk eller Støype-golv-dugnad??

Vanligvis brukes store mengder hvitlauk i pissan her, men det vil helt klart gjøres unntak hvis selveste ArtiTiger'n kommer geek .
Hvis det kommer mange så kan jo alle ta med seg full tåppbåksen med pokk (8-16 er å foretrekke) cheers

Skal nok prøve å bli ferdig før aug-16. Har begynt på 3 veggen i dag, skal se om jeg tar noen bilder i morra hvis jeg orker...
Men enda er det myyye jobb igjen..

Vis Medlemmets Profil

105 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 9:31

ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Det er notert cheers

Tenkte det var litt på kanten å stille betingelser for å komme eller ikke, men siden AT nevner det så er jeg helt enig.
Gjem hvitløken til en annen anledning afro

106 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 11:20

KliffArne skrev:
ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Det er notert cheers

Tenkte det var litt på kanten å stille betingelser for å komme eller ikke, men siden AT nevner det så er jeg helt enig.
Gjem hvitløken til en annen anledning afro

Du verden for noen matvaner dere har... hvetemel, litt mild tomatpure, litt lett krydret kjøttdeig, og en dryss med en mild ost... Går det bra, blir ikke for sterke inntrykk det lol!

Vis Medlemmets Profil

107 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 13:11

Hvitløk er jo viden kjent for å kunne drive bort det onde, så kanskje du skal vurdere å ha litt i pittsan?

Vis Medlemmets Profil

108 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 14:23

mortal skrev:Hvitløk er jo viden kjent for å kunne drive bort det onde, så kanskje du skal vurdere å ha litt i pittsan?

Haha, ja og ha ei munnharpe på lur til å kaste over hue på dem for å være sikker... Joda, kommer nok til å ha noen fedd i lomma for å være sikker... clown

Vis Medlemmets Profil

109 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 14:51

ta med litt smak jeg da? noe med litt fart i?
smaksbombe.

eller?

Vis Medlemmets Profil

110 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 15:03

mekkern skrev:ta med litt smak jeg da? noe med litt fart i?
smaksbombe.

eller?

Ja, ta gjerne med, kan være greit å ha for å døyve smaken litt..
Ellers så har fruen høstet endel hot stuff i år og

Noen av de der river skikkelig i smaksløkene

Vis Medlemmets Profil

111 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 15:07

Faan, har dere så dårlige, smaklause matvarer der borti skæwwen, siden dere må tilsette smakstoffer Mad

Vis Medlemmets Profil

112 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 31 Okt 2015 - 15:32

ArcticTiger skrev:Faan, har dere så dårlige, smaklause matvarer der borti skæwwen, siden dere må tilsette smakstoffer Mad
Detta er matvarene vi spiser, vi tilsetter litt kjøtt av og til bare for spenningen, det har jo blitt så farlig Suspect

Vis Medlemmets Profil

113 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 3 Nov 2015 - 20:29

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Faan, har dere så dårlige, smaklause matvarer der borti skæwwen, siden dere må tilsette smakstoffer Mad
Detta er matvarene vi spiser, vi tilsetter litt kjøtt av og til bare for spenningen, det har jo blitt så farlig Suspect

Det passerer ikke en ælj eller et rådyr over tomta di innimellom da? Drøyer kosten godt med noe sånnt i frysern veit du. Eller har ulven tatt alt viltet?

Men tilbake til tåpikk: Hvordan går det med Muren? får du kåken tett før Fimbul-vinteren setter inn Shocked

Vis Medlemmets Profil

114 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 3 Nov 2015 - 20:40

ArcticTiger skrev:
Palma skrev:

Det passerer ikke en ælj eller et rådyr over tomta di innimellom da? Drøyer kosten godt med noe sånnt i frysern veit du. Eller har ulven tatt alt viltet?

Men tilbake til tåpikk: Hvordan går det med Muren? får du kåken tett før Fimbul-vinteren setter inn Shocked
Det ligger inne bestilling på ei favn med ælg fra en blodtørstig kollega som har slike tilbøyeligheter, men de sliter med å få ælg da den jævla ulveberikelsen gjør mer skade enn de fatter innpå løvebakken. Men muren ja, nå har vinteren vært snill enda så ila eibukes tid skal det være muligheter for litt varme så jeg kan støpe gulv. Så partyet kan bli i kommende år... gleder meg stort.

