Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 7]

26 Re: minus annen etage on Tor 17 Des 2015 - 15:30

prøv med litt "rubbing" /colorback der det er rustet/falmet.. etterpå kan du kline på med poleringsvoks.. dette holder litt unna på fukten/rust.

Vis Medlemmets Profil

27 Re: minus annen etage on Fre 18 Des 2015 - 22:27

rendeer santa santa santa santa santa santa santa
Hehe, nå har post- og UPSnissen vært her, julaften kom tidlig i år sunny Kanske mer jul før jul også  bounce  Demper , bremseslanger og tamrein  rendeer er herved ankommet.

Har ikke gjort noe mer enn å vaske ramme og svingarm ikveld, men høytrykkspyler på varmtvann er jo effektivt.
Det er ræva kvalitet på originallakken, rubber jo straks inn til grunninga, ehh metallet, grunning er det jo nesten ikke. Dette burde jo blåses og lakkes om straks, men...det er jo patina... clown

Noe jeg fant på svingen ved støtdemperfestet, har vært noen spenninger her  Cool
Har jo TIG, så det blir jo hel ved igjen. Siden det er sveist fra fabrikk er det ikke noe betenkelig å reparasjonsveise dette. Det er lodda rammer man skal lure mer på når det skal repareres. confused

Vis Medlemmets Profil

28 Re: minus annen etage on Fre 18 Des 2015 - 22:37

Nærmer det seg ikke mere en sandblåsing nå da? alien
Tenk hvor deilig det er å få blåst vekk alle uhumskheter, slik at du får nøye inspisert evt flere sprekker, og deilig ny rød lakk på. flower

Vis Medlemmets Profil

29 Re: minus annen etage on Fre 18 Des 2015 - 22:51

WagenLagenKranken, Von skrev:Nærmer det seg ikke mere en sandblåsing nå da? alien
Tenk hvor deilig det er å få blåst vekk alle uhumskheter, slik at du får nøye inspisert evt flere sprekker, og deilig ny rød lakk på. flower
Neste år kanskje...det er ikke store jobben å strippe den, F1 er en sykkel uten noe ekstra tjafs, den er ribbet fra fabrikk Cool  Er bare glad for at jeg ikke lot meg friste til å selge den Very Happy

Vis Medlemmets Profil

30 Re: minus annen etage on Fre 18 Des 2015 - 22:54

Hadde ikke hatt hjerte til å ikke blåse og lakke, reinplukka ramme og greier.
Så får du heller lettshine felgene med lett rubb og mye voksing så de ikke ser falma ut i forhold til ramma.

Men det er nå bare meg, som sitter med ei halvnedplukka ramme og ikke har mage til å plukke av resten. Og heller ikke lyst å sette sammen igjen når ramma er shabby. Altså skjer det ikke noe Embarassed

Vis Medlemmets Profil

31 Re: minus annen etage on Fre 18 Des 2015 - 23:14

Jeg har bare tenkt at jeg tydelig skal markere at jeg har tatt ut min gamle F1 igjen, full av sår og skrammer. Har velta den i bra fart på Rudskogen (slakteriet) og ACR (S-ene), og det synes på den. Nylakka ramme passer ikke til resten, jeg må da lakke alt, og det er ikke tiden for det ennå. Har lyst til å kjøre en rufsete, men mekanisk bra F1 til sommeren sunny

Vis Medlemmets Profil

32 Re: minus annen etage on Lør 19 Des 2015 - 21:32

Har fått et par eksospakninger fra postnissen, de passer nok til noe men på F1 vil de jo funke som strupeflens, liten innerdiameter. Min F1 har jo kammer som er døgnåpne, med sånne kammer kødder man ikke med eksosen. Litt utenfor perfekt så funker ingenting, motorer som er trimma med hard kam er ikke enkle greier. Cool Bestiller noe annet som kanskje passer clown

Vis Medlemmets Profil

33 Re: minus annen etage on Søn 20 Des 2015 - 17:02

Utbedring av kråkereir i ettermiddag. De røde og blå BT-koblingene blir erstattet av skikkelige greier. Fant et par micro-releer fra Scorpio Cosworthen jeg slaktet for noen år siden, skrotnisser kaster ikke ting i utide, og nå kommer de til nytte. Funker gjør det også, koblet til batteri og det lyste  santa

