Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Erfaring med GSX-R 600 2006?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Erfaring med GSX-R 600 2006? on Tor 5 Nov 2015 - 9:57

Jeg lurer på å kjøpe en GSX-R 600 K6 banesykkel, og i den forbindelse lurer jeg på om noen av dere har noen erfaring med disse syklene. Har en del spørsmål:
-Mener å huske at det var ny modell det året, og at den gikk for å være ganske bra i forhold til de andre 600'ene på den tiden?
-Er det noen kjente feil med de? Noe spesielt man skal se etter?
-Hvordan funker det originale skiftelyset til RR? Ser for meg at det er litt lavt plassert og vanskelig å se?
-Hvilke årsmodeller bruker samme felger og gaffel? Antar at felger/gaffel på GSX-R 750 er lik, bortsett fra kanskje fargen?
-Har fått for meg at det er noe som heter PAIR ventil som har noe med innsuget/toppen å gjøre, hva er dette, eller er jeg på villspor?
-Er det noen som har erfaring med Cordona quickshifter?

Prøvde å forhøre meg på et hyggeligere forum, men kom på at jeg er jo registrert her også, og her virker det som at det er veldig mye bra kompetanse Very Happy

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Erfaring med GSX-R 600 2006? on Tor 5 Nov 2015 - 22:56

Uten spesiell kompetanse på aktuell modell vil jeg si det slik:

modellrekka er sånn ca som i linken men ofte er sykler overliggere så en må sjekke faktisk modell: gsx-r 600

det vanlige med å se om det blåer under kaldstart og at alle gear "sitter" og går lett i-ellers støynivå på motor og ren olje/kjøleveske.

Personlig synes jeg at skiftelys er begrenset verdi uansett plassering, men noen sykler er vanskeligere enn andre å høre/føle turtall på og kan ha nytte.

Hvis en gidder å gå inn i delekataloger og krysssjekke deler så kan en se om :aksler lagere distansehylser og andre ting er like og da vil nok felgen passe selv om annet design på felg.

PAIR ventiler slipper inn luft i eksosanlegget via kanaler i TOPPEN og skal bedre miljøutslippene av motoren ved at det blir mer oksygen tilgjengelig for forbrenning av eksosrester.
Dette er noe en ikke trenger på en banesykkel som antagligvis heller ikke har katalysator lengere?
Systemet veier totalt med ventiler og slanger over 2 kilo og kan fjernes og blokkeres-KAN også gi en hk økning ca..

har ikke hørt noe spesielt negativt om Cordona -eller de andre typene for den del -men det springende er at de er satt opp riktig(her er det forskjellene ligger mest) og at en er "rask og bestemt" når en skal geare..
cordona
div typer quickshiftere

ikke spesielt på modellen av sykkel men litt generellt... geek

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Erfaring med GSX-R 600 2006? on Man 9 Nov 2015 - 8:21

Takk for hjelpen :)

Det ble til at jeg kjøpte sykkelen. Motoren går fint, men den lader ikke. Viser 8-9 V med litt turtall. Fikk tips om at det kunne være laderegulatoren, men jeg trodde spenningen da skulle være for høy snarere enn for lav? Er det mulig at det er statoren?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Erfaring med GSX-R 600 2006? on Man 9 Nov 2015 - 17:30

koble de tre (gule?) ledningene fra regulatoren og sjekk ved ca 5000rpm da skal de ligge på over 50 volt vekselstrøm(ledning til ledning) og like mye mellom alle 3 ledningene.
hvis dette er bra er det regulatoren.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]