Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Fjernanalyse tennplugg

Gå til side : Previous  1, 2

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

26 Re: Fjernanalyse tennplugg on Fre 26 Feb 2016 - 16:38

Stempelet er helt ok hvis det ikke er skader på andre siden/hørtes skjørtebank-rasling...denne er ikke noe "hai-tekk"
Men ringene ser litt slappe ut-spenner ikke skikkelig utover?
slitasjen måler du øverst i partiet som ringene har gått med en stempelring og sjekk da åpningen med bladsøker.
det skal være nesten tett-i forhold til 4T som tåler litt åpning..

er du HELT sikker på at det ikke er noe som holder igjen lufta inn? prøvd uten luftfilter og åpen boks?

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Fjernanalyse tennplugg on Fre 26 Feb 2016 - 17:13

mekkern skrev:Stempelet er helt ok hvis det ikke er skader på andre siden/hørtes skjørtebank-rasling...denne er ikke noe "hai-tekk"
Men ringene ser litt slappe ut-spenner ikke skikkelig utover?
slitasjen måler du øverst i partiet som ringene har gått med en stempelring og sjekk da åpningen med bladsøker.
det skal være nesten tett-i forhold til 4T som tåler litt åpning..

er du HELT sikker på at det ikke er noe som holder igjen lufta inn? prøvd uten luftfilter og åpen boks?

Stemplet ser finere ut på andre siden, så det er ok. Ringene skal jeg måle som du sier. Men nytt stempel inkl. ringer koster nesten det samme som bare ringene, så det betyr ingenting. Bare jeg hadde fått sjiten til å gå sjikkeli.

Har prøvd både med og uten filter, originalt og uoriginalt, i alle tenkelige konfigurasjoner.

@inunf: Reedventiler har jeg prøvd to forskjellige av, samme resultat.

28 Re: Fjernanalyse tennplugg on Fre 26 Feb 2016 - 18:24

Hagler jo inn med gode tips her.
Tenningen sjekker du enkelt med en god gammeldags tenningspistol.
Om toppkompresjonen er ok så kan det godt være at "bunnkompresjonen" er dårlig, dvs utette simringer på veivakslen. Om du blender eksosporten og ved reed/innsug og setter svak trykkluft inn plugghullet så skal det være mulig å se/høre om simringene lekker (du kan også fylle veivhuset med whitesprite og trykksette, da ser man enklere evt lekasjer).
Deffekt coil eller CDI-unit kan og gjøre at gnisten blir svakere ved økende turtall.
Om du mistenker at gasseren gir for fet blanding så prøv å sett blåsepistolen inn i gasseren og mat på med luft litt etter litt. Om den går renere med tilleggsluft så er nål/nåldysen eller hoveddysen for stor, avhengig hvor i registeret du er.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Fjernanalyse tennplugg on Fre 26 Feb 2016 - 18:57

Bromm skrev:Om toppkompresjonen er ok så kan det godt være at "bunnkompresjonen" er dårlig, dvs utette simringer på veivakslen. Om du blender eksosporten og ved reed/innsug og setter svak trykkluft inn plugghullet så skal det være mulig å se/høre om simringene lekker (du kan også fylle veivhuset med whitesprite og trykksette, da ser man enklere evt lekasjer).

Hvor mye luft-trykk kan man våge å sette på uten å risikere å blåse simmeringene?

30 Re: Fjernanalyse tennplugg on Fre 26 Feb 2016 - 19:02

KliffArne skrev:
Bromm skrev:Om toppkompresjonen er ok så kan det godt være at "bunnkompresjonen" er dårlig, dvs utette simringer på veivakslen. Om du blender eksosporten og ved reed/innsug og setter svak trykkluft inn plugghullet så skal det være mulig å se/høre om simringene lekker (du kan også fylle veivhuset med whitesprite og trykksette, da ser man enklere evt lekasjer).

Hvor mye luft-trykk kan man våge å sette på uten å risikere å blåse simmeringene?

Er sjelden eller aldri oppgitt pumpetrykket(bunnkomprisjonene) men jeg pleier å bruke blåsepistoler og trykke satt så langt ned det går. Det skal ikke mye til får du hører det suser om de er slitte. Problemet er om man ikke vet hva pumpetrykket skal være så får man ikke noe eksakt resultat.

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Fjernanalyse tennplugg on Fre 26 Feb 2016 - 19:15

Har du forsøkt å gi den mer bensin? Tar den gassen noe bedre når choken er på?
Hva med den ventilen som er i steden for bensinkranen. Sikker på at den åpner skikkelig? Syns det høres ut som den får for lite bensin jeg

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Fjernanalyse tennplugg on Lør 27 Feb 2016 - 21:39

B040 skrev:Har du forsøkt å gi den mer bensin? Tar den gassen noe bedre når choken er på?
Hva med den ventilen som er i steden for bensinkranen. Sikker på at den åpner skikkelig? Syns det høres ut som den får for lite bensin jeg

Har forsøkt alt du er inne på. Gitt bensin direkte fra ekstern tank, utenom bensinkranen.

Neste blir lett honing av sylinder, og så nytt stempel og ringer, siden jeg likevel har åpnet. Men er ikke sikker på om det blir suksess.
Bestiller simmeringer også, det blir isåfall neste jeg vil sjekke. Håper jeg slipper rabbit

33 Re: Fjernanalyse tennplugg on Lør 27 Feb 2016 - 21:43

ellers er jo låsekilen til svinghjulet en mulighet også......

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Fjernanalyse tennplugg on Søn 1 Mai 2016 - 21:39

Funnet ut noe mer da?

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2