Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 16]

226 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 6:56

Det er vel neppe særlig mye pressestøtte i US?

Det er vel også nettopp det rå kommersielle som gjør at pressen er i lomma på "the corporate" og ikke har ryggrad - i US.

Eller alternativt har en egen agenda som Fox.

Vis Medlemmets Profil

227 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 9:12

Trollerud skrev:
Det beste med Alex er at han får folk til å våkne og innse at "vanlig" media lyver 24/7, ingenting i offentlig støttet presse er til å stole på. -nå forstår stadig flere dette, og da er vi uansett på rett vei.
Hvorfor blir pressen mindre til å stole på om de mottar pressestøtte?

Vis Medlemmets Profil

228 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 10:45

mortal skrev:
Trollerud skrev:
Det beste med Alex er at han får folk til å våkne og innse at "vanlig" media lyver 24/7, ingenting i offentlig støttet presse er til å stole på. -nå forstår stadig flere dette, og da er vi uansett på rett vei.
Hvorfor blir pressen mindre til å stole på om de mottar pressestøtte?

Nei, si det?

Hvis man er avhengig av skattekroner for å overleve, så er man f.eks kanskje ikke så intr i å belyse hvordan Skattesystemet fungerer?

Jeg har IKKE sagt at Alex er til å stole på, MEN de jeg har funnet -som jeg mener er til å stole på, er alle selvstendige (indipendent).

Vis Medlemmets Profil

229 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 12:29

Dette er riktignok konspirasjonstråden, men du kan nok senke guarden en smule, Trollerud. Man kan selvfølgelig tenke seg at det er som du sier, men da har man nok ikke sjekket hvordan pressestøtte tildeles, og hva som er kriteriene for tildelingen. Og hadde det vært tilfelle at en avis hadde mistet pressestøtten pga kritisk vinkling til Medietilsynet, som er de som tildeler pressestøtte, så kan jeg love deg at dette hadde kommet ut i nettopp pressen.

Vis Medlemmets Profil

230 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 12:37

Pressestøtten har vel heller den effekten at vi har flere media som er mer uavhengige av kommersielle interesser enn uten - og det fører til bedre media ..... men når konspirasjon er hensikten får man fort et annet resultat.

Vis Medlemmets Profil

231 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 12:46

Ja, det er vel liten tvil om at det er resultatet av pressestøtten.

Vis Medlemmets Profil

232 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 13:22

mortal skrev:Dette er riktignok konspirasjonstråden, men du kan nok senke guarden en smule, Trollerud. Man kan selvfølgelig tenke seg at det er som du sier, men da har man nok ikke sjekket hvordan pressestøtte tildeles, og hva som er kriteriene for tildelingen. Og hadde det vært tilfelle at en avis hadde mistet pressestøtten pga kritisk vinkling til Medietilsynet, som er de som tildeler pressestøtte, så kan jeg love deg at dette hadde kommet ut i nettopp pressen.

Jeg snakker egentlig mer om det faktum at skatt IKKE går til pressestøtte...

DET er faktisk verre..

Vis Medlemmets Profil

233 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 13:24

Haya99 skrev:Pressestøtten har vel heller den effekten at vi har flere media som er mer uavhengige av kommersielle interesser enn uten - og det fører til bedre media ..... men når konspirasjon er hensikten får man fort et annet resultat.

Sånn tenker gamliser.. Som ikke har lært hvordan Systemet funker.. Gamliser som klarer seg med Dagbladet, og "virkeligheten" som fremstilles der..

Vis Medlemmets Profil

234 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 14:02

Trollerud skrev:
mortal skrev:Dette er riktignok konspirasjonstråden, men du kan nok senke guarden en smule, Trollerud. Man kan selvfølgelig tenke seg at det er som du sier, men da har man nok ikke sjekket hvordan pressestøtte tildeles, og hva som er kriteriene for tildelingen. Og hadde det vært tilfelle at en avis hadde mistet pressestøtten pga kritisk vinkling til Medietilsynet, som er de som tildeler pressestøtte, så kan jeg love deg at dette hadde kommet ut i nettopp pressen.

Jeg snakker egentlig mer om det faktum at skatt IKKE går til pressestøtte...

DET er faktisk verre..

Men nå snakker du vel om noe annet enn at man ikke kan stole på presse som mottar pressestøtte?

