Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Palmas fattigstue...!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 12]

76 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 25 Okt 2015 - 7:49

Haya99 skrev:Nå bygger du jo et skikkelig fundament og gulv - det er bra. Selv om det kanskje hadde vært lettere i flekke av det tilbygget som sikkert knapt nok er ved - og avdekke laftekassa og kun forholde seg til den. Da hadde kanskje deler av fundamentet kunne vært laget uten å holde på under bygget.
Stemmer Haya, Jeg lager på mur og fundament under laftekassa, tilbygget tar jeg etterpå, det er bare å hive på bålet og bygge nytt. Mulig jeg tar å bygger samtidig som jeg river, så beholder jeg taket..

Vis Medlemmets Profil

77 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 25 Okt 2015 - 18:04

Da ble det litt mur i dag da. Med nok isslaschon og Suspect

PS: For de skarpe så legg merke til at jekkene er faktisk kjøpt.... ja faktisk... på BT affraid
Utrolig at de holder... Men de var ikke BT-blå... Suspect Må være joe jalla...

Vis Medlemmets Profil

78 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 25 Okt 2015 - 20:42

Nå skal ikke jeg være pirkete her.. Eller,jo, selvsagt skal jeg det!

Dersom du hadde startet 1.stein en steintykkelse fra hjørnet, kunne steinen som kommer fra tilstøtende vegg dele fundament med den delen av ringmuren du har bygd nå.. Om du skjønner hva jeg prøver å si... scratch

Dette er jo garantert gode 750 kr natta fra "flyktingene" som er på vei, så du må henge i å bli fredig!

Vis Medlemmets Profil

79 Re: Palmas fattigstue...! on Søn 25 Okt 2015 - 20:58

Trollerud skrev:Nå skal ikke jeg være pirkete her..  Eller,jo, selvsagt skal jeg det!

Dersom du hadde startet 1.stein en steintykkelse fra hjørnet, kunne steinen som kommer fra tilstøtende vegg dele fundament med den delen av ringmuren du har bygd nå.. Om du skjønner hva jeg prøver å si...   scratch

Dette er jo garantert gode 750 kr natta fra "flyktingene" som er på vei, så du må henge i å bli fredig!

Skjønner hva du mener Trollis, og jeg tenkte faktisk på å gjøre det slik, men hva i huleste skulle du da ha å satt fingeren på... Suspect Så det ble slik. haha. Ja utvilsomt en god ide. Skal se om det treffer bedre i neste hjørne.
Men har huset stått i 130 år på den muren som var der så tror jeg denne og holder min tid   tongue
Og ja jeg regner med å finansiere oppussinga (og pensjonstilværelsen) med å stue inn 8-10 stykker her, men 750 kr/natta er vel litt lite... Det er jo tross alt et kulturminne de skal sove i her.

Vis Medlemmets Profil

80 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 0:06

Palma skrev:
Trollerud skrev:Nå skal ikke jeg være pirkete her..  Eller,jo, selvsagt skal jeg det!

Dersom du hadde startet 1.stein en steintykkelse fra hjørnet, kunne steinen som kommer fra tilstøtende vegg dele fundament med den delen av ringmuren du har bygd nå.. Om du skjønner hva jeg prøver å si...   scratch

Skjønner hva du mener Trollis, og jeg tenkte faktisk på å gjøre det slik, men hva i huleste skulle du da ha å satt fingeren på... Suspect Så det ble slik. haha. Ja utvilsomt en god ide. Skal se om det treffer bedre i neste hjørne.
Men har huset stått i 130 år på den muren som var der så tror jeg denne og holder min tid   tongue
Og ja jeg regner med å finansiere oppussinga (og pensjonstilværelsen) med å stue inn 8-10 stykker her, men 750 kr/natta er vel litt lite... Det er jo tross alt et kulturminne de skal sove i her.

Kan jo bare kutte av halve steinen der den ligger. Er vel ingen belastning på den enda hvis ikke BTjokken har begynt å gi etter.. Greit å låse de litt sammen.

Vis Medlemmets Profil

81 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 0:25

Det går unna i alle fall ..... men man legger vanligvis ikke isolasjon direkte under fundamentet - der er det oftest bare magerbetong - og så ligger frostsikring utenfor.

Og så bør man mure med forbandt - slik at trykket fordeles mest mulig. Når den tømmerkassa ligger oppå som kan være ujevn på undersiden kan de bli litt ujavnt fordelt last - så det er viktig å fordele trykket.

Man kan event også legge noe som fordeler trykket under stokkene som laftevatt - eller hard rockwool-remse el.lignende.

Har du fjernet den råtne delen av bunnstokkene?

Vis Medlemmets Profil

82 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 0:58

Laftevatt for å fordele trykket? Suspect

Vis Medlemmets Profil

83 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 1:12

jhn skrev:Laftevatt for å fordele trykket? Suspect

Nei - noe annet som hard rockwool ell annet Påpeker bare et problem...... du kan jo prøve å være konstruktiv sjæl......

