Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Konspirasjon på gang..

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 3 av 17]

51 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 0:50

Vis Medlemmets Profil

52 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 6:04

Haya99 skrev: Men CO2 i atmosfæren som skaper drivhuseffekt.....

Og HVOR mye CO2 er det i atmosfæren, Haya?

Sjekk litt tall, før du uttaler deg?

"Drivhuseffekten" begynner man å gå bort fra, nå er det byers "varmemagasinering" gjennom asfalt, betong og energiforbruk man fokuserer på.. Du som tegner hus har vel fått med deg hvor viktig det nå er blitt å beplante både tak og fasader?
-Å nei? Ikke det? Hmm.. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Vis Medlemmets Profil

53 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 6:05

mortal skrev:

Mer imponerende om du kan få smeltingen til å opphøre, og få isen til å vokse? Som verdens isbreer og poliser har gjort de siste (snart) 20 år...

Vis Medlemmets Profil

54 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 6:56

Trollerud skrev:

"Drivhuseffekten" begynner man å gå bort fra, nå er det byers "varmemagasinering" gjennom asfalt, betong og energiforbruk man fokuserer på..  Du som tegner hus har vel fått med deg hvor viktig det nå er blitt å beplante både tak og fasader?
-Å nei? Ikke det?  Hmm.. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Kølle! Basert på at jorda inneholder omtrent samme masse (den blir ikke tyngre ved at noen bygget et stort hus) - så er varmemagasineffekten nøyaktig den samme.

Det er forsatt utslipp av klimagasser og drivhuseffekten man er opptatt av.

Vis Medlemmets Profil

55 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 7:53

Haya99 skrev:
Kølle! Basert på at jorda inneholder omtrent samme masse (den blir ikke tyngre ved at noen bygget et stort hus) - så er varmemagasineffekten nøyaktig den samme..

Hvor har du gjort av hjernen? Gå å se om du finner den?

Sol som skinner på skog og sol som skinner på ørken, betong og asfalt er ikke likegyldig for totalen?!

Vind som stoppes av bygninger får ikke kjølt ned oppvarmet asfalt, det er "soleklart" at varme magasineres lokalt i vedens byer.

Dette er ikke ikke særlig vanskelig å se selv; Sett deg i bilen i Asker en vinterdag med to-tre minus i Asker, og kjør gjennom Oslo, og ut på andre siden: Du vil "alltid" oppleve dette:
Asker -3, Oslo +3, Lillestrøm -3.

Vis Medlemmets Profil

56 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 8:56

Kom med noen seriøse kilder som mener dette har relevans for klimaendringer globalt?

Vis Medlemmets Profil

57 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 9:47

Haya99 skrev:Kom med noen seriøse kilder som mener dette har relevans for klimaendringer globalt?

Det er da likegyldig om du mener dette har relevans? Det er likegyldig for MEG hva du mener, men det kunne vært en ide for DEG å være litt mer åpen for andre synspunkter enn de du har lagt deg til pr i dag?

Btw, så er dette noe du kan lese deg opp på på NASA sine hjemmesider. Du vet; De folka som landet på månen i 1969.. Razz

Vis Medlemmets Profil

58 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 14:51

Haya99 skrev:
Trollerud skrev:

"Drivhuseffekten" begynner man å gå bort fra, nå er det byers "varmemagasinering" gjennom asfalt, betong og energiforbruk man fokuserer på..  Du som tegner hus har vel fått med deg hvor viktig det nå er blitt å beplante både tak og fasader?
-Å nei? Ikke det?  Hmm.. Hvorfor er jeg ikke overrasket?

Kølle! Basert på at jorda inneholder omtrent samme masse (den blir ikke tyngre ved at noen bygget et stort hus) - så er varmemagasineffekten nøyaktig den samme.

