Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmas fattigstue...!

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 12]

226 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 26 Jan 2016 - 7:39

Palma skrev:
ArcticTiger skrev:Du er jo reine multikunstnern til å fikkse Fattigstuer, du får legge ved en link til denna tråden når du søker jobber Very Happy

Takker for det AT, ja jeg bruker igrunnen hele BAN som referanse i alle mine søknader... hmm kanskje derfor jeg ikke har hørt noe.... scratch

Du må nok justere bloggen litt hvis du skal tjene penger på den....

Vis Medlemmets Profil

227 Kapittel 2 eller 3.. on Lør 13 Feb 2016 - 16:08

Gyver løs igjen, denne delen av fattigstua er av bindingsverk, Det er et lite soverom på baksiden. Det er støpt golv med noe jallabetong uten armering, og med flis og bjelkelag oppå. Alt skal ut.

Veggene og og pill rottne det samme er taket. Blir å rive ned, får opp noe skikkelig mur og golv så bygge opp igjen vegger og tak.

Stua skifter kanskje navn utpå sommern til Lutfattigstua  clown

Vis Medlemmets Profil

228 Re: Palmas fattigstue...! on Lør 13 Feb 2016 - 17:31

Ja, ja! Det gjør seg ikke selv, nei! Bare å brette opp ermene og gyve løs! (Om man har tiltakslyst nok!)

Vis Medlemmets Profil

229 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Feb 2016 - 16:19

Fått fyra opp vegger og tak fra soverommet i gammelstua. Noen mener vel at jeg burde brent de der de var, men.. Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

230 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Feb 2016 - 16:25

En annen fordel med å bo på bygda, er at det aldri er langt til nærmeste gjenvinningsstasjon! alien

Vis Medlemmets Profil

231 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Feb 2016 - 16:38

Ja dette er et skikkelig Miljø-bål Very Happy  
Tenk på alt drivsoffet som er spart ved at du gjenvinner energien i rivingsavfallet på stedet, kontra å kjøre det milevis til en eller annen penge-suger-plass, sånn at de igjen kan bruke masse drivstoff for å kverne det opp og sende det milevis til evt forbrenning Idea

Vis Medlemmets Profil

232 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Feb 2016 - 16:59

Må hjelpe våren litt her oppe. Blir govær av slikt.

Vis Medlemmets Profil

233 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Feb 2016 - 20:36

Palma skrev:Må hjelpe våren litt her oppe. Blir govær av slikt.

Jaggu godt du ikke eri oslo, der er de så nå sarte i sjela at de hadde daua bare av det synet der..... cyclops

Vis Medlemmets Profil

234 Gætt værttei er hælve ærbe on Tor 14 Apr 2016 - 17:05

Det er på tide å begynne å belaste kontoen igjen med fattigstua, inspirasjon hentes vha en tur på finn.no. Verktøy må man ha...
De som husker/leser tilbake ser at fattigstua er halvparten bindingsverk, dommen har falt, de veggene rives og det blir nye vegger. Får til å beholde takkonstruksjon. Da må jeg slå inn mange spiker.... orker ikke...
Kjøp kjøp...

Nypris med litt raabatt er ca 3000,- Fant denne på Finn til 1500,-. Funker som gull. Ja jeg skal huske på  smøre den :)

Vis Medlemmets Profil

235 Re: Palmas fattigstue...! on Tor 14 Apr 2016 - 20:04

Hoooiii-gett, nå livnar det i Lundar når Palma er i gang med Fattigstua igjen Very Happy

Vis Medlemmets Profil

236 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 21 Jun 2016 - 8:52

Ja da er jeg her igjen med en liten oppdatering. Fattigstua er ikke glemt, heller ikke jevnet med jorden enda. geek  Still going strong.

Men det har gått noe treigt... Skulle nesten tro det var en busa ala Haya lol!  

Men delen med reisverk for de som husker det er nå neste steg. Mye råta her. Jeg må rive ned veggene med unntak av frontveggen. Taket skal jeg prøve å beholde med unntak av påhenget bak.
Planen er å få gravd ut gulvet og skifta masse, samt støping av ny ringmur. Dette vil gå i en operasjon da jeg har tenkt å gå for noen L-elementer eller lignende. Planen er og å forlenge stua med 1,20m. Da vi jeg få bedre plass til bakarovn og får og et et litt større soverom baki der...
Nå har jeg en nabo som er full av FAAN Evil or Very Mad Så jeg ringte kommunen og spurte om jeg trengte å sende nabovarsel nå som ting har blitt enklere for folk flest...Ja jeg måtte nok det, selv om naboen grunnet avstander osv ikke kunne gjøre noe, "Søknad om tillatelse til tiltak uten ansvarsrett" Mad
Pokker... da får jeg gjøre det da. bare for å vise fingern til naboen from hell...
Et lite bilde, driver å jekker og prøver å få rettet opp litt..

