Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 6 av 7]

126 Re: minus annen etage on Tir 5 Apr 2016 - 11:18

Nå har jeg hentet ut skiltet til F1, et moderne og "flott" skilt.  Ifølge SVV var skiltet jeg hadde kjøpt hos Lator ikke lovlig på denne sykkern. Greit nok, den typen skilt gikk ut i 1982, og sykkern er '88 modell. Jeg får heller ikke lov å sette på et skilt av samme typen som den hadde i '88, men må bruke det jeg nå har kjøpt hos SVV. Når sykkern fyller 30 år i 2018 kan jeg sette på slikt skilt den hadde originalt, for da er den blitt veteran.
Hvis jeg ikke hadde levert inn skiltet i '03 hadde jeg hatt slikt skilt ennå. Suspect

Vis Medlemmets Profil

127 Re: minus annen etage on Ons 13 Apr 2016 - 22:24

Første prøvetur med F1, det ble 12 mil ikveld og en lang kaffepause I love you
Funker fint og bråker like jævlig som før, men det driter jeg i for jeg har propper i øra.
Men jeg hadde glemt hvor lettkjørt og god den er. Jeg husker jo at Ducati var kjent for gode kjøreegenskaper på åttitallet, kan underskrive på at det stemmer Very Happy
Tok ingen bilder i skumringen og mørket idag, men så fort det blir sol så. sunny F1 må jo venne seg til dagslys etter 13 år i kjellern Sleep

Vis Medlemmets Profil

128 Re: minus annen etage on Ons 13 Apr 2016 - 23:12

13 år ja, da var det på tide den fikk seg en tur ut. Cool

Vis Medlemmets Profil

129 Re: minus annen etage on Fre 15 Apr 2016 - 23:30

Et bilde av F1 i dagslys.
Simmeringen på venstre gaffelbein lekker, så den skifter jeg imorra. Høyre er tett, og den blir ikke tettere av å skiftes. Cool  Skal ha på litt eksosbandasje så de varme røra ikke skader kåpa. Det kommer ikke til å synes Wink

Jeg var på Techno Classica i Essen forrige helg, der var det mer fint enn man kan forestille seg.
Doffen sin mersje

Original '65 foran, replika i midten, og en original '67 bak. Tidløst design

Fin bakende '65

Massevis av 300 SL der, disse kan ikke være særlig sjeldne clown  Denne var tøffest

BMW 507 bygget på 50-tallet i 252 ex. Jeg så 4 stk på messa og fikk lyst på en sånn. santa

Vis Medlemmets Profil

130 Re: minus annen etage on Lør 16 Apr 2016 - 11:28

Der var det mye snadder, likte særlig godt GT40'ene Very Happy
F1'en er jo også fin da Very Happy

Vis Medlemmets Profil

131 Re: minus annen etage on Lør 16 Apr 2016 - 17:39

Bromm skrev:Der var det mye snadder, likte særlig godt GT40'ene Very Happy
F1'en er jo også fin da Very Happy

GT40 er tøft ja, har vært på Le Mans classic noen ganger, de er ekstra tøffe i sitt rette element, vanvittig tøff lyd fra dem.  Det er bare originalbiler som får kjøre der så det dundrer store verdier rundt banen. Very Happy

Skifte av gaffelsimmering ble en stor dobbeltFAAN idag. Twisted Evil  Simmeringene fra Allballsracing.com passer sikkert til noe, men ikke min F1.
Jeg har 40mm gaffel, ser på Ebay at de som har oppgitt målene er 38mm. Mulig F1 er levert med forskjellige gafler, eller at de tok hva de hadde for hånden når de bygde dem. What a Face
Jeg vasket simmeringen, satte den inn med grease og monterte igjen, den lekker sikkert snart igjen, men jeg kan bruke sykkern. Det er relativt enkelt å bytte disse, må ta av gaffelbeinet men slipper å demontere gaffeln.
Har bestilt nye simmeringer på Ebay, nå på mål.  Idea  Har ikke tid til å ta fri jobben og gå i simmeringbutikk.

