Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 9 av 10]

201 Re: minus annen etage on Ons 11 Jan 2017 - 18:59

Bromm skrev:Er vel aldri rot på en hobbymekkeplass, kun assoritert lagring Very Happy
Hehe, det står jo sånne ting som dette og skreper ned plassen Cool

og sånn så den ut en gang: ca 1992 tror jeg

BikerJournalen 1-2017 er i salg fra imorra!

Vis Medlemmets Profil

202 Re: minus annen etage on Ons 11 Jan 2017 - 19:27

Hmmm, trur næsten æ må ta meg en tur på kiosken.

Vis Medlemmets Profil

203 Re: minus annen etage on Ons 11 Jan 2017 - 22:20

Æ å!

Vis Medlemmets Profil

204 Re: minus annen etage on Tor 12 Jan 2017 - 17:45

Narvesen, here we go cheers

Vis Medlemmets Profil

205 Re: minus annen etage on Søn 15 Jan 2017 - 21:30

Naken tiger, bilde fra 2011. Nylakket ramme og løsningen for oljetank i ramma er synlig.

Oljepåfylling Very Happy

Vis Medlemmets Profil

206 Re: minus annen etage on Man 16 Jan 2017 - 16:38

Hrmpff Evil or Very Mad
Hvorfor måtte du legge reportasjen i et blad som ingen kjosker fører langs kysten?
Kirkenes, Hammerfest, Sandnessjøen og Brønnøysund har faen skalke meg ikke engang HØRT om "bikerjournalen".
Får prøve Rørvik i kveld, ellers er jeg redd noen må flysende mrg et eksemplar til Rissa (verksted) iløpet av neste uke..

pelsen skrev:
Bromm skrev:Er vel aldri rot på en hobbymekkeplass, kun assoritert lagring Very Happy
Hehe, det står jo sånne ting som dette og skreper ned plassen Cool

og sånn så den ut en gang: ca 1992 tror jeg

BikerJournalen 1-2017 er i salg fra imorra!

Vis Medlemmets Profil

207 Re: minus annen etage on Man 16 Jan 2017 - 17:45

bikeridr skrev:Hrmpff  Evil or Very Mad
Hvorfor måtte du legge reportasjen i et blad som ingen kjosker fører langs kysten?
Kirkenes, Hammerfest, Sandnessjøen og Brønnøysund har faen skalke meg ikke engang HØRT om "bikerjournalen".
Får prøve Rørvik i kveld, ellers er jeg redd noen må flysende mrg et eksemplar til Rissa (verksted) iløpet av neste uke..
Har sett at noen narveser ikke har den. Men jeg har sett blekka på noen bensinstasjoner....eller dere stopper kanskje ikke der Question

Vis Medlemmets Profil

208 Re: minus annen etage on Man 16 Jan 2017 - 20:59

Ikke Rørvik heller. Siste skanse er Molde i morgen bounce

Vis Medlemmets Profil

209 Re: minus annen etage on Tir 17 Jan 2017 - 19:55

Den har jammen skifta utseende noen ganger, og ikke bare litt :)
Godt jobba!

Vis Medlemmets Profil

210 Re: minus annen etage on Ons 18 Jan 2017 - 0:28

Skulle faen meg tro det var guds vilje at jeg ikke skal få lagt mine klamme klør på det der jævla bladet Twisted Evil Evil or Very Mad

Den der lastebilen som leverer blader til kjosken på kaia i Molde hadde kjørt utfor og følgelig har alle bladene fått en ukes utsettelse på bladhyllene.

I morgen i Bergen rekker jeg ikke og verkstedet er på den mest gudsforlatte plassen i hele helvetes Norge med fjorten mil til nærmeste kjosk.

SATAN!!

Vis Medlemmets Profil

211 Re: minus annen etage on Søn 22 Jan 2017 - 20:50

Litt framdrift i Motorverkstedet Drekk og Mekk, og hvit måned er det fremdeles Cool.
BSAn har fått sidestøtte fra suki GS750, er vel ikke vanlig å resirkulere deler den veien, men japsedrit kan også gjenbrukes  Shocked

Venter på noe småtjafs som ledningstrømpe og et par ringconnectors for å gjøre ferdig det elektriske før jeg setter på tanken og fyller bensin. Den er nå konvertert til 12V, og jeg skal prøve uten batteri. Må bare sjekke åssen lyset er på lavt turtall, jeg har lagt klar ledning til batteri så det skal være enkelt å ettermontere.