Det er forsatt utslipp av klimagasser og drivhuseffekten man er opptatt av.
Hvem er det som begynner å gå bort fra drivhuseffekten? Det er vel fremdeles mange som holder på den.
Du sa at det har blitt kaldere de siste 16 årene ... hvor? ... og hvem sier det?
Hele Sibir har jo vært bunnfrossen de siste 10.000 år, men nå forsvinner permafrosten i stadig hurtigere tempo ... det er store områder som består av kun gjørme, og det tiner frem en ny mammut pr dag omtrent. I nordlige deler av Alaska og Kanada må folk flytte fordi isen forsvinner.
Isbreer minker i omfang over hele verden, også her til lands.
Alle de forskjellige urbefolkningsgruppene som lever i nordområdene melder om store endringer i klimaet
De fleste stedene jeg nevner her har vel minimalt med stor byer som lagrer og/eller produserer varme.
Nå er det vel ikke så mange av oss her inne som har gjort noen større klimaundersøkelser selv, bortsett fra å stikke fingeren i været av og til ... vi leser vel oss til alt vi velger å tro på. Hvordan velger du ut de du tror på?
Du Trollerud, bør vel også lese deg opp litt før du uttaler deg.

Vis Medlemmets Profil

59 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 15:34

Ben Carson leder klart Rep presidentkandidat - han en totalt idiot av en religiøs tulling men kan vinne Iowa:

https://www.youtube.com/watch?v=_Ykr10OEseU

Vis Medlemmets Profil

60 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 16:14

jhn skrev:

Har jeg sagt at jeg ikke tror verden blir varmere? Eller har jeg sagt at det forundrer meg mye om den IKKE blir det?

Du bør vel else deg litt opp før du uttaler deg, Jhn?

Vis Medlemmets Profil

61 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 16:24

Her vises det du spurte etter, jhn. Jorda blir kaldere, til tross for at klimagasser forbrukse i stadig større grad. Man ser også hvorfor man på 1970-tallet trodde man skulle få en ny istid, men heller ikke det ser ut til å skje med det første.

Tro hva dere vil om oppvarming, jeg sier bare at så lenge ingen GIDDER å ofre noe som helst for "et bedre miljø", er det bare å gi faen.
Forklar hvorfor en co2 skatt til IMF skal redde verden fra oppvarmingen? Den sammenhengen skulle jeg gjerne høre..

Vis Medlemmets Profil

62 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 16:35

Trollerud skrev:
jhn skrev:

Har jeg sagt at jeg ikke tror verden blir varmere? Eller har jeg sagt at det forundrer meg mye om den IKKE blir det?

Du bør vel else deg litt opp før du uttaler deg, Jhn?
Har jeg sagt at du har sagt at ... ?
Du har sagt at verden er blitt kaldere ... og du har sagt at verden er blitt/blir varmere pga byene. Ellers er det ikke godt å si hva du har sagt.
Det er vel ditt beste triks ... du sier en hel masse uten å egentlig si noe

Vis Medlemmets Profil

63 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 17:13

Trollerud skrev:

Her vises det du spurte etter, jhn. Jorda blir kaldere, til tross for at klimagasser forbrukse i stadig større grad. Man ser også hvorfor man på 1970-tallet trodde man skulle få en ny istid, men heller ikke det ser ut til å skje med det første.

Tro hva dere vil om oppvarming, jeg sier bare at så lenge ingen GIDDER å ofre noe som helst for "et bedre miljø", er det bare å gi faen.
Forklar hvorfor en co2 skatt til IMF skal redde verden fra oppvarmingen? Den sammenhengen skulle jeg gjerne høre..
Det er forholdsvis enkelt å finne grafer og artikler som viser at jorda blir varmere, så da blir spørsmålet igjen ... hvordan velger du ut de du skal sette din lit til?

http://met.no/Klima/MET_mener/Observerte_temperaturendringer/

Figuren viser utvikling i den globale årlige middeltemperaarturen fra 1850 til 2011 - som tilsvarer perioden vi har hatt instrumentelle målinger. De tre mest anerkjente datasettene (se kilder under) som oppdateres regelmessig er her benyttet og viser i all hovedsak samme utviklingstrekk. Naturlige variasjoner fører til at temperaturkurvene svinger litt opp og ned fra år til år, men den langsiktige trenden, spesielt siden 1960 er entydig.