Vis Medlemmets Profil

132 Re: minus annen etage on Ons 20 Apr 2016 - 21:51

Nå har F1 vært på service hos Grøftekanten Auto, eksosmutter som løsnet og falt av, flaks at myndighetene bruker kurante M8 til å feste sine skilt langs veien. Laughing Et vikepliktskilt faller ned i neste høststorm. Cool
Det er kobberpakninger på eksosen, ikke originale. Jeg vet jo at slike må ettertrekkes, og nå har jeg altså gjort det... clown

Vis Medlemmets Profil

133 Re: minus annen etage on Tor 5 Mai 2016 - 8:18

Denne fulgte etter meg hjem heromdagen Very Happy
'51 modell BSA M33 som har gått ca 600 mil. Komplett og original, nesten uskrudd. Den har hatt samme eier siden 1966, og han kjøpte den av Forsvaret. Det er nok originaldekkene som sitter på, likeså kjede og drev.
Jeg tenker å bytte dekk, oljer, smøre/bytte wirer, justere ventilspill og så kan jeg bruke den.  Det er bra gnist, litt overraskende av en 65 år gammel magnet. Får se hvor lenge den holder, revikling og ny kondensator er forventet ved oppnådd pensjonsalder.  Cool  

Vis Medlemmets Profil

134 Re: minus annen etage on Tor 5 Mai 2016 - 8:33

He-he... Fulgte etter deg hjem ja, og den gjorde jo faktisk det. Very Happy

Grattis med flott sykkel! Enig med deg i behandlingen, gjør minst mulig. Evt. demontere setet og noe av greiene bak.

Vis Medlemmets Profil

135 Re: minus annen etage on Tor 5 Mai 2016 - 9:21

Stilig sykkel, ja. Gratulerer Very Happy

Blir spennende å se bilder/video av deg på tur med den.

Vis Medlemmets Profil

136 Re: minus annen etage on Tor 5 Mai 2016 - 9:43

Grattis med nytt prosjekt. Klarer du å holde den orginal da Question

Vis Medlemmets Profil

137 Re: minus annen etage on Tor 5 Mai 2016 - 15:41

Tøft! Gratulerer Very Happy

Vis Medlemmets Profil

138 Re: minus annen etage on Tor 5 Mai 2016 - 20:21

Takker Very Happy
Det er vel egentlig ikke noe prosjekt, et så bra eksemplar bør man ikke gjøre noe særlig med. De fleste av disse er jo herpet for lenge siden.
Og bruken må jo også vurderes, den lave km-standen forblir ikke lav hvis man kjører mye med den. Tror ikke bruken blir noe problem her, jeg har fire andre sykler og to hobbybiler i drift. Sommern er ikke lang nok til å få kjørt mye med alle.

Vis Medlemmets Profil

139 Re: minus annen etage on Fre 6 Mai 2016 - 0:23

Gratulerer med nytt tidsfordriv. 600 mil? Da holder sikkert dekka ei stund til

140 Re: minus annen etage on Fre 6 Mai 2016 - 11:04

KliffArne skrev:Gratulerer med nytt tidsfordriv.  600 mil?  Da holder sikkert dekka ei stund til
Dekka har bra mønster og slangene holder på luften så de holder lenge. Cool

Vis Medlemmets Profil

141 Re: minus annen etage on Fre 6 Mai 2016 - 16:35

ÅÅÅÅhhh.. har fine minner fra kjøring med sånn BSA...

skikkelig bondevei og sol og sommer. sunny cheers

Vis Medlemmets Profil

142 Re: minus annen etage on Man 1 Aug 2016 - 23:04

snart tid for oljeservice på KTM'en, er tilbake fra 3-ukers tur på den. Tyskland-Sveits-Italia-Østerike-Tsjekkia-Tyskland, ca 400 mil.
Det går fint å kjøre tur på R-sykkel, men det er jo litt begrenset bagasjeplass. 400 mil på tre uker er jo ikke så mye kjøring hver dag heller.
Tror det ble ca 19 alpepass  Very Happy Mye fine veier der gitt.
Jeg klarte å tråkke av girpedalen  clown  i Østerike, den fiksa de lett i en KTM-sjappe i Salzburg.  Cool Av en eller annen grunn kan de KTM i det landet.

