Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 8 av 8]

176 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 30 Apr 2016 - 8:34

Så du "reparerte" deg til 34hk modus ja.... Laughing

Når det gjelder bremsene så sjekk at pumpestempelet går helt tilbake- hvis ikke vil ikke bremseveska returnere og da henger bremsene.(ikke får du noe skikkelig trykk heller på hendelen hvis det er ei luftblære inni der)

Vis Medlemmets Profil

177 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 30 Apr 2016 - 12:07

Fint at det var en enkel feil da Very Happy

Vis Medlemmets Profil

178 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 30 Apr 2016 - 12:34

Fint at der kom en løsning, og takk for at du kommer med tilbakemelding. Ofte stopper slike tråder opp når løsningen kommer, og alle som har fulgt med/engasjert seg blir sittende igjen som spørsmålstegn.

Nå kan man jo tenke at "dæven, så mye bortkastet arbeid pga. en fillesak".

Om man snur litt på det har jo denne prosessen gitt en inngående kunnskap/familiæritet med sykkelens indre. En kunnskap som vil være verdt sin vekt i gull når konkurransesesongen begynner og man er presset på tid.

Ikke bare sitter du med en sykkel du nå kjenner ut og inn, du har sågar fått deg en reservesykkel bounce

Lykke til med sesongen, og husk å pass på så hjulene peker ned hele tiden.

Vis Medlemmets Profil

179 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 30 Apr 2016 - 18:42

Så bra at du fant ut av det. Ingenting er så befriene som når man løser et problem.
Det positive er at du nå har sjekket hele sykkelen og funnet at ting er i orden samt at du har blitt godt kjent med den og forhåpetligvis så har du lært en del nytt også.
Husk å oppdater i fremtiden også da og lykke til med sessongstart (og hele sessongen for den saks skyld).

Vis Medlemmets Profil

180 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 1 Mai 2016 - 0:33

Ja, det var jo en ganske teit ting, men sånn er det. Har lært mye og avdekket et problem som fort kunne ha blitt sjegget i postkassa ved en senere anledning (bensinpumpa altså). Nå gjenstår bare bremseproblemet.

Jeg skal holde dere oppdatert på RR-satsingen, og kommer nok til å gjenopplive denne tråden hver gang jeg krasjer Suzukien Laughing

Bestemte meg for å demontere bremsepumpen og se etter feil.

Fjernet hendelen

Fjernet bremselysbryteren. Den blir ikke montert igjen. Hvert gram teller!

Demonterte stempelet.

Demonterte tilførselen fra reservoaret.

Renset og monterte sammen i motsatt rekkefølge. Fant ingen feil, men håper det blir bedre av at jeg har åpnet og sett på. Luftet ut mesteparten av lufta ganskje kjapt, nå står det med trykk på til i morgen for å klemme ut siste rest av luft.

Bremsevæske er fæle saker. Gjorde rent og sprayet på litt lakk, ble straks bedre. Digg med banesykkel hvor utseendet ikke er viktig  Laughing

Solen skinte og jeg ble invitert med på tur av en kompis. Nå som jeg solgte RSV'en er jeg jo tom for sykler med skilt på, heldigvis har han rikelig og er raus med å låne ut. De ble nakensyklene i dag, jeg startet på en MV Agusta Brutale 910 som er modifisert med effektanlegg, ny ECU med custom map, Nitron bakdemper, custom lakkjobb og litt stasj. Ganske snasen sykkel, og absolutt ikke feil på svingete vestlandsveier i strålende sol  Very Happy

På tilbaketuren fikk jeg låne denne. En 2009 Moto Morini Corsaro Veloce 1200. Sannsynligvis Norges eneste? Helt sinnsykt artig sykkel. Motoren er Moto Morini sin egen, med en ganske interessant karakter. Den kjennes litt røff og upolert ut i gangen, kan nesten minne om Harley eller annet landbruksutstyr. Helt til man vrir på gassen. Med 123 Nm og 140 hk flytter den seg ganske bra, med et enormt bunndrag. Storkoste meg på denne  \Very Happy/

Han har (blandt annet) en annen skjeldenhet i garasjen. Er det noen som kan gjette hva dette er for noe? Hint: Det er ikke en Yamaha...