Vis Medlemmets Profil

34 Re: minus annen etage on Man 21 Des 2015 - 9:50

pelsen skrev:Jeg har bare tenkt at jeg tydelig skal markere at jeg har tatt ut min gamle F1 igjen, full av sår og skrammer. Har velta den i bra fart på Rudskogen (slakteriet) og ACR (S-ene), og det synes på den. Nylakka ramme passer ikke til resten, jeg må da lakke alt, og det er ikke tiden for det ennå. Har lyst til å kjøre en rufsete, men mekanisk bra F1 til sommeren sunny
Er helt enig med deg i denne avgjørelsen, en sykkel med patina er bare sjarmerende. Synes du skal ha den sånn videre også jeg.
king

pelsen skrev:Har fått et par eksospakninger fra postnissen, de passer nok til noe men på F1 vil de jo funke som strupeflens, liten innerdiameter. Min F1 har jo kammer som er døgnåpne, med sånne kammer kødder man ikke med eksosen. Litt utenfor perfekt så funker ingenting, motorer som er trimma med hard kam er ikke enkle greier. Cool Bestiller noe annet som kanskje passer clown
He-he... Very Happy Døgnåpne kammer ja, det var et nytt uttrykk for meg... Very Happy

Vis Medlemmets Profil

35 Re: minus annen etage on Man 21 Des 2015 - 13:06

Når man har sånn passe oppfliset sykkel som vitner om et hardt liv in the fast lane - så må man jo ha passende dress som er lappet med gaffa og hjelm med skrubbsår - samt å halte litt kledelig selv kanskje følge opp med noen rykninger i ny og ne.....

Vis Medlemmets Profil

36 Re: minus annen etage on Man 21 Des 2015 - 22:38

Venter på utslipp til trening på Heia i '95, det var åpningen av banen. Den Dainesedrakten var nesten ny og har vært igjennom mye mer siden da, den har asfalteksem både her og der. Den passer ennå, jeg kjørte senest en litt inspirert kveldstur med RC8Ren i sommer med den på. Det er en annen følelse å få på seg en lurvete racingdress kontra Rukka goretexen. Puckene tar jeg av på vei, ikke no vits i å ha dem på når de ikke skal brukes.

Vis Medlemmets Profil

37 Re: minus annen etage on Ons 23 Des 2015 - 14:34

pelsen skrev:Venter på utslipp til trening på Heia i '95, det var åpningen av banen. Den Dainesedrakten var nesten ny og har vært igjennom mye mer siden da, den har asfalteksem både her og der. Den passer ennå, jeg kjørte senest en litt inspirert kveldstur med RC8Ren i sommer med den på. Det er en annen følelse å få på seg en lurvete racingdress kontra Rukka goretexen. Puckene tar jeg av på vei, ikke no vits i å ha dem på når de ikke skal brukes.

Er det trollerud som står på siden av deg?

38 Re: minus annen etage on Ons 23 Des 2015 - 14:50

Dette er jo en hel FZR som går, så det er vel neppe Trollerud. Har han noen gang kjørt motorsykkel tro? Very Happy

Vis Medlemmets Profil

39 Re: minus annen etage on Lør 26 Des 2015 - 19:59

Det ble en liten tur i verkstedet idag, måling av ventilspill.  santa
Alle ventilene må visst shimses om, lukkespillet er alt for stort på alle sammen.
Sist gang hadde jeg et shims-kit, men det har jeg ikke nå. Det ligger et lite shimskit på ebay til ca 2,5 laken, men jeg vet jo ikke om det er noen av de jeg trenger.
I dag har jeg målt hvilke spill jeg har, så jeg vet nå hvor mye større shims jeg trenger. Problemet er bare at jeg ikke vet hvor store shimsene er, så jeg aner ikke hva som skal bestilles.
Så idag har jeg bestilt et stk shims med kjent størrelse, pluss et lite verktøy for å kunne måle slike. Når jeg får dette kan jeg måle det med mikrometeret, og så har jeg et tall på diffen mellom pålydende og mitt mål. Ser av et gammelt excelark at shimsekittet jeg brukte sist hadde 0,46mm diff, men nå har jeg jo ikke det samme måleverktøyet.
Når jeg får vite diffen kan jeg plukke ut shimsene av F1 og måle dem, konvertere målet til pålydende og legge til det spillet jeg har målt. Da vet jeg hvilke shims jeg skal kjøpe.  Very Happy
Jeg husker at jeg brukte bryne på minst ett av de shimsene som står i, så hvis det står noe på dem kan man ikke bruke tallet til noe.  clown
Det er nok dette surret med relative mål som er opphavet til myten om at ventiljustering på Ducati må settes bort til eksperter. Det er jo ikke vanskelig, det er bare dumt.  jocolor
Dette gjelder lukkeshims, åpneshimsene er bare å måle med mikrometer. En tidel spill er ok på åpne, lukke skal ha to hundredeler...