Vis Medlemmets Profil

237 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 21 Jun 2016 - 10:35

Ser du har hatt besøk av Mannen med Ljåen.... Shocked

Vis Medlemmets Profil

238 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 21 Jun 2016 - 14:06

ArcticTiger skrev:Ser du har hatt besøk av Mannen med Ljåen.... Shocked

Det er vel naboen som han snakket om som har glemt den der Shocked

239 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 21 Jun 2016 - 22:02

KliffArne skrev:

Ljåen er min den... Og naboen må bare komme Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

240 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 22 Jun 2016 - 0:36

Palma skrev:
KliffArne skrev:

Ljåen er min den... Og naboen må bare komme Twisted Evil

Dææævven, det ante meg at det var "noe" med deg Palma, men at du var Mannen med Ljåen agett Shocked Suspect Det oversteg alle mine forventninger cheers

Vis Medlemmets Profil

241 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 9 Aug 2016 - 21:02

Litt aktivitet i fattigstugan igjen..

Fått rivi ut en vegg..

Og en til...
Gravd ut litt gammelt gulv å sånn

Så inn med pukk, så blir det støping ila ei ukes tid kanskje..
Ja jeg vet dette er galskap, men det fins verre å holde på med.. Shocked

Vis Medlemmets Profil

242 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 9 Aug 2016 - 23:46

Palma skrev:....Ja jeg vet dette er galskap, men det fins verre å holde på med.. Shocked

Godt å ha noe å henge fingrene i. Hvis ikke så hadde du plutselig sittet med tannbørsten og en dunk parafin og finpussa på Betty.
DET hadde vært galskap, det. rabbit

243 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 10 Aug 2016 - 8:56

Dette er skikkelig tøft! Å gi seg i kast med ting ingen andre ser verdi i, det har jeg sansen for!

Vis Medlemmets Profil

244 Re: Palmas fattigstue...! on Tor 11 Aug 2016 - 11:24

Er dette samme "bygget" som er omtalt tidligere, bare avbildet fra en annen vinkel, eller er tomta fylt opp med slike verdigjenstander?

Vis Medlemmets Profil

245 Re: Palmas fattigstue...! on Tor 11 Aug 2016 - 18:27

knutk skrev:Er dette samme "bygget" som er omtalt tidligere, bare avbildet fra en annen vinkel, eller er tomta fylt opp med slike verdigjenstander?

Stemmer knutk, det er samme huset, men nå er det andre enden som står for tur.
Håper det blir støping over helga nå så får jeg begynt å bygge opp igjen og bounce

Vis Medlemmets Profil

246 Re: Palmas fattigstue...! on Tor 11 Aug 2016 - 18:43

Tar det for gitt at Fylkespyromanen er vurdert og forkastet til fordel for et eller annet.

Mye godt arbeid er gjort, og mye gjenstår.
Bøyer meg i hatten for innsatsviljen Very Happy

Vis Medlemmets Profil

247 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Aug 2016 - 10:53

Ser du har bomma kraftig med den nye grunnmuren. Den kan da umulig passe til det gamle bygget Shocked

Nå må du antagelig ta et valg. Lage ny grunnmur igjen, eller bygge større Suspect

248 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 14 Aug 2016 - 14:41

KliffArne skrev:Ser du har bomma kraftig med den nye grunnmuren. Den kan da umulig passe til det gamle bygget Shocked

Nå må du antagelig ta et valg. Lage ny grunnmur igjen, eller bygge større Suspect

Her har nok Stormanns-Galskapen tatt overhånd ja Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

249 Re: Palmas fattigstue...! on Man 15 Aug 2016 - 5:38

ArcticTiger skrev:
KliffArne skrev:Ser du har bomma kraftig med den nye grunnmuren. Den kan da umulig passe til det gamle bygget Shocked

Kjøpt loddesnor på Biltema?!

Vis Medlemmets Profil

250 Re: Palmas fattigstue...! on Man 15 Aug 2016 - 7:01

Trollerud skrev:
ArcticTiger skrev:

Kjøpt loddesnor på Biltema?!

Haha, jada vateret er kjøpt på BT, men det er et gammelt hus og da skal det være litt skjevt, så jeg har lagt inn litt skjevheter her og der..
Ja Kliffen, jeg bomma litt med grunnmuren, så jeg må nok bygge på 1,5m. En eller annen galskap er det ja AT.. Shocked

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12  Next

Similar topics

-

» Palmas fattigstue...!