Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 10 av 10]

226 Re: minus annen etage on Man 22 Mai 2017 - 20:49

Måling av AFR er så viktig, det å vite er bedre enn å anta Very Happy
Er du fornøyd med den måleren, er den enkel å kalibrere? Har en Innovate L1 og den er veldig sær å kalibrere.

Vis Medlemmets Profil

227 Re: minus annen etage on Man 22 Mai 2017 - 22:54

Bromm skrev:Måling av AFR er så viktig, det å vite er bedre enn å anta Very Happy
Er du fornøyd med den måleren, er den enkel å kalibrere? Har en Innovate L1 og den er veldig sær å kalibrere.
Denne er superenkel å kalibrere: Er bare å koble fra sensor, sette spenning på meteret noen sekunder, skru av og koble til sensor. Skru på og se at den kalibrerer seg. Viktig at sensoren er i friluft, den kalibrerer seg mot 22,4 % oksygen i luft.

Digital avlesning er litt rask til å skifte desimaler, men man ser et gjennomsnitt. Ja, jeg er fornøyd med denne. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

228 Re: minus annen etage on Fre 7 Jul 2017 - 22:49

Har satt igang litt måling på Tigerfrøken, såpass rare verdier at jeg lurte på mulige feilkilder mens jeg kjørte. 17-16-15 AFRer jo litt magert. Fikk henne ned på 14-tallet på WOT, det er for magert. Her tar vi små steg, dyset opp ett hakk på hoveddyser. Ble veldig-veldig mye bedre respons der gitt, rett og slett farlig på en sykkel uten kjøreegenskaper.  Shocked  Er nok ikke helt feil de målingene likevel. Har ikke målt etter dyseskift, men kjenner jo responsen i mottorn.  bom
Jeg må jo måle på de dysene som sitter i nå for å få noe begrep om hva ett hakk i dyse gjør for AFR, dette er Dellorto og ikke Amal som jeg har målt på de to andre.
Ser også av målingene at hun skal ha mer suppe på halvgass og rundt der, tipper jeg har noen nåledyser som passer liggende Very Happy Nåler har jeg også Cool  Når akspumpa virker er bestemt av gasstempel, det håper jeg er ok, dyrt å teste ut gasstempel som har varianter i både cut-away og rampe for akspumpe. Tigerfrøken skal settes opp for bra bånndrag, det har hun ikke nå, kjenner det er for magert. Men for kjøring på motorvei i 100 er blandingen kontrollert av tomgangsdysa, den ser ut til å være ok. Jeg har laget en skala på gasshåndtaket så jeg vet hvilken dyse jeg måler på. Idea
Burde vært i benk, å kjøre en slik tigerfrøken på vei og måle på fullgass er en risikosport affraid

Vis Medlemmets Profil

229 Re: minus annen etage on Man 10 Jul 2017 - 21:54

Har du loggmuligheter så er det jo en mulighet til å mekke til en TPS slik at du kan logge både AFR og TPS. Da kunne du fokusert kun på kjøringen. Benk hadde vært det beste ja.

Vis Medlemmets Profil

230 Re: minus annen etage on Lør 22 Jul 2017 - 23:28

Har fått nye nåledyser til Tigerfrøken, jeg hadde jo ikke de jeg trengte. Har ikke fått målt ennå, men jeg kjente jo at hun ikke hadde vondt av mer bensin. Det var jo altfor magert i hele registeret utenom tomgangsdysa. Hun nøler fremdeles ved pådrag, blir litt spennende å måle, men jeg kjenner igjen nølingen som ved for tett eksos.
Og Bonnevillen er oppe og går igjen, det luktet plutselig litt svidd da jeg stoppet hjemme på tirsdag. Hadde kjørt en liten tur på noen mil og merket ikke noe galt. Lukter svidd av primæren er jo brent alternator, kjenner jo igjen dette fra før. Helt ok å finne det ut hjemme, husker jo da jeg fikk den samme opplevelsen sånn i nærheten av Grong. Gikk fint det også, den gikk på batteristrøm med et par hurtigladinger mellom Grong og Halden.
Det er enten stator eller rotor som løsner, og så blir det kontakt og friksjonsvarme som brenner opp statorviklingene. Det var rotor som løsnet denne gangen, brudd i låsetråd faktisk. Shocked  Fikk kjøpt nye deler hos Classic Motorcycles på torsdag og de passet perfekt. Eller sånn nesten, en '62 modell  med veiv fra '74? og bygget om fra 6V til 12V. Burde ha skrevet det ned, jeg husker ikke lenger hvilke deler som sitter i hvilken motor. clown  
Litt overdrevent, vet jo hvilke kammer som er i de enkelte. Har startet å tenke på å sette inn Gold Star touringkammer i M33'n, mister litt bånndrag men får det igjen på turtall. Tror det er lurt, for jeg liker jo ikke å bruke bånndraget, en mottor må opp i turtall. rendeer

