Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset!

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 8]

76 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Man 11 Jan 2016 - 22:04

Det er absolutt forbudt å rette styrepinner i RR, det regner jeg med du forstår selv også, om du tenker deg om!
Husk at motstand til PAIR ventil må være på min 8W, eller vil den brenne opp!

Vis Medlemmets Profil

77 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 8:27

inunf skrev:Det er ikke så mye som har skjedd i det siste, men ser at jeg har glemt å legge inn den siste oppdateringen som MC-forumet fikk. Jaja, bedre sent enn aldri.

...................

20 Ohms motstand som skal erstatte PAIR-ventilen.

Bendet til for å passe i kontakten.

Festet med teip. Tror ikke den blir så varm at det blir et problem.

Mer kommer, skal hjem for å skru i helga. Første løp er på Våler 14. mai, og jeg skal helst både få testet sykkelen og blitt litt flinkere til å kjøre innen den tid.

Som S1000RR mer enn antyder vil valgte komponent trolig ikke funke.

Siden trådstarter med åpent sinn velger 0,25W motstand til en 10W jobb tillater jeg meg å kaste litt lys over problemstillingen. Om dette er allerede kjent stoff får dere ha meg unskyldt.

PAIR ventilen er som jeg oppfatter det en solenoide som er åpen eller lukket. Med andre ord en enkel spole som fungerer som elektromagnet.

Noen antagelser:
Valgte motstand er ment å erstatte tilsvarende belastning fra PAIR ventil, og man setter inn en motstand for å hindre at ECU ikke oppdager en åpen krets og dermed kjører feilmelding.

Når ventil aktiveres kobles den til +, dvs ca 14V, og motstanden blir således utsatt for 14V (trolig litt mindre, men uvesentlig i denne sammenheng).

Ohms lov sier U= R x I, (U; Spenning i V, her 14, R: Motstand i Ohm, her 22, I er strøm i A)

For å finne strømmen gjennom valgte motstand  (her 22 Ohm) kaster vi rundt på formel og det blir I = U/R, dvs I = 14/22 = ~0,7 A.

For å beregne effekt benytter vi formel P = U x I (P: Power i Watt, U og I som før).
Da får vi P = 14 x 0,7 = ca. 10W

!0w i en motstand er relativt mye varme, og om strømmen er aktivert i mer enn få sekund om gangen bør motstanden kjøles.
Noe ala dette burde funke Motstand 22 Ohm/10W

Men hvorfor trenger motstanden å dra så mye strøm?

Jeg skjønner at man må ha en eller annen verdi å sette inn slik at kretsen ikke er åpen og gir feilmelding.

Uten å kjenne Suzuki spesielt, de fleste computere som kjører test for innebygde komponenter kjører denne testen basert på spenning heller enn å måle strømmen, eller at de setter en minimums strømgjennomgang som akseptabel verdi.

Siden de færreste produsenter publiserer slike tall må man i praksis prøve seg litt frem.

Men la oss leke litt med formelen:

Om man bytter motstanden fra 22 Ohm til 47 Ohm (hvorfor de odde verdier? Det er standardverdier, og skal man ha noe utenom blir det straks vanskeligere å få tak i uten at det bidrar til forbedringer).

Tallene for 47 Ohms motstand:

I = 14/47 = ca 0,3 A, effekten blir: P = 14 x 0,3 = 4,2 W, dvs under halve varmeutviklingen.

Hva med 100 Ohm?

I = 14/100 = 0,14 A, P = 14 x 0,14 = ca 2W.

Hva med 150 Ohm?

I = 14/150 = 0,09 A og P = 14 X 0,09 = 1,3W.

Om en strøm på ca 0,1 A er nok til å hindre feilmelding kan man kun finne ut ved å prøve, men om så er står man mye friere til å velge plassering av motstanden, og man kan velge en fysisk mindre plasskrevende motstand.

Vis Medlemmets Profil

78 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 12:15

S1000RR skrev:Det er absolutt forbudt å rette styrepinner i RR, det regner jeg med du forstår selv også, om du tenker deg om!

Har lest i SR, men kan ikke huske å ha lest at dette er forbudt. Skal sjekke igjen. Har tenkt meg om, og jeg ser vel egentlig ikke problemet. Ja, pinnen er svekket, men min vurdering er at den er sterk nok.

