Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 8 av 10]

176 Re: minus annen etage on Lør 17 Des 2016 - 23:35

Mahatma skrev:Den ducati 750F1 bak der,er den din?Seriøs kul sykkel!
Jepp... kjøpte den i 1994 sunny se litt i minus annen etagetråden kanskje.. F1 var  jo på pølsetreffet i våres What a Face

Vis Medlemmets Profil

177 Re: minus annen etage on Søn 18 Des 2016 - 0:06

pelsen skrev:
Mahatma skrev:Den ducati 750F1 bak der,er den din?Seriøs kul sykkel!
Jepp... kjøpte den i 1994 sunny se litt i minus annen etagetråden kanskje.. F1 var  jo på pølsetreffet i våres What a Face

Pølsetreffet må ha vært....treffende clown

Vis Medlemmets Profil

178 Re: minus annen etage on Søn 18 Des 2016 - 19:19

Testrig for tenningsanlegg, har putta en kam inn i en tom blokk og har satt tenningsanlegget på der. Kjører kammen med drill ved turtelleruttaket på motsatt side.
Etter å ha overnattet med en drøss med magneter på seg er ankeret magnetisk nok til at enheten lager gnister igjen. Dette er en ARD CDI-magnet. Den har en innebygget dynamo så den produserer sin egen strøm. Praktisk på en racer, jeg trenger verken batteri eller alternator på sykkern. Masse vekt som ikke er med rundt banen.  Very Happy
Ser på bildet at de stygge røde kabelskoene skal byttes ut snarest. Embarassed

Her er originaldelene i mottorn på ett bilde, det er bare registerdrevene som er igjen av originaldeler her. Oljepumpa på bildet er fra Morgo.
Skiftemekanismen i gearkassa er original, akslene er vel også originale, mens drevene er tettsteg 5-trinn som Triumph aldri laget. Disse er fra Triple Cycles men det er Quaife som har laget dem.
Kickstart mekanismen er fjernet, har ikke kicken montert, så da trenger ikke mekanismen å være med heller.  Cool

Vis Medlemmets Profil

179 Re: minus annen etage on Ons 21 Des 2016 - 21:44

Litt rustfjerning i tanken, jeg hadde på ca 4 liter i bunn av BSA-tanken. Mulig jeg tar den en gang til med full tank.
Får vente til etter jul,  av en eller annen merkelig grunn er Rema utsolgt for sitronsyrepulver, kan da ikke være sesong for bakevarer nå Question

Har brukt dette stoffet som jeg kjøpte i Stavanger for over 20 år siden. Får ikke noe treff på Google dessverre

Vis Medlemmets Profil

180 Re: minus annen etage on Tor 22 Des 2016 - 8:30

Kan "vannlinjerens" for båt brukes til rustfjerning i tank? Inneholder jo oksalsyre, og skal ta rust også...
Ikke veldig dyrt heller.

Vis Medlemmets Profil

181 Re: minus annen etage on Tor 22 Des 2016 - 14:55

joo skrev:Kan "vannlinjerens" for båt brukes til rustfjerning i tank? Inneholder jo oksalsyre, og skal ta rust også...
Ikke veldig dyrt heller.
Det burde vel funke, så lenge det ikke tærer på stålet er det ok.
Jeg skal bare ha vekk løs rust som forurenser bensinen. Der jeg har syklene er det liten sjanse for at det ruster noe mer. BSA'n har stått i kald garasje i årevis med tom tank, sånt blir det rust av.

Edit: Jeg har vært i verkstedet en snartur og tømt guffa tilbake på tanken. Nå ligger den opp-ned. Imorgen tenker jeg å snu den på siden. Eller kanskje legge den i bilen og ta den med på tur med syre i. Blir sikkert bra Very Happy

Vis Medlemmets Profil

182 Re: minus annen etage on Tor 29 Des 2016 - 10:32

Nå er BSAn strax klar for montering i ramma, ny ventilstyring på eksos og nye ventilfjærer er montert. Og så er sylinder og topp nymalt med sylinderlakk som jeg fant i skuffen. Dette er penseljobb og tok litt tid.
Magnet og dynamo er bortreist for tiden, men jeg kan montere den enheten med mottorn i ramma. Det blir 12V anlegg på den, så jeg kan ha på kjørelys.
Er litt i tenkeboksen mhp maling, etter høytrykkspyling av deler er det tre forskjellige grønnfarger synlig. Den originale fargen er penest, og har best kvalitet.

Vintergolfen begynte å lage ulyd i venstre bakhjul igår, så jeg måtte bytte klosser. Dette kan man vel si er optimal utnyttelse av klosser pig

De hang på, så det er jo kalipperen som er slutt. Håpet er at den funker bedre i posisjonen med nye klosser, så bilen går et år eller tre til.

