Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg.

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 5]

76 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 9:30

Svart crome?

Vis Medlemmets Profil

77 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 9:41

Ja det stemmer nok. Har aldri hatt en sykkel med slik "lakkert" eksosanlegg, kun blank crome som jo er "evigvarende" om den blir holdt ren.
En kompis hadde en GPZ i mange år og etter det jeg husker så var den sorte fargen på eksosen bra når han solgte den.

Vis Medlemmets Profil

78 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 10:55

http://www.arlingtonplating.com/capabilities/black-chrome-plating/

http://holzapfel-group.com/en/surfaces/decorative-surfaces/black-chrome.html

pluss litt:
http://stampingworld.com/technicaldatafiles/Techdata%20plating%20specs.pdf

Vis Medlemmets Profil

79 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 11:02

Det jeg har lagt "lakk" på er ikke så mye å sammenligen med siden det var mer enn rustent. Trodde ikke der var noe å blåse på før det forsvant. Sånn så det ut på sykkelen:

"Rødseien" som har vært gjennom salta vinterveier i lang tid og straks når den voksne alder av 30 år og veteran skulle vært kasta hele saken, men så begynte man å pelle...

Blir et helt prosjekt, nesten så det aspirerer til egen bolk i prosjekttråden, i alle fall når det gjelder tiden man bruker ... affraid

I går så det slik ut, lakket etter at BO40 hadde blåst det rent (sammen med nesten to dusin andre deler til Rødseien...)

Der er andre deler som grunnes for vanlig lakking, men eksosen fikk en Presto varmelakk, og etter en time tørk satte jeg en varmluftpistol i røret og kjørte en drøy time for varmeherdebiten. Kommer til å ta en tid før det nærmer seg oppstart så jeg aner ikke hvordan det ser ut etter noen turer, såvidt begynt å pusle sammen sykkelen igjen. Motor og sving i ramma, og ellers det meste spredt utover Asker og Røyken i ymse stadier av ferdiggrad.

Har ikke gjort noe for å få glatt overflate, men der det var pen overflate så ser det i alle fall pent ut, på litt avstand.

Sist endret av joo den Lør 16 Jul 2016 - 18:43, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

80 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 11:12

På et slikt anlegg vil nok "Jompalakken" funke helt grei da frontrøret ligger mye høyere og ikke er så utsatt for "sandblåsing" som et underbody eksosanlegg. Jeg vil bruke Duranolakken (C-serien) på ekosen til min XR.
Andre varmelakker har jeg så som så erfaringer med, men med varmeherding vare de mye lenger så blir spennende å se på ditt forsøk.

Vis Medlemmets Profil

81 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 11:37

Ja spent jeg også Bromm.
Har småbegynt på et prosjekt med trippel i, og der kan det hende jeg går for å la Fiskes gjøre jobben med grenrørene. Spent på om Jompa får noe Ok pristilbud fra dem. Men der kan det holde med heftig rens og lett polering for å få "grei nok" bruksfinish også tenker jeg. Men så var det ønske om å "forbedre" litt på gammel skjit også, en sykdom tror jeg. Neppe noen andre som lider av det
clown

Vis Medlemmets Profil

82 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 11:44

Er det noen som bruker sånn eksos"teip" lenger?

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

83 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 11:49

Greien er at lakken også, i tillegg det andre jeg maser om,  må være diffusjons tett, ellers popper rusten opp igjen mye fortere.

Gun Kote sølv og svartmetallic.

Vis Medlemmets Profil

84 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 11:51

Haeggis Amateur Line skrev:Er det noen som bruker sånn eksos"teip" lenger?

Da må du ikle deg tømmerhuggerskjorte, skjegg, tatovere deg, lage DRIT DÅRLIGE bygg, og kalle deg hipster. lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol! lol!

Vis Medlemmets Profil

85 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 12:13

Hvis jeg bare har DRIT DÅRLIGE bygg da??? confused

Lurer på om jeg skal lage et "vinkelsliperbygg" med bare "asia-bling" og bårre høl i alt jeg finner....og bakelitt-dekk sånn bare på faen...
virker som jo mer ødelagt jo høyere pris...
ta en utslitt drittsykkel, herpe og se hva en eller annen vil betale?
ofte noe skrot på finn....

clown

Vis Medlemmets Profil

86 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 12:43

mekkern skrev:Hvis jeg bare har DRIT DÅRLIGE bygg da??? confused

Lurer på om jeg skal lage et "vinkelsliperbygg" med bare "asia-bling" og bårre høl i alt jeg finner....og bakelitt-dekk sånn bare på faen...
virker som jo mer ødelagt jo høyere pris...
ta en utslitt drittsykkel, herpe og se hva en eller annen vil betale?
ofte noe skrot på finn....

clown

Har vært noen sånne på Finn ja.
Men ettersom betalingsviljen tilsynelatende er på nedadgående, pga drittungene med dårlig smak mister de overbetalte oljerelaterte jobbene sine, håper jeg at det assorterte utvalget med bedretne sykler forsvinner i samme tempo. alien

Vis Medlemmets Profil

87 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 12:46

Haeggis Amateur Line skrev:Er det noen som bruker sånn eksos"teip" lenger?

Våger nesten ikke nevne det, men skal legge 20 cm "bandasje" på XT`en, siden ørene til varmeskjoldet er kuttet vekk. Men bare akkurat der Wink

Vis Medlemmets Profil

88 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 12:47

WagenLagenKranken, Von skrev:Greien er at lakken også, i tillegg det andre jeg maser om,  må være diffusjons tett, ellers popper rusten opp igjen mye fortere.