Vet ikke effektratingen til denne motstanden, skal sjekke opp. Takk for tipset!

knutk skrev:

Siden trådstarter med åpent sinn velger 0,25W motstand til en 10W jobb tillater jeg meg å kaste litt lys over problemstillingen. Om dette er allerede kjent stoff får dere ha meg unskyldt.

PAIR ventilen er som jeg oppfatter det en solenoide som er åpen eller lukket. Med andre ord en enkel spole som fungerer som elektromagnet.

Noen antagelser:
Valgte motstand er ment å erstatte tilsvarende belastning fra PAIR ventil, og man setter inn en motstand for å hindre at ECU ikke oppdager en åpen krets og dermed kjører feilmelding.

Når ventil aktiveres kobles den til +, dvs ca 14V, og motstanden blir således utsatt for 14V (trolig litt mindre, men uvesentlig i denne sammenheng).

Ohms lov sier U= R x I, (U; Spenning i V, her 14, R: Motstand i Ohm, her 22, I er strøm i A)

For å finne strømmen gjennom valgte motstand  (her 22 Ohm) kaster vi rundt på formel og det blir I = U/R, dvs I = 14/22 = ~0,7 A.

For å beregne effekt benytter vi formel P = U x I (P: Power i Watt, U og I som før).

!0w i en motstand er relativt mye varme, og om strømmen er aktivert i mer enn få sekund om gangen bør motstanden kjøles.

Jeg skjønner at man må ha en eller annen verdi å sette inn slik at kretsen ikke er åpen og gir feilmelding.

Uten å kjenne Suzuki spesielt, de fleste computere som kjører test for innebygde komponenter kjører denne testen basert på spenning heller enn å måle strømmen, eller at de setter en minimums strømgjennomgang som akseptabel verdi.

Siden de færreste produsenter publiserer slike tall må man i praksis prøve seg litt frem.

Om man bytter motstanden fra 22 Ohm til 47 Ohm (hvorfor de odde verdier? Det er standardverdier, og skal man ha noe utenom blir det straks vanskeligere å få tak i uten at det bidrar til forbedringer).

I = 14/47 = ca 0,3 A, effekten blir: P = 14 x 0,3 = 4,2 W, dvs under halve varmeutviklingen.

Hva med 100 Ohm?

Hva med 150 Ohm?

Om en strøm på ca 0,1 A er nok til å hindre feilmelding kan man kun finne ut ved å prøve, men om så er står man mye friere til å velge plassering av motstanden, og man kan velge en fysisk mindre plasskrevende motstand.

Elektrokomponenter er ikke noe jeg jobber med til vanlig, setter veldig stor pris på tilbakemeldingen :)

Jeg gjorde et kjapt overslag av effekten på samme måte som du gjør, men det var med tanke på varmeutviklingen. Jeg gikk ut i fra at han jeg fikk motstandene av hadde sjekket effektratingen. Jeg fikk flere motstander med forskjellige verdier, skal sjekke effektratingen for å se om de i det hele tatt kan brukes.

Vil jeg kunne gjøre det på denne måten med en 100 Ohms motstand, eller vil varmen gi meg problemer? Jeg har lite erfaring med dette, og bare prøver meg frem. 2W høres veldig lite ut, men hva slags temperaturer vil det gi?

Vis Medlemmets Profil

79 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 12:37

inunf skrev:
S1000RR skrev:Det er absolutt forbudt å rette styrepinner i RR, det regner jeg med du forstår selv også, om du tenker deg om!

Har lest i SR, men kan ikke huske å ha lest at dette er forbudt. Skal sjekke igjen. Har tenkt meg om, og jeg ser vel egentlig ikke problemet. Ja, pinnen er svekket, men min vurdering er at den er sterk nok.

Vet ikke effektratingen til denne motstanden, skal sjekke opp. Takk for tipset!

knutk skrev:

Noen antagelser:

Hva med 100 Ohm?

Hva med 150 Ohm?