Vis Medlemmets Profil

183 Re: minus annen etage on Tor 29 Des 2016 - 12:47

Den skiva ble reddet av gnaginga i naglen ytterst... tongue

Vis Medlemmets Profil

184 Re: minus annen etage on Tor 29 Des 2016 - 21:11

mekkern skrev:Den skiva ble reddet av gnaginga i naglen ytterst... tongue
...pluss at jeg fulgte med på lydene, jeg visste at dette var i utvikling. Men flaks at lydene kom igår når jeg kjørte ned i verkstedet, jeg skrur av stereon, ruller ned vinduene og lytter når jeg kjører ned der. Må ha litt kontroll på lydene i bilen, 17 år gammel Golf som funker fint, men som jeg kanskje ikke skal bruke så mye tid eller penger på å fikse mer.
Mandag kjørte jeg fra Larvik til Oslo, skiva hadde blitt ødelagt hvis dette hadde hendt et par dager tidligere. En annen kul sak var rare klikkelyder fra et av hjulene i fart. I dag tok jeg av hjulkapslene og lyden var borte.  sunny

nok om VinterWraket, BSA'n er på vei til å bli motorsykkel igjen, ikke bare en haug med deler. cheers

Jeg fant fram en gammel eksos"potte" som jeg har kjørt med for noen år siden på min brors B33. Den blir enda finere på M33'n. Dessuten var det en jævla fittekjerring av en nabo som klagde på lyd fra mine kjøretøy i høst. Dumt av henne... Twisted Evil

Her er B33'n

Vis Medlemmets Profil

185 Re: minus annen etage on Tor 29 Des 2016 - 22:25

Sattan jeg er glad du ikke er naboen min, kan bare tenke meg "godlyden" eb tidlig Søndag morgen Sleep

186 Re: minus annen etage on Tor 29 Des 2016 - 22:58

KliffArne skrev:Sattan jeg er glad du ikke er naboen min, kan bare tenke meg "godlyden" eb tidlig Søndag morgen Sleep
Haha, det hadde nok gått bra, med litt kommunikasjon så ordner man slike konflikter på en enkel måte. Fittekjerringa her hadde bare øvd inn noen fraser hun skulle si til  meg. Avbrøt meg med mer svada når jeg prøvde å svare. Mitt svar blir vel bare "Rake rør til jeg dør"

Vis Medlemmets Profil

187 Re: minus annen etage on Tor 29 Des 2016 - 23:56

Hva er den grønne dingsen som henger oppunder taket på verkstedet?

Vis Medlemmets Profil

188 Re: minus annen etage on Fre 30 Des 2016 - 10:18

Jompa skrev:Hva er den grønne dingsen som henger oppunder taket på verkstedet?
Det er denne Very Happy Den får heller ikke lov til å være ute i saltlaka i Oslo om vintern.

TVR 2500M fra 1972, med motor fra en '91 Scorpio Cosworth

Vis Medlemmets Profil

189 Re: minus annen etage on Fre 30 Des 2016 - 11:29

Det er viktig å "lytte litt" til kjøretøyene.
Ofte kan feil avsløres før de blir alvorlige.

men noen hører/kjenner/bryr seg ikke - ingen ting..
-"har du ikke merket at rattet har ristet når du kjører?"
"når du nevner det så har det ristet noen dager......"
-"og derfor datt hjulet av-boltene er borte"
"åh? trodde det bare var lite luft eller noe"
-"ja "noe" er det ja"

Vis Medlemmets Profil

190 Re: minus annen etage on Fre 30 Des 2016 - 13:24

mekkern skrev:Det er viktig å "lytte litt" til kjøretøyene.
Ofte kan feil avsløres før de blir alvorlige.

Sant nok. Prøvde å overbevise verkstedet om en svak lyd fra forstillinga. De fant ikke ut noe og mente alt var OK. Lyden vedvarte jo så etter en tid jeg ba de ta bilen opp på bukk og sveive forhjulet rundt for hånd. Joda, venstre lager gåent. Takket være høl i veien. Om verkstedfolka lærte, det noe får en jo håpe. Shocked

Vis Medlemmets Profil

191 Re: minus annen etage on Fre 30 Des 2016 - 22:25

Har montert noe mer idag, BSA'n er nok på hjul over helga. Samma det, det blir ikke start på den uten magnet. What a Face
Julepynt clown

Har målt resten av ERS kjedet, det er langt nok til BSAn. Jeg kjøpte det til TZ250, og har kjørt litt med det. Et lett brukt GP250 kjede er sikkert bra nok til BSAn. ERS er på øverste hylle hos DID santa

