Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Noen pistolskyttere her?

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Noen pistolskyttere her? on Man 19 Okt 2015 - 23:07

Tenker å ta opp pistolskytingen igjen, etter en del års opphold. Lurer da på å kjøpe en .22 til trening og evt. konkurranse. Er det noen her som er skyttere, og som har noen anbefalinger?

Har kikket litt på Walther SSP og Morini CM 22M, noen med erfaring fra noen av disse, eller som har noen annen pistol i kaliber .22 å anbefale? Godt mulig jeg havner ned på noe som er rimeligere enn disse "rasedyra" her også. Har sett på brukte GSP-er, men de er så stygge å se på...

http://www.carl-walther.de/cw.php?lang=en&content=products&sub=1&subsub=13&product=468

http://www.morini.ch/product_det.php?id=5

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Noen pistolskyttere her? on Man 19 Okt 2015 - 23:13

Bare et spørsmål for ordens skyld... hvis du reiser på MC-tur og tar med den der, vil du da reise med skudd i kammeret i tilfelle du plutselig må skyte et blinkskudd?? pirat

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Noen pistolskyttere her? on Man 19 Okt 2015 - 23:26

He-he... Du skal slett ikke se bortifra det nei... Politiet flyr jo rundt med skudd i kammeret, så da skal vel jeg kunne gjøre det samme... Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:00

Skal du ha håndvåpen som er fine å se på, så må du vel kanskje feks ha deg en Colt mod 1911 i .45, en Smith & Wesson mod 19 i .44mag/4" løp eller en Freedom Arms mod 93 i .454 Casull.
Nei, jeg skyter ikke, ser for dårlig Sad

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:24

Husker jeg lagde meg en pistol på maskinistskolen ... jeg var hjemme på løftet og rotet i noen pappesker, og der fant jeg en gammel lekerevolver. En sånn med tønne som man ladet med de blå ringene.
Der fant jeg også en eske skudd fra min tid i skytterlaget
Jeg fjernet løpet og tønna, og lagde nytt løp og en ett-skudds "tønne", som ikke roterte.
Det var forholdsvis spennende å fyre av det første skuddet, kan vi si .... og de ti neste, men da turte jeg ikke mere, og demonterte dritten ... ellers kunne du jo overtatt den for en billig penge
Men den funket.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:29

Det er mange fine våpen, Colt modell 1911 er jo en klassiker. Jeg liker revolvere godt, kunne tenke meg en i .22 også. Men .454 Casull er nok litt mer enn jeg trenger og ønsker...  Shocked Har en Smith & Wesson 686 i .357 Magnum, denne går bra og er fin å skyte med:

Har også en fin liten Walther PP i .380 Auto:

Edit: Feil bilde av PP-en.

Sist endret av mortal den Tir 20 Okt 2015 - 0:43, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:31

jhn skrev:Husker jeg lagde meg en pistol på maskinistskolen ... jeg var hjemme på løftet og rotet i noen pappesker, og der fant jeg en gammel lekerevolver. En sånn med tønne som man ladet med de blå ringene.
Jeg fjernet løpet og tønna, og lagde nytt løp og en ett-skudds "tønne", som ikke roterte.
Det var forholdsvis spennende å fyre av det første skuddet, kan vi si .... og de ti neste, men da turte jeg ikke mere, og demonterte dritten ... ellers kunne du jo overtatt den for en billig penge
Men den funket.
Godt gjort å få det til å fungere, men jeg tror nok jeg vil holde meg unna den der ja. Er vel litt tvilsom kvalitet på de støpte delene i lekepistoler... Shocked Godt du kom helskinna fra eksperimentet! Very Happy

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:34

Aaahhaaa ja, nåååå skjønnte jeg hvorfor du har det nicket du har...... Shocked Very Happy

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:37

mortal skrev:
jhn skrev:Husker jeg lagde meg en pistol på maskinistskolen ... jeg var hjemme på løftet og rotet i noen pappesker, og der fant jeg en gammel lekerevolver. En sånn med tønne som man ladet med de blå ringene.
Men den funket.
Godt gjort å få det til å fungere, men jeg tror nok jeg vil holde meg unna den der ja. Er vel litt tvilsom kvalitet på de støpte delene i lekepistoler... Shocked Godt du kom helskinna fra eksperimentet! Very Happy
Ja, det var nok mere flaks enn forstand som berget meg den gangen ... men artig.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 0:44

ArcticTiger skrev:Aaahhaaa ja, nåååå  skjønnte jeg hvorfor du har det nicket du har...... Shocked Very Happy
Det nicket betyr flere ting, men det kan du få tenke på... geek

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 7:05

Begynte med pistolskyting en gang i tiden, men Gud hjelpe meg så kjedelig å skyte med de små .22'ene... Gadd aldri fullføre de obligatoriske øvelsene.