Trollerud skrev:

Vis Medlemmets Profil

235 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 14:37

Pirk, pirk..

Haya mente Alex var min kompis, jeg forsøkte å gjøre ham oppmerksom på at jeg av og til titter på Alex pga underholdningsverdien, men stoler ikke blindt på fyren, da "alle vet" at han er Maltaridder..
Så var det det at jeg ikke stoler på noen journalister som mottar pengestøtte fra "makta", jeg stoler kun på noen få "indipendent"-juornalister.
Så var det problematikken med at skatter IKKE går til pressestøtte, men kun til "Wall Street", selv om man aldri lærer om denne detaljen, hverken på skole eller i pressen.
Når (minst) tre ting skal tas på en gang, da blir det kanskje litt rot.. Men det viktigste her er at Haya alltid tar feil, og at jeg alltid har rett, detaljene trenger man ikke bry seg så mye med.

Vis Medlemmets Profil

236 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 14:44

Det at du i del hele tatt bruker tid på en fyr som mr. Jones sier jo endel..... ikke rart det går galt...

Med ser du på YT? (Young Turks) - de er jo omtrent sosialdemokrater....støtter Sanders.

Vis Medlemmets Profil

237 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 15:58

Men det er noen som sier det andre ikke skal tenke...
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/10/05/195246646/europas-borgere-er-rasende-pa-elitenes-hyllest-av-globalisering

Vis Medlemmets Profil

238 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 16:16

mekkern skrev:Men det er noen som sier det andre ikke skal tenke...
http://www.abcnyheter.no/nyheter/2016/10/05/195246646/europas-borgere-er-rasende-pa-elitenes-hyllest-av-globalisering

Jeg skal ikke mene så mye om "globalisering", eller ei, folk må få lov å reise der de ønsker på denne kloden, grenser er bare no som finnes inne i hodene på enkelte folk, som Heyerdal sa..
Men at noen skal være Herrefolk, og andre tjenere, det er jeg mindre happy med. Dessverre ser vi gang på gang på gang på gang, og på gang igjen, at de som snakker varmest om å ta hensyn til andre, er de med de spisseste albuene. Jens og Jagland og Gro er vel Kroneksempler på hvor ille det kan være..

Vis Medlemmets Profil

239 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 16:21

Skumleste det over; enda en som vet hva "folket" mener....

Men at endel ekstreme partier har gått fram betyr ikke at "folket" er med disse - men at det er endel problemer som må løses.

At Eur. ikke går hatt framgang på 10 år er feil -om man ser på hele eur. og ikke bare vest. Østeur. har klart gått mye fram - og utjevning mellom fattig/rik må til - der ligger endel grunnlag til konflikter vi ser idag.

Vis Medlemmets Profil

240 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 16:21

Haya99 skrev:Det at du i del hele tatt bruker tid på en fyr som mr. Jones sier jo endel..... ikke rart det går galt...

Med ser du på YT?  (Young Turks) - de er jo omtrent sosialdemokrater....støtter Sanders.

Jeg ser ikke på Young Turks, nei.. Jeg ser ikke ofte på Alex, men det var der jeg så Assange live, og da var det "show"..

Er det en bra ting om noen "støtter Sanders"? Jeg skjønner ikke? For det første er Sanders også en tyv, som vil stjele fra de fattige og gi til de rike. Tyver skal man ikke støtte, aldri, under ingen omstendigheter.
Legger man så til at Sanders er en løngner, en som profitterer på andres naivitet, en "con-man" som lot seg bruke av Clinton-Klanen, så er det, om mulig, enda mindre forståelig for meg hvorfor en slik man skall "støttes"..

Vis Medlemmets Profil

241 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 17:00

Trollerud skrev:Pirk, pirk..

Haya mente Alex var min kompis, jeg forsøkte å gjøre ham oppmerksom på at jeg av og til titter på Alex pga underholdningsverdien, men stoler ikke blindt på fyren, da "alle vet" at han er Maltaridder..
Så var det det at jeg ikke stoler på noen journalister som mottar pengestøtte fra "makta", jeg stoler kun på noen få "indipendent"-juornalister.
Så var det problematikken med at skatter IKKE går til pressestøtte, men kun til "Wall Street", selv om man aldri lærer om denne detaljen, hverken på skole eller i pressen.
Når (minst) tre ting skal tas på en gang, da blir det kanskje litt rot.. Men det viktigste her er at Haya alltid tar feil, og at jeg alltid har rett, detaljene trenger man ikke bry seg så mye med.

