Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Vekt på felger og skiver.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 0:40

Har hvert en tur i garasjen i kveld for å bytte skiver og klosser på CBRn min. Da tenkte jeg på noe jeg hadde lyst til når jeg skaffet meg Marchesini felger. Hva med å veie det? Shocked
Det ble det ikke tid til den gangen, men jeg tok meg tid nå Very Happy
Dette er da til en Honda CBR 600RR 2007.

Først Bremseskiver:
Orginal Honda front, 1 skive 1142 g.
Galfer front, 1 skive 1312 g.
Brembo T-DRIVE front, 1 skive 1318 g.

Orginal Honda bak, 1 skive 810 g.
Galfer Bak, 1 skive 500 g.

Felger uten skiver:
Orginal Honda front, 3850 g.
Marchesini smidd alu. front, 3800 g. affraid

Orginal Honda bak, 7100 g.
Marchesini smidd alu. bak, 6400 g. Very Happy

Fikk også besøk av Bjorungen, han har Yamaha R6 2006.

Yamaha orginal skive front, 1260 g.
Yamaha frontfelg, 4400 g.
Yamaha bakfelg, 7100 g.

Nå venter jeg spent på hva Carbonfelgene til Haya veier Question

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 8:06

BST framfelg 2,1 kg bak 3,8 kg - totalt 5,9 kg - mot Marchesini på 10,2 - det er 4,3 kg spart - men husk også at BST har mindre "moment og inertia" dvs at vektsenteret er nærmere midten (kraft x arm) fordi ytre ringen er ekstremt lett. Very Happy

Er overrasket at de Marchesini felgene ikke er lettere - hva koster sånne? Suspect

Ser ut til at man må gå for magnesium hvis de skal ha noe i nærheten av ytelsene til carbon.... affraid

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 8:49

Blir litt mistenksom når folk har vekter i garasjen som er på grams nøyaktighet.. Suspect

Men det kan jo forklare hvordan man finansierer RR-sessongen, da..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 8:59

99Trollerud skrev:Blir litt mistenksom når folk har vekter i garasjen som er på grams nøyaktighet.. Suspect

Men det kan jo forklare hvordan man finansierer RR-sessongen, da..
Her blir nok RR-sessongen finansiert med hart redelig arbeid, foruten litt mørt-arbeid som rørlegger Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:09

Arbeidskar fra Enebakk, altså..

-Kanskje du kjenner Nordhagen-gutta, Anders og Pål? (Per Nordhagen as)

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:17

99Trollerud skrev:Arbeidskar fra Enebakk, altså..

-Kanskje du kjenner Nordhagen-gutta, Anders og Pål? (Per Nordhagen as)
Kjenner de ikke, men ser de støtt og stadig cyclops

Selv om jeg bor på gård så tipper jeg du har fler svin på skogen enn meg pig

Fra spøk til basouka.

Kjenner du noen som reparerer karosseri/rust, gjerne noen med vanskelig stavet etternavn?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:26

Hi-side skrev:Kjenner du noen som reparerer karosseri/rust, gjerne noen med vanskelig stavet etternavn?

Ikke jeg, men jeg vet at kjerringa gjør.. De prisene hun betaler for karosseriarbeider er helt latterlig lave, nesten så jeg mistenker at jeg ikke får høre hele historien. Pytt pytt..

Ellers så har jeg en kompis som har kjøpt mange shabbye varebiler her hjemme og sendt dem over Østersjøen for en oppstrekk. (En bil med skade taksert til 52k kostet 4k å reparere, innkl lakkering og jeg mener å huske de lakkerte hele bilen..)
-Kombiner turen ned, med innkjøp av noe man trenger / ønsker seg / som kan selges her hjemme, og turen finansierer seg selv.
(Vet at den siste varebilen han sendte ned, kom tilbake fullastet med smi-jerns grinder og port.. Ja, han fyren der ER en kremmer, men det må vel rørleggere også være, skal hjula gå rundt?)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:35

Jeg vet om noen karer omtrent midtveis mellom Tanger og Casablanca som gjør billig arbeid.
Litt røff sveis, ettersom de bare har 2mm pinner, men prisen er lav og etternavnene fryktelig vanskelige...

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

9 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:42

Haeggis Softline skrev:Jeg vet om noen karer omtrent midtveis mellom Tanger og Casablanca som gjør billig arbeid.
Litt røff sveis, ettersom de bare har 2mm pinner, men prisen er lav og etternavnene fryktelig vanskelige...
geek geek geek

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:45

99Trollerud skrev:
Hi-side skrev:Kjenner du noen som reparerer karosseri/rust, gjerne noen med vanskelig stavet etternavn?

Ikke jeg, men jeg vet at kjerringa gjør.. De prisene hun betaler for karosseriarbeider er helt latterlig lave, nesten så jeg mistenker at jeg ikke får høre hele historien. Pytt pytt..

