Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 8]

51 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 20:06

Har ikke lagt sammen, vet ikke helt hvor mye vektreduksjon det blir. Prøver å kutte det jeg kan der jeg kommer over noe. Det har kanskje ikke SÅ mye å si, men vil jo helst ha sykkelen så lett som mulig. Det er jo også noe med sånn som PAIR-ventilen, det blir bedre plass og lettere å komme til når den er borte.

Lettere felger hadde absolutt vært fint, men det har jeg ikke rom til i budsjettet. Når det er sagt så er jeg på jakt etter et felgsett til, og er spent på hva det kommer til å koste meg. Nærmere 6 lapper virker det som for noe som er brukt men ok. Dritt med den lave kronekursen Sad

Den som sitter oppå har nok alt å si, men det hjelper jo at sykkelen er bra :)

Mistenker at noen har forsøkt å klippe ledningen som skal fjerne feilkoden når man fjerner eksosventilen. Ser ut som at de har klipt feil først? Den som er forsøkt skjøtet er den som egentlig skal kuttes, ledning nr. 30 på den svarte pluggen. Vet ikke hva den andre gjør, den er nr. 24 på den grå pluggen. Mistenker at når den ikke er koblet så vil man ikke få feilkoder på de andre sensorene. Kommer nok til å skjøte denne.

Monterte radiatoren.

Og gaffelen.

Gammel bremsehendel.

Titax bremsehendel fulgte med :)

Dette er den delen av tenningslåsen jeg ikke blir kvitt (hele greia veier 500g, dette veier bare 100g, så det hjelper). Hadde håpet at jeg skulle kunne kvitte meg med den metallsaken som er den nederste delen av tenningslåsen. Dessverre er det noe som skjer her, det er to ledninger inn og fire ledninger ut, pakket inn i silikon. Tør ikke tukle for mye med det i frykt for å ødelegge noe. Kommer til å tape fast nøkkelen i antennen og feste dette der hvor PAIR-ventilen har vært.

Fikk låne et batteri for å teste om jeg har koblet riktig. Koblet det til og skrudde på tenninga. Det blinket lys over hele instrumentpanelet, og turtelleren levde sitt eget liv. Målte spenningen, den var ca. 7 V med tenninga på. Dette batteriet er nok også ødelagt. Koblet på en lader og skrudde på tenninga, da virket alt som det skulle. Kortsluttet to ledninger med den grønne U-en for å lese ut feilkoder. Fikk to koder, luftmengdesensor og lufttemperatursensor. De hadde jeg demontert for å komme til. Plugget de i, og alle feilkodene forsvant.

Alt virker, ingen feilkoder. Blir spennende å se om alt virker når jeg får startet opp motoren. Tenker å montere quickshifter før den tid, men det kan ta litt tid. Batteri må jeg også ha, har ikke tatt en avgjørelse der enda.

Kanskje neste skritt er glassfiberarbeid, sparkling, pussing og lakkering? Har to ganske herpa kåpesett jeg må ta meg av. Må bestemme meg for farge også...

Vis Medlemmets Profil

52 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 21:32

Angående lettere felger,karbon. Mener jeg leste i det regelverket du linka til at det ikke var lov å bruke karbon?? Men kanskje gjaldt det bare kåpedeler?

53 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Søn 29 Nov 2015 - 22:07

Stemmer det, karbonfelger er ikke tillatt. Er vel for å holde kostnadene nede, pluss at det kan være en utfordring med dekkvarmere og karbonfiber.

Vis Medlemmets Profil

54 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 30 Nov 2015 - 11:47

KliffArne skrev:Ser du er veldig opptatt av vektreduksjon. Hvor mye klarer du å skrelle av ifht.original sykkel? Og hvor mye betyr det?

I forhold til original sykkel vet jeg ikke, men skal veie den når den er ferdig. Mesteparten av jobben er jo gjort allerede. Lykter, sidestøtte, plastkåper med braketter og passasjersete og slikt veier nok fort noen kg.