I morgen er det trening i Malmedalen og første tur på Hondaen. Gleder meg bittelitt. Bittelitt Laughing

Vis Medlemmets Profil

181 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 1 Mai 2016 - 13:16

Kommer ikke så godt frem av beskrivelsen, men bare åpnet du bremse master og gjorde den ren eller ble alle pakninger byttet?

For egen del har jeg aldri hatt suksess med slike jobber med mindre jeg har byttet alle pakninger samt honet sylinder.
I tillegg er vel bremse kalipperne vel så utsatt for slitasje, men de har du kanskje tatt allerede.

Lykke til med trening. Hører gjerne hvordan det går og synspunkt på Honda vs Suzuki.

Lykke til cheers

Vis Medlemmets Profil

182 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 1 Mai 2016 - 16:46

Yamaha-basert Bimota?

Vis Medlemmets Profil

183 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 1 Mai 2016 - 21:37

inunf skrev:
Er ikke noe fan av å klippe ledninger, så jeg tok ei nebbtang og nappet ut hele greia. Hadde på krympestrømpe for å isolere den. Testet igjen. DET FUNKET! Nå drar den hele veien til turtallsperren, det er bare å klamre seg fast Very Happy Den er ca. 20 kg lettere enn standard gatesykkel, og drevet ned, så den drar ganske friskt Very Happy

Ikke rart det ikke var noen feilkoder, alt var jo helt som det skulle! Moralen i visa må vel være noe om at ikke alle klipte ledninger skal skjøtes lol!

Moralen er at ledninger *ikke* skal  klippes! Evil or Very Mad

Fint at du gir tilbakemelding og at problemet er fikset. Nok en gang bra jobba! king

Og problemet var at du startet med en laveffekt-suzuki Laughing
(Edit: Og at ECU skulle vært flashet til fullefeffekter).

Vis Medlemmets Profil

184 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 2 Mai 2016 - 8:36

Bimota YB6

Vis Medlemmets Profil

185 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 2 Mai 2016 - 13:24

knutk skrev:Kommer ikke så godt frem av beskrivelsen, men bare åpnet du bremse master og gjorde den ren eller ble alle pakninger byttet?

For egen del har jeg aldri hatt suksess med slike jobber med mindre jeg har byttet alle pakninger samt honet sylinder.
I tillegg er vel bremse kalipperne vel så utsatt for slitasje, men de har du kanskje tatt allerede.

Lykke til med trening. Hører gjerne hvordan det går og synspunkt på Honda vs Suzuki.

Lykke til cheers

Jeg hadde ikke nye pakninger, så jeg bare åpnet, renset og monterte sammen igjen. Pakningene og sylinderen så bra ut, ingen åpenbare feil. Kanskje er det noe med vinkelen bremsepumpa er montert på, slik at luft blir fanget inne i sylinderen? Slik som bremsekaliperen bak på Aprilia RSV, som bare kan luftes i en bestemt vinkel scratch

Det vil nok bli kjørt mest Honda nå fremover, trenger å bli vant med den. Beholder Suzukien som reservesykkel inntil videre. Skal få testet dem opp mot hverandre i sommer Very Happy

Kongen skrev:
inunf skrev:
Er ikke noe fan av å klippe ledninger, så jeg tok ei nebbtang og nappet ut hele greia. Hadde på krympestrømpe for å isolere den. Testet igjen. DET FUNKET! Nå drar den hele veien til turtallsperren, det er bare å klamre seg fast Very Happy Den er ca. 20 kg lettere enn standard gatesykkel, og drevet ned, så den drar ganske friskt Very Happy

Ikke rart det ikke var noen feilkoder, alt var jo helt som det skulle! Moralen i visa må vel være noe om at ikke alle klipte ledninger skal skjøtes lol!

Moralen er at ledninger *ikke* skal  klippes! Evil or Very Mad

Fint at du gir tilbakemelding og at problemet er fikset. Nok en gang bra jobba! king

Og problemet var at du startet med en laveffekt-suzuki Laughing
(Edit: Og at ECU skulle vært flashet til fullefeffekter).