Ellers så har jeg en kompis som har kjøpt mange shabbye varebiler her hjemme og sendt dem over Østersjøen for en oppstrekk. (En bil med skade taksert til 52k kostet 4k å reparere, innkl lakkering og jeg mener å huske de lakkerte hele bilen..)
-Kombiner turen ned, med innkjøp av noe man trenger / ønsker seg / som kan selges her hjemme, og turen finansierer seg selv.
(Vet at den siste varebilen han sendte ned, kom tilbake fullastet med smi-jerns grinder og port.. Ja, han fyren der ER en kremmer, men det må vel rørleggere også være, skal hjula gå rundt?)
Nååå, jobber ikke som rørlegger lenger, men jeg jobber i bransjen. Vulkan Smith vis det sier deg noe.
har ikke tid i dag til all denne skrivingen, så jag har banka ut nummeret ditt av Haya, så jeg ringer deg når jeg får tid (Vis det er greit?).

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:49

Jeg er storkunde hos VS, du finner meg i kunderegisteret..

Bare å ringe, selv om jeg er sykt, pandemi-opptatt 24/7 klarer jeg nok å skvise inn plass til en kort-kort tlf-samtale med VS, kan late som om jeg henter inn anbudspriser.

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:57

99Trollerud skrev:Jeg er storkunde hos VS, du finner meg i kunderegisteret..

Bare å ringe, selv om jeg er sykt, pandemi-opptatt 24/7 klarer jeg nok å skvise inn plass til en kort-kort tlf-samtale med VS, kan late som om jeg henter inn anbudspriser.
Hvilket firma er du registrert med?

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 9:59

Hvorfor banke Torsken for å få et nummer?
Jeg deler ut nummeret til Hallis til alle jeg møter, jeg.
Spesielt folk som jobber i organisasjoner med trebokstavers forkortelser.
Hadde ikke kostet noen av oss en kalori å få det nummeret over til deg...
;-)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

14 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 10:29

Hi-side skrev:Hvilket firma er du registrert med?

Ikke alt jeg skriver er like korrekt hele tiden, men jeg har handlet slike fancy Baio-deler da jeg var hos Entreprenørteknikk. Vet ikke om vi noen gang betalte for oss.. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 10:42

99Trollerud skrev:
Hi-side skrev:Hvilket firma er du registrert med?

Ikke alt jeg skriver er like korrekt hele tiden, men jeg har handlet slike fancy Baio-deler da jeg var hos Entreprenørteknikk. Vet ikke om vi noen gang betalte for oss.. Twisted Evil

Den enes død, den andres brød Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 10:43

MODERATOR!!! Nå må det faen meg bli slutt på dette pisspreiket - nå har vi endelig en tråd med litt skikkelige problemstillinger - så blir det bare piss og vissvass Evil or Very Mad bounce :bounce:

Hvor mye kostet de blyinnfattede alufelgene Hiside???

... og videre betydningen for å jobbe svart - må jo være overført - det betyr å finansiere carbon (svarte) felger... cheers cheers

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 11:05

Leste litt mer om BST-felgene - de ble faktisk brukt på Ducatis 2011 MOtoGP sykkel - med Rossi og co.

http://www.blackstonetek.com/images/media/media_Large/FIM%20Magazine%20article.pdf

Ref alle DDF diskusjonene - hvor argumentene tilslutt ble at hvorfor bruker ikke MotoGP disse felgene .... nå har de fått øya opp ... noen år etter andre...

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 11:18

"Ble brukt" i 2011 sesongen?

Blir de fremdelse brukt, eller satte finanskrisa (eller noe annet) en stopper for MotoGP-eventyret til BST?

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 12:41

Vet ikke - nå gikk jo Rossi bort fra carbon-ramme også - han liker vel bedre stoneteck - en Blackstoneteck...

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 12:50

Rossi har nå alltid vært en liten klovn, da.. Hva han gjør skal man ikke ta så tungt, han har jo ikke en gang forstått at man skal innrette seg etter elementære fysiske regler her på kloden.

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Vekt på felger og skiver. on Ons 23 Mai 2012 - 13:34

Haya99 skrev:MODERATOR!!! Nå må det faen meg bli slutt på dette pisspreiket - nå har vi endelig en tråd med litt skikkelige problemstillinger - så blir det bare piss og vissvass Evil or Very Mad bounce :bounce:

Hvor mye kostet de blyinnfattede alufelgene Hiside???

... og videre betydningen for å jobbe svart - må jo være overført - det betyr å finansiere carbon (svarte) felger... cheers cheers
De ble tilvervet via en byttejobb, så hva de koster vet jeg ikke. Men jeg kan tippe på 25.000,- med skiver og drev Question

Men hadde jeg fått valget og måtte kjøpe (dyre) felger ville jeg valgt carbon, men kun pga jeg syntes det er stili Embarassed

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]