Det som jeg har kuttet hittil er:
Aktuatoren til SET-ventilen (eksosventilen) med bakramma for passasjer: 500g
PAIR-ventilen med slanger og slangeklemmer (minus de slangebitene jeg brukte for å blende av): 300g
Vektdifferanse tanklokk: 200g (trodde det skulle bli mer, tanklokket på RS250 veier nesten en kg)
Tenningslåsen er 500g, men delene jeg måtte beholde er ca. 100g, altså vektreduksjon på 400g
Den biten av braketten til hornet som jeg kappet av var 40g, men så har jeg montert et relé så tenker det går opp i opp.

Totalt skulle dette bli 1,4 kg. Kanskje ikke all verden, men det er da noe. Har fortsatt ikke bestemt meg for batteri, her kan det fort bli 3-3,5 kg alt etter som. 5 kg totalt hadde vært fint, og burde absolutt være merkbart. Vi får se albino

Vis Medlemmets Profil

55 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 30 Nov 2015 - 16:20

Hva med startmotor og generator?
De må da veie minst tre fire kilo tilsammen?

Vis Medlemmets Profil

56 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 1 Des 2015 - 0:38

Det må jeg si. Very Happy
All herping av forrige eier blir nå eksemplarisk fikset av trådstarter. cheers

Vis Medlemmets Profil

57 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 1 Des 2015 - 21:28

Jompa skrev:Hva med startmotor og generator?
De må da veie minst tre fire kilo tilsammen?

Ja, men trenger det for å få start. Den forrige banesykkelen min, en aprilia RS 250, fjernet jeg hele kickstartersystemet på. Det var ca. 2 kg om jeg husker riktig. Da måtte jeg trille den i gang for hver gang, eller sette den i 3. gir og nappe i bakhjulet mens den sto på depotstøttene. Det ble litt for mye styr, nå vil jeg ha noe som funker, og som starter med et knappetrykk.

Kongen skrev:Det må jeg si. Very Happy
All herping av forrige eier blir nå eksemplarisk fikset av trådstarter. cheers

Mange takk, gjør så godt jeg kan Very Happy

Vis Medlemmets Profil

58 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 10 Des 2015 - 19:17

Jeg skal reparere og lakke kåpene i nærmeste fremtid, men vet ikke hvilke farger/mønster jeg skal gå for. Jeg har litt lyst på noe som skiller seg litt ut, men samtidig synes jeg Suzuki-farger hører hjemme på en Suzuki. Bakgrunnen for startnummeret må være rød, både på hekken og fronten. Det hadde vært fint om jeg klarte meg med kun en farge i tillegg til rødt, jo flere farger og mer mønster, jo mer styr blir det å lakke opp igjen når jeg tryner.

Kåpene er litt annerledes enn de originale siden underkåpa må kunne romme 5 liter veske, det ser omtrent slik ut (blide stjålet på nettet):

Tanken er Suzuki blåfarge og felgene er svarte. Hadde vært greit å slippe og lakke opp igjen tanken, men det er ikke noe problem hvis jeg må.

Den forrige banesykkelen lakket jeg matt sort, hvit og rød etter inspirasjon fra 2000 Harada Replica, men byttet om litt på fargene:

Synes egentlig det ble ganske bra:

Klart, hvis man går nært innpå så er det jo tydelig at det er en dårlig lakkjobb, men så lenge det ser bra ut i fart og på bilder så er det godt nok. Denne sykkelen vasket jeg to ganger, men lakket den opp igjen fire!

Liker egentlig matt svart, kanskje jeg skulle gå for noe slikt, men med noen røde og/eller hvite felt?

Eller kanskje jeg bare skal lakke hele dritten påskegul eller noe annet lett synlig? Nå har jeg noe å fundere på scratch

Vis Medlemmets Profil

59 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tor 10 Des 2015 - 21:51

Så en sånn en som var lakka lyse -blå, syns den var fin. Litt femi, kanskje, men det gjør vel ikke noe pirat

60 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 11 Des 2015 - 1:03

bruke fargen fra depostøtta til 250`n på bildet over...

Blå tettfarge er grei å flekke også..ikke synes dårlig grunnarbeid så lett heller...

