Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 8]

26 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 14 Nov 2015 - 15:22

Håper trådstarter er en svært dyktig mekaniker med god tilgang til *billige* deler.
For dette må bli omtrent 10x dyrere enn å kjøpe en banesykkel i god stand.
Er jo dyrt å bygge en ny sykkel utifra de enkelte delene.
Særlig når vi snakker om ødelagt ramme/sving/dempere/ledningsnett/ECU...+++
Sad

Vis Medlemmets Profil

27 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 14 Nov 2015 - 17:37

Jo takk, jeg har skrudd nok sykkel til å ha plukket opp ett og annet. Billig deletilgang har jeg også, ebay er min venn Wink

At ramme, svingarm, ECU og ledningsnett er ødelagt var nytt for meg. Kanskje du kjenne sykkelen og vet du noe som jeg ikke vet?

Kostnaden på prosjektet tror jeg at jeg har grei kontroll på, og jeg tror jeg skal komme ganske bra ut i forhold til de andre banesyklene som ligger for salg nå. Klart, det kan jo vise seg at noe dyrt er ødelagt, men det er en risiko man løper når man kjøper 10 år gammel banesykkel. På denne måten får jeg jo også gått over hele sykkelen og sørget for at alt er i orden. Tror faktisk dette blir ganske bra jeg :)

Vis Medlemmets Profil

28 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 14 Nov 2015 - 17:58

inunf skrev:Jo takk, jeg har skrudd nok sykkel til å ha plukket opp ett og annet. Billig deletilgang har jeg også, ebay er min venn Wink

At ramme, svingarm, ECU og ledningsnett er ødelagt var nytt for meg. Kanskje du kjenne sykkelen og vet du noe som jeg ikke vet?

Kostnaden på prosjektet tror jeg at jeg har grei kontroll på, og jeg tror jeg skal komme ganske bra ut i forhold til de andre banesyklene som ligger for salg nå. Klart, det kan jo vise seg at noe dyrt er ødelagt, men det er en risiko man løper når man kjøper 10 år gammel banesykkel. På denne måten får jeg jo også gått over hele sykkelen og sørget for at alt er i orden. Tror faktisk dette blir ganske bra jeg :)

jaja... :)
Jeg så "breakage" på noen bilder, men det er nok "bare" litt juling ramme/svingarm har fått.
Jeg tok med ledningsnett og ECU da du har en egen tråd om det ("ødelagt" som i du vil ha dette "oppgradert" til banebruk).

Virker som du har kontroll på det og ikke minst pågangsmot. cheers

Vis Medlemmets Profil

29 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 14 Nov 2015 - 18:22

Vi har jo en laang og jævlig vinter foran oss vet du Kongen, Da er det godt å ha litt mekking å kose seg med i lange mørke kvelder Very Happy Om det "lønner" seg blir liksom ikke det viktigste.

Vis Medlemmets Profil

30 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 14 Nov 2015 - 20:11

inunf skrev:
inunf skrev:
Spenningen på batteriet var bare 8-9 V med motoren i gang, og instrumentpanelet virket ikke (det lyste og blinket, regner med det var fordi det ikke fikk riktig spenning). Hadde ikke manualen tilgjengelig da, så jeg feilsøkte ikke noe videre på det. Antar at batteriet er gått heden, det har stått i to år. Har i ettertid lest meg opp på manualen og fått noen tips. Mistenker statoren, den skal visst være dårlig. Måler motstanden på den neste gang jeg er i garasjen, håper at det skal være nok til å diagnostisere den. Får ikke startet slik sykkelen står nå. Er det sannsynlig at det er statoren? Tenker at hvis det var laderegulatoren så hadde spenningen vært for høy, ikke for lav?

Har målt motstanden i både stator og laderegulator. Alt er godt innenfor spesifikasjonene i verkstedsmanualen. Batteriet er nok skutt, det viser 11,3 V nå utenfor sykkkelen. Kan det være så enkelt som at batteriet er dårlig? Skjønner ikke helt hvorfor spenningen skulle bli lavere når batteriet er koblet på sykkelen med motoren i gang, det tyder da vel på en feil i ladesystemet? Frem til at jeg målte i dag var jeg sikker på at det var statoren som hadde tatt kvelden, men den viste rett motstand. Får ikke målt ladespenningen ut fra generatoren før jeg får satt sammen sykkelen litt mer, kan ikke starte den slik den står nå. Frister ikke å kjøpe nytt lithiumbatteri til 1200 kr og sette på bare for å få det ødelagt av en dårlig ladekrets heller. Hjelp!  :)

Gå over alle koblinger fra generator og videre, best så det er så er det bare dårlig kontakt en plass.Opplevd det selv, trodde jeg måtte spandere ny dynamo, så var det bare brudd i en skjøt.

Men dette er jo lettere å feilsøke på når du kan fyre opp igjen, du trenger jo ikke spandere nytt batteri før du finner ut av det. Lad opp det gamle, og se om det tar imot. At batteriet viser lavere spenning med motor igang er vel naturlig, hvis generator ikke gir. Mere imponert over at motor fremdeles gikk med batteri nede i 8-9V pirat Det gjorde ikke Ninja'en min.