Fant fram kåpa til Seeleyen, tygger litt på om jeg skal kjøpe ny eller pusse og lakkere denne. Har tenkt på samme farger som Tigern, kanskje med en tiger på hver side her også.  Question

Skal sende melding til Pasini at jeg skal ha igjen nummeret, han har lånt det lenge nok nå.  clown

Litt å velge i, men jeg ser et par som passer  Cool  PHBE 34 blir det, har ikke lov til å ha akspumper i min klasse. Den regelen er jo bare tull, man trenger ikke akspumper i racing.

Vis Medlemmets Profil

212 Re: minus annen etage on Søn 22 Jan 2017 - 21:35

Litt vel Jålete å lakke den kåpa da Shocked

Vis Medlemmets Profil

213 Re: minus annen etage on Tir 31 Jan 2017 - 17:44

Kiosken "Point" på Flesland ble redningen Very Happy
Kjempeflott artikkel og gratulerer med bygget.
Skule dog gjerne fått sett et bilde av hekken på den da bounce

Vis Medlemmets Profil

214 Re: minus annen etage on Ons 1 Feb 2017 - 7:44

bikeridr skrev:Kiosken "Point" på Flesland ble redningen Very Happy
Kjempeflott artikkel og gratulerer med bygget.
Skule dog gjerne fått sett et bilde av hekken på den da bounce
Takker Very Happy
Hekken er ryddig den, men jeg ville helst ikke ha bilde med synlig skilt i bladet. Det er flere år siden bildene ble tatt, og skiltet som jeg hadde satt på for fotograferingen tilhører en annen av syklene mine.
Jeg skal se om jeg har bilder av hekken på den hjemme. Vet jeg har tatt noen uten at noe skilt var montert.

Vis Medlemmets Profil

215 Re: minus annen etage on Tor 9 Feb 2017 - 23:01

Litt framdrift på Seeleyen, det går mye tid på å lete etter deler  Surprised  Merkelig åssen ting har forsvunnet på 10- 15 år pluss en flytting. "Noen" har jo også to andre triumphmotorer i drift nå, og deler har nok blitt lånt.

Mottorn er snart komplett, men jeg mangler en mutter for å få på clutchen.

Forgassere som er tomme foreløpig, men jeg har alle dyser liggende. Må bare finne papirene som dyseoppsettet er notert på.
Bakre gasswire fra TZ250 passer perfekt, så en til er i bestilling fra Japan. TZ gasshåndtak hadde jeg liggende. Staget mellom gasserne er for å hindre skumming i flottørkammer. Det kurerte juksing og stopp midt på langsida på Sviestad i sin tid.

Vis Medlemmets Profil

216 Re: minus annen etage on Lør 11 Feb 2017 - 10:28

Følger med som en smed her.
Det staget demper med andre ord gasservibrasjoner?

Vis Medlemmets Profil

217 Re: minus annen etage on Lør 11 Feb 2017 - 10:33

pelsen skrev:[/url]

Mottorn er snart komplett, men jeg mangler en mutter for å få på clutchen.

Den ligger i plastboksen under der santa

218 Re: minus annen etage on Lør 11 Feb 2017 - 11:27

Bromm skrev:Følger med som en smed her.
Det staget demper med andre ord gasservibrasjoner?
Jepp, det knytter sammen forgasserne så egenfrekvensen endres.
Sykkern stoppa på samme sted på hver runde på Sviestad, hostet litt og gikk videre igjen. Mesteparten av helga gikk til feilsøking, vi har jo bare noen få treningspass på et stevne, og når dritten ikke virker skikkelig mister man fort hele racinghelgen. Man må ha litt fantasi for å identifisere skumming i forgasserne første gangen, men løsningen er jo bare et par strips. Det er mulig den funker bra uten staget, det kan hende jeg har et par andre forgassermuffer nå, og da er jo egenfrekvensen også en annen.
Det tar veldig lang tid å bygge denne sykkern, alt er spesial, og jeg prøver å gjøre alt likt som før. Sykkern var utsortert og gikk som et troll, så jeg vil gjerne starte der.  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

