Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Hvilken varebil?

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 19:17

Hvis man skulle hatt seg en brukanes varebil, som man kunne stolt på både teknisk og at den ikke ruster bort, hva burde man valgt?

2 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 19:30

Toyota Hiace.
De drar nok litt på årene nå, men av nyere modeller er det vel Proace som er tingen Very Happy

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 20:01

Sprinter er også snacksy greier. Men kanskje noe større en hva du vil ha. tongue

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 20:12

Om du skal ha noe som er behagelig å kjøre i tillegg, så velger du en VW Transporter!

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 20:21

Da må jeg bare slå et slag for Opel Vivaro. Knall bil

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 20:49

HiAce er joe n bil som går langt, men den er ikke særlig god å kjøre. Ligger dårlig på veien, og bråker mye. Jeg valgte meg derfor en Opel Vivaro, samme greiene som Nissan Primastar og Renault Trafic. Den er helt fin å kjøre, jeg bruker den som dagligbil, har bare denne. Men ikke kjøp de minste motorene, 2,0 CDTI har 114 hk, noe som er ok, og den har registerkjede, så man slipper bytte av reim. Jeg synes dette er en stor fordel, slipper da unna en del utgifter.

Mener at også Ford Transit er bra å kjøre, men har aldri prøvd dem. Er verdt å sjekke ut.

Her som Renault Trafic:

Ford Transit:

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 21:12

Volvo duett!

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 21:19

He-he... Er ikke den litt liten tro? Litt vanskelig å få med en sykkel baki...

Kanskje en gammel Transit da, jeg synes de er fine.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Hvilken varebil? on Man 19 Okt 2015 - 23:20

Hadde en lang type Vivaro, diesel osv. Knallgod, masse plass, suveren å kjøre, lite HI-ACE støy, rektangulært lasterom, bakdører som kan legges helt på siden.. Får ikke fullrost bilen. Dro stor tung henger på vinterføre med piggfrie dekk (framhjulstrekk).Ferdig rigget som følgebil

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Hvilken varebil? on Tir 20 Okt 2015 - 1:19

Transporter eller Merc Vito er de som har størst utvalg i motorer og girkasser + 2 eller 4-trekk - lang og kort.

Det er også biler som er gode å kjøre - orker ikke å kjøre biler som gir kjerrefølelse som Hiacen.

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Hvilken varebil? on Tir 20 Okt 2015 - 17:48

KnutR

Admin
Vi har hatt Vivaro på jobben noen år, ok bil å kjøre - men tåler ikke å bli håndtert med tung last over lang tid. Vår fikk "kjørt seg" med jevnlige paller med hestesko, og den åt bremser og hjullager. Greit å tenke på.

Nå har vi hatt en Vw Crafter et par år, kjørecomfortmessig er den særs bra og forbruket på 2.5TDI'n er rett og slett imponerende. Lånte den en "svipptur" fra Toten til Molde for i fjor, og tilsvarende svipp til Ålesund fra Toten i sommer. Begge gangene med tung MC baki på tur hjem. Snitta 0,65/pr mil på forbruk med en kjørestil som "følger trafikken"...

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

12 Re: Hvilken varebil? on Tir 20 Okt 2015 - 18:47

Samme som du nevner med bremseklosser merker jeg på Vivaro'n min og. Måtte bytte klosser bak ved 1.gangsservicen, noe jeg stussa på. Men de sa det skyldtes IPS, altså stabiliseringskontrollen og min kjørestil, jeg kjørte hardt og den måtte hele tiden justeringsbremse med bakhjula for å holde meg på veien... Suspect

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Hvilken varebil? on Tir 30 Aug 2016 - 9:50

Drar frem denne, har begynt å kikke på varebil igjen. Har fulgt med litt på Finn, og både Hiace og VW ser jo pillråtten ut når det gjelde rust på biler som ikke er altfor mange år gamle.

Renault Trafic/ Opel Vivaro/ Nissan Primastar ser jo ofte myyye bedre ut. Var en som fortalte at karrosseri på Renault/Opel var galvanisert. Noen som vet om dette stemmer? Og er Trafic/Vivaro/Primastar 100%lik-bygd på samme fabrikk??

14 Re: Hvilken varebil? on Tir 30 Aug 2016 - 12:42

Bilene lages nok ved forskjellige fabrikker rundt om, tror neppe det er kun ett sted som lager alle. Jeg vet ikke om den har forsinket karosseri, selv om jeg eier en selv. rabbit

Min bil er en 2012 Opel Vivaro, som har gått 160.000 km nå. Jeg har kjørt de 20.000 siste. Det jeg har opplevd med min:
-byttet et hjullager foran (på garanti fra selger)
-blinklysreléet blinker nå med dobbel hastighet
-Webasto-varmeren lager mye røyk ved oppstart, tror det er dysene som må renses/byttes. Varmeren starter automatisk når motoren er under en viss temperatur, og varmer opp kjølevannet.

