Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 12 av 16]

276 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Okt 2016 - 19:29

mekkern skrev:
Ringer det ingen bjelle for diktatur og tankekontroll da?

Nei. Ikke i Hayas verden.

Vis Medlemmets Profil

277 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Okt 2016 - 20:59

Trollerud bestemmer hva som er løgn eller ikke, ingen tvil.

Har dere forresten lagt merke til at Mc-forumet er nede idag? Det er jeg som øver meg på å stikke kjepper i hjulene på dem. Skal bare gjøre litt mere ut av det, før jeg lar dem komme on-line igjen.

Og så står Sauetjuven sitt imperium for tur santa

278 Re: Konspirasjon på gang.. on Søn 16 Okt 2016 - 22:13

KliffArne skrev:Trollerud bestemmer hva som er løgn eller ikke, ingen tvil.

Har dere forresten lagt merke til at Mc-forumet er nede idag?  Det er jeg som øver meg på å stikke kjepper i hjulene på dem. Skal bare gjøre litt mere ut av det, før jeg lar dem komme on-line igjen.

Og så står Sauetjuven sitt imperium for tur santa

Hvis det bare er trening så syns je du kunne slippe dem opp igjen nå..... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

279 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 1:28

Du har fått det til bra, Kliff. De har vært nede lenge nå. pirat

Vis Medlemmets Profil

280 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 7:43

mekkern skrev:
Haya99 skrev:Jeg mener de godt kunne forby rein løgn i media - da hadde jo ikke sånne folk som Trump kunnet vinne en nominasjon og Fox måtte legge ned.

Men hvem skal bestemme hva er løgn og ikke?

Staten?

Ringer det ingen bjelle for diktatur og tankekontroll da?

Noen som har hørt om FAKTA?

Det går i mange tilfeller an å finne ut fakta i en sak eller påstand. Hadde medi blitt stilt til ansvar for åpenbare løgner hadde mye vært gjort. Ref politikere - de blir faktasjekket ganske godt - se på Clinton - det å påstå hun lyger hele tida er løgn - spesiellt ikke når ingen beviser fremlegges - men skulle hun bli tatt i en ren løgn får det konsekvenser. Ref- Bill -holdt på å bli stilt for riksrett pga en løgn om elskerinne - så for politikerne får det ofte konsekvenser - tenk de samme kriterier brukt på media.

Vis Medlemmets Profil

281 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 8:26

Hvis du manipulerer tilgjengelig informasjon er en løgn plutselig fakta.....
Det eneste som ikke går an å motbevise er døden. Selv om den digitale verden holder deg i live.

Så jeg gjentar : hvem skal sitte på fasit over riktig og feil?

Ta et eksempel , krimkonflikten der begge sider juger som faen hvem skal dømme om hva er fakta?
Eller syria?
Hva er fakta og hva er propaganda?
I nordkorea er vel alt statskontrollert så da er det vel fakta det de sier?

Vis Medlemmets Profil

282 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 10:12

Det er forskjell på "fakta" basert på maktkontroll og objektive fakta.

Rettsaker driver jo med dette hele tida. Finner fakta. Men man juger i retten også under ed og det er mened - hvis man ikke er tiltalt selv - da er det lov å juge - men mened begås av mange og få blir tiltalt.

I Johaugsaken er det forløpig et fakta - hun hadde et dop i kroppen - men hvordan det kom dit er foreløpig ikke fakta, det er en påstand som må bevises.

Vis Medlemmets Profil

283 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 10:32

Haya99 skrev:Det er forskjell på "fakta" basert på maktkontroll og objektive fakta.

Rettsaker driver jo med dette hele tida. Finner fakta. Men man juger i retten også under ed og det er mened - hvis man ikke er tiltalt selv - da er det lov å juge - men mened begås av mange og få blir tiltalt.

I Johaugsaken er det forløpig et fakta - hun hadde et dop i kroppen - men hvordan det kom dit er foreløpig ikke fakta, det er en påstand som må bevises.

jeg prøver igjen: hvem skal stå for det du kaller objektive fakta?
innhenting og systematisere dette?

Vis Medlemmets Profil

284 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 11:11

mekkern skrev:
Haya99 skrev:Det er forskjell på "fakta" basert på maktkontroll og objektive fakta.