Vis Medlemmets Profil

61 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 11 Des 2015 - 8:52

mekkern skrev:bruke fargen fra depostøtta til 250`n på bildet over...

Blå tettfarge er grei å flekke også..ikke synes dårlig grunnarbeid så lett heller...
Hihi, det er jo bilremablå støtter. Fargen er fin den, men likevel bør det vel sitte litt langt inne å lakke sykkern sånn. drunken
Har selv tenkt på å lakke om bilremastøttene mine til signal orange så de matcher RC8Ren, men har litt annet å gjøre for tiden enn å lakke støtter.

Vis Medlemmets Profil

62 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 11 Des 2015 - 10:16

KliffArne skrev:Så en sånn en som var lakka lyse -blå, syns den var fin. Litt femi, kanskje, men det gjør vel ikke noe pirat

Denne du tenkte på? Jeg sjekka med dama (hun har ikke greie på MC, men farger kan hun få uttale seg om), og hun mente det ikke ble "sint" nok, og at det ser ut som et leketøy. Jeg er vel egentlig enig i at den blåfargen blir litt for lys.

Egentlig kunne jeg tenkt meg noe fra tidlig 90-tall, f. eks. noe sånt:

Men det blir også for mye styr å maskere. Dama var heller ikke spesielt imponert.

Ja, den blåfargen (eller litt mørkere) tror jeg kan funke bra. Vil ha noe hvitt også, for å bryte opp litt.

Tror jeg lander på noe slikt, men med alt det blå i den blåfargen som er nederst. (Eller den fargen Biltema har som kommer nærmest :p )

Rødt og hvitt har jeg igjen fra den forrige banesykkelen, så da trenger jeg bare blått. Ser ut som at det skal gå greit å maskere mønsteret også.

Vis Medlemmets Profil

63 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 11 Des 2015 - 10:19

pelsen skrev:

Hihi, det er jo bilremablå støtter. Fargen er fin den, men likevel bør det vel sitte litt langt inne å lakke sykkern sånn. drunken
Har selv tenkt på å lakke om bilremastøttene mine til signal orange så de matcher RC8Ren, men har litt annet å gjøre for tiden enn å lakke støtter.

Jeg har flere støtter i den fargen der, planen har hele tiden vært å lakke dem opp i en annen farge. Men så er det som du sier, jeg har andre ting å holde på med enn å lakke depotstøtter. Det viktigste er at de løfter, ikke hvilken farge de er.

Vis Medlemmets Profil

64 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 11 Des 2015 - 19:00

Prøver å legge inn link, så ut som om bildet ikke ville vises:

https://www.google.nl/search?q=suzuki+rizla&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&rlz=1I7LENP&tbm=isch&imgil=3-JOB5x67MLgXM%253A%253BqTBbn4RZs1DEpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.crash.net%25252Fmotogp%25252Fnews%25252F77097%25252F1%25252Fsuzuki-announces-rizla.html&source=iu&pf=m&fir=3-JOB5x67MLgXM%253A%252CqTBbn4RZs1DEpM%252C_&biw=1239&bih=588&usg=__RSm4leduogFKcnw3suuyHZO2s0o%3D&ved=0ahUKEwiR_q6pttTJAhUH-g4KHeCkACIQyjcIMA&ei=NhRrVpGLG4f0O-DJgpAC#imgrc=3-JOB5x67MLgXM%3A&usg=__RSm4leduogFKcnw3suuyHZO2s0o%3D

Sist endret av KliffArne den Fre 11 Des 2015 - 19:24, endret 1 gang

65 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 11 Des 2015 - 19:17

inunf skrev:

Men det blir også for mye styr å maskere. Dama var heller ikke spesielt imponert.
Huff, hør på dama du!  Cool  De 90-tallsfargene er vel noe av det styggeste som finns, synes jeg... Skjønner ikke hvor man hadde hodet i denne perioden. Evil or Very Mad

Hva med noe i denne stilen her da? Klassiske GSX-R farger, og er vel ikke alt for vanskelig å lage heller?