Jeg er rimelig godt fornøyd med bilen, men ville også ha kikket nærmere på Ford Transit ved kjøp av ny bryktbil. VW Transporter er overpriset på bruktmarkedet, jeg synes ikke den var bedre å kjøre enn Vivaroen i alle fall.

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Hvilken varebil? on Tir 30 Aug 2016 - 14:22

Er i markedet for "mc inni" varebil for dagligbruk..
Lurer på å teste en brukt Transitvariant...eller Vivaro men er litt usikker pga tilbakemeldinger på mye feil på Opelen?

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Hvilken varebil? on Tir 30 Aug 2016 - 14:30

mekkern skrev:Er i markedet for "mc inni" varebil for dagligbruk..
Lurer på å teste en brukt Transitvariant...eller Vivaro men er litt usikker pga tilbakemeldinger på mye feil på Opelen?

Er det mye feil på Opel'n?

Blitt litt overrasket på at standard-biler har liten høyde inni, kommer jo ikke inn med en voksen moppe.

17 Re: Hvilken varebil? on Tir 30 Aug 2016 - 17:14

Det jeg har "hørt" men ikke undersøkt ennå er generelt mye feil på Opel/renault/nissan plattformen brukt på vivaro og klonene.

men det er jo generelt mye skitt på mange av de nye bilmodellene med "lassevis" av elektronikk.

vet i det minste at VW transporter variantene utgår for min del sammen med Hi-ace...

Høyde ja....skal kunne bevege seg inni der med en "voksenmoped"..

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Hvilken varebil? on Tir 30 Aug 2016 - 20:22

Vi hadde en Peugeot Boxer på jobben, den er noe større enn Hiace ol. Det var ståhøyde i varerommet sjølv for meg på 196 cm, den var ideell å frakte mc i. Den hadde 1,9td som gikk godt og var rimelig i drift. God på veien og behagelig å kjøre.  Forzinket karosseri, MEN det var meget tynne plater, nærmest for "sølvpapir" å regne, så den skrukka seg og sprakk faktisk her og der...

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Hvilken varebil? on Ons 31 Aug 2016 - 22:29

Da har jeg handla meg kassebil, ble en Renault Trafic med 115-hester'n.

Selger skrev uttrykkelig at han ikke svarte på sms eller mail, så jeg sendte sms clown

20 Re: Hvilken varebil? on Fre 2 Sep 2016 - 11:17

Skal bruke den som erstatning for den hagestua som stormen for avgårde med clown

21 Re: Hvilken varebil? on Fre 2 Sep 2016 - 15:53

årsmodell pris og kjørelengde?

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Hvilken varebil? on Tir 6 Sep 2016 - 16:33

mekkern skrev:årsmodell pris og kjørelengde?

2007- 60k - 158k km. Bilen ser ikke så verst ut, helt nye sommerdekk/felger, fjorårsgamle vinterdekk på alu.

Tror prisen var grei, han prøvde seg med 68 i annonsen.

23 Re: Hvilken varebil? on Tir 6 Sep 2016 - 23:29

KliffArne skrev:Skal bruke den som erstatning for den hagestua som stormen for avgårde med  clown

Eh.. Refereres det her til hagestua som ble satt opp i fjord og omtalt som prosjekt i en annen tråd, den som skulle stå til Haya hadde fått sin sykkel ferdig?
Betyr det at Haya er klar til å sette sykkelen sin på veien =

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Hvilken varebil? on Ons 7 Sep 2016 - 6:57

Nå har jo den sykkelen vært på veien mange ganger - men det er stadig noe å forbedre....

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Hvilken varebil? on Ons 7 Sep 2016 - 7:24

Haya99 skrev:Nå har jo den sykkelen vært på veien mange ganger - men det er stadig noe å forbedre....

Vel, om det er den omtalte hagestuen det er tale om har han jo da sine ord i behold...Post #53

Ja ja. Nå har jeg slengt med leppa og får vel sjefens vrede rettet mot meg med hornmusikk, torden og lyn affraid
(Eller er hele raseringen en bløff, komponert utelukkende for å få opp antall treff. Kanskje "sjefen" har vært på kurs med en ex-politimann et sted på Østlandet?)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next