Elektrokomponenter er ikke noe jeg jobber med til vanlig, setter veldig stor pris på tilbakemeldingen :)

Jeg gjorde et kjapt overslag av effekten på samme måte som du gjør, men det var med tanke på varmeutviklingen. Jeg gikk ut i fra at han jeg fikk motstandene av hadde sjekket effektratingen. Jeg fikk flere motstander med forskjellige verdier, skal sjekke effektratingen for å se om de i det hele tatt kan brukes.

Vil jeg kunne gjøre det på denne måten med en 100 Ohms motstand, eller vil varmen gi meg problemer? Jeg har lite erfaring med dette, og bare prøver meg frem. 2W høres veldig lite ut, men hva slags temperaturer vil det gi?

2w høres ikke ut som mye, men utfordringen ligger i at varmen blir konsentrert i et lite punkt.
Nå vet jeg jo ikke hvor lenge om gangen ventilen er åpen, men om 100ohm funker uten å trigge feilvarsling vil trolig noe slikt Power motstand 100Ohm, 2W funke.

Ser på bildet at du pakket inn motstanden for å isolere den, og det kan jo kan jo virke fristende. Dog er innpakkingen hemmende for kjøling, så tenk litt på det. Det kan kanskje være en ide å prøve ut i praksis hvor varm motstanden egentlig blir, eventuelt isolere bena og la selve kroppen på motstanden sveve i friluft.
For å isolere bena kan du klippe av et par cm fra en 1,5mm2 ledning, dra ut ledningen slik at du sitter igjen med isolasjonen og deretter tre den inn på motstandens ben før de bøyes til og presses inn i pluggen. Isolasjonstape i denne sammenheng ender som regel opp med å løsne,

Vis Medlemmets Profil

80 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 13:20

Kan jeg teste varmeutviklingen med å koble motstanden (med tilstrekkelig effektrating) til en 12V batterilader og måle temperaturen med et infrarødt termometer?

Takk for tipset om innpakning. Skal gjøre det bedre :)

Vis Medlemmets Profil

81 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 13:22

inunf skrev:

60.2.3.7.10
Reparasjonssveising av lettmetallstyrer er forbudt.

http://www.nmfsport.no/SR%20Motorsykkel/SR%20-%20Roadracing%202015.pdf

Vis Medlemmets Profil

82 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 14:00

Takk. Jeg leste igjennom de relevante delene av SR, og dette er det eneste jeg også kan finne. Har ikke sveiset, så da regner jeg med at det er i orden :)

Vis Medlemmets Profil

83 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 14:10

inunf skrev:Takk. Jeg leste igjennom de relevante delene av SR, og dette er det eneste jeg også kan finne. Har ikke sveiset, så da regner jeg med at det er i orden :)

Du har brukt varme og påvirket matrialet, om styret knekker under f.eks. oppbremsing og du krasjer, er sjansen stor for at du tar med deg andre uskyldige i krasjen. Syntes tankegangen din er forkastelig, og om du lar sikkerheten komme i annen rekke, har du lite ute på en bane å gjøre.
Ser at styre er av Robby Moto fabrikat, og disse styrepinnene vet jeg av erfaring tåler lite i en krasj før de bøyer seg eller knekker, de koster ca 200kr hos Non-Stop Trading, så dette sprenger vel ikke akurat budsjettet ditt!

Vis Medlemmets Profil

84 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 14:28

S1000RR skrev:
inunf skrev:Takk. Jeg leste igjennom de relevante delene av SR, og dette er det eneste jeg også kan finne. Har ikke sveiset, så da regner jeg med at det er i orden :)

Du har brukt varme og påvirket matrialet, om styret knekker under f.eks. oppbremsing og du krasjer, er sjansen stor for at du tar med deg andre uskyldige i krasjen. Syntes tankegangen din er forkastelig, og om du lar sikkerheten komme i annen rekke, har du lite ute på en bane å gjøre.
Ser at styre er av Robby Moto fabrikat, og disse styrepinnene vet jeg av erfaring tåler lite i en krasj før de bøyer seg eller knekker, de koster ca 200kr hos Non-Stop Trading, så  dette sprenger vel ikke akurat budsjettet ditt!
Enig med S1000RR her, sveis eller varmepåvirkning med retting som du har gjort, går ut på det samme. Materialet er svekket, bytt styrepinner.

