Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Slange til GS fra Biltema

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Slange til GS fra Biltema on Søn 8 Nov 2015 - 18:17

Skal skifte dekk på min F800GS.
Det hevdes at man bør skifte slange samtidig.

Tenkte å høre først på Monsterbike, men om de ikke har dimensjonen ser jeg at Biltema har riktig dimensjon.
Tør jeg ta sjansen? Noen som har erfaring med Biltemas slanger?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Slange til GS fra Biltema on Søn 8 Nov 2015 - 18:56

knutk skrev:Skal skifte dekk på min F800GS.
Det hevdes at man bør skifte slange samtidig.

Tenkte å høre først på Monsterbike, men om de ikke har dimensjonen ser jeg at Biltema har riktig dimensjon.
Tør jeg ta sjansen? Noen som har erfaring med Biltemas slanger?

Det merker du nok fort... De holder HELT sikkert ikke luft... affraid

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Slange til GS fra Biltema on Søn 8 Nov 2015 - 19:11

Om du ikke har livet kjært, bruk slanger fra Biltema. clown

Seriøst: Jeg har brukt Biltema-slanger i noen år nå, ingen problemer med dem. Har alltid med et sett ekstra ved gruskjøring, i tilfelle punktering.

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Slange til GS fra Biltema on Søn 8 Nov 2015 - 20:07

Har de dim er det ikke noe å lure på.funker gull

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Slange til GS fra Biltema on Søn 8 Nov 2015 - 21:17

Takk alle for tilbakemelding og gode råd Razz

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 9:38

Biltema slange?? Suspect Suspect

7 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 10:18

KliffArne skrev:Biltema slange??  Suspect Suspect

Basert på tidligere erfaringer med produkt fra BT må jeg innrømme jeg er skeptisk ja.
Men samtidig har jeg fått produkt derifra som funker. En-gangs svamper og tørkepapir har funket greit. Samme med trykkluft slanger.

Det jeg ikke skal bruke er mine innkjøpte BT dekkspaker. For noe dritt!!!!
Prøvde å legge om hjul på min veteransykkel og punkterte slangen. I yngre år var det måten vi gjorde det på og hadde aldri problem.
Men den jæ....a dekkspaken fra BT er for ru i overflaten og drar slangen med seg og klemmer den. Prøvd med og uten luft i slangen. Men samme f greier den jæ--- dekkspaken å hukke tak i slangen.
Så nå bruker jeg dekkpåleggeren....

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 10:35

Mine gamle BT dekkspaker er helt ok, men jeg har sett noen nyere derfra som er veldig ru. Kan sikkert hjelpe litt å polere endene.
Jeg kjører med BT-slanger også, litt tykk gummi, så det er nok økt fare for varmgang ved høy belastning. Men mine to sykler med slangefelger er ikke istand til å gi noe høy belastning, så det går nok bra. Embarassed  
Jeg punkterte bakhjulet på bonnevillen i Danmark i sommer, og det var ikke BT-slange. Aner ikke hvorfor den punkterte, noen mil med felgkjøring for å rekke ferga fjernet alle bevis. Felgen overlevde heldigvis Very Happy

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 10:44

knutk skrev:
KliffArne skrev:Biltema slange??  Suspect Suspect

Basert på tidligere erfaringer med produkt fra BT må jeg innrømme jeg er skeptisk ja.
Men samtidig har jeg fått produkt derifra som funker. En-gangs svamper og tørkepapir har funket greit. Samme med trykkluft slanger.

Det jeg ikke skal bruke er mine innkjøpte BT dekkspaker. For noe dritt!!!!
Prøvde å legge om hjul på min veteransykkel og punkterte slangen. I yngre år var det måten vi gjorde det på og hadde aldri problem.
Men den jæ....a dekkspaken fra BT er for ru i overflaten og drar slangen med seg og klemmer den. Prøvd med og uten luft i slangen. Men samme f greier den jæ--- dekkspaken å hukke tak i slangen.
Så nå bruker jeg dekkpåleggeren....

Hehe, guttungen hadde kjørt en liten stift i hjulet sitt, det var kveld og butikkene var stengt, så vi satset på lapping av slangen. Det var jo bare et bittelite hull etter stiften. Men før vi var ferdige så var det 2 STORE hull etter at vi klemte slangen da vi skulle ha dekket på igjen cheers Biltema dekkspaker.

Det var fremdeles kveld og stengte butikker, så da ble det to nye lapper, de største vi fant i BILTEMA-boksen med lappesaker. Samme dekkspakene ble brukt til å få på dekket igjen,men denne gangen med litt mere oppmerksomhet. Suksess sunny

Men det kan godt hende de dekkspakene er noe dritt, jeg syns de er myke og bøyer lett. Men harde nok til å klemme hull i slangen clown

10 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 10:49

Biltema har glimrende dekkspaker, om man velger de rette. Det er disse her dere skal ha:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Dekkspak-2000023494/

Ellers er det vel gjerne kløning av brukeren som lager hull i slangene... Wink

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 12:25

mortal skrev:
.........

Man bør selvsagt være litt ydmyk og ha døren åpen for potensielle brukerfeil.

På den annen side kan nevnes at i min innledende mc-karriere kjørte vi kun med slangedekk. Dette var før dekkmaskiner handterte mc-hjul. Og ikke hadde vi glidemiddel heller, kun såpevann. Men i løpet av alle dekk jeg har lagt om har jeg aldri hatt en punktering forårsaket av omleggingen før jeg prøvde med BT dekkspaker.

Dessuten er det jo greit å slenge litt med leppa om BT Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 14:43

mortal skrev:Biltema har glimrende dekkspaker, om man velger de rette. Det er disse her dere skal ha:

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Verkstedutstyr/Dekkspak-2000023494/

Husker du anbefalte disse ved en tidligere anledning, tenkte å bytte ut mine gamle. Må bare slite de ut først pirat

Det du sier om kløning kan nok stemme, ihvertfall i Knut sitt tilfelle clown

13 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 15:05

Ikke alltid det er lurt å være en treg gjerrig-kall: Prisene har nå steget med nærmere 43 % på disse spakene, mens du har vært opptatt med å slite ut de gamle ubrukelige greiene... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Slange til GS fra Biltema on Man 9 Nov 2015 - 15:39

KliffArne skrev:

Det du sier om kløning kan nok stemme, ihvertfall i Knut sitt tilfelle clown

Hm...
Madammen antyder at fingrene mine er over alt. Kan der være en sammenheng? bounce

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]