Vis Medlemmets Profil

84 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 7:55

Sleep jaja, det blir så bra. Det kommer til å stå i 100 år til.
Fylling utenfor og innenfor, og et hus oppå, ikke noe kommer til å blåse vekk den muren.
Hadde det vært mer enn en høyde stein hadde jeg vært nøyere med forbandt osv. Og om trykket fra stokken er litt ujevnt det driter jeg i.  cheers  Legger under papp for å hindre evt fukt.

Om jeg har fjernet det som er råte?? Nei, jeg har fylt på vann og kledd det inn i plast   clown  clown
Det er bare bunnstokken på bakveggen som er råten. Den fjernes i sin helhet og erstattes med en 2x6 eller lignende. Denne legges litt mot ytterkant mur da får jeg litt plass under veggen som gulvet har å gå på. Flytende hel-limt gulv. Bred fotlist ned mot gulvet. Det blir helt gull.

Isslassjon under fundament, joda man bruker det. Hvor skal man slippe ned tælan der da?
Side 12, pkt 7.0.4

Vis Medlemmets Profil

85 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 10:27

Palma skrev:Sleep jaja, det blir så bra. Det kommer til å stå i 100 år til.
Fylling utenfor og innenfor, og et hus oppå, ikke noe kommer til å blåse vekk den muren.
Hadde det vært mer enn en høyde stein hadde jeg vært nøyere med forbandt osv. Og om trykket fra stokken er litt ujevnt det driter jeg i.  cheers  Legger under papp for å hindre evt fukt.

Om jeg har fjernet det som er råte?? Nei, jeg har fylt på vann og kledd det inn i plast   clown  clown
Det er bare bunnstokken på bakveggen som er råten. Den fjernes i sin helhet og erstattes med en 2x6 eller lignende. Denne legges litt mot ytterkant mur da får jeg litt plass under veggen som gulvet har å gå på. Flytende hel-limt gulv. Bred fotlist ned mot gulvet. Det blir helt gull.

Isslassjon under fundament, joda man bruker det. Hvor skal man slippe ned tælan der da?
Side 12, pkt 7.0.4

Hm - noe sier meg at Palma er over den tiden han var mottakelig for gode råd og er inne i en mer utførende fase hvor han bare vil provosere oss litt og vise hva han gjør - la galskapen råde for å si det sånn - det blir bedre enn vi tror og holder helt sikker 100 år til - ei god festebu med grillmulighet.

Vis Medlemmets Profil

86 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 12:08

Nå skal du vel ikke lage ringmur med kryperom? Er det ikke gulv på grunn?

Det er jo et poeng å økonomisere med materialbruken. Synes du tar godt i med den isolasjonen.....

Vis Medlemmets Profil

87 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 12:31

Okda skrev:Hm - noe sier meg at Palma er over den tiden han var mottakelig for gode råd og er inne i en mer utførende fase hvor han bare vil provosere oss litt og vise hva han gjør - la galskapen råde for å si det sånn  - det blir bedre enn vi tror og holder helt sikker 100 år til - ei god festebu med grillmulighet.

Hehe, spot on Okda bounce Men jeg er mottakelig for råd I FORKANT... og jeg er veldig ydmyk for hva fagfolk sier, men det er slik at det finnes nesten like mange løsninger som folk. m/u fag.
Har fått masse gode tips herfra, så må man bare finne st slik minste felles multiplum som det heter på fint. Og litt artig å herje litt her da..

Nei Haya, jeg lager ikke noe bjelkelag og krypkjeller. Her blir det gulv på grunnen. Penger har jeg nok av så det er ikke nooooe problem clown , bare det blir billig og bra.
Samme hvordan det blir seende ut og bare det blir pent. Og ang isolasjon, for mye skader ikke, for lite kan skade..

Og for å si det, jeg skal legge på grunnmurspapp på muren før jeg fyller inntill.

Så folkens, fyr løs med gode løsninger og kommentarer, jeg er åpen for alle gode og dårlige forslag som jeg kan vurdere :)

Vis Medlemmets Profil

88 Re: Palmas fattigstue...! on Man 26 Okt 2015 - 13:03

Palma skrev:
Okda skrev:Hm - noe sier meg at Palma er over den tiden han var mottakelig for gode råd og er inne i en mer utførende fase hvor han bare vil provosere oss litt og vise hva han gjør - la galskapen råde for å si det sånn  - det blir bedre enn vi tror og holder helt sikker 100 år til - ei god festebu med grillmulighet.

Hehe, spot on Okda bounce  Men jeg er mottakelig for råd I FORKANT... og jeg er veldig ydmyk for hva fagfolk sier, men det er slik at det finnes nesten like mange løsninger som folk. m/u fag.
Har fått masse gode tips herfra, så må man bare finne st slik minste felles multiplum som det heter på fint. Og litt artig å herje litt her da..