Vis Medlemmets Profil

85 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 15:58

Tankegangen min er ikke at jeg driter i om det knekker under et løp eller ikke. Tankegangen min er at jeg mener at dere tar feil, og at styrepinnen er sterk nok.

Jeg skjønner bekymringene, og kommer til å gjøre noen beregninger for å vise at dere tar feil. Eventuelt vise at jeg tar feil, i så fall bytter jeg selvsagt pinnen.

Ny styrepinne koster 305 kr pluss frakt, ikke dyrt men heller ikke gratis. Takk for tipset om Non-stop, har lett etter hvor jeg kan finne nye styrepinner, men har ikke funnet noe før nå.

Vis Medlemmets Profil

86 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 16:51

Ikke ta noen sjanser her da, dette er tullete. Aluminiumen i rørene er antagelig i 6000- eller 7000-serien, og varmeherdet til T6. Herdingen har dere ødelagt med oppvarmingen, og materialets fasthet er nå redusert. Aluminium er også utsatt for utmatting ved vekslende spenninger, så bare bytt dette røret, både for din egen og andres sikkerhet. Wink

Vis Medlemmets Profil

87 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 16:54

Poenget med å ikke reparere deformert aluminiumslegering har ingenting med om det er sterkt nok eller ikke. Enkelte legeringer vil drastisk endre egenskaper over tid etter en slik behandling. Dette er det stort sett metallurger som har greie på, og vi andre vet ikke engang hva slags legering det er i delene våre.
Stål kan resettes ved å gløde det, og blir like bra igjen. For alulegeringer er det helt bingo, og derfor er det tryggest med et generelt forbud.

Vis Medlemmets Profil

88 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 17:27

Jeg har bedrevet litt sveising/konstruksjon/forming og varmebehandling av aluminium i yrkesøyemed:

hvis styret hadde hatt en liten svanke som du kunne ha rettet uten varme(ev max 120 grader)-ok greit nok.

Hadde det ennå vært en silisiumlegering(myk alu) uten herding hadde ikke spenningene vært like ille.styret er heller ikke laget i en "smibar legering".
Problemet med alu er at vibrasjonene i sykkelen er tilstreklig til å "utmatte" bøyepunktet ditt slik at det kan/vil ryke av seg selv til slutt uten at du holder i styret engang...
Dette er også grunnen til at "alle" NSR125 rammene sprekker rundt motorfestene(selv uten bøying).

Men for all del-jeg tar også noen "snarveier" med metaller men ikke når jeg må "satse liv og lemmer".

Noe av det vi bygget skulle tåle litt "shock-load"

Vis Medlemmets Profil

89 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 12 Jan 2016 - 17:52

I det RR teamet jeg har skrudd I de siste årene har vi også brukt RobbyMoto styrer, dels fordi klemma rundt gaffelbein er brei og gir lite eller ingen skade på ytterrør ved crash, og fordi det er enkelt å bytte styrepinner. Ved crash har stort sett styrepinnene knekt framfor å bøye seg, de knekker I det neddreide området helt innerst der de er festet.
Det er også hensikten. Styrepinnene har selv ved den minste bøying blitt skiftet ut, av erfaring, for en gang så ble en styrepinne, som var så lite bøyd at det bare kunne ses ved måling, brukt videre, den knakk etter en å ha vært brukt en stund. så jeg forteller dette av erfaring.
Om styrepinnen knekker og du crasher betyr lite for meg, men om det resulterer I at du tar med andre I en crash, det betyr noe. Og at du viser så liten respekt til regler og sikkerhet, det betyr MYE!!

Vis Medlemmets Profil

90 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 19 Jan 2016 - 10:40

Det begynner å fylles opp, men det er fortsatt plass til litt til. De er ikke mine alle sammen, men mesteparten Cool

Fikk ikke gjort så mye i helga. Pusset litt på de kåpedelene som ikke er skadet. Søndag fikk jeg endelig opp temperaturen til over 15 grader, så da fikk jeg støpt litt glassfiber.

Denne hekken er uskadet. Dvs. den har en skade på siden som var sparklet men ikke pusset ned. Nå er den ferdig pusset. Tankdekselet mangler en bit, men det gjør jeg ikke noe med. Har limt noen sprekker, borret hull i enden av dem i håp om at de ikke skal vokse mer og mattet det ned.