Skjønner at du ikke liker klipte ledninger, og jeg er enig i at flashing av ECU er det beste. Alikevel mener jeg at det et greit alternativ å klippe denne ledningen og den som hindrer feilkode når eksosventilen er fjernet, fordi det er gratis og fordi det er enkelt. Har ingen i nærheten som driver med slikt. Var i kontakt med Espen Kleiv ang. å få sendt ECUen inn for flashing, men han mente at det ikke hadde noe for seg å legge inn et annet map uten å få kjøre hele sykkelen i benk. Kunne jo selvsagt ha fått flashet ECU uten å endre mapping, men da synes jeg ikke det er verdt pengene.

Det som manglet var dokumentasjon, og det kommer jeg til å ordne slik at neste eier slipper å gå på samme feilsøkingsmareritt som meg.

Trollerud skrev:Bimota YB6

Nesten. Det er en Bimota YB9R, 97-modell om jeg husker riktig. Motor fra FZR600. Artig sykkel, ser slik ut med kåpene på:

Vis Medlemmets Profil

186 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 2 Mai 2016 - 17:41

Den største feilen med bremsene er hendelen du bruker, den kan du bare kaste, er helt ubrukelig!

Vis Medlemmets Profil

187 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 5 Mai 2016 - 0:17

S1000RR skrev:Den største feilen med bremsene er hendelen du bruker, den kan du bare kaste, er helt ubrukelig!

Gjorde som du sa og byttet tilbake til original hendel. Bremsene ble faktisk mye bedre. Testet en tur der jeg tidvis kjørte med bremsene på, og bremset kraftig opp noen ganger. Ingen tendenser til heng. Kan faktisk se ut som at Suzukien nå er klar til bruk cheers Tusen takk for tipset!

Kommer ikke til å kjøre den selv før etter løpshelgen på Rudskogen. Trenger tiden til å venne meg til Hondaen. Skal se om jeg får lurt søskenbarnet mitt til å stille som testfører. Han og faren deler på den R6'en jeg lånte til Karlskoga, så de er sikkert interessert i å kjøre hver sin sykkel.

Siden de har sagt at de er redde for å låne sykkelen i tilfelle de krasjer den satte jeg på det andre kåpesettet. Det er lappet på innsiden med glassfiber, men det har mistet mye fasong. Må nok stripses for å henge skikkelig på plass. Stygt som fy, men ikke noe stort tap om dette går i asfalten.

Vis Medlemmets Profil

188 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 1 Sep 2016 - 13:58

Noe nytt ?

Vis Medlemmets Profil

189 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 20 Sep 2016 - 23:03

Tja, ny jobb og nytt hus. Lite tid til prosjekt nå dessverre. Håper det tar seg opp i løpet av vinteren, men blir nok mer fokus på å innrede garasjen enn å bruke den.

Klarte å snike meg avgårde på trening i dag. Suzukien fungerer kjempebra!

Vis Medlemmets Profil

190 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 21 Sep 2016 - 5:03

Se der ja! Kneet i bakken og gode greier! cheers

Vis Medlemmets Profil

191 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 21 Sep 2016 - 7:43

Den pøkken var jo jaggu tjukk......

... bare sånn for å få opp stemningen litt på morran...

Vis Medlemmets Profil

192 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 21 Sep 2016 - 8:16

Haya99 skrev:Den pøkken var jo jaggu tjukk......

Takes one to know one... Bare for å få stemningen litt ned igjen... Twisted Evil Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

193 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 21 Sep 2016 - 8:49

Trollerud skrev:

Takes one to know one...  Bare for å få stemningen litt ned igjen...  Twisted Evil Twisted Evil
Har du lest postene dine fra i går? clown

Vis Medlemmets Profil

194 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 1 Okt 2016 - 13:54

Alle pøkker er vakre, uansett størrelse!

Vis Medlemmets Profil

195 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 2 Okt 2016 - 8:52

Forøvring en video om temaet - har ikke sett den selv:

https://www.youtube.com/watch?v=iDeSn_QJ_sI

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 8 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8