Vis Medlemmets Profil

231 Re: minus annen etage on Søn 23 Jul 2017 - 23:00

Tigerfrøken med ny startprosedyre, litt å finne ut av. Question  Hun ville ikke starte som før med chocken på, bare slo tilbake på kicken slik som slemme motorsykler bare gjør. Laughing  Tok av choken så fyra hun, da er nok  blandinga for rik. Jeg må måle på dette før noen konklusjon. Men frøkna er parkert og Bonnevillen blir testet med ny alternator. Den funker fint. Det var litt sånn..faen.. nå igjen! da alternatoren rasa. Men den forrige rasa i forrige årtusen, kan leve med slike intervaller. Very Happy  Nye deler er montert og de passer perfekt. CRC Breakclean i massevis og Locktite 270 bør holde for skruene som holder "the alternator ring" faan faan faan går aldri bra

Vis Medlemmets Profil

232 Re: minus annen etage on Søn 23 Jul 2017 - 23:11

er ikke sikkert den er så voldsom rik.det er jo grei temp om dagen-hadde det vært 2-3 grader så er det mulig choken hadde funket gull..

Vis Medlemmets Profil

233 Re: minus annen etage on Man 24 Jul 2017 - 15:36

mekkern skrev:er ikke sikkert den er så voldsom rik.det er jo grei temp om dagen-hadde det vært 2-3 grader så er det mulig choken hadde funket gull..
Stemmer nok det, den stod i en god og varm garasje.  Men før jeg skiftet nåledyser var det ikke mulig å få den igang uten choke. AFR-målingene sa også at den var altfor mager på nåledysa.

Vis Medlemmets Profil

234 Re: minus annen etage on Fre 4 Aug 2017 - 11:24

VinterWraket, som er en Golf 2000 modell har begynt å lekke kjølevæske fra toppen. Lekker ut noen dråper mellom sylinderblokk og topp. Denne har jeg ikke lyst til å skru på, men den går jo ikke gjennom PKK til vintern med en slik lekkasje.
Lurer litt på om slik guffe man tilsetter kjølevæsken for å tette radiator også kan funke på denne lekkasjen?
Har forbannet slikt stoff tidligere når jeg har forsøkt å rense kjølesystem hvor det har vært brukt, men denne bilen skal jeg bare få til å gå litt til før den omplasseres og skal leve nytt liv i diverse husvegger. pale Sad
Det er vel forsøket verdt...

Vis Medlemmets Profil

235 Re: minus annen etage on Fre 4 Aug 2017 - 12:24

Hadde en gang en Dodge Van som lakk i radiatorn, hadde på en boks Bars Leaks og den holdt tett i fleire år etterpå.

Vis Medlemmets Profil

236 Re: minus annen etage on Fre 4 Aug 2017 - 13:13

"Bars leaks" er saken -denne er den beste men litt usikker på pakningstetting...
det var en gang en variant som hette "block-weld" som tok mer "dyre reparasjoner" rabbit

Vis Medlemmets Profil

237 Re: minus annen etage on Fre 4 Aug 2017 - 13:42

Takker  Very Happy
Da blir det å lete etter Bars Leaks, ser ut til at det er lurt å prøve på Bilxtra  Idea
Det er jo ikke noe tema å bruke fritiden på å ta av toppen på denne mottorn, det er jo straks noe annet som ryker også på en slik gammel bil. Pakningsett er sikkert ikke gratis, og man setter ikke tilbake en brukt register-reim heller.
Men en flaske Bars Leaks er passelig reparasjonsnivå. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

238 Re: minus annen etage on Fre 4 Aug 2017 - 14:13

eller denne:

http://www.crcindustries.com/products/copper-block-weld-8482-permanent-block-radiator-sealer-16-fl-oz-05371.html

eller slik:
http://www.ebay.com/itm/ENGINE-BLOCK-HEAD-GASKET-REPAIR-INSTA-SEAL-RADIATOR-SEALER-PETROL-AND-DIESEL-/152632472501?epid=1056198892&hash=item23899ab3b5:g:SccAAOSwB-1YpvJy

Vis Medlemmets Profil

239 Re: minus annen etage on Fre 4 Aug 2017 - 22:34

Supert, noen merker å gå etter Very Happy  tror jeg har hørt om CRC før Laughing Jeg liker kjedesprayen deres osv.  Very Happy
Greit med noen merkenavn, jeg har jo googlet og har havnet på bimmer-forum hvor noen har skrevet at bilrema varianten ikke funka mens Bar's Leaks tetta effektivt.
Bilrema sin er visst billig, men det er jo litt pes å få dette stoffet inn i kjølesystemet, kan jo ikke fylle i ekspansjonstanken, hvis jeg fyller det der tar det nok noe tid før det kommer fram til lekkasjepunktet. Razz
Jeg må ha det inn i kretsen til motor og varmeregister, tror det går greit. Cool

Men over til noe moro:  Very Happy  jeg har sett tips på fjøsboka fra en fyr som jeg vet at kan BSA: Gold Star touringkammer gir mer trøkk, sånn litt over 100 km/h. Litt mindre bånndrag, men det bruker jeg jo ikke likevel, jeg sparer M33'n for lugging. Ingen andre endringer enn to kammer, det er en til hver ventil. Samme forgasser og eksos funker visst. Må bare prøve dette, og jeg har jo utstyr til å måle blanding fra gassern. Cool

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 10 av 10]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10