Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 9 av 10]

201 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 7 Apr 2017 - 7:10

Takk, skal huske på det til neste gang!

Vis Medlemmets Profil

202 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 3 Mai 2017 - 12:37

Var i Ålesund 1. mai-helga og tok siste finpuss på banesykkelen. Åpner sesongen med treningshelg på Våler nå til helga. Gleder meg! Very Happy

Monterte den hjemmelagde bakramma. Den passer utmerket!

Ene festet på hekken har knekt av i løpet av fjoråret. Støper inn en aluplate for å få litt mer hold.

Boret opp og monterte fester for dzus i bakramma.

Det ble ganske bra, og det er ingen fleksing i hekken. Godt fornøyd!

Monterte gopro-feste med forsenkede skruer og anker for sikring. Må være sånn for å få lov til å filme under løp.

Mandag lakket jeg over festet på hekken, samt bakramma og kåpebraketten som jeg fikk reparert.

Luftig og fin lakkboks, og resultatet ble upåklagelig!

Vis Medlemmets Profil

203 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 3 Mai 2017 - 21:36

Får du polyester til å sitte mot alu?

Nå avslører jeg virkelig all min uvitenhet, men hva er dzus?

Vis Medlemmets Profil

204 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 7:58

Er det et problem at polyester ikke hefter på alu? Det var jeg i så fall ikke klar over, merket ikke noe spesielt til det. Ser ut til å ha funket. Prøvemonterte hekken og satt meg på den uten at festet knakk.

Dzus hurtigfeste.

Vis Medlemmets Profil

205 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 9:43

KnutR

Admin
Hvor kjøpes sånne dingser? Jeg har et sideskjold som ikke vil sitte fast på Guzzi'n, denne ville jo vært helt konge.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

206 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 11:23

Jeg bruker å kjøpe uoriginale på ebay. De er (kan være) forholdsvis dyre. Faktisk Dzus koster vel 50 kr/stk og oppover. Jeg foretrekker de hvor man popper fast motstykket. Finnes også noen hvor motstykket bare er et klips. Søk på "Dzus" eller "1/4 turn fastener" elns på ebay. Bruker å betale 200-300 kr for 6-10 stykker inkl. frakt.

Vis Medlemmets Profil

207 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 12:25

KnutR

Admin
Hehhehe
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Tilbehor/Ovrig/Hurtiglas-10-stk-2000033560/

Det her blir butikk!

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

208 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 13:35

Har brukt slike til deksler også.
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/MC/Tilbehor/Ovrig/Skruesett-kapeglass-2000021561/

Vis Medlemmets Profil

209 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 21:51

Kult at bilrema har slikt festemateriell da Very Happy  Husker jeg bygde classic-racer i '95, å få tak i slikt den gangen var litt vrient.
Og min erfaring er at slike 1/4 turns blir borte etterhvert, må ha noen ekstra.
Trenger sikkert mange flere nå, siden jeg har kjøpt en til banesykkel, RC8R Superbike Cool

Vis Medlemmets Profil

210 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 22:02

Har du både en RC8 på gata og en for banebruk? Surprised

Vis Medlemmets Profil

211 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 22:43

mortal skrev:Har du både en RC8 på gata og en for banebruk? Surprised
Ja, jeg tenkte at jeg trenger en treningsracer for å få kjørt litt før jeg skal kjøre classic.
Vet jo at en superbike er fullstendig overkill og at jeg ikke klarer å kjøre fort med den. Men jeg hadde ikke lyst på en trist 600 japse, og skikkelig 250 totakt brukes jo ikke lenger.
Og så er det en viss synergieffekt, kjenner sykkern og har plutselig masse deler til begge.

Vis Medlemmets Profil

212 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 4 Mai 2017 - 22:52

pelsen skrev:Trenger sikkert mange flere nå, siden jeg har kjøpt en til banesykkel, RC8R Superbike Cool

Gutta i en annen liga! Very Happy

Akkurat som Nomaden.
HP4 for vei SKRR Superbike til bane, og tre GSX-R750!
Laughing

...eller Hallis som har...hvor mange er det blitt, gammer'n? 50?
rendeer

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

213 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 5 Mai 2017 - 8:27

pelsen skrev:Kult at bilrema har slikt festemateriell da Very Happy  Husker jeg bygde classic-racer i '95, å få tak i slikt den gangen var litt vrient.
Og min erfaring er at slike 1/4 turns blir borte etterhvert, må ha noen ekstra.
Trenger sikkert mange flere nå, siden jeg har kjøpt en til banesykkel, RC8R Superbike Cool

De har i katalogen, men de har ikke inne. I hvertfall ikke her på mine kanter.

Vis Medlemmets Profil

214 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 5 Mai 2017 - 13:24

pelsen skrev:Men jeg hadde ikke lyst på en trist 600 japse, ....

Twisted Evil Det var det frekkeste jeg har sett inni denne tråden Laughing

215 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 8 Mai 2017 - 7:43

Det la jeg faktisk ikke merke til engang. 600 japse er ikke det kuleste i verden, men det er det de andre kjører. Med standard motor er driftsikkerheten ganske bra også, og det er jo greit når man må kjøre i timesvis med varebil for å komme seg til en bane. Da er det kanskje kjedelig med 600 japse, men enda kjedeligere å måtte dra hjem med motorhavari etter 1. pass...