Det er vel ikke pirk, men en diskusjon av en av påstandene dine. Som jeg ikke vil slippe helt ennå... Jeg har fortsatt ikke forstått hvorfor du ikke skal stole på journalister som jobber i media som mottar pressestøtte. De blir da ikke med i en hemmelig konspiratorisk statsmakt om de jobber i en avis som mottar pressestøtte? I Norge ønsker man en mangfoldig presse, derfor gis det pressestøtte som "...skal stimulere til et mangfold av nyhets- og aktualitetsmedier karakterisert av høy kvalitet og uavhengig journalistikk, inkludert medier i markeder som er for små til å være bærekraftige og alternativer til de ledende mediene i større markeder.", hentet fra forskrift om produksjonstilskudd til nyhets- og aktualitetsmedier.

Det er flere tusen journalister i Norge, et kjapt søk sier oppunder 7.000 i Norsk Journalistlag, og jeg regner med det er en del uorganiserte også. Er det ikke litt mer enn merkelig om alle de som jobber i medier som får pressestøtte skal føle seg så lojale ovenfor Medietilsynet at de ikke tør være kritiske lenger? Og ikke bare til Medietilsynet, men de er ikke kritiske til noe som statsforvaltningen foretar seg? Leser du norske aviser eller ser og hører programmer fra f.eks. NRK i det hele tatt? I tilfelle burde du ha lagt merke til at det stadig dukker opp saker med kritikk av statsforvaltningen. Et tips er å høre på Dagsnytt atten på P2. Klassekampen er forresten en avis som fikk vel 37 mill. i produksjonsstøtte i 2015, finner du ikke kritiske journalistikk der?

Nei Trolle, våkne opp nå, du er velkommen tilbake til virkeligheten! pirat

Vis Medlemmets Profil

242 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 17:58

Jeg har lest Klassekampen og Dagens Næringsliv, og "alt imellom" i mange, mange år. Og en gang i tiden trodde jeg også at det var forskjell på "Høyresidens"- og "Venstresidens" journalistikk. Men det var før..

Så lærte jeg om de forskjellige økonomiske grunnmodellene, Keynes Vs "Den Østeriske modellen". Det finnes INGEN norsk avis, og intet norsk politisk parti (med mer enn 200 medlemmer) som støtter den Østeriske økonomiske modellen. All norsk presse er Keynesiansk, finner du et unntak, MÅ du fortelle meg om det, da vil jeg vurdere å titte på det de leverer.

Jeg bruker ikke mer tid på "samfunnsdebatter" som ikke tar tak i de grunnleggende problemer og uretter i denne verden, og jeg bruker ikke tid på å støtte undertrykkende regimer, som "demokrati" er. Har faktisk vært medlem i to politiske partier i tidligere faser av livet, så jeg har også vært lurt til å tro på dette med "borgerplikt" etc, etc.

Vi har kun EN plikt i denne verden, og det er å akseptere andre for hva de er, så lenge de ikke skaper problemer med sin adferd. Dette er den eneste plikten man har, og ergo er det den eneste og ultimate menneskerett man har; Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill -og for øvrig kan du gjøre som du vil.
-Jo eldre jeg blir, jo verre er for meg å se hvorfor dette skal være så vanskelig å akseptere..

Konklusjonen får vel bli at min virkelighet er ganske så forskjellig fra de fleste andres virkelighet, jeg har vært i deres, men skal ikke tilbake. Hyggelig er det å fra tid til annen oppdage nye folk i min virkelighet, vi blir stadig fler..

Vis Medlemmets Profil

243 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 5 Okt 2016 - 18:45

Forskjellige teorier og modeller innenfor samfunnsøkonomi er jo spennende det, men jeg skjønner ikke hva dette har å gjøre med at man ikke skal kunne stole på norsk presse som får pressestøtte? Eller er det utvidet til å gjelde all norsk presse?

Vis Medlemmets Profil

244 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Okt 2016 - 0:18

Er igrunn utvidet til alle "nyhetsformidlere" tilknyttet Reuters / AP (Associated Press, ikke Partiet til Haya denne gang..)