Vi håndterer jo en god del fakta i dag ... hvem er det som står for disse?
Kan ikke skjønne at det skulle bli veldig annerledes med et løgnforbud for media

... må bare håpe at et event. forbud ikke gjelder ikkebike ... det hadde vært dødenfor bl.a denne tråden What a Face

Vis Medlemmets Profil

285 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 11:23

jhn skrev:
mekkern skrev:

Kan ikke skjønne at det skulle bli veldig annerledes med et løgnforbud for media

... må bare håpe at et event. forbud ikke gjelder ikkebike ... det hadde vært dødenfor bl.a denne tråden What a Face

Jeg gir opp...

Vis Medlemmets Profil

286 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 11:54

mekkern skrev:
jhn skrev:
mekkern skrev:

Jeg gir opp...
cheers

Vis Medlemmets Profil

287 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 11:56

Sånn hadde det vært, om Haya hadde fått viljen sin:

Vis Medlemmets Profil

288 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 17 Okt 2016 - 20:04

mekkern skrev:
jhn skrev:
mekkern skrev:

Jeg gir opp...

Jeg var sikker på at det ville bli Trollerud som fikk deg Wink

Vis Medlemmets Profil

289 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 18 Okt 2016 - 4:54

Sikker på at Haya er fornøyd med at Wikileaks sin internettforbindelse har blitt blokkert?

Jeg har INGEN problemer med å konkludere med at Wiki farer med løgner, og at å ta fra dem muligheten til å spre løgnene er best for samfunnet i sin helhet?

For det må jo være konklusjonen i og med at Clinton ikke lyver? EN av dem må lyve, og når det IKKE er Clinton, da MÅ det være Wikileaks!

Fantastisk at vi har folk der ute som forsvarer statens enerett på å spre "sannheten".. silent

Vis Medlemmets Profil

290 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 18 Okt 2016 - 17:45

Mahatma skrev:
mekkern skrev:
Jeg gir opp...

Nix- noe som Trollerud kommer med et over the top- men det er en essens av fornuft også.

Men når man ikke klarer å se problemet med å styre ytringer/meninger(sanne eller usanne)og hvem som skal ha monopol på "sannheten", sett både i dagens samfunn og historisk perspektiv er så fantastisk naivt at jeg har ikke ord.

Vis Medlemmets Profil

291 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 18 Okt 2016 - 19:42

mekkern skrev:
Mahatma skrev:
mekkern skrev:
Jeg gir opp...

.....
........ jeg har ikke ord.
Ikke helt bortkastet altså clown

Vis Medlemmets Profil

292 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 19 Okt 2016 - 16:42

mekkern skrev:

Men når man  ikke klarer å se problemet med å styre ytringer/meninger(sanne eller usanne)og hvem som skal ha monopol på "sannheten", sett både i dagens samfunn og historisk perspektiv er så fantastisk naivt at jeg har ikke ord.
Jeg har vel ikke akkurat ment at noen skal ha monopol på sannheten ...
men er det ikke sånn i dag at media ikke har lov til å spre usannheter om konkrete personer?
Jeg mener ikke at det skal være noe slags forhåndssensurering eller godkjenning før ting publiseres ... bare at de kanskje skal, i litt større grad, stilles til ansvar for hva de publiserer ... men hva vet vel jeg?

Det er jo et par skikkelig smartinger her inne, i historisk perspektiv, som hevder å sitte på de fleste sannheter, og alle oss andre er naive tullinger.
Så det monopolet du snakker om, har jo i praksis eksistert her inne en god stund.
Det aller beste er selvfølgelig om alle bare kunne høre på de gutta ... da hadde det meste løst seg.

Vis Medlemmets Profil

293 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Okt 2016 - 5:37

jhn skrev:Jeg mener ikke at det skal være noe slags forhåndssensurering eller godkjenning før ting publiseres ... bare at de kanskje skal, i litt større grad, stilles til ansvar for hva de publiserer .

Som høres bra ut, helt til man forstår at de folka man trenger å avsløre, har venner helt til topps, så "lykke til" med å slippe unna med kritikk av dem som er såpass høyt opp at de har venner i, eller faktisk kontrollerer, "rettsvesenet"?

jhn skrev:
.. men hva vet vel jeg?

Godt spørsmål.. Men siden du leser jevnlig her inne, vet du nok mer enn de fleste sauene der ute.

jhn skrev:
Det er jo et par skikkelig smartinger her inne, i historisk perspektiv, som hevder å sitte på de fleste sannheter, og alle oss andre er naive tullinger.