Vis Medlemmets Profil

216 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 8 Mai 2017 - 22:05

inunf skrev:Det la jeg faktisk ikke merke til engang. 600 japse er ikke det kuleste i verden, men det er det de andre kjører. Med standard motor er driftsikkerheten ganske bra også, og det er jo greit når man må kjøre i timesvis med varebil for å komme seg til en bane. Da er det kanskje kjedelig med 600 japse, men enda kjedeligere å måtte dra hjem med motorhavari etter 1. pass...
Hehe, det viktigste er å kjøre. Very Happy
Trist 600 var bare generelt ment, jeg synes racere med nøkkel er litt feil, konservativ som jeg er Shocked  Jeg tok steget opp i 250 Racer en gang, og der var et kjempebra miljø og en raceledelse som prøvde å holde på klassen. Husker at Øvre argumenterte med at vi var den eneste klassen uten nøkkel Very Happy  Så jeg har kjørt 250 racer, en klasse opp............MotoGP Laughing

Vis Medlemmets Profil

217 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 9 Mai 2017 - 8:13

Hadde gjerne kjørt 250 om det var et miljø for det. Eller, det er jo et miljø, men det er så lite at det er vanskelig å få tak i sykler og delene er dyre.

Vis Medlemmets Profil

218 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 9 Mai 2017 - 17:55

inunf skrev:Er det et problem at polyester ikke hefter på alu? Det var jeg i så fall ikke klar over, merket ikke noe spesielt til det. Ser ut til å ha funket. Prøvemonterte hekken og satt meg på den uten at festet knakk.

Dzus hurtigfeste.

Nå vet jeg hva dzus er, ser nytten av å bruke sånt cheers

Alu mot polyester; jeg tror ikke der er noe særlig limfunksjon. Uansett slipper det meste mot alu, der kommer korrosjon. (Syregrunning er vel bra, men da før lakking?) Perforering av alubiten tror jeg hjelper mye. Dunker du på forsterkinga tror jeg det delaminerer umiddelbart.

Vis Medlemmets Profil

219 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 10 Mai 2017 - 7:47

Får se hvordan det utvikler seg. Det er en annen hekk som står på sykkelen nå. Må ordne noe småtterier før jeg kan bruke denne igjen.

Vis Medlemmets Profil

220 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 28 Mai 2017 - 22:31

Sykkelen går som ei kule den. Film fra åpen dag på Malmedalen Motorsenter i dag:

Vis Medlemmets Profil

221 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 28 Mai 2017 - 22:44

De har litt annen "kurveprofil" motardgutta ja...

Vis Medlemmets Profil

222 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 29 Mai 2017 - 8:44

Konge!!! king

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

223 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 1 Jun 2017 - 17:19

Hadde problemer med frambremsen, så jeg prøvde å lufte på en ny måte. Koblet en slange med sprøyte til luftenippelen og sugde ut bremsevæsken (og lufta). Vet ikke hvorfor jeg ikke fikk ut denne lufta sist jeg prøvde, men nå gikk det i alle fall.

Kanskje dette fremmedlegemet var grunnen? Uansett, bremsa virker mye bedre nå.

Den knirket også ganske høylydt, så jeg demonterte hendelen, rengjorde og satte inn med fett. Da ble jeg kvitt lyden.

Gikk løs på et annet prosjekt også. Har vært plaget med at det er så lang vandring på gassen. Må skifte tak for å få gitt full gass. Ikke optimalt på banen. Ifølge internett er trikset å bytte ut gasshåndtaket med ett fra R6 fra 06 og nyere. Bestilte ett, det kom i går.

Ganske stor forskjell i diameter. Det originale er 33,5 mm i diameter, det fra R6 er 40,5 mm.

Her er forskjellen det utgjør i bevegelse. Det var fortsatt litt lenger vandring enn jeg kunne ha tenkt meg, men håper det er lite nok.

Måtte demontere ganske mye for å komme til festet på gasswirene slik at jeg fikk slakket dem.

Det nye gasshåndtaket tar litt borti huset. Det gjør at gassen ikke returnerer av seg selv. Må slipe det ned litt, men har ikke dremel her. Får finne på noe lurt.

Hvis jeg får alt i orden til mandag kan jeg teste i Malmedalen da. Hvis alt virker, tror jeg jammen meg jeg skal prøve meg i Nasjonal 600 på Våler neste helg (hvis jeg får etteranmelde meg).

Vis Medlemmets Profil

224 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 6 Jun 2017 - 15:47

Endte opp med å bruke loddebolten for å smelte ned plasten siden jeg ikke hadde dremel tilgjengelig. Resultatet ble topp, merkbart kortere vandring og ser helt originalt ut.

Kan absolutt anbefale denne modifikasjonen på gixxer 600/750!

Vis Medlemmets Profil

225 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 6 Jun 2017 - 16:41

Her er bilder fra treninga i går:

Litt positivt og litt negativt i går. Frambremsa er ikke i orden. Er ganske sikker på at det er pumpa som er problemet. Kjenner merkbar forskjell i løpet av et pass, selv i Malmedalen. Det går greit nok der, men er ikke noe å dra på "skikkelig" bane med. Altså ingen løp i helgen  Sad

Kjører for øyeblikket på et sett Dunlop mønstrede slicks som krever veldig høy driftstemperatur. Er vel ikke helt realistisk å få de varme nok i Malmedalen. I tillegg er bakdekket montert bak frem (for å slite det jevnt). Sur vind var det, og litt regn i lufta. Altså ikke optimale forhold på noen måte. Allikevel ble det ny pers, 2 fattige hundredeler bedre enn den gamle fra i fjor. Vil jo gjerne kjøre enda fortere (vet det går an, har vært kjørt mye fortere der enn det jeg gjør), men slik som forholdene var er jeg ganske fornøyd Very Happy

Kan også legge til at det nye gasshåndtaket gjorde underverker. Hadde hjulløft flere ganger i går, det har jeg ikke hatt med denne sykkelen før. Ikke at det er noe poeng i seg selv, men det tyder jo på at jeg får gitt mer gass!

Satser på bedre vær og nye dekk på søndag bounce

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 9 av 10]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next