Kilder:
1) NASA-GISS fra amerikanske NASAs Goddard Institute for Space Studies (GISS)
2) HadCRUT4 fra det britiske Met Office Hadley Centre
3) NOAA-NCDC fra det amerikanske National Oceanic and Atmospheric Administration (NOAA) og National Climatic Data Center (NCDC)

Håper ikke det er meg du spør om co2-skatt ... det er jo ikke jeg som har kommet opp med den ideen.

Vis Medlemmets Profil

64 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 17:18

stadig noe uenighet... men det blir vel totalt sett mindre is på sikt-Tror de..
http://www.nettavisen.no/nyheter/nasa---ismengden-i-antarktika-ker/3423155046.html

Edit:
Kina forurenser visst så mye at partiklene fra denne forurensningen blokkerer for sollyset og hindrer oppvarming... confused
OG india skal doble sitt utslipp av karbonsnadder for å skaffe nok strøm til å bringe folk ut av fattigdommen..vi må nok slutte å prompe... affraid

Vis Medlemmets Profil

65 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 19:17

jhn skrev:Det er forholdsvis enkelt å finne grafer og artikler som viser at jorda blir varmere, så da blir spørsmålet igjen ... hvordan velger du ut de du skal sette din lit til?

Ta det helt med ro, Jhn; Det er så enkelt å finne påstander fra alle leire der ute, så jeg stoler ikke på NOEN av dem..

Og jeg lukker ikke døren for NOEN av dem.

Imotsetning til andre... Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

66 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 19:41

Trollerud skrev:
jhn skrev:Det er forholdsvis enkelt å finne grafer og artikler som viser at jorda blir varmere, så da blir spørsmålet igjen ... hvordan velger du ut de du skal sette din lit til?

Ta det helt med ro, Jhn; Det er så enkelt å finne påstander fra alle leire der ute, så jeg stoler ikke på NOEN av dem..

Og jeg lukker ikke døren for NOEN av dem.

Imotsetning til andre... Rolling Eyes
Joda, jeg tar det med ro ... stor ro. Hva skal man ellers gjøre?

Men at du ikke stoler på, eller lukker døra for NOEN .. jeg har ikke alltid inntrykk av at det er tilfelle. Suspect

I motsetning til hvem, mener du?

Btw ... du henviste et sted til NASA. Jeg vet jo ikke om du mener de er troverdige eller ikke ... kanskje ikke siden de hevder å ha vært på månen affraid men deres graf i min link viser også temp.økning ... skal vi tro på de, eller ikke, mener du?

Vis Medlemmets Profil

67 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 19:58

jhn skrev:

Men at du ikke stoler på, eller lukker døra for NOEN .. jeg har ikke alltid inntrykk av at det er tilfelle. Suspect

Det er nok ikke helt riktig at jeg ikke stoler på noen. Jeg stoler på tall, f.eks. Og jeg stoler av og til på meg selv. Jeg stoler på ting jeg enkelt kan regne ut, og jeg stoler på erfaringer jeg gjør. Jeg trenger bare stikke fingeren inn i flammen en gang for å "vite" at ild er varmt. Neste gang noen ber meg prøve, vet jeg at det ikke er lurt, og avstår. Slike erfaringer har man i mange områder i livet.

Og så lukker jeg døra for dem som farer med uærlige hensikter. Dem som lyver, stjeler og manipulerer prøver jeg å stenge ute..

jhn skrev:
I motsetning til hvem, mener du?

Skal ikke henge ut noen ved navn..