31 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 15 Nov 2015 - 13:06

Skal gå over ledningsnettet, men mistenker at det bare er det dårlige batteriet.

En liten oppdatering fra fredag og i går.

Er det noen som kjenner til denne typen velteklosser? Virker som et bra konsept, men trenger to nye av selve klossene.

PAIR systemet er fortsatt på plass. Skal lese meg opp på hvordan det funker og hvordan jeg kan fjerne det uten å få feilkoder.

Turtelleren har fått en del juling, bestemte meg for å bytte glasset.

Den lot seg demontere veldig lett :)

Brukte plastglass fra Biltema, 39,90 for ei 2 mm plate på 30x30 cm.

Kuttet ut en sirkel med stikksag og pusset den til med sandpapir.

Limte med tokomponentlim og satte det i press til neste dag.

Det blei jo ganske bra!

Det ble kanskje ikke kjempefint, men det er lettere å se turtelleren nå :)

Målte motstanden i statoren, den var innenfor det som sto i verkstedsmanualen.

Demonterte tenningslåsen. Den veier en halv kilo! Dessverre blir jeg ikke kvitt alt, må fortsatt ha nøkkelen og antennen til startsperren.

Her er den fantastiske clutchbryteren. Får litt vondt av sånne koblinger. Dessverre var ledningene skøytet så nært koblingen at jeg ikke fikk til å bruke den opp igjen.

Er er koblingen på ledningsnettet.

Her er de unødvendige ledningene terminert, og ny kobling montert. De terminerte ledningene har gått til lys, blinklys, horn osv.

Fortsettelse følger :)

Vis Medlemmets Profil

32 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 15 Nov 2015 - 15:07

Dette blir nok bra til slutt.

Men er litt bekymra på dine vegne, syns det er i overkant med Biltema-saker på bildene Shocked

Lykke til Very Happy

33 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 15 Nov 2015 - 15:47

KliffArne skrev:Dette blir nok bra til slutt.

Men er litt bekymra på dine vegne, syns det er i overkant med Biltema-saker på bildene Shocked  

Lykke til Very Happy

Det går nok bra Cliffærn, vedder på at det blir "First Price" i første løp cheers

Vis Medlemmets Profil

34 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 1:18

Blir nok orden på den vandaliserte Gixxeren ja.
Bra jobba!
cheers

Vis Medlemmets Profil

35 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 10:28

Urkkk.... De har i tillegg til grisekoblingene brukt lampett ledning... Bestemor har vel ikke lys i lampen sin nå da. clown

Vis Medlemmets Profil

36 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 10:41

WagenLagenKranken, Von skrev: De har i tillegg til grisekoblingene brukt lampett ledning...  clown
Jarlsberg ost og tinnede kjøretøykabler..
Ost er ost og strøm er strøm.... lol!

Vis Medlemmets Profil

37 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 11:44

KliffArne skrev:Dette blir nok bra til slutt.

Lykke til Very Happy

Det eneste jeg ikke handler på Biltema er dekk og bremseklosser bom

Ja, jeg tenkte mitt da jeg så den lampettledninga. Suspect

Vis Medlemmets Profil

38 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 11:54

mekkern skrev:
WagenLagenKranken, Von skrev: De har i tillegg til grisekoblingene brukt lampett ledning...  clown
Jarlsberg ost og tinnede kjøretøykabler..
Ost er ost og strøm er strøm.... lol!

......Jarlsberg er meget god ost!

Forøvrig ser det ut til at den sykkelen virklig har levd livet...... mye greide de å lure ut av deg for den?

Vis Medlemmets Profil

39 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 12:44

Jeg betalte 14500 kr, da fikk jeg selgeren til å kjøre meg 25 mil i møte, og jeg fikk med en 6'er med hjemmebrygget øl på kjøpet. Vet ikke om det var en spesielt bra deal, men tror ikke den var spesielt dårlig heller.

Vis Medlemmets Profil

40 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 15:10

inunf skrev:Jeg betalte 14500 kr, da fikk jeg selgeren til å kjøre meg 25 mil i møte, og jeg fikk med en 6'er med hjemmebrygget øl på kjøpet. Vet ikke om det var en spesielt bra deal, men tror ikke den var spesielt dårlig heller.

Med øl-prisene nå til dags, så gjorde du det sikkert greit santa

41 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 16 Nov 2015 - 16:43

KliffArne skrev:
inunf skrev:Jeg betalte 14500 kr, da fikk jeg selgeren til å kjøre meg 25 mil i møte, og jeg fikk med en 6'er med hjemmebrygget øl på kjøpet. Vet ikke om det var en spesielt bra deal, men tror ikke den var spesielt dårlig heller.

Med øl-prisene nå til dags, så gjorde du det sikkert greit santa

Forutsatt at du har det infernalsk morro men du skrur på den - så var det kanskje ikke så galt...... men hvis du prioriterer å kjøre sykkel ....

