Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 5 av 7]

101 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 11:40

Gummiene på seeleyramma er bare stripset fast og funker som anlegg for tank og sete.

Jeg fikk beskjed om å hente nordlendingen en gang og forsto ingenting..."Den tanga som er størst i kjeften" var forklaringen jeg fikk Very Happy

Vis Medlemmets Profil

102 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 14:54

pelsen skrev:Jeg fikk beskjed om å hente nordlendingen en gang og forsto ingenting..."Den tanga som er størst i kjeften" var forklaringen jeg fikk Very Happy

Ja, er sikkert noe i det.  Dessto lengre nord folk er fra, dessto større i kjeften..

103 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 17:02

KliffArne skrev:
pelsen skrev:Jeg fikk beskjed om å hente nordlendingen en gang og forsto ingenting..."Den tanga som er størst i kjeften" var forklaringen jeg fikk Very Happy

Ja, er sikkert noe i det.  Dessto lengre nord folk er fra, dessto større i kjeften..
Hmm, liksom du er frampå du utfløtta liksom-søring fra Narvik (som jo forøvrig bare er ei husklynge på E6) Laughing

Vis Medlemmets Profil

104 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 19:11

Da har postnissen vært her med shims og de passet perfekt. Nå er fremre topp også ferdig shimset Very Happy

Nye strikker er på, og strammet passe. Motor tørner fint og er puttet i rammen...eller omvendt. Jeg monterte rammen på mottorn, det er enklest. Cool

Nå er det bare å sortere deler og finne en fornuftig rekkefølge for monteringen. Selvfølgelig krasjer dette med travelt og endel reising på jobb.

...og lørdagskvelden var jeg ikke i verkstedet, men på konsert med Satyricon cheers

Vis Medlemmets Profil

105 Re: minus annen etage on Man 22 Feb 2016 - 10:59

Artig tråd å følge med på, du har mye kult på lur!

Du har hatt TZ 250 som du solgte, solgte du til en kar fra Molde?

Vis Medlemmets Profil

106 Re: minus annen etage on Man 22 Feb 2016 - 18:15

inunf skrev:Artig tråd å følge med på, du har mye kult på lur!

Du har hatt TZ 250 som du solgte, solgte du til en kar fra Molde?
Takker  Very Happy
Ingen av de to TZene mine er solgt til Molde, '01  modellen gikk til Tyskland, mens '92 modellen gikk tilbake til han jeg kjøpte den av. Tror han bor i Oslo-området nå.
Det er ikke så mange TZer i Norge, men siden de ikke har skilt er de vanskelige å spore.

Vis Medlemmets Profil

107 Re: minus annen etage on Tir 23 Feb 2016 - 8:16

Ja, var det jeg tenkte at miljøet i Norge ikke er så stort, så kanskje du hadde solgt til han jeg kjenner. Det er en tidligere kollega av meg som bor i Molde, han har tre TZ250'er. Tror de er 88-modeller eller rundt det. Han er ganske aktiv i classic racing.

2001 TZ250 er jo ganske seriøse saker, har du noen bilder av den?

Vis Medlemmets Profil

108 Re: minus annen etage on Tir 23 Feb 2016 - 12:25

her er et bilde av 01 modellen med meg oppå på Cartagena.  Cool
Det er lette og raske sykler, det var jo samme klassen som GP250.

Vis Medlemmets Profil

109 Re: minus annen etage on Tir 23 Feb 2016 - 13:07

Tøft! Har veldig lyst til å prøve en skikkelig 250 racer en gang. Hvordan var vekt/effekt-forholdet på denne? Og serviceintervallene? affraid

Vis Medlemmets Profil

110 Re: minus annen etage on Tir 23 Feb 2016 - 15:11

inunf skrev:Tøft! Har veldig lyst til å prøve en skikkelig 250 racer en gang. Hvordan var vekt/effekt-forholdet på denne? Og serviceintervallene? affraid

92 hk på 100 kg tørrvekt, de akselererer som en 600 production, men kan holde mye høyere hastighet i svingene enn disse hvis piloten har store nok baller.
Dette er en dyr sykkel å drifte Very Happy , 50 mil på stemplene, 150 mil på veiva, eller før hvis den har detonert eller skåret.
Jeg vet ikke åssen det er med deletilgang nå, det vil være vesentlig for valg av sykkel.
For TZ er 2000 og nyere mer krevende å serve enn de eldre fra '99 og bakover. Da jeg kjøpte 01 modellen brukt fra Japan i 01 hadde de allerede skiftet blokka. Tror den hadde gått sesongen i det japanske mesterskapet. Blokka på de eldre er sterkere, og stemplene på de eldre kan også gå lengre enn de 50 milene manualen indikerer. På de nyere opplevde vi at stemplene sprakk på 70 mil, da skifter man på 50.