Vis Medlemmets Profil

143 Re: minus annen etage on Tir 2 Aug 2016 - 7:00

Det er fint i fjellene der nede.

Andre folk som har kjørt hårnåler der med lignende moppe som deg,endte jo opp med å bytte. Hvordan er det med deg?

144 Re: minus annen etage on Tir 2 Aug 2016 - 8:48

KliffArne skrev:Det er fint i fjellene der nede.

Andre folk som har kjørt hårnåler der med lignende moppe som deg,endte jo opp med å bytte. Hvordan er det med deg?
Neste tur vil nok bli med en noe mer egnet tursykkel ja. Vil ikke ha en av de største, lurer litt på om Tiger 800 kan være passelig for meg. KTMen sin begrensede bagasjeplass er en utfordring, liten tank og høyt forbruk er direkte slitsomt. Jakten på høyoktanbensin likeså, mange stasjoner i Italia som ikke har noe bedre enn 95.
Jeg måtte jobbe litt med hårnålene i starten, men de satt jo etterhvert. Jeg måtte ta andre spor enn  GS for å kjøre fort.

Vis Medlemmets Profil

145 Re: minus annen etage on Tor 3 Nov 2016 - 9:15

Nå er syklene og TVRen pent plassert i verkstedet for vintern. Alle kan kjøres hvis det blir fint nok vær, men det blir det sikkert ikke. Først i servicekøen er Ducati F1, startknappen sluttet å virke i høst en gang og jeg gidder ikke å kjøre en sykkel som må dyttes igang. Den er lettstartet, men det er likevel mye pes.
De gamle børstene så slik ut, og det ble mye bedre med nye. Very Happy  Greit å stille diagnose når det ser slik ut.  Idea

Vis Medlemmets Profil

146 Re: minus annen etage on Tor 3 Nov 2016 - 9:17

Børstene er nå en ting.. Hvor all guffa kommer fra, er kanskje et like viktig punkt å finne ut av?

Vis Medlemmets Profil

147 Re: minus annen etage on Tor 3 Nov 2016 - 9:31

Trollerud skrev:Børstene er nå en ting.. Hvor all guffa kommer fra, er kanskje et like viktig punkt å finne ut av?

Vill gjetning fra min side, men kanskje han må litt dypere inn i "materien"?

Tvilsomt at drt kommer utenfra. alien

Vis Medlemmets Profil

148 Re: minus annen etage on Tor 3 Nov 2016 - 10:33

Jompa skrev:
Trollerud skrev:Børstene er nå en ting.. Hvor all guffa kommer fra, er kanskje et like viktig punkt å finne ut av?

Vill gjetning fra min side, men kanskje han må litt dypere inn i "materien"?

Tvilsomt at drt kommer utenfra. alien
Er ikke veldig bekymret, forrige gang børstene ble byttet var på nitti-tallet.
Startmottorn var ellers ganske ren inni, så dette er sikkert en blanding av lagerfett og børstestøv.
Kan godt hende jeg hadde i for mye fett sist gang, jeg husker bare at jeg har byttet børstene en gang tidligere. Denne gangen ble det bare en dash molybdenfett i lageret.

Vis Medlemmets Profil

149 Re: minus annen etage on Søn 6 Nov 2016 - 19:29

Og så var det plutselig et par komplette originaltopper til F1 på vei fra Statene. Kjekt å ha, tror at originaloppsettet til F1 er noe enklere å kjøre med enn min som er trimmet til Montjuic spec.

Vis Medlemmets Profil

150 Re: minus annen etage on Søn 6 Nov 2016 - 20:06

pelsen skrev:Og så var det plutselig et par komplette originaltopper til F1 på vei fra Statene. Kjekt å ha, tror at originaloppsettet til F1 er noe enklere å kjøre med enn min som er trimmet til Montjuic spec.

En vet at man har passert midtpunktet mellom konfirmantalder og pensjonsalder når man trimmer ned doningen, men skjønner hva du mener. Trim er kult, og drivkraften i manges hobby, men en orginal motor som går jamt er ikke å forakte, en gang i blandt Shocked

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 6 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next