Vis Medlemmets Profil

40 Re: minus annen etage on Lør 26 Des 2015 - 21:21

pelsen skrev: Har lyst til å kjøre en rufsete, men mekanisk bra F1 til sommeren sunny

Skjønner vel den Very Happy

pelsen skrev:
Det er nok dette surret med relative mål som er opphavet til myten om at ventiljustering på Ducati må settes bort til eksperter. Det er jo ikke vanskelig, det er bare dumt.  jocolor
Dette gjelder lukkeshims, åpneshimsene er bare å måle med mikrometer. En tidel spill er ok på åpne, lukke skal ha to hundredeler...

2/100... er ikke det jeg ville snakket om som "klaring" Shocked
Disse tvangsstyringene er altså så sær som en ikke-viter tror?

Vis Medlemmets Profil

41 Re: minus annen etage on Lør 26 Des 2015 - 22:05

joo skrev:Disse tvangsstyringene er altså så sær som en ikke-viter tror?
Ja...de er vel det, men når man kan snurre lukkeshimset uten motstand mens man snurrer kam går det fint. Very Happy  På en pantah er det jo enkelt å ta av registeret og snurre kam, man kjenner jo om det nyper. Very Happy Her på BAN kan vi vel bidra til å ta ting ned på jorden og kalle et graveredskap som skal flytte et eller flere molekyler med noe substans som i noen tilfeller kan kalles jord for en spade eller noe sånt clown

Vis Medlemmets Profil

42 Re: minus annen etage on Søn 27 Des 2015 - 0:27

Jeg har en Suzuki GS450.
Der skal ventilklaringen ligge mellom 0,03-0,08mm....
Der er det heller ikke mye å gå på...men har jo 0,025mm i slingringsmonn da...dessuten måtte jeg bestille et shims hos suzuki...200kr..er kun "gs" som har den typen.. Crying or Very sad

Vis Medlemmets Profil

43 Re: minus annen etage on Tir 29 Des 2015 - 17:52

Montering er påbegynt, her er balansering av framhjul. Tar den uten skiver fordi de flytende bremboskivene er så slarkete så det kanskje gir statisk ubalanse.
Balanseringsverkttøy fra bilrema, stativ fra Repsol, dog uten innhold.

Det blir ikke montert noe mer på F1 på en stund, ventiljobb må gjøres først og motoren står på et eget trillebord.
Derfor var løftebordet ledig en liten stund. Nå er tommeverktøyet funnet fram Cool
Skifte av bakdekk, gå over clutchen, skifte olje dvs litt service.

Tiger på tanken, en figur som Johnson Motors i LA fikk laget tidlig på 50-tallet. At de fikk en Disney-tegner til å lage denne kan man vel se av stilen.

Vis Medlemmets Profil

44 Re: minus annen etage on Tir 29 Des 2015 - 18:23

Tiger på Tempo-tanken cheers

Vis Medlemmets Profil

45 Re: minus annen etage on Tir 29 Des 2015 - 21:40

ArcticTiger skrev:Tiger på Tempo-tanken  cheers
Stemmer det, 1954 modell Tempo Standard tror jeg den heter, 150cc Sachsmotor. Jeg har hele sykkern, inkl. en tank til.

Idag har jeg lett etter speedometerdrivern til F1, som jeg fant restene av i en kasse. Trenger denne for å finne en ny, det står noen nummer på den som ikke er delenummer fra Ducati, men Veglia sitt eget. den er sikkert brukt på flere sykler enn F1, kanskje også noen som er laget i et litt større antall enn F1.