Jeg sier at det er viktigere å få med seg "gammelhetene", enn "nyhetene"; Historie kan lære oss mye om hvorfor ting er blitt som de har blitt, uten et historisk grunnlag å vurdere ting utfra, blir det veldig mye "aksept" fra folket, som vi slettes ikke skulle gitt..

Fra gammelt av var forskjellen på høyre- og venstresiden i politikken, nettopp det at Høyre sverget til den Østeriske skole, mens venstresiden var "Keynesianere" (selv før Keynes sin tid..) I dag er som sagt begge politiske vinger basert på samme samfunnsstruktur, man bare krangler litt om hvor mye som skal tas fra hvem, og så snakker man om hvor mye som skal gis til hvem.. (Man sier ikke ETT ord om at det alltid bare er en ørliten del av klodens befolkning som får ALT, selv en engasjert, voksen mann som Haya tror at skatter fordeler penger mellom fattig og rik, mens sannheten er at de går fra alle oss og til "Finanssystemet / Wall Street / Sentralbankene".

Dette er udiskutable fakta, og når man finner presse og politikere som snakker om dette (F.eks Ron Paul), da skal man lytte, ikke le. Jeg begynte å lytte for 15 år siden, Haya snur det døve øret til fremdeles.

Vis Medlemmets Profil

245 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Okt 2016 - 7:32

Å prøve å diskutere noe konkret med Trolle er umulig - han forsvinner bare ut i de store konspirasjoners mørke.... det er en forsvarsmekanisme for han....

At verden skal bygge på kardemommeloven høres jo bra ut - men det har vel vist seg noe naivt....

Det med pressestøtten er en typisk bestandel i "den scandinaviske modellen" - som jo har vist seg å funke best av alle modeller som har vært testa hittil..... og jaggu ser den ut til å slå an i selveste US etterhvert..... og pressen/media er faktisk en nøkkel her; vi har noenlunde oppegående media her takket være pressestøtten og NRK med den utskjelte lisensen - som H/Frp nå har under angrep. De vil ha det mer som i US med Fox og greier - slik at ytre høyre virkelig kan få fram sitt budskap uten innblanding fra andre.....

Vis Medlemmets Profil

246 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 6 Okt 2016 - 18:39

Så du mener det er umulig.. -Har du noen gang prøvd? Det rare er at jeg har den samme oppfatningen av deg; Jeg har aldri lykkes i å få deg til å gå inn i diskusjoner om problemer som strider med ditt fundamentale syn?

Jeg skal lett innrømme at nivået jeg legger meg på her inne i disse dager er "relativt grunt", men hvorfor skal jeg bruke tid på å diskutere problemer med deg, når du ikke forstår de grunnleggende premissene?
Ta f.eks dette med Keynes kontra Østerisk økonomi; Du forstår jo ikke hva dette er? Du aner ikke hva som er forskjellene? Da er det liten vits å bruke tid på det..
Det er ikke forsvarsmekanismer, det er erfaringer jeg har gjort meg de siste 10 årene, elns..

Vedr "å bygge verden etter Kardemommeloven", som du mener er naivt; Er DU en av dem som ikke klarer å la være å plage andre? Er DU en av dem som ikke klarer å være grei og snill?

Selv innbiller jeg meg at jeg faktisk skal klare å la være å plage andre (Litt netthets og enkel mobbing må man tåle..), og anser det som en relativt enkel oppgave.. Hvorfor er det så vanskelig for deg?

Vis Medlemmets Profil

247 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Okt 2016 - 6:00

mortal skrev:
Nei Trolle, våkne opp nå, du er velkommen tilbake til virkeligheten!

Virkeligheten? Eller løgn og propaganda?

Vis Medlemmets Profil

248 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Okt 2016 - 8:09

Vis Medlemmets Profil

249 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Okt 2016 - 9:33

Trollerud skrev:
mortal skrev:

Virkeligheten?  Eller løgn og propaganda?
Vil vel helle mot at innholdet i den linken er løgn og propaganda ja.

Vis Medlemmets Profil

250 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 12 Okt 2016 - 9:53

mortal skrev:
Trollerud skrev:
mortal skrev:

Virkeligheten?  Eller løgn og propaganda?
Vil vel helle mot at innholdet i den linken er løgn og propaganda ja.

Jeg også.. Stoler ikke på noe..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 16]

Gå til side : Previous  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 16  Next