Vis Medlemmets Profil

68 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 21:56

mekkern skrev:stadig noe uenighet... men det blir vel totalt sett mindre is på sikt-Tror de..
http://www.nettavisen.no/nyheter/nasa---ismengden-i-antarktika-ker/3423155046.html

Edit:
Kina forurenser visst så mye at partiklene fra denne forurensningen blokkerer for sollyset og hindrer oppvarming... confused
OG india skal doble sitt utslipp av karbonsnadder for å skaffe nok strøm til å bringe folk ut av fattigdommen..vi må nok slutte å prompe... affraid

Si det ikke er sant!Vil det å brenne opp prompen bedre utslippet? clown

Vis Medlemmets Profil

69 Re: Konspirasjon på gang.. on Fre 6 Nov 2015 - 22:44

Mahatma skrev:
mekkern skrev:stadig noe uenighet... men det blir vel totalt sett mindre is på sikt-Tror de..

Edit:

Si det ikke er sant!Vil det å brenne opp prompen bedre utslippet? clown
Jeg tror det ja.
Har man ikke hørt at metan er en verre drivhusgass enn co2 tro? ... eller dreide det seg om mengder?

Vis Medlemmets Profil

70 Re: Konspirasjon på gang.. on Man 9 Nov 2015 - 6:38

Litt om skattekutt til de rike - som IKKE skaper flere jobber - samme hva Erna sier:

The Republican Party’s commitment to regressive, debt-financed tax cuts as its central domestic policy goal dates back to the 1970s, when Jack Kemp and William Roth first proposed large-scale income-tax cuts, which became the basis for Ronald Reagan’s 1981 program. At the time, there was at least theoretical justification to cut the top rate, which stood at 70 percent. Subsequent events have not been so kind. The Reagan-era recovery benefited from a bounce-back from a Fed-induced recession that crushed the inflation of the 1970s, but it did not see an increase in the underlying growth rate.

Events since then have looked worse and worse for the anti-tax cause. Bill Clinton raised the top tax rate to 39.6 percent and, confounding unanimous conservative predictions that a recession would ensue, enjoyed an economic boom. George W. Bush cut taxes and, in spite of conservative certainty that faster growth would follow, the economy instead grew tepidly before collapsing in a worldwide meltdown after the housing bubble popped. When Obama opposed extending the portion of those tax cuts that applied to income over $250,000, conservatives insisted it would harm growth. Instead, economic growth has accelerated.

Dette er Marco Rubios republikansk presidentkandidat som regnes som moderat i dette spørsmålet skatteplan:

http://nymag.com/daily/intelligencer/2015/11/math-on-rubionomics-way-crazier-than-you-think.html#

Vis Medlemmets Profil

71 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 10 Nov 2015 - 5:53

Fyren er mot skattekutt for de rike, og har konkludert med at det ikke gir vekst i økonomien. Det stemmer sikkert. Like sikkert som at det stemmer at mye skatt demper vekst i økonomien. Økonomien må man la utspille seg uten politisk innblanding, ingen kan forutse og regulere markedet.

Men, det som er komisk med Hayas holdning er at skattekutt skal ikke "de rike" få, men trillioner på trillioner i gratis penger, aka "økonomisk stimulering", DET er han for?!

Og så er han for å sende regninga for den "økonomiske stimuleringen" tilbake til skattebetalerene... Konsekvent? Synes ikke det, akkurat..

Vis Medlemmets Profil

72 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 10 Nov 2015 - 7:03

Trollerud skrev:Fyren er mot skattekutt for de rike, og har konkludert med at det ikke gir vekst i økonomien. Det stemmer sikkert. Like sikkert som at det stemmer at mye skatt demper vekst i økonomien. Økonomien må man la utspille seg uten politisk innblanding, ingen kan forutse og regulere markedet.

Men, det som er komisk med Hayas holdning er at skattekutt skal ikke "de rike" få, men trillioner på trillioner i gratis penger, aka "økonomisk stimulering", DET er han for?!

Og så er han for å sende regninga for den "økonomiske stimuleringen" tilbake til skattebetalerene...  Konsekvent? Synes ikke det, akkurat..

