Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 5]

26 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Lør 12 Des 2015 - 20:51

Steiki !
No blir æ nødt te å parkere med bredsida mot "publikum" utafor Statoilstasjonen te sommern.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 13 Des 2015 - 12:12

Ser veldig bra ut dette Kranken, men et lite spørsmål: ser det står "egnet lakkfilter" i beskrivelsen, bruker du vanlig mikro lakkfilter eller må man ha et noe grovere filter grunnet det keramiske fyllstoffet?

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 13 Des 2015 - 19:25

Bromm skrev:Ser veldig bra ut dette Kranken, men et lite spørsmål: ser det står "egnet lakkfilter" i beskrivelsen, bruker du vanlig mikro lakkfilter eller må man ha et noe grovere filter grunnet det keramiske fyllstoffet?

Godt spørsmål!
Jeg prøvde med et "vanlig filter", og det så ut til at det la seg fyllstoff i bunn av det, men sånn som det er skrevet, skal det vel ligge igjen noe... Så jeg brukte kun det filteret som er i sprøyten, det er noe grovere.

Vil tro det ligger et eller annet sted på siden der hva størrelse på filteret som anbefales.

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 13 Des 2015 - 19:34

WagenLagenKranken, Von skrev:
Bromm skrev:Ser veldig bra ut dette Kranken, men et lite spørsmål: ser det står "egnet lakkfilter" i beskrivelsen, bruker du vanlig mikro lakkfilter eller må man ha et noe grovere filter grunnet det keramiske fyllstoffet?

Godt spørsmål!
Jeg prøvde med et "vanlig filter", og det så ut til at det la seg fyllstoff i bunn av det, men sånn som det er skrevet, skal det vel ligge igjen noe... Så jeg brukte kun det filteret som er i sprøyten, det er noe grovere.  

Vil tro det ligger et eller annet sted på siden der hva størrelse på filteret som anbefales.

Ok, jeg har har noen litt grovere filtere liggende, egentlig beregnet for sprøytesparkel med mye fyllstoff, det kan sikkert brukes. Takk for info. Slike tråder er veldig lærerike. Tommel opp Exclamation

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Ons 16 Des 2015 - 12:06

Åja, her er gønneren. Billigste Biltema variant. Og da virker den seff ikke, fordi ingenting derfra virker, eller virker lenge, eller har kvalitet, eller... eller....... Noe som bildene helt klart viser. pig pig pig monkey monkey monkey

Skru ned trykket, og minimum spredevinkel. Ellers er du tom for lakk før du har lakkert kvarte delen. alien

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Ons 16 Des 2015 - 13:45

WagenLagenKranken, Von skrev:Åja, her er gønneren. Billigste Biltema variant. Og da virker den seff ikke, fordi ingenting derfra virker, eller virker lenge, eller har kvalitet, eller... eller....... Noe som bildene helt klart viser. pig pig pig monkey monkey monkey

Ønsker ikke å besudle en flott og informativ tråd med en BT-diskusjon, men har du aksjer i BT siden det er en stor sak at du greier å knekke lakk utav sprøyta fra BT?

Sier ikke mer, vil bare takke for en informativ tråd. De fleste her inne har ingen eller i beste fall begrenset erfaring med keramisk lakk og setter stor pris på alt som beskrives. cheers cheers

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Ons 16 Des 2015 - 14:14

knutk skrev:

Ønsker ikke å besudle en flott og informativ tråd med en BT-diskusjon, men har du aksjer i BT siden det er en stor sak at du greier å knekke lakk utav sprøyta fra BT? cheers cheers

Nei din besudler,  men enkelte sitt hat mot Biltema overgår de villeste høyder, og hvis jeg vil drite dem ut så gjør jeg det!
Mitt prosjekt, jeg bestemmer. Du kan bestemme noe annet i dine tråder. afro

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Ons 16 Des 2015 - 18:27

Kjøpte denne http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Luftverktoy-ovrig/Lakksproyte-SG125-2000035455/
Funker som bare det på småting og lakkreprasjoner. Her slipper du strupe så mye, men litt lite sprøytebilde på den for større flater.

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 17 Des 2015 - 13:02

Bromm skrev:Kjøpte denne http://www.biltema.no/no/Verktoy/Trykkluft/Verktoy/Luftverktoy-ovrig/Lakksproyte-SG125-2000035455/
Funker som bare det på småting og lakkreprasjoner. Her slipper du strupe så mye, men litt lite sprøytebilde på den for større flater.