Vis Medlemmets Profil

115 Re: Palmas fattigstue...! on Fre 6 Nov 2015 - 19:56

Bare en liiiiiten oppdatering folkens, nå er det mur rundt på 3 vegger, dvs ytterveggene, 3,5 tonn med pukk står på hengeren utenfor og venter på tak over hodet... Har endel utfordringer i et hjørne, men utfordringer er til for å takles.. Gleder meg til hver da der oppe. Når jeg ser hva slags standard de har på fattigstuer på vestlandet så er jeg nå fornøyd lell...
Skal prøve å dokkumentere litt i mårra i form av diggitale inntrykk

Vis Medlemmets Profil

116 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 12:06

Nå er muren på plass med isslaschon og det som trengs...  

Det står igjen noe småtteri inne enda før det blir klart for fest og kaker med fyll og spetakkel

Sist endret av Palma den Lør 7 Nov 2015 - 16:34, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

117 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 12:18

Dette så bra ut... (- fjerna alle bildene i denne linken - trenger jo ikke kopiere dem flere ganger Cool Laughing)

Vis Medlemmets Profil

118 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 16:23

Palma skrev:Nå er muren på plass med isslaschon og det som trengs...  

Det står igjen noe småtteri inne enda før det blir klart for fest og kaker med fyll og spetakkel

Litt vanskli å få øye på bilda Idea

Vis Medlemmets Profil

119 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 16:31

ArcticTiger skrev:
Litt vanskli å få øye på bilda Idea

@AT Ser du de ikke ?? Da går du glipp av noe ja :)

Edit.. nå skal de være der...

Vis Medlemmets Profil

120 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 16:43

Ja nå fikk jeg opp øya! Detta ser virkelig bra ut Palma Very Happy Du berger Fattigstua nå cheers
Er du sjukemeldt lenge nok til å få ordna golvet og?

Vis Medlemmets Profil

121 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 16:52

ArcticTiger skrev:Ja nå fikk jeg opp øya! Detta ser virkelig bra ut Palma Very Happy  Du berger Fattigstua nå cheers
Er du sjukemeldt lenge nok til å få ordna golvet og?

Haha, jeg tror kanskje jeg må ligge med bar rump et par netter så jeg får sykmelding litt lenger.. clown
Men jeg driver å murer litt i hjørnet foreløpig... Forbaska å treigt betong tørker når det er under +10.. Men tror nok jeg får inn gulv ila en 14 dagers tid...kanskje.. Men tungt å måka inn pukk med bronkitt e.l. i brøstkassa...

Vis Medlemmets Profil

122 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 17:30

Flotte greier!

-når det er såpass tett kan du jo blåse på med ei byggtørke for å lunke opp bygget så det tørker kjappere-men det er jo ei stønn til sommeren da.

Men leven og fanteri kan vi fikse uansett temp.. clown

Vis Medlemmets Profil

123 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 17:34

mekkern skrev:Flotte greier!

-når det er såpass tett kan du jo blåse på med ei byggtørke for å lunke opp bygget så det tørker kjappere-men det er jo ei stønn til sommeren da.

Men leven og fanteri kan vi fikse uansett temp.. clown
Har en propankamin som jeg tenkte jeg skulle lunke på litt med utover, så det er von i bua cheers

Vis Medlemmets Profil

124 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 20:32

E det lurt å bruke propan?
Det blir mye vanndamp

Vis Medlemmets Profil

125 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 7 Nov 2015 - 21:02

Jompa skrev:E det lurt å bruke propan?
Det blir mye vanndamp

Der sa du no ja.. Jompa er smart som alltid. Med denne formelen C3H8 + 5 O2 = 3 CO2 + 4 H2O, det blir endel vann ja ...

Ja jeg har en skjøteledning og viftovn så får bruke det til jeg får på plass veaovn !

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 10, 11, 12  Next

Similar topics

-

» Palmas fattigstue...!