219 Re: minus annen etage on Lør 11 Feb 2017 - 11:29

KliffArne skrev:Den ligger i plastboksen under der santa
Hehe, det er en annen spesialdel, en avansert gummidemper til oljetanken Cool

Vis Medlemmets Profil

220 Re: minus annen etage on Søn 12 Feb 2017 - 22:27

Ikke no bra bilde men det eneste jeg fant av tigerfrøken bakfra uten skilt montert

Nå skal jeg på jobb i trumpeland en ukes tid, så nå skjer det ikke noe på noen dager. Annet enn at jeg har dirigert en strøm av ebaydingser i retning av postkassa mi.  Cool Rose-joints til giroverføring, aluminiumsrør, titanskruer, styrelager, drivbelte osv. Utrolig fint med ebay, sånt småtjafs er jo helt umulig å finne i butikker hvis man ikke har allverdens tid til å lete.

Vis Medlemmets Profil

221 Re: minus annen etage on Tir 14 Feb 2017 - 17:07

Stilig hekk, ja. Very Happy
Det jeg stusset på (og følgelig ville se hekken), var; hvor er baklysene?
Men er det slik at jeg skimter en liten LED-pakke rett over skiltplaten?

Vis Medlemmets Profil

222 Re: minus annen etage on Ons 15 Feb 2017 - 0:11

bikeridr skrev:Stilig hekk, ja.  Very Happy
Det jeg stusset på (og følgelig ville se hekken), var; hvor er baklysene?
Men er det slik at jeg skimter en liten LED-pakke rett over skiltplaten?
Der er det en liten LED-stripe ja, noe myk plastikk. Har vært ganske flink til å gjemme den, men den lyser jo så snart mottorn går.

Vis Medlemmets Profil

223 Re: minus annen etage on Søn 5 Mar 2017 - 15:09

.

Sist endret av pelsen den Tir 7 Mar 2017 - 0:19, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

224 Re: minus annen etage on Man 6 Mar 2017 - 17:41

Ser det er noe som mangler på bildet av "Tiger'n" men ser at det har kommet med på bildet av Seeleyen Razz

Vis Medlemmets Profil

225 Re: minus annen etage on Man 22 Mai 2017 - 8:46

Har nevnt i skrotnissebua at jeg har skaffet meg en AFR måler:
https://www.innovatemotorsports.com/xcart/product.php?productid=16391&cat=0&page=1
Den er nå testet på BSA'n, dvs jeg har rukket å kartlegge dysinga på sykkern.
Det blir ikkeno bilder, jeg har basert meg på at datan husker innloggingsdetaljer i fotobøtta, men det husker den ikke lenger. Ikke jeg heller clown  

Lang historie kort fortalt: BSA'n nøp fast eksosventilen i styringen fire ganger under prøvekjøring i våres. Av med toppen hver gang. hm..for trang klaring...nei, og kan ikke være årsaken. Den ble for trang pga varme. For liten dyse er vanlig årsak, testet ut, men den skar likevel når jeg gikk opp 10 størrelser.
Manglende smøring kanskje...staket opp utvendig oljerør med en låsetråd og ut kom en granbarnål. Problem solved. Den barnåla hadde nok ikke sittet på et tre siden femti-tallet, og må ha kommet inn mens de har skrudd på sykkern ute i felten. Kong Håkons mekanikere løste problemet med å ta opp eksosventilstyringen til det gikk uten olje....  clown   clown   clown
Men nå har jeg målt AFR verdier ved flere dysestørrelser, originaldyse gir AFR 11,5. Rikt men trygt på en slik maskin.
Rakt rør istedenfor potte gir noe høyere AFR, og kan kompenseres med tre -fire hakk større dyse.
Men det bråker for mye og jeg kommer til å kjøre med originalpotta. Skal det bråke bør det gå bra også, denne har 23 hester og bare bråker uten at det flytter seg. What a Face

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 9 av 10]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next