Vis Medlemmets Profil

66 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 14 Des 2015 - 8:12

KliffArne skrev:Prøver å legge inn link, så ut som om bildet ikke ville vises:

https://www.google.nl/search?q=suzuki+rizla&rls=com.microsoft:nb-NO:IE-Address&rlz=1I7LENP&tbm=isch&imgil=3-JOB5x67MLgXM%253A%253BqTBbn4RZs1DEpM%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.crash.net%25252Fmotogp%25252Fnews%25252F77097%25252F1%25252Fsuzuki-announces-rizla.html&source=iu&pf=m&fir=3-JOB5x67MLgXM%253A%252CqTBbn4RZs1DEpM%252C_&biw=1239&bih=588&usg=__RSm4leduogFKcnw3suuyHZO2s0o%3D&ved=0ahUKEwiR_q6pttTJAhUH-g4KHeCkACIQyjcIMA&ei=NhRrVpGLG4f0O-DJgpAC#imgrc=3-JOB5x67MLgXM%3A&usg=__RSm4leduogFKcnw3suuyHZO2s0o%3D

Ja, det kunne ha vært noe, men er ikke helt sikker på den blåfargen. Synes det blir for lyst.

mortal skrev:
inunf skrev:

Huff, hør på dama du!  Cool  De 90-tallsfargene er vel noe av det styggeste som finns, synes jeg... Skjønner ikke hvor man hadde hodet i denne perioden. Evil or Very Mad

Hva med noe i denne stilen her da? Klassiske GSX-R farger, og er vel ikke alt for vanskelig å lage heller?

Synes 90-tallsfargene er litt kule nettopp fordi de er så stygge. Så stygt at det blir kult?

Har sett på flere variasjoner av den siste fargekomboen der, synes det ser kult ut. Er redd det blir for mye jobb, det er jo tre forskjellige blåfarger i tillegg til hvitt og rødt. For mye styr å fikse når jeg tryner.

Prøvde meg på en liten konseptskisse:

Hva tror dere?

Vis Medlemmets Profil

67 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 14 Des 2015 - 10:19

Du nevnte at du ville ha noe som ser sint ut. Uten å fornærme deg så synes jeg den ser ut som en blåfrossen flaggspett en tidlig januardag. Fronten på disse sykklene ser ganske agressive ut, hva med å fremheve det mer?
Siden jeg har hjemmekontor i dag så tok jeg meg noen minutter å laget et forslag, ikke det at du må ha "Wasp" som et tema men for å vise et sintere uttrykk på den. Ikke bry deg om fargene eller grafikken men uttrykket, mer sint.
Og ja, jeg vet det ikke er en K6

Fin tråd du har forresten.

Vis Medlemmets Profil

68 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 14 Des 2015 - 14:13

Hva med å lakke alle deler i nøytral farge, kontakte et firma som printer ut folier og folier hele sykkelen i ønsket dekor. Om man kjøper flere sett når man først er i gang blir nok også enhetsprisen lavere.

Vis Medlemmets Profil

69 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 14 Des 2015 - 17:14

En farge som står til gaffatape er vel lurt å velge Laughing

Sterk farge på felgene gjør sykkelen veldig synlig. Mine var sjokkrosa Embarassed

Vis Medlemmets Profil

70 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 15 Des 2015 - 14:52

Bromm skrev:Du nevnte at du ville ha noe som ser sint ut. Uten å fornærme deg så synes jeg den ser ut som en blåfrossen flaggspett en tidlig januardag. Fronten på disse sykklene ser ganske agressive ut, hva med å fremheve det mer?
Siden jeg har hjemmekontor i dag så tok jeg meg noen minutter å laget et forslag, ikke det at du må ha "Wasp" som et tema men for å vise et sintere uttrykk på den. Ikke bry deg om fargene eller grafikken men uttrykket, mer sint.
Og ja, jeg vet det ikke er en K6

Fin tråd du har forresten.

Er enig i at det utkastet der ikke ser spesielt sint ut. Takk for forslaget! Jeg må ha et rødt felt med en viss størrelse på bak startnummeret på fronten og på hekken. Det letteste er å lage rette linjer, det er enklere å maskere. Regner med at jeg kommer til å tryne en del, og da er det en fordel om det er noe som er lett å maskere for å flikke litt på lakken. Likte fargene, skal tenke litt på det.