Denne underkåpen er helt ok, og nå er den mattet ned også.

Klipte ut passende biter og planla hvordan jeg skulle gjøre det.

Blandet 100 mL polyester og 3,5 mL herder. Det sto 2 % på boksen, men at man skulle ha mer om det var kaldere. Var litt redd for at jeg hadde bommet på blandingsforholdet, men både mengden og herdetiden ble bra Very Happy

Nærbilder av litt forskjellige lapper på den skadede hekken og framskjermen. Synes det ble veldig bra, men må nok legge på litt mer der hvor skruehullene har vært på hekken. La to lag, men det er helt gjennomsiktig fortsatt.

Blir nok mer av dette neste gang, har fortsatt en bunnkåpe og to toppkåper igjen å lappe, pluss at jeg ikke er ferdig med den dårlige hekken. Var en liten kneik å komme seg over dette, har ikke jobbet med glassfiber siden vi støpte kano i speider'n for 10-12 år siden. Heldigvis gikk det helt fint. Da er det lett å gå løs på resten også Very Happy

Vis Medlemmets Profil

91 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 19 Jan 2016 - 13:36

inunf skrev:Det begynner å fylles opp, men det er fortsatt plass til litt til. De er ikke mine alle sammen, men mesteparten Cool

Se her ja. her var det litt forskjellig. Du har Aprilia RS 250, RSV Mille og denne banesykkelen? Er det mer? Hva står innerst til høyre, den hvite saken? Og Hondaen er vel en VFR/RVF 400?

Vis Medlemmets Profil

92 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 19 Jan 2016 - 14:13

Ja. RD'en til venstre er også min, i hvert fall nesten. Planen er å overhale motoren på den før sesongen, slik at jeg har gatesykkel jeg kan bruke hvis/når jeg får solgt RSV'en. Har allerede byttet styrelager, tetninger i gaffelen og dekk.

Den hvite til høyre er en 2002 R6 banesykkel. Onkelen min og søskenbarnet mitt spleiset på den i fjor, de har vært ganske ivrige på kjøringen på gokartbanen i Malmedalen. Får se om det blir lisens på dem i år.

Hondaen er en VFR400 NC30 ja. Mellomklassesykkel til søskenbarnet mitt. De kjøpte den forrige helg, har bare såvidt begynt å demontere for å finne katta i sekken.

Vis Medlemmets Profil

93 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 19 Jan 2016 - 14:36

Mye fint her, jeg har også lyst på en RD 350 YPVS... Cool Og RSV-en er jo også en fin maskin, det er noe med store V-twinner. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

94 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Tir 19 Jan 2016 - 15:21

Ja, den RD'en tror jeg var et godt kjøp. Betalte 12000 kr for den i 2009. Dvs. jeg og min far spleiset 50-50. Ser de ligger til salgs for mye mer nå. Ikke har det vært noen spesielle utlegg på den heller, det er først nå at jeg gjør litt på den. Den ble avskiltet i 2013, i påvente av at den skulle bli veteran i 2015. Skulle ta service på den først, og plutselig var året gått.

RSV'en er fin den, går bra og har vært veldig pålitelig. Dessverre blir den nesten ikke brukt lenger. Har vel kjørt 2500 km til sammen i 14 og 15. I det siste har jeg hatt så noia for UP at jeg har klart å holde meg i skinnet når jeg kjører den. Da er det ikke noe morsomt lenger, bare vondt for hender og nakke. Kanskje jeg rett og slett har blitt gammel?

Vis Medlemmets Profil

95 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 20 Jan 2016 - 18:55

Fin samling, dette pirat

Rent og pent rundt der du skruer var det også, har du varme også?

96 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 20 Jan 2016 - 20:20

Takker :)

Ja, det er et tidligere butikklokale. Mangler en skikkelig arbeidsbenk og litt organisering, ellers er det et veldig bra mekkelokale. Det er i kjelleren til foreldra mine, har elektrisk oppvarming som går på strømregninga deres, prøver å unngå å fyre ukritisk. Vanlig temp med litt hjelp fra en varmeovn er rundt 12 grader om vinteren. Blir vanligvis ikke spesielt kaldt ute der, så det skal ikke mye til for å få litt varme inne.

