Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Pinneskrue full av olje

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Pinneskrue full av olje on Tir 1 Des 2015 - 21:15

[img][/img]

Hvorfor i all verden er den nederste pinneskruen på 3.cylinderet full av olje ?
Det svetter litt olje fra toppakninga fremme på "kamkjedetunnellen" , ellers ikke fra toppen.
Ikke engang toppdekselpakninga.
Oljeflekken fra fronten av motorn strekker seg heller ikke bort til pinneskruen.
Ellers er det samme farge på sotet i den utblåsinga som i de tre andre, så jeg utelukker at 3.cylindret freser olje ut gjennom
eksosventilen.

Noen som har en om ikke god, så i alle fall en brukbar ide om hva årsaken er ?
Har ikke prøvd å skru ut skruen, det er bedre med en pinnbolt full av olje, enn en knekt bolt.

Undersida av luftfilterboksen er også full av gusje, muligens litt overtrykk i motorn ?
Har ikke åpna og sett på filteret enda, tanken må vekk først, men tappa ut noen dråper i fra dreneringsslangene på filterboksen.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Pinneskrue full av olje on Tir 1 Des 2015 - 21:37

Jompa skrev:" />

Hvorfor i all verden er den nederste pinneskruen på 3.cylinderet full av olje ?
Det svetter litt olje fra toppakninga fremme på "kamkjedetunnellen" , ellers ikke fra toppen.
Ikke engang toppdekselpakninga.
Oljeflekken fra fronten av motorn strekker seg heller ikke bort til pinneskruen.
Ellers er det samme farge på sotet i den utblåsinga som i de tre andre, så jeg utelukker at 3.cylindret freser olje ut gjennom
eksosventilen.

Noen som har en om ikke god, så i alle fall en brukbar ide om hva årsaken er ?
Har ikke prøvd å skru ut skruen, det er bedre med en pinnbolt full av olje, enn en knekt bolt.

Undersida av luftfilterboksen er også full av gusje, muligens litt overtrykk i motorn ?
Har ikke åpna og sett på filteret enda, tanken må vekk først, men tappa ut noen dråper i fra dreneringsslangene på filterboksen.

Uten å vær for skråsikker på noen ting så kan jeg si jeg har sett aluminium leke olje rett gjennom gearkasse-hus og fordelingskasser på (for det meste)amerikanske biler. Det samme gjelder fordelingskasser laget av magnesium. Dette var riktig nok med ATF olje som kryper som diesel.
Har også vært borti bolter hvor det er boret så langt inn at det har kommet olje/kjøleveske ut gjennom det lille som var igjen bak bolten.
På slike plasser løste vi det ofte med vanlig sort pakningssilikon.....

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Pinneskrue full av olje on Tir 1 Des 2015 - 22:05

Ser ut til at oljen kommer fra mellom topp og sylinder.

Der er det en o-ring som ligger mellom toppakningene, som lekker tilslutt.

Jeg tror det er derfra. afro

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Pinneskrue full av olje on Tir 1 Des 2015 - 23:27

11009A ?

Ok, æ satse på at det er der olja piple frem, ingen stor lekkasje og i hvert fall ikke blåst toppakning.
Men liker fremdeles ikke at det er oljesøl under luftfilterboksen.
Det kan jo hende at æ har slumpa te og fylt for mye olje en gang.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Pinneskrue full av olje on Ons 2 Des 2015 - 13:18

11009A ja.

For mye olje kan gjøre det du beskriver. elephant

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]