Ja. Har troen på den der. Perfekt til alt som har med MC å gjøre. What a Face

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 17 Des 2015 - 13:58

Jeg har også en slik bilrema lakksprøyte, har lakkert et par sykler med den. Helt ok sprøyte, de varierende resultatene kan tilskrives lakkereren og ikke sprøyta clown

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 17 Des 2015 - 23:54

Da er mysteriet med lakk filteret oppklart. Når jeg skulle pakke ned igjen eksosen fant jeg jammen et filter i blant all fyll massen. Det er et standard 190 micron lakk filter, samme som til all lakk jeg jobber med.  lol!

Ser ikke du det? Det var rart.  clown

Forøvrig er pakken sendt i dag. Oppned, men jeg orker ikke snu bildet nåååå.  flower

Sist endret av WagenLagenKranken, Von den Fre 18 Des 2015 - 0:00, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 17 Des 2015 - 23:57

Kunne trengt litt lakk det gølvet dit og, Kranken Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Fre 18 Des 2015 - 0:03

Ja, er forjævlig det gulvet i hallen, men på "kontoret" er det glamour i forhold What a Face
Der lakket jeg med 2K epoxy gulvmaling når jeg flyttet inn. cyclops

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Fre 18 Des 2015 - 16:59

ArcticTiger skrev:Kunne trengt litt lakk det gølvet dit og, Kranken Rolling Eyes

Ser du ikke at det er møysommelig lakket i "kamo-farge" da Razz

Vis Medlemmets Profil

40 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Fre 18 Des 2015 - 20:06

Ble jo riktig pent resultat cheers

Er den lakken særdeles drøy?

Men kan ikke skjønne at det lar seg gjøre å overse det lakkfilteret Shocked

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Fre 18 Des 2015 - 22:12

joo skrev:Ble jo riktig pent resultat cheers

Er den lakken særdeles drøy?

Men kan ikke skjønne at det lar seg gjøre å overse det lakkfilteret Shocked

Haha, du fant det ja alien
Den dekker bra, så vil si den er drøy. Ikke særdeles.  What a Face
Er nok keramiske bestanddelene som gjør det. Men skal man ha ok finish må det litt lakk til.
Seff avhengig av underlaget.

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Fre 18 Des 2015 - 22:44

Takk for svar.
Fin tråd, fint resultat bounce

Ønsker meg plutselig veldig sandblåserkabinett...

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 20 Des 2015 - 14:31

joo skrev:Takk for svar.
Fin tråd, fint resultat bounce

Bygge et selv?

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 24 Des 2015 - 13:59

Endelig kom nissen med pakke fra Bergen.
Har såvidt røkka opp eska, og det ser nyydelig ut.
Får komme med litt bilder senere når greiene er skrudd på plass.

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 24 Des 2015 - 14:36

Så bra da, du fikk den til julaften. afro afro afro

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Lør 26 Des 2015 - 21:23

Bromm skrev:
joo skrev:

Bygge et selv?

Tja, en idè det selvsagt Cool

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tir 26 Jan 2016 - 23:11

I kveld er eksosanlegget omsider kommet på plass, det tok bare vel en måned fra jeg fikk det i posten på julaften.
Det ble julaften på nytt !!

Anlegget ble veldig fint, utmerket finish. Tusen takk til Kranken !

Skal ta å trille ut sykkelen en dag å ta noen ordentlige bilder i dagslys, så dette får holde foreløpig.

[img][/img]

Vis Medlemmets Profil

48 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tir 26 Jan 2016 - 23:52

Ser veldig bra ut det her, Jompa. Men det gjenstår jo å se hvordan det blir etter litt bruk da, er spent på det.

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Ons 27 Jan 2016 - 12:36

mortal skrev:Ser veldig bra ut det her, Jompa. Men det gjenstår jo å se hvordan det blir etter litt bruk da, er spent på det.

Jeg og, for denne lakken har jeg ikke brukt før.
Men ifølge dem selv skal lakken tåle mye mere varme enn den Gun Kote versjonen som jeg pleier å bruke, så det burde gå bra. afro

Og bensinsøl og sånt tåler den bra og, jeg tok noen tester og la en del i bremsevæske, bensin, tynner, i 5 dager hver.
Og resultatet var godkjent. (litt/minimal avfarging), men ingen avskalling eller koking.
Gun Kote tåler jo sånt ekstremt bra, men den blir jo bakt i ovn etter påføring. rabbit

Vis Medlemmets Profil

50 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 7 Feb 2016 - 19:22

Her er bilder fra i dag, tatt i dagslys.
Og resultatet tåler å vises i dagslys, det ble veeeldig fint.
Får vel komme med en "testrapport" litt utpå sommeren.

[img][/img]

[img][/img]

[img][/img]

[/img][img][/img]

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next