Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Noen pistolskyttere her?

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 21 Okt 2015 - 22:22

GSP er et bra våpen, men den er  bare så forbaska stygg! Det er grunn god nok for meg til ikke å kjøpe en. De produseres faktisk ennå, etter gudene vet hvor mange tiår... Men det kan helt sikkwrt være en del bra kjøp der, flere selger med både .22 og .32-topp til en grei pris. Men jeg skal ikke ha en sånn.

Husker Hämmerli selv, flotte pistoler. Har aldri prøvd dem, og nå samarbeider de vel med Walther? Modellen X-esse står begge navnene på.

S&W modell 686 går bra ja, jeg skjøt 48 eller 49 med den rett ut av esken i sin tid, som første serie. Trengte ikke justere siktene engang...

Fant en gammel Sako pistol til salgs, som ser grei ut. Kjenner ikke til dem, men tror de skal være bra. Kan muligens være litt vanskelig med deler...

Takk for tips, Trollerud, men den pistolen er litt enklere enn jeg ser etter. Men den kan sikkert være morsom nok til uformell skyting.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 22 Okt 2015 - 4:12

Her er den, Sako Triace:

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 22 Okt 2015 - 10:04

Vet ikke hvordan Sako pistolene er, men vi har noen Sako rifler (.22, .222, 6,5x55, 6mmRem) gutta og jeg og de er av super kvalitet og presisjon cheers
Hvis den ikke er misshandla og prisen er brukbar, så er det kanskje en grei sak? "Ser" fin ut jaffal Very Happy

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Noen pistolskyttere her? on Lør 24 Okt 2015 - 20:59

Sånn skal det gjøres:

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Noen pistolskyttere her? on Lør 24 Okt 2015 - 21:56

ArcticTiger skrev:Vet ikke hvordan Sako pistolene er, men vi har noen Sako rifler (.22, .222, 6,5x55, 6mmRem) gutta og jeg og de er av super kvalitet og presisjon cheers
Hvis den ikke er misshandla og prisen er brukbar, så er det kanskje en grei sak? "Ser" fin ut jaffal Very Happy
Far sin Sako 308 win som jeg har arvet har vaffal vært en bra elgbørse. Jeg har ikke brukt den men han har skutt mye ælj med den. Mitt bidrag var vel å spise æljen. Embarassed

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Noen pistolskyttere her? on Søn 15 Nov 2015 - 16:30

Denne var ganske unik?

http://www.bomedhjelper.no/konkursbo/item/196-unique-pistol-22-mm

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 1 Jun 2016 - 17:29

Da ser det ut til at jeg lander på en Unique ja, nesten som den Trolle linket til, men litt nyere. Unique DES/96-U, produsert i Frankrike, firmaet gikk konkurs i 2003.

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 2 Jun 2016 - 16:11

Mener Tommas, sistemann her på forumet, fortalte at han en gang var aktiv skytter

34 Re: Noen pistolskyttere her? on Ons 24 Aug 2016 - 22:20

Da ble det en liten revolver til i våpenskapet, Smith & Wesson Model 17 Masterpiece, .22 LR:

Dette er revolvere som er fint laget, og som går bra. Ser frem til å prøve denne. pirat

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 8 Des 2016 - 17:25

Det viste seg at jeg kjøpte en annen modell av denne revolveren enn det selger opplyste. Han mente den var "noen år gammel", og at han hadde kjøpt den ny i en butikk i Oslo. Jeg antok da at dette var en "Classic", siden Model 17 ikke ble produsert etter 1998, men de gjenopptok produksjonen som "Classic" for noen få år siden.  Det viser seg at det er en Model 17-3 jeg har, produsert en gang mellom 1967 og 1977, så den er kanskje rundt 40 år eldre enn jeg trodde. Shocked

Men dette er egentlig bare gode nyheter, da har jeg en tidligere modell enn antatt, og den ser uansett ut som nesten ny.  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 8 Des 2016 - 18:35

Godt å ha litt til selvforsvar i disse dager..

37 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 8 Des 2016 - 19:58

KliffArne skrev:Godt å ha litt til selvforsvar i disse dager..

Skulle hatt en del av disse ja Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Noen pistolskyttere her? on Tor 8 Des 2016 - 20:29

Flotte gønnere du har fått deg! Kvaliteten var nok faktisk minst like god på 60-70tallet som på nyere produserte, så er den fint behandlet er det ikkje noe å kvi seg for. Og en .22 sliter du jo ikkje ut Very Happy

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Noen pistolskyttere her? Yesterday at 0:32

Ikke særlig egnet til selvforsvar disse greiene her. Litt overkill med skytevåpen vel, og ikke er det lov å ha med seg heller. Nei, satser på noe annet til den slags bruk. pirat

Jeg tror også at kvaliteten på våpen var vel så bra tidligere, Tiger. Er litt gøy å eie et eldre våpen i god stand også, er fint laget denne revolveren. Litt uvant å skyte med så smalt grep, men teknikken kommer seg. Cool

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Noen pistolskyttere her? Yesterday at 7:01

mortal skrev:Ikke særlig egnet til selvforsvar disse greiene her. Litt overkill med skytevåpen vel, og ikke er det lov å ha med seg heller. Nei, satser på noe annet til den slags bruk. pirat

Cool

Ikke alle er enige i det - bare se til Texas og noen få landområder rundt omkring der borte :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2