Det har jeg også lagt merke til! Bra det finnes noen slike, som kan vise vei i mørket?

jhn skrev:
Det aller beste er selvfølgelig om alle bare kunne høre på de gutta ... da hadde det meste løst seg.

Vel, kanskje ikke alt, men mye. Er vel utopi og tro på en rettferdig verden, der alle sitter rundt et bål og synger Kombaya My Lord, nå som vi vet at det er miljøfientlig å fyre med ved..

Vis Medlemmets Profil

294 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Okt 2016 - 5:44

Siste nytt fra den europeiske sentralbanken, ECB, er at de forsøker å overtale EU-parliamentet om å innføre lover som skal forby / begrense muligheten for bruk av (bl.a) Bitcoin.

Er folket for eller mot bruken av Bitcoin og "digitale valutaer"?

Er det galt å si at digitale valutaer opprettet AV folket, FOR folket, og at vi må ha RETT til å bruke dette som vi vil?

Eller må vi overlate ALLE valutaer til en sentralbanks kontroll?

Vis Medlemmets Profil

295 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Okt 2016 - 5:50

mekkern skrev:

Nix- noe som Trollerud kommer med et over the top- men det er en essens av fornuft også..

Jeg er ikke "over the top"?

Wikileaks er VIRKELIG "over the top"??

Finnes det noen mer forskrudde folk enn dette??

SE BARE HVA DE SKRIVER HER??? Nå må noen snart sette en stopper for spredning av slike løgner?!

Haya? Tar du jobben? Dette er det aller værste jeg har lest, ever, og INGEN er tjent med at slikt VÅS spres blant fotfolket?!

Over The Top Non Sense!!

Vis Medlemmets Profil

296 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Okt 2016 - 6:16

Trollerud skrev:
mekkern skrev:

Nix- noe som Trollerud kommer med et over the top- men det er en essens av fornuft også..

Jeg er ikke "over the top"?

Dette gjaldt enkelte linker og "alternative mennesker" ikke deg som person.

jordens mennesker er sprøere enn vi ønsker å tro...

Skal du virkelig snakke om konspirasjoner og intriger som virkelig er hakket over såpeserier så finn en avdeling i offentlig forvaltning som er full av kvinner i godt voksen alder.
Det er helt utrolig hvordan de kan lage leven... når 10-15 frustrerte kvinner er helt sikre på hva de andre tenker og hva de planlegger DA tar det av skikkelig...

Vis Medlemmets Profil

297 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Okt 2016 - 10:12

Trollerud skrev:
jhn skrev:Jeg mener ikke at det skal være noe slags forhåndssensurering eller godkjenning før ting publiseres ... bare at de kanskje skal, i litt større grad, stilles til ansvar for hva de publiserer .

Som høres bra ut, helt til man forstår at de folka man trenger å avsløre, har venner helt til topps, så "lykke til" med å slippe unna med kritikk av dem som er såpass høyt opp at de har venner i, eller faktisk kontrollerer, "rettsvesenet"?

jhn skrev:
.. men hva vet vel jeg?

Godt spørsmål.. Men siden du leser jevnlig her inne, vet du nok mer enn de fleste sauene der ute.

jhn skrev:

Det har jeg også lagt merke til!  Bra det finnes noen slike, som kan vise vei i mørket?

jhn skrev:

Vel, kanskje ikke alt, men mye. Er vel utopi og tro på en rettferdig verden, der alle sitter rundt et bål og synger Kombaya My Lord, nå som vi vet at det er miljøfientlig å fyre med ved..

Vis Medlemmets Profil

298 Re: Konspirasjon på gang.. on Tor 20 Okt 2016 - 13:26

Ser ut til at vi er enige, ja..

Vis Medlemmets Profil

299 Re: Konspirasjon på gang.. on Ons 26 Okt 2016 - 12:46

Har ærke-sosialisten, og Norgesvennen et poeng her?

Hæ? Hvis ja; Er verden klar for en Fuck You?!

Vis Medlemmets Profil

300 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 28 Okt 2016 - 20:36

Nå blir Trump President, Haya..

Sirkuset der borte når stadig nye høyder..

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 12 av 16]

Gå til side : Previous  1 ... 7 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16  Next