Fant disse delene i en kasse mens jeg lette, noen rester av en bonnevillemotor og ikke noen gode minner, men helt klart med i min serie av "Offerings to the God of Speed" bom
Midterste del av råden fant jeg aldri igjen.

Vis Medlemmets Profil

46 Re: minus annen etage on Ons 30 Des 2015 - 0:27

Resten av sykkelen da ?
Triumph Tiger ?

Vis Medlemmets Profil

47 Re: minus annen etage on Ons 30 Des 2015 - 13:14

Jompa skrev:

Resten av sykkelen da ?
Triumph Tiger ?
Det er et hjemmebygg som jeg lagde for noen år siden. Det er en svenskechopper som er utgangspunkt, men nå er både gaffel og ramme mye kortere.
Triumph motor og også flere av delene som hjul og gaffel kommer derfra.

Vis Medlemmets Profil

48 Re: minus annen etage on Lør 2 Jan 2016 - 20:12

Tigerfrøken har fått nytt bakdekk idag, det gamle var ikke utslitt, men jeg har visst lånt bort sykkern til en tulling som har burna på treff noen ganger. Tullingen pleier å dukke opp ut på kvelden, og så tar han bare sykkern. clown  
Det er så ræva kjøreegenskaper på denne sykkern at jeg kan prøve å gjøre de mindre dårlige med et rundt profil bak.

Jeg skal gjøre om tørrclutchen til oljelekkasje, den funker ok når motorn er kald, men er håpløs når den er varm. Er bare trøbbel å kjøre en våtclutch tørr. Her skulle det passet med originaldeler for å tette bak clutchen, men gearkassa er ikke original så original simmering passer ikke. Må nok dreie opp ytterdiameter for å få plass til en simmering. Faan.

En liten detalj som bedrer bunndrag når vi har store forgassere  Very Happy  Plata øker hastigheten på lufta ved liten gassåpning, den lurer vel forgasseren til å tro at den er liten. Jeg merket stor forskjell på bunn og mellomregister når disse ble montert.

En snapshot av byggeprosessen fra noen år tilbake, tilpassing av ramme til motor  Cool

Vis Medlemmets Profil

49 Re: minus annen etage on Fre 15 Jan 2016 - 22:41

En kort tur i verkstedet ikveld, heldigvis var en av gutta der så jeg hadde noen å prate med istedenfor å gjøre noe. Men jeg tok noen bilder, og skiftet batterier i sykkelkomputern på Tigerfrøken. Er litt sliten nå og fortjener virkelig en øl.  Very Happy

------

Denne har jeg fikset tidligere i uken, ny foring til gearpedalen på F1. Jeg fikser ikke å kjøre med slarkete greier, så dette måtte utbedres med ny foring og nye rose-joints til overføringen.

Utsikten fra førerplass på Tigerfrøken, utydelig sykkelkomputer som viser max 157,9 km/h, godt at jeg kom rett av Kiel-ferga med denne.  Cool Nå er den nullstilt men litt tydeligere Very Happy

Nytt bakdekk

Gear har jag hatt problemer med siden start. Den er vrien å få inn i første gear. Det er seff på grunn av at jeg skal ha 1. opp og resten ned. Triumph-kassa er jo ikke sånn, så den må snues, i likhet med RC8Ren, F1, og Bonnevillen. TZ250'n var grei sånn  I love you
Før:

Nå modifisert til bedre geometri...ehh tror jeg  clown  Nytt sett med modifiserte rose joints som er kortere leamikk.

Liten blending av utluftning som ikke trengs og som ellers ville kastet ut olje. En TMJ (timinuttersjobb). Jobber som man på forhånd tror at er en TMJ pleier ikke å være det, de tar som regel hele dagen og vel så det. Denne hadde jeg trodd at skulle være litt vrien, men så fant jeg noen skruer som passet og en pakning som jeg kunne forme en platebit etter.  Very Happy

Dårlig eller bra arbeidsmiljø, tja... det er helt ok å lene seg mot en 996-Turbovinge, men det er likevel trangt ved dreiebenken. Min bil,  men har ikke lyst til å starte den i utide.  Suspect

Vis Medlemmets Profil

50 Re: minus annen etage on Fre 15 Jan 2016 - 23:31

Jeg ser hva som er problemet med gearet. Det sitter på feil side Suspect

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next