Har kjøpt compound-bue i stedet, da kan jeg skyte hjemme. Det er tøffere, bråker ikke og CO2-utslippene er mye lavere! cheers

Skal etter hvert kutte ut alt som bråker og spyr ut CO2.. rabbit

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 9:24

Trollerud skrev:

Skal etter hvert kutte ut alt som bråker og spyr ut CO2..  rabbit

Ååjaa, hva med din egen kropp da? Dette med å redusere CO2 er en livsfarlig strategi, uten CO2 stopper fotosyntesen (plantevekst) opp, og alt liv dør ut...

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 10:00

Trollerud skrev:Begynte med pistolskyting en gang i tiden, men Gud hjelpe meg så kjedelig å skyte med de små .22'ene...  Gadd aldri fullføre de obligatoriske øvelsene.

Har kjøpt compound-bue i stedet, da kan jeg skyte hjemme. Det er tøffere, bråker ikke og CO2-utslippene er mye lavere!  cheers

Skal etter hvert kutte ut alt som bråker og spyr ut CO2..  rabbit
Synes ikke .22 er kjedelig, det er bra skytetrening. Mer gøy med kraftigere våpen, men ikke noe must for min del.

Bue er sikkert gøy! Og så kan du jo tjuvjakte uten at noen hører deg når (ikke hvis) den økonomiske dommedag kommer, og hele samfunnet bryter sammen. Rolling Eyes

Vet ikke hvordan det er med utslipp av CO2 fra skytevåpen, men jeg er sikker på at det ikke er det farligste med dem. pirat

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 11:09

mortal skrev:..så kan du jo tjuvjakte uten at noen hører deg når (ikke hvis) den økonomiske dommedag kommer, og hele samfunnet bryter sammen.

Som er nøyaktig hvorfor jeg EGENTLIG hamstrer våpen i disse dager.... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 16:01

spørsmålet er vel om du skal gå noe spesielt program eller bare lage hull i papir...? scratch scratch

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 16:13

Til å ta hull i papir har jeg hullmaskiner, både tohulls og firehulls, i forskjellige farger. rabbit Så det er vel mest for å skyte finpistol, standardpistol eller feltpistol. Feltskyting med revolver er vel det jeg liker best av disse skyteformene.

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Noen pistolskyttere her? on Tir 20 Okt 2015 - 20:11

Har du vært her a Mortiz: http://www.kammeret.no/forum/index.php For de over middels våpen/skyteinteresserte. Er vel litt om pistolskyting og. Men du må være innmari serriøs der, jeg fikk svinkjeft når jeg fortalte at jeg hadde avliva en skabbrev med sallongrifla Shocked (Det er visst ulovlig)

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 2:37

mortal skrev: Feltskyting med revolver er vel det jeg liker best av disse skyteformene.

.....ja det er vel det som gir mest kompetanse i fht framtida.......

https://www.youtube.com/watch?v=OGO5okcUDBM

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 14:29

ArcticTiger skrev:Har du vært her a Mortiz: http://www.kammeret.no/forum/index.php For de over middels våpen/skyteinteresserte. Er vel litt om pistolskyting og. Men du må være innmari serriøs der, jeg fikk svinkjeft når jeg fortalte at jeg hadde avliva en skabbrev med sallongrifla Shocked  (Det er visst ulovlig)
Ja, har kikket litt rundt der, men regner vel med at jeg får bedre svar her inne... rabbit

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 14:32

Haya99 skrev:
mortal skrev: Feltskyting med revolver er vel det jeg liker best av disse skyteformene.

.....ja det er vel det som gir mest kompetanse i fht framtida.......
Feltskyting er blinkskyting ute på forskjellige avstander, med til dels stram tidsfrist , og ikke så militært som det kan høres ut. Jeg har for øvrig vært i den nå nedlagte ordningen med siviltjeneste, nektet militærtjenesten. pirat

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 15:17

mortal skrev:..nektet militærtjenesten. pirat

HVA?? En rebell??!

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 15:29

Trollerud skrev:

HVA??  En rebell??!  

Haha, du og Mortiz cheers

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 16:56

ArcticTiger skrev:
Trollerud skrev:

HVA??  En rebell??!  

Haha, du og Mortiz cheers

Jeg sier som George W; Hvis du ikke er med oss, er du mot oss...

Mortiz er tydligvis mot makta... Bra... cheers

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 18:35

Veldig lite fancy, men likevel:

Gønner

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 18:50

Ang topic:

Skjøt veldig mye bane med Walther .22 noen år. Husker ikke lenger hvilken men noe GSP. Svindyr, men nydelig å skyte med. Prøvde rimelige Rugere og andre saker men alt falt gjennom i forhold.
Men vil nevne Hämmerli. Fikk aldri skutt med noen av demmers komkurransevåpen, men vet et par kompiser investerte i sånne og gjorde det bra og var fornøyde. Prisen er bare halvparten av Waltherne i den klassen. Får du sjanse å prøve kan det hende du finner det du skal ha...?

Skjøt også en del med S&W 686 magnum. Kunne lett prikke serie etter serie på 48 poeng innadørs med .38 i den. Fint avtrekk og med bedre skjefte ble den fin til felt og bane cheers

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next