Vis Medlemmets Profil

192 Re: minus annen etage on Lør 31 Des 2016 - 20:30

Kjedelig  Cool
Jeg har vært i verkstedet idag også, noen få timer. Prøver å finne ut av riktig kjedelengde. Har byttet til to tenner større på motordrev, det bør få opp toppfarta litt,...kanskje. Jeg må jo huske på at ventilstyringen på eksosen var kass, og det gjør jo ikke noe særlig godt mhp toppfart. Men jeg drever opp til et litt mer behagelig turtall i 80 - 90 km/t.
Primæren kan gå med to lenker til, der er det plass til å flytte gearkassa. Drivkjedet kan jeg ikke kødde med, med to ledd til blir det utenfor justeringsmulighetene. Så jeg tar et nytt RK-kjede på primæren, med to ledd mer enn originalen. Flytter gearkassa langt tilbake, og beholder original kjedelengde på drivkjedet. Jeg setter nok på ERS-kjedet, det er brukt og jeg har et ERT-kjede liggende til Seeleyen.

Bildet viser jo kjeder uten alle kassene, det går an å kjøre naken også Cool Jeg skal ha på primærkassa , vet ikke helt med alle dekslene bak.

Vis Medlemmets Profil

193 Re: minus annen etage on Lør 31 Des 2016 - 21:09

Godt du ikkje kjeder deg i alle disse helge-dagene Very Happy Godt Nyttår bounce

Vis Medlemmets Profil

194 Re: minus annen etage on Lør 31 Des 2016 - 21:39

ArcticTiger skrev:Godt du ikkje kjeder deg i alle disse helge-dagene Very Happy  Godt Nyttår bounce
Takk og Godt Nyttår
Jeg visste jo at det ville bli noe tull med kjedene, derfor at jeg har prøvemontert. Jeg har jo klussa med det samme på Triumph, vet jo at det ikke er all verdens justeringsmuligheter. Men at BSA'n ikke kan ta to lenker til på drivkjedet fra innerste stilling er jo ikke så bra. Men jeg fikser jo det på primæren Very Happy

Vis Medlemmets Profil

195 Re: minus annen etage on Søn 8 Jan 2017 - 18:54

BSA'n har stått på hjul noen dager, men siden dynamo og magnet er til overhaling skynder jeg meg sakte. Greit at det er litt plass rundt når jeg monterer magneten.
Det er en del ting som ikke monteres igjen, tuta, verktøykassa, nedre del av kjedekasse, baksete, bakre fothvilere.

Lykta framme skal jo på, men alle ledninger går innom der, og jeg har ikke sjekka status på ledningene. Mulig det er lurt å bytte noen av dem. Har ikke tenkt å bruke amperemeteret, så noen ledninger blir vel til overs. Det blir 12V istedenfor 6V på sykkern, og amperemeter er bare en kilde til mer trøbbel. All strøm går jo gjennom det.

Vis Medlemmets Profil

196 Re: minus annen etage on Man 9 Jan 2017 - 8:01

...så ved første øyekast ut som om det var montert et brett med telys istedet for lykt - tenkte jeg saklig skulle forklare at dette nok ikke virket i regnvær - men så var det bare plakaten bak...

Vis Medlemmets Profil

197 Re: minus annen etage on Man 9 Jan 2017 - 21:56

pelsen skrev:BSA'n har stått på hjul noen dager, men siden dynamo og magnet er til overhaling skynder jeg meg sakte. Greit at det er litt plass rundt når jeg monterer magneten.
Det er en del ting som ikke monteres igjen, tuta, verktøykassa, nedre del av kjedekasse, baksete, bakre fothvilere.

Er det en A100 som står der bak, eller en CB100?

Vis Medlemmets Profil

198 Re: minus annen etage on Man 9 Jan 2017 - 23:09

Er det den med Topp-Boksen du tenker på Question

Vis Medlemmets Profil

199 Re: minus annen etage on Tir 10 Jan 2017 - 9:45

Bromm skrev:Er det en A100 som står der bak, eller en CB100?
Den uten tåppbåks er en AC50 fra midten av søttitallet. Er ikke sikker på årsmodell, bildet er tatt med ryggen mot min skruplass så det skulle vise litt mindre rot. Cool

Vis Medlemmets Profil

200 Re: minus annen etage on Tir 10 Jan 2017 - 18:12

pelsen skrev:
Bromm skrev:Er det en A100 som står der bak, eller en CB100?
Den uten tåppbåks er en AC50 fra midten av søttitallet. Er ikke sikker på årsmodell, bildet er tatt med ryggen mot min skruplass så det skulle vise litt mindre rot. Cool

Er vel aldri rot på en hobbymekkeplass, kun assoritert lagring Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 8 av 10]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next