Vis Medlemmets Profil

111 Re: minus annen etage on Ons 24 Feb 2016 - 11:27

Ja, det var derfor jeg gikk for 600 med standard motor denne gangen. Hadde litt uflaks/inkompetanse(?) med motoren til den ene apriliaen. Havarerte den to ganger i 2014 og en gang før sesongstart i fjor. Da var det nok totakt for en stund. Heldigvis holdt motoren i den andre hele sesongen. Hadde egentlig tenkt å kjøre løp med dem, men jeg orker ikke skruinga. Hadde fortsatt vært gøy å prøve skikkelig 250 racer en gang, men det får bli når jeg pensjonerer meg fra vanlig racing.

Vis Medlemmets Profil

112 Re: minus annen etage on Lør 5 Mar 2016 - 22:00

Imorgen er det klart for oppstart av F1, nå er det meste montert og det elektrifiske anlegget funker. Lysene lyser, tuta tuter og startmottorn går. Mangler bare bensin nå bounce bounce bounce
Det er jo litt igjen å montere som styredemper, støtte og all glassfiber. Det fikser jeg jo etter prøvestart, nå venter jeg på å høre om lyden er så ille som jeg minnes. Den ble jo målt til 114dB, så den er sikkert like ille pirat

Vis Medlemmets Profil

113 Re: minus annen etage on Søn 6 Mar 2016 - 19:45

Her er første oppstart på flere år  I love you

http://vid1382.photobucket.com/albums/ah255/Pelsen/MVI_1930_zpsq1ompklc.mp4

Vis Medlemmets Profil

114 Re: minus annen etage on Søn 6 Mar 2016 - 19:52

Hærlig med oppstart som går som planlagt.
Ja det var litt lyd i den ja Shocked

Vis Medlemmets Profil

115 Re: minus annen etage on Søn 6 Mar 2016 - 20:36

Kjempebra, kjente lukta og vibrasjonene helt hit

Vis Medlemmets Profil

116 Re: minus annen etage on Søn 6 Mar 2016 - 20:36

Fårefliret sier alt Very Happy Kjempeflott cheers

Vis Medlemmets Profil

117 Re: minus annen etage on Man 7 Mar 2016 - 9:40

Kjekt når det starter, etter lang tids hvile.

Men syns det var litt lite røyk rabbit

118 Re: minus annen etage on Man 7 Mar 2016 - 22:43

Ferdig påkledd frøken, til og med skiltet sitter på, men det vet ikke SVV pirat Får vel fortelle det til dem før jeg tar den i bruk.

Neste prosjekt blir nok å rydde i verkstedet eller støvsuge og rydde hjemme, begge krever tilførsel av en stor porsjon motivasjon.  Embarassed

Vis Medlemmets Profil

119 Re: minus annen etage on Tir 8 Mar 2016 - 11:29

pelsen skrev:Her er første oppstart på flere år  I love you

Bra lyd, digger t-skjorta!

Vis Medlemmets Profil

120 Re: minus annen etage on Tir 8 Mar 2016 - 18:18

inunf skrev:
pelsen skrev:Her er første oppstart på flere år  I love you

Bra lyd, digger t-skjorta!

@pelsen: har fulgt prosjektet og har en ting å si: imponert. Flotte greier altså. Også lyden er imponerende!! cheers

@inunf: du vet sikkert hvor uttrykket kommer ifra!?

Vis Medlemmets Profil

121 Re: minus annen etage on Ons 9 Mar 2016 - 8:09

Jeg har samme t-skjorta selv Very Happy

Vis Medlemmets Profil

122 Re: minus annen etage on Ons 9 Mar 2016 - 8:51

tror at man kan høre uttrykket på "Made in Japan", er vel Gillan som spør om å få guffet opp lyden Shocked

Vis Medlemmets Profil

123 Re: minus annen etage on Ons 9 Mar 2016 - 9:29

Måtte google Embarassed Da lærte jeg noe nytt i dag også.

Vis Medlemmets Profil

124 Re: minus annen etage on Ons 30 Mar 2016 - 14:41

Flott maskin, håper å se denne på veien en dag. Er denne like ekstrem å sitte på som 916/996/998? Prøvekjørte en 998 i fjor, flott motor, men ble litt stiv i nakken av å bøye hodet opp hele tiden.

Vis Medlemmets Profil

125 Re: minus annen etage on Ons 30 Mar 2016 - 22:14

mortal skrev:Flott maskin, håper å se denne på veien en dag. Er denne like ekstrem å sitte på som 916/996/998? Prøvekjørte en 998 i fjor, flott motor, men ble litt stiv i nakken av å bøye hodet opp hele tiden.
Den blir kanskje å se på pølsetreffet 23. april, jeg har tenkt å regge den igjen fra 1. april.
Vet ikke åssen F1 er i forhold til de nyere, men den er trang å sitte på, veldig lik sittegeometri som Yamaha TZ250 What a Face

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 5 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next