Nei Haya, jeg lager ikke noe bjelkelag og krypkjeller. Her blir det gulv på grunnen. Penger har jeg nok av så det er ikke nooooe problem  clown , bare det blir billig og bra.
Samme hvordan det blir seende ut og bare det blir pent. Og ang isolasjon, for mye skader ikke, for lite kan skade..

Og for å si det, jeg skal legge på grunnmurspapp på muren før jeg fyller inntill. Takk og pris Mad

Så folkens, fyr løs med gode løsninger og kommentarer, jeg er åpen for alle gode og dårlige forslag som jeg kan vurdere :)

Vis Medlemmets Profil

89 Re: Palmas fattigstue...! on Tir 27 Okt 2015 - 21:24

Hvordan har det gått idag Palma, er det noe framgang med Muren bounce

Vis Medlemmets Profil

90 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 8:37

ArcticTiger skrev:Hvordan har det gått idag Palma, er det noe framgang med Muren bounce

Joda det har gått fremover, men denna kroppen er ikke så vant med så mye fysisk arbeid lenger...

Så var det knotteplast og fylle igjen... Så får det bare være hvordan det vil nedi der..

Vis Medlemmets Profil

91 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 9:05

Ja det man ikke ser, har man ikke vondt av!

Men, jeg kom til å tenke på en ting..... Hvordan blir det med resten av kåken nå da, når du har isssolerrt så mye på dette hjørnet?
Nå vil jo dette hjørnet holde seg i ro pga at tælan ikke går ned her, mens resten av huset vil gå opp og ned alt ettersom tælan hiver på det Shocked

Vis Medlemmets Profil

92 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 9:21

Nå har jeg tenkt å ta resten og, men Rom ble heller ikke bygd på en dag. Men Ålesund brant mens de hvilte :)

Vis Medlemmets Profil

93 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 10:09

Dette kommer til å bli innmari bra Palma! Få inn litt pokk, issslasjon og bettong nå så, så erre straks klart for Hæla i taket og Tenna i tappeten cheers drunken

Vis Medlemmets Profil

94 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 10:17

ArcticTiger skrev:Dette kommer til å bli innmari bra Palma! Få inn litt pokk, issslasjon og bettong nå så, så erre straks klart for Hæla i taket og Tenna i tappeten cheers drunken

Ja, har planer om at det skal bli bra ja. Tar sikte på å få til et pizza/øll cheers treff for gale og vettuge MC-venner her i løpet av 2016...eller -17 clown

Vis Medlemmets Profil

95 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 10:40

Jeg kommer cheers

Vis Medlemmets Profil

96 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 12:16

ArcticTiger skrev:Jeg kommer cheers

Det er notert cheers

Vis Medlemmets Profil

97 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 15:10

Haya99 skrev:

Nei - noe annet som hard rockwool ell annet  Påpeker bare et problem...... du kan jo prøve å være konstruktiv sjæl......
Konstruktiv? Nei, ser ikke noe behov for det. Palma har jo fått en rekke gode faglige råd her, men har vært ganske tydelig på at han vil følge kun noen få av de ... ellers gjør han som han vil.
Det er jo også en forholdsvis enkel greie han baler med, så dette går nok bra uten at jeg også skal komme med bortkastede tips og råd.

Vis Medlemmets Profil

98 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 19:36

jhn skrev:
Haya99 skrev:

Nei - noe annet som hard rockwool ell annet  Påpeker bare et problem...... du kan jo prøve å være konstruktiv sjæl......
Konstruktiv? Nei, ser ikke noe behov for det. Palma har jo fått en rekke gode faglige råd her, men har vært ganske tydelig på at han vil følge kun noen få av de ... ellers gjør han som han vil.
Det er jo også en forholdsvis enkel greie han baler med, så dette går nok bra uten at jeg også skal komme med bortkastede tips og råd.

Hehe, jeg lærer noe av alle rådene jeg får.... på en eller annen måte. Men kan selvsagt ikke følge alle... Kan ikke legge både stubbloftgulv og fylle med pukk og støpe og rive ned hele skiten..... Noen valg må man ta her i livet :) Ja, jhn, det er en forholdsvis enkel greie, som kan gjøres utrolig komplisert, uten at det er noe mål i seg selv.. Suspect

Vis Medlemmets Profil

99 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 19:49

Raske freddie og jeg får ikke komme Sad

100 Re: Palmas fattigstue...! on Ons 28 Okt 2015 - 19:57

KliffArne skrev:

Raske freddie og jeg får ikke komme Sad

Dere er hjertelig velkomne begge to, jeg skrev jo: treff for gale og vettuge MC-venner, og så langt som jeg har erfart så er dere godt dekket begge to tongue
Skal komme tilbake med en mer spesifikk invitasjon når fattigstua har blakka meg helt og jeg har behov for å innby til almissefest cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 12]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Next

Similar topics

-

» Palmas fattigstue...!