Vis Medlemmets Profil

97 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 3 Feb 2016 - 9:49

Fortsatte med glassfiberarbeidet i helga.

Reparerte underdelen til den dårlige hekken.

Den var knekt tvers av, tapet den sammen slik mens jeg jobbet på den.

Lappet den beste av de to toppkåpene. Den er egentlig i grei stand, var ikke så mye jobb.

Hjalp søskenbarnet mitt med ventiljustering på VFR'en. Det gikk overraskende enkelt, var bare å skubbe vippearmene til side og plukke ut shimsen. Ikke så lett å få ny shims på plass, vi hadde noen øyeblikk med høy puls og løpsk shims. Heldigvis er de magnetiske og lette å få tak på.

Nærbilde av vippearmene. Første gang jeg skrur på motor med denne løsningen. Veldig greit å ha med å gjøre.

Fra andre siden. Man ser akkurat shimsene som ligger midt i skivene under vippearmene.

Flere av ventilene måtte justeres, mange hadde for stor klaring. Er dette vanlig? Jeg trodde det stort sett ble for liten klaring fordi ventilene blir banket opp i ventilsetet. Virker også som at han må kjøpe mange av shimsene, var ikke så mange som kunne byttes om. Er det noen som har tips til hvor man får tak i 7,5 mm shims billig?

Underkåpen til det dårligste kåpesettet mangler en bit, bortsett fra det er den i ok stand.

Laget en papirmal for biten som manglet.

Klipte ut i 1 mm aluminiumsplate og bendet til.

Passformen ble ikke helt 100 %, men det er nært nok. Festet den med popnagler

Klipte opp passende glassfiberbiter.

Ferdig lappet. Litt trimming, pussing, sparkling og mer pussing gjenstår.

Lappet innsiden av den mest herpa toppkåpen. Hele høyresiden er bare filler, og den er vel egentlig for herpa til å repareres. Men det vet jeg ikke sikkert før jeg har prøvd bom

Måtte legge på glassfiberen i flere omganger, slik at det jeg var ferdig med ikke skulle forskyve seg.

Siste omgang med glassfiber. Tror den skal være mulig å berge, men blir en del jobb med sparkel. Ikke blir den fin heller, men det var jo aldri meningen.

Neste helg blir det sparkling, pussing og sparkling. Begynner å få dårlig tid nå, første løpet er i midten av mai og jeg tror jeg trenger å trene litt før den tid. Min eneste erfaring med 600cc banesykkel er ett pass på regn med en lånt R6 på slutten av sesongen i fjor.

Vis Medlemmets Profil

98 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 3 Feb 2016 - 10:26

inunf skrev:
Flere av ventilene måtte justeres, mange hadde for stor klaring. Er dette vanlig? Jeg trodde det stort sett ble for liten klaring fordi ventilene blir banket opp i ventilsetet. Virker også som at han må kjøpe mange av shimsene, var ikke så mange som kunne byttes om. Er det noen som har tips til hvor man får tak i 7,5 mm shims billig?

Det er vel 7,48 mm du skal ha? Hot Cams har sett med shims til en grei pris, kjøp på e-bay. Her er til VFR, men sjekk at det er rett modell før du evt. bestiller.
http://www.ebay.co.uk/itm/HOTCAMS-ENGINE-VALVE-SHIM-KIT-HONDA-VFR800-VFR-800-/290470469321?hash=item43a1639ec9:m:mEFjO5byskOqVaWTjXKb-rg

Vis Medlemmets Profil

99 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 3 Feb 2016 - 11:07

Dette er en VFR 400, den som står i bakgrunnen på bildet over her. Vet ikke hvilke størrelser shimsene kommer i, trodde de var 7,5 mm, men kan godt hende de er 7,48 mm. Skulle tro dette var en ganske standard dimensjon, og likt på de fleste Hondaer?

Vis Medlemmets Profil

100 Re: GSX-R 600 K6 banesykkel - Fikset! on Ons 3 Feb 2016 - 14:04

kjøper du et sett 7.48 shims så har du vel til Gixxer`n også..
'
sunny

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 8]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next