Takk! Very Happy

knutk skrev:Hva med å lakke alle deler i nøytral farge, kontakte et firma som printer ut folier og folier hele sykkelen i ønsket dekor. Om man kjøper flere sett når man først er i gang blir nok også enhetsprisen lavere.

Takk for tipset, men jeg tror det blir for dyrt. Jeg har et veldig begrenset budsjett, og ganske lave forventninger til finish. Så lenge det ser ok ut på avstand og i fart så er det bra nok. Fargen på sykkelen hjelper ikke på rundetidene, så da er det litt begrenset hvor mye innsats jeg vil legge i det.

pelsen skrev:En farge som står til gaffatape er vel lurt å velge Laughing

Sterk farge på felgene gjør sykkelen veldig synlig. Mine var sjokkrosa Embarassed

Prøvde å tape sammen kåpene sist jeg tryna på Rudskogen. Det funket greit, men all limen satt igjen på kåpene når jeg skulle fikse det. Var noe skikkelig dritt å få av. Kanskje det var fordi jeg brukte "billig"-tape fra Biltema, eller kanskje jeg skulle ha varmet opp tapen før jeg dro den av?

Felgene er ok, så da legger jeg ikke noe innsats i å lakke dem. Fargen hjelper som sagt ikke på rundetidene Laughing

Begynte å jobbe litt med kåpene på søndag. Vasket dem, pillet av alle klistremerker og tok en liten gjennomgang av tilstanden.

To hekker.

To kåpesett.

Framskreden er stort sett ok, bortsett fra en liten sprekke. Går fint å lappe.

Denne hekken er nesten helt i orden, bare en liten skade som er sparklet men ikke pusset.

Denne hekken er det verre med. Skruehullene er revet opp, og den har sprukket to plasser. Undertrayen er nesten knekt i to. Tror det skal være mulig å fikse den, vi får se.

Dette kåpesettet er faktisk i ganske grei stand. Underkåpen er hel, men toppkåpen har noen sprekker og skraper.

Det siste kåpesettet. Ganske herpet på høyre side, begge delene er sprukket, oppskrapet og det mangler en bit av underkåpen. Alt var fullt av sand fra Våler, hvor forrige eier parkerte sykkelen ettertrykkelig i sandfella. Skal prøve å fikse dette kåpesettet også, men er ikke sikkert det blir så bra.

Vis Medlemmets Profil

71 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 15 Des 2015 - 15:02

Fint langt ifra, men langt ifra fint.... Det er jo et greit mål clown

Vis Medlemmets Profil

72 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 15 Des 2015 - 15:44

Nettopp Very Happy

Vis Medlemmets Profil

73 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 18 Des 2015 - 15:04

Vurderer å bruke fargene til Heron Suzuki, men uten den hvite stripa (orker ikke mer enn tre farger).

Hva tror dere?

Vis Medlemmets Profil

74 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Fre 18 Des 2015 - 16:56

Bare å fyre opp sprøyta Very Happy

Vis Medlemmets Profil

75 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 11 Jan 2016 - 17:17

Det er ikke så mye som har skjedd i det siste, men ser at jeg har glemt å legge inn den siste oppdateringen som MC-forumet fikk. Jaja, bedre sent enn aldri.

Har rettet opp ene styrepinnen. Faren til en kompis har drevet som smed, og har verksted i kjelleren. Bruker å få hjelp der til å bende tilbake ting etter tryn Laughing

Varmet opp pinnen til den lot seg bøye.

Nesten god som ny.

Ferdig montert.

20 Ohms motstand som skal erstatte PAIR-ventilen.

Bendet til for å passe i kontakten.

Festet med teip. Tror ikke den blir så varm at det blir et problem.

Mer kommer, skal hjem for å skru i helga. Første løp er på Våler 14. mai, og jeg skal helst både få testet sykkelen og blitt litt flinkere til å kjøre innen den tid.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next