Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nyheter kjøreutstyr

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Nyheter kjøreutstyr on Fre 16 Okt 2015 - 11:32

Shoei kommer med ny hjelm i adventure-segmentet, den heter Hornet X2 og skal erstatte Hornet DS, som har vært på markedet siden 2008. Denne kommer nok til å erstatte min gamle Hornet DS etter hvert, som jeg har vært godt fornøyd med.

Edit: Hjelmen er visst allerede ute på markedet, det er bare jeg som ikke har oppdaget det tidligere...

Sist endret av mortal den Fre 16 Okt 2015 - 16:08, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Nyheter kjøreutstyr on Fre 16 Okt 2015 - 14:30

Schuberth kommer også med en ny hjelm som heter: Schuberth E1 Guardian Helmet
Den ser ut som en C3 med solskygge
http://www.revzilla.com/motorcycle/schuberth-e1-guardian-helmet

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Nyheter kjøreutstyr on Lør 17 Okt 2015 - 10:00

B040 skrev:Schuberth kommer også med en ny hjelm som heter: Schuberth E1 Guardian Helmet
Den ser ut som en C3 med solskygge
http://www.revzilla.com/motorcycle/schuberth-e1-guardian-helmet

Om man ser på bildet ser man også at i fronten er der satt på et ekstra plaststykke utenpå, så selv om den visuelt ser litt anerledes ut i fronten kan det virke som om de også bruker samme baug-port som C3.

Nå er ikke C3 en dårlig hjelm (så lenge den passer til hodet), men det er en del ulemper med å kombinere åpningshjelmer med kjøring utenfor asfalt. Potensielt støv i åpningsmekanismen er allerede nevnt tidligere. En annen ting er utsikten. Asfalt hjelmer har begrenset størrelse på lysåpningen. Den er høy i nedre kant. Dette gjør at om man stopper og skal se ned for å sikre at sidestøtta står sikkert vil sikten bli begrenset nedover. Om man ser på enduro/cross hjelmer er de mye lavere i nedre kant, og dette gjør bidrar til et mye større synsfelt. I tillegg er C3 og dens like en veldig tett hjelp. Om man "basker" litt blir det temmelig varmt i toppen, og da er det godt med en litt mer luftig hjelm.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Nyheter kjøreutstyr on Lør 17 Okt 2015 - 10:08

knutk skrev:
Nå er ikke C3 en dårlig hjelm (så lenge den passer til hodet), men det er en del ulemper med å kombinere åpningshjelmer med kjøring utenfor asfalt. Potensielt støv i åpningsmekanismen er allerede nevnt tidligere. En annen ting er utsikten. Asfalt hjelmer har begrenset størrelse på lysåpningen. Den er høy i nedre kant. Dette gjør at om man stopper og skal se ned for å sikre at sidestøtta står sikkert vil sikten bli begrenset nedover. Om man ser på enduro/cross hjelmer er de mye lavere i nedre kant, og dette gjør bidrar til et mye større synsfelt. I tillegg er C3 og dens like en veldig tett hjelp. Om man "basker" litt blir det temmelig varmt i toppen, og da er det godt med en litt mer luftig hjelm.

Kan skrive under på endel av dette. Med hårvekst i ansiktet og lett for å produsere varme blir det rimelig fort varmt. Har briller i tillegg. Hadde C2 før og nå C3, brillene dugger forholdsvis ofte. Selve visiret funker greit, har ikke opplevd dugg på det. Tåler endel og.. Div lukkemekanismer og solvisir har jeg ikke hatt problemer med, selv etter adv-days i vår med VELDIG mye støv.
Men adv-hjelmene ser så voldsomme ut...

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Nyheter kjøreutstyr on Søn 18 Okt 2015 - 23:18

Palma skrev:
.........
Men adv-hjelmene ser så voldsomme ut...

fordelen med en ADV/Cross-hjelm er jo at i situasjoner hvor man sitter igjen med lang nese er det ingen andre som ser det siden man har god plass inne i hjelmen.

Når det er sagt kan jeg nevne at jeg gikk på en smell og kjøpte meg BMWs nye ADV hjelm.
I forhold til åpningshjelm er lysåpningen større slik at det er mye lettere å se rundt seg, samt se ned når det er behov for det. Hjelmen er mer luftig og støyer mer. I tillegg må jeg lære meg å bruke helhjelm igjen etter mange år med åpningshjelm. Føler at hjelmen drar ørene med seg og trykker de ned på skuldra når jeg tar hjelmen på. Heldigvis blir ørene dratt med opp igjen når jeg tar av hjelmen, slik at til nå har ørene blitt sittende der de var før jeg begynt å kjøre Razz

Sist endret av knutk den Man 19 Okt 2015 - 10:08, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Nyheter kjøreutstyr on Søn 18 Okt 2015 - 23:46

Men de kan vel bli ganske lange etter hvert?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Nyheter kjøreutstyr on Man 19 Okt 2015 - 10:12

jhn skrev:Men de kan vel bli ganske lange etter hvert?

Gjenstår å se. I så fall kan jeg jo skifte nick til "Dumbo" Cool

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» Nyheter kjøreutstyr