Er det en idè å legge flere strøk etter første runde med herding osv? Eller lager man seg bare problemer med flaking?

Vis Medlemmets Profil

89 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 12:50

Hipster blir jeg aldri, jeg tenkte bare den bandasjen ble jo mye brukt i sin tid.
Hva skjedde?

90 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 12:51

WagenLagenKranken, Von skrev:
Men ettersom betalingsviljen tilsynelatende er på nedadgående, pga drittungene med dårlig smak mister de overbetalte oljerelaterte jobbene sine, håper jeg at det assorterte utvalget med bedretne sykler forsvinner i samme tempo. alien

Det som er verst er at der er ofte fine emner av klassikere som seriøse folk kunne ha kose seg stort med og restaurert som er herpa og ødelagt...

Vis Medlemmets Profil

91 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 13:49

joo skrev:
WagenLagenKranken, Von skrev:Greien er at lakken også, i tillegg det andre jeg maser om,  må være diffusjons tett, ellers popper rusten opp igjen mye fortere.

Er det en idè å legge flere strøk etter første runde med herding osv? Eller lager man seg bare problemer med flaking?
De fleste 1-komp lakker kan overlakkes innen et døgn uten å mellomslipe, dog ville jeg slipet LETT med 1200 papir med litt såpevann før overlakking. Så må lakken varmeherdes igjen, 80-90 grd i ca 20-30 minutter.
Men om det blir noe mer korosjonshemmende av den grunn kan jeg ikke garantere.

Ellers så har Kranken helt rett, lakken må være tett. Skal man hindre korosjon/rust så må metallet være fritt for det minste antydning til korosjon og være fritt for syrer/baser samt fettfritt før en god og egnet grunning og til slutt en lakkoppbyggning som er TETT. Ferdig snakka.
Det er det som er det geniale med Duranoproduktene at de ikke trenger grunning og alikevell oppfyller noe av de strengeste kravene til korosjonsbeskyttelse.

Vis Medlemmets Profil

92 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 18:59

Lakken blir ikke mere tett med flere lag, når den ikke er diffusjonstett i utgangspunktet.
Eneste 1K lakken (med unntak av disse som herdes i ovn) jeg kommer på som er diffusjonstett er POR-15, og en engelsk utgave av den jeg aldri husker navnet på. Disse herder av fuktighet i luft.

2K lakker er tette takker.

Cerakote har jo også lakker som herdes i ovn etter påføring, vil tro dem er lik Gun Kote i oppførsel.

Vis Medlemmets Profil

93 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 19:11

Dett er vel eneste eksosbandasjer er bra til. What a Face pig

Vis Medlemmets Profil

94 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 19:41

Tilgi meg om jeg er vilt teit nå, men når man skal bake lakken, kunne man ikke tatt hønsenetting rundt rørene (montert på sykkelen) med avstand nok til luftgjennomstrømming, så sølvpapir og ytterst isolasjon, og så latt motoren gå på tomgang en halvtime?

95 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Tor 14 Jul 2016 - 20:27

Haeggis Amateur Line skrev:Tilgi meg om jeg er vilt teit nå, men når man skal bake lakken, kunne man ikke tatt hønsenetting rundt rørene (montert på sykkelen) med avstand nok til luftgjennomstrømming, så sølvpapir og ytterst isolasjon, og så latt motoren gå på tomgang en halvtime?

Jo. noen leverte eksosen slik, bare at du trengte ikke hønsenetting osv. Bare fyre opp motor og lurke på tomgang tilogbegynne med. What a Face

Vis Medlemmets Profil

96 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Lør 16 Jul 2016 - 16:55

Liten oppdatering.
Mail med bilder er sendt Durano med spørsmål om kommentar, foreløpig ingen svar fra dem.
Har også sendt mail til Fiske eftf med spørsmål om brukererfaringer med deres stoff og metode på mc-eksos.
Nå reiser jeg på bobilferie mandag og blir borte etpar uker uten tilgang til mailen, så jeg er spent på hva som venter i innboksen når jeg kommer hjem.

Vis Medlemmets Profil

97 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 17 Jul 2016 - 19:16

Ny oppdatering.
I løpet av helga har jeg fått svar fra både Fiskes eftf og Durano. Ikke verst !

Vis Medlemmets Profil

98 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 17 Jul 2016 - 19:50

Det er bra oppfølging ja. Du vil ikke legge ut essensen av svaret her?

Vis Medlemmets Profil

99 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Søn 17 Jul 2016 - 23:47

mortal skrev:Det er bra oppfølging ja. Du vil ikke legge ut essensen av svaret her?

Firmaet var interresert i å finne årsaken til at coatinga løsna, og ville ha navn og nummer til den som gjorde jobben.
Dette er nå avklart med kranken, og Durano har fått navnet hans.

Vis Medlemmets Profil

100 Re: Keramisk lakk - Jompas Eksosanlegg. on Lør 23 Jul 2016 - 20:05

Jompa skrev:
mortal skrev:Det er bra oppfølging ja. Du vil ikke legge ut essensen av svaret her?

Firmaet var interresert i å finne årsaken til at coatinga løsna, og ville ha navn og nummer til den som gjorde jobben.
Dette er nå avklart med kranken, og Durano har fått navnet hans.

Kranken våkner vel med et avskåret hestehode på siden av seg nå Suspect

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 5]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next