Rubio er FOR skattekutt til de rike - og REP er FOR bailouts til bankene - bailouts og kvantitive lettelser er IKKE det samme.
Jeg er for kvantitive lettelser når det er nødvendig - men ikke for å gi bort pengene - å låne billig er ikke det samme som å gi bort.

Vis Medlemmets Profil

73 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 10 Nov 2015 - 8:38

Haya99 skrev:Rubio er FOR skattekutt til de rike - og REP er FOR bailouts til bankene - bailouts og kvantitive lettelser er IKKE det samme.
Debatten om Bailouts eller ei trenger du ikke bruke tid på, under G20 møtet i Brisbane, ble det den 16. november i fjor bestemt at bankene nå kan forskyne seg av sparepengene til folk uten å vente på "politiske" avgjørelser. Kopi av "spenningen" man opplevde da kypriotiske banker slet, ville dem ikke gjenoppleve.

Deposits are now “just part of commercial banks’ capital structure.” That means they can be “bailed in” or confiscated to save the megabanks from derivative bets gone wrong.

-og vær du sikker på at langt flere "derivative bets" VIL gå skjeis!? Og nært forestående er det også, SÆRLIG om Yellen forsøker seg på en renteheving 16. desember....

-så hva er Hayas syn på Bail-ins da? cyclops

Haya99 skrev:
Jeg er for kvantitive lettelser når det er nødvendig

Når er de nødvendige? Japan har prøvd å "redde økonomien" med denne ideen i 30 år.
Der har gjelden gått fra under 50% av Bnp til over 250%. Arbeidsløsheten ØKER. Eksporten MINKER.

Usa er inne i sitt 8. år, og hva har man oppnådd? 5-gangen på M0, og økende arbeidsledighet, og en død industrisektor?
-Selv ikke frackingindustrien som du har så klippefast tro på klarer å overleve denne inflasjonen?

Jeg håper du tar deg tid til å svare på NÅR det er nødvendig med pengetrykking... Rolling Eyes

Haya99 skrev:å låne billig er ikke det samme som å gi bort.

Å lage penger fra løse lufte, kalle det lån, låne det bort uten sikkerhet, og redde alle de store lånetagerene hver gang de sliter økonomisk er ikke det samme som å gi bort, nei.. Det er det samme som å stjele, eller rane.
I et normalt marked løper en lånegiver en viss RISIKO, men Hayas meningsfeller mener dette ikke er nødvendig å utsette dem for?
Statlige "lån", garantert for med skattebetalere er disse gutta HELT for.
-Fantastisk å oppleve at en "sosialist" støtter denne mafiaen helt og fullt! Ikke ETT kritisk pip fra Haya?

Den som tier, samtykker, sier nå jeg! Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

74 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 10 Nov 2015 - 15:56

Du sier så mye rart Trolle som ikke henger logisk sammen at det er nærmest umulig å kommentere.

Men her var det en perle av en artikkel i selveste Dagbladet:

http://www.dagbladet.no/2015/11/09/kultur/meninger/hovedkommentar/kommentar/skatteparadis/41877613/

Her brukes diverse bailouts til å begrunne strengere regler på vei - tette muligheter til skatteundragelser og påpeke store banker og selskapers avhengighet av samfunnet. Dette er jo sterke argumenter for "big governement" -- og betyr at hele REP i US er i praksis irrelevent. At de har en 10-15 håpefulle presidentkandidater som ikke bruker fornuft og fakta som grunnlag for beslutninger gjør jo ikke saken bedre.

Vis Medlemmets Profil

75 Re: Konspirasjon på gang.. on Tir 10 Nov 2015 - 16:37

Haya99 skrev:Du sier så mye rart Trolle som ikke henger logisk sammen at det er nærmest umulig å kommentere..

Ja, ja.. Men det er ikke min skyld at det ikke er logisk, hvertfall.. Jeg bare formidler galskapen.

Legg nå vekk den amatør-blekka Dagbladet, i det minste? Skal du noen gang ha mulighet til å forstå noe som helst, må du løfte nivået ditt. Mye.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 3 av 17]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4 ... 10 ... 17  Next