Vis Medlemmets Profil

42 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 17 Nov 2015 - 9:09

Jeg skal drikke opp ølet før jeg bestemmer meg for hvor bra dealen var Laughing

Her er en liten oppdatering fra søndag.

Har koblet bort tenningslåsen og koblet reléet for clutchbryteren.

Tapet igjen etter operasjonen.

Ventilkontroll. Alle ventilene var innenfor spesifikasjonene, men to av eksosventilene var ned mot nedre grense. Må nok justere dem etter neste sesong.

Ganske demontert motorsykkel.

Nyvasket toppdeksel i magnesium. Var ikke klar over at magnesium ble brukt på så "vanlige" sykler.

Toppdekselet tilbake på plass.

Nå blir det to uker til neste gang jeg får skrudd, innen den tid bør mesteparten av delene jeg har bestilt ha dukket opp. Kommer til å bli rene julekvelden neste gang jeg er hjemme Very Happy

Vis Medlemmets Profil

43 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 17 Nov 2015 - 9:56

Dette blir bra, og jeg tror heller ikke det trenger å bli særlig dyrt. Nå er jo banesykler billige, men du havner nok ikke så galt ut her. Du blir jo kjent med sykkelen nå også mens du fikser den opp, det er jo alltid en fordel.
Cool

Vis Medlemmets Profil

44 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 21 Nov 2015 - 13:16

Pair systemet er det bare å fjerne alle slangene til og fra ventilen, plugg igjen hulla på toppdekselet og utgående fra luftfilterboks. Lar du ventilen sitte tilkoblet blir det ingen feilkode.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Lør 21 Nov 2015 - 21:46

Du som bygger opp en banesykkel, inunf, du skulle jo fått med her hva som skal til av modifikasjoner før den blir godkjent på banen.

Sånn at eventuelle andre som har noe stående på et soverom kunne sett hva som skal til for å klargjøre en gammel veisykkel til grusfella alien

46 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 24 Nov 2015 - 21:47

Espen skrev:Pair systemet er det bare å fjerne alle slangene til og fra ventilen, plugg igjen hulla på toppdekselet og utgående fra luftfilterboks. Lar du ventilen sitte tilkoblet blir det ingen feilkode.

Takk for tipset, det skal jeg gjøre! Holder det å sette på en slangebit, brette dobbelt og feste med låsetråd, eller er det andre metoder som funker bedre?

Vis Medlemmets Profil

47 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 11:25

Hadde en veldig bra dag i kjelleren i går.

Har demontert PAIR-ventilen, den veier 300g.

Blendet av PAIR-systemet, og montert nye plugger og coilene.

Kunne kjøpt 3 stk av disse toppene, men de koster 89 kr/stk, så da lot jeg det være. Stramt budsjett!

Ohmet PAIR-ventilen, må ha en motstand på 20 Ohm for å lure ECUen til å tro at den fortsatt er der.

Gammelt tanklokk.

Nytt tanklokk, 200g vektreduksjon.

Ser ikke så verst ut heller :)

Potta før polering.

Etter polering. Det ble i alle fall bedre, om det ikke ble strøkent.

Ny bakramme, bruker kun venstresiden, så har jeg høyresiden til en gang senere.

Monterte sammen bakrammen.

Bendet tilbake avstiveren.

Demonterte gaffelen og byttet simmerringer og støvtetninger. Forsøkte å demontere det skadede gaffelbeinet, men det var rett og slett for skeivt. Er vel bare å kaste hele greia. Det "nye" gaffelbeinet så veldig bra ut, tror dette blir bra :)

Litt spesiell styrestopper, og litt spesiell vinkel?

Det forklarer vinkelen. Byttet boltene på begge sider.

Monterte på igjen laderegulatoren, kuttet bort litt av braketten den står på, sparte 40g. Yay!

I dag skal jeg montere radiatoren og gaffelen. Det blir, smått om senn :)

Vis Medlemmets Profil

48 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 12:54

Ser du er veldig opptatt av vektreduksjon. Hvor mye klarer du å skrelle av ifht.original sykkel? Og hvor mye betyr det?

49 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 16:30

KliffArne skrev:Ser du er veldig opptatt av vektreduksjon. Hvor mye klarer du å skrelle av ifht.original sykkel? Og hvor mye betyr det?

Spiller ingen rolle hvor mye vekt man reduserer på sykkelen, det er HJULA som er viktig! Man MÅ ha carbonhjul, ellers blir det ikke noe greie på noen ting..

Vis Medlemmets Profil

50 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 17:03

Trollerud skrev:
KliffArne skrev:Ser du er veldig opptatt av vektreduksjon. Hvor mye klarer du å skrelle av ifht.original sykkel? Og hvor mye betyr det?

Spiller ingen rolle hvor mye vekt man reduserer på sykkelen, det er HJULA som er viktig! Man MÅ ha carbonhjul, ellers blir det ikke noe greie på noen ting..
Jeg blir mer og mer klar over at den som sitter oppå dette greiene har mindre betydning... scratch study

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next