Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

minus annen etage

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 4 av 7]

76 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 18:22

De er såpass dårlig at man må ha 4 stykker for å klare en sessong, jaja Razz

Vis Medlemmets Profil

77 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 18:34

pelsen skrev:Venter på ducatitoppene, TVRen har fått nye foringer i rattstammen og ny gasswire. Har bestilt ny hel og halvlysbryter, da den gamle ikke er helt ok. Den har jukset litt, og når jeg tok den ut fant jeg jo at den var ødelagt. Like greit å kjøpe ny når de finnes. Det er Triumph TR6-greier som TVR brukte, og det er kurant å få tak i.
Litt rydding i verkstedet må til, her er noen motorer jeg har stående Very Happy  Triumph 650 og 500, BSA 500 og PUMA 900.
Pumaen står til venstre og det er en alkoholiker, vel...det er jo egentlig en nitromotor Cool  
Flotte motorer! Jeg liker Triumph 500-en godt, liten og nett som den er. BSA-en, er det singel eller twin?

Vis Medlemmets Profil

78 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 18:48

mortal skrev:Flotte motorer! Jeg liker Triumph 500-en godt, liten og nett som den er. BSA-en, er det singel eller twin?
Hehe, BSAen er en M20, sideventilert single. Dette er en motor fra en Clifford Cultivator. En to-hjulstraktor eller noe sånt, og ikke motorsykkel.
M20 motorsykkel hadde 15 hester tror jeg, skikkelig råskinn  Very Happy   Jeg aner ikke hva denne yter.

Vis Medlemmets Profil

79 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 18:53

Kjenner ikke noe særlig til de engelske maskinene, men det er en del fint der. Men jeg orker ikke tomme-systemet... rabbit

Vis Medlemmets Profil

80 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 19:09

Tommesystemet kunne vært enkelt, men det er jo ikke bare ett av dem. Min Triumph har jo Withworth og CEI gjenger, og dertil hørende verktøy. Ikke det samme som unified systemet og som amerikanerne bruker Laughing

Vis Medlemmets Profil

81 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 19:32

Pen samling.

Vis Medlemmets Profil

82 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 20:18

pelsen skrev:Tommesystemet kunne vært enkelt, men det er jo ikke bare ett av dem. Min Triumph har jo Withworth og CEI gjenger, og dertil hørende verktøy. Ikke det samme som unified systemet og som amerikanerne bruker Laughing

i tillegg has man NPT og NTPF rørgjenger og BSP og BSPT rørgjenger..og G..

forskjellen mellom NTP og BSP er 60 kontra 55 grader på gjengene... tongue

Vis Medlemmets Profil

83 Re: minus annen etage on Lør 6 Feb 2016 - 20:26

Withworth og CEI er 55 grader, Unified er 60, det går igjen det her.
Men Withworth var den første som laget en gjengestandard, Før det hadde hver enkelt rørlegger sine egne gjenger What a Face

Pumamotoren er forøvrig like vanlig som hønsetenner, disse er det ikke laget mange av, og ingen av de er like Cool

Vis Medlemmets Profil

84 Re: minus annen etage on Man 8 Feb 2016 - 21:55

Her er min Seeley MK2 med Triumph/Nourish motor, den er bygd for og har gått i 750 Classic.
Ramme er Seeley MK2 replika
Motorblokka er Triumph.
Veiv, sylinder og topp er Nourish
Kammer fra Megacycle
Gearkasse er Triple Cycles 5-speed full close.
Clutch er Newby
Tenning er ARD
Triumph framhjul moddet til to skiver.
Triumph gaffel med Maxton innmat
Maxton bakdempere
Seeley bakhjul
Kåpe, eksospotte, sete er knust i krasj.

Clutchen ligger i en kasse et eller annet sted i garasjen

Vis Medlemmets Profil

85 Re: minus annen etage on Tor 11 Feb 2016 - 23:45

Litt framdrift på F1, begge toppene er overhalt, bakre topp er ferdig shimset, på fremre mangler jeg et lukkeshims og begge åpneshimsene.
Bakre topp er nå ferdig montert, jeg kan montere fremre topp også, men jeg foretrekker å vente på shimsene og gjøre den ferdig på benken. Jeg shimser uten ventilfjærene montert. Da kan jeg dreie kammen og enkelt sjekke at ingenting nyper. Når shims er perfekt tar jeg det fra hverandre igjen og monterer fjærene. Racerne gikk uten fjærer, mens gatemaskinene har en liten fjær som hjelper til å lukke ventil.

Fint å montere og shimse ventiler på benken

Spessialverktøy i aksjon

Greit å sveise sammen spesialverktøy av billige bilremagreier  Very Happy

Vis Medlemmets Profil

86 Re: minus annen etage on Fre 12 Feb 2016 - 9:44

pelsen skrev:Her er min Seeley MK2 med Triumph/Nourish motor, den er bygd for og har gått i 750 Classic.
Ramme er Seeley MK2 replika
Motorblokka er Triumph.
Veiv, sylinder og topp er Nourish
Kammer fra Megacycle
Gearkasse er Triple Cycles 5-speed full close.
Clutch er Newby
Tenning er ARD
Triumph framhjul moddet til to skiver.
Triumph gaffel med Maxton innmat
Maxton bakdempere
Seeley bakhjul
Kåpe, eksospotte, sete er knust i krasj.
Du nevnte en krasj på Vålerbanen med denne, er den fortsatt hel og rett etter det? Kjører du fortsatt Classic Racing?

Vis Medlemmets Profil

87 Re: minus annen etage on Fre 12 Feb 2016 - 9:48

pelsen skrev:
Spessialverktøy i aksjon

Greit å sveise sammen spesialverktøy av billige bilremagreier  Very Happy
Smart! Dette er jo vesentlig billigere enn å kjøpe ferdig kråkefot, og her får man noe som passer bruken også.

Vis Medlemmets Profil

88 Re: minus annen etage on Fre 12 Feb 2016 - 12:33

mortal skrev:Du nevnte en krasj på Vålerbanen med denne, er den fortsatt hel og rett etter det? Kjører du fortsatt Classic Racing?
Jeg gikk ut i høyfartskurven i syd på Våler, men det var jo bare en framhjulslipp. Sykkern sklei av banen og slo rundt i sandfella. Ikke noe hardt sammenstøt, men nok til å ødelegge kåpe og hekk +++.
Det er ikke noe som ser bøyd eller ødelagt ut. Dette var i 2003, og jeg har ikke kjørt classic racing siden. Det var vel også det samme året jeg ga meg med 250-racer.
250ene er solgt, men denne har jeg beholdt for at jeg skal kunne ta opp Classic Racing igjen. Det er kanskje på tide snart, nå kan jeg jo stille opp for å ha det moro på banen.
Før var jeg litt for fokusert på å kjøre fort og få gode resultater, å kjøre så hardt at framhjulet slipper i høyfarten understreker vel dette. Jeg gikk inn i svingen som det var en TZ250, slikt går jo ikke med denne classicraceren. What a Face

Vis Medlemmets Profil

89 Re: minus annen etage on Fre 12 Feb 2016 - 18:01

Har du bilder av Seeley'n når den var hel?

Vis Medlemmets Profil

90 Re: minus annen etage on Fre 12 Feb 2016 - 23:13

Bromm skrev:Har du bilder av Seeley'n når den var hel?
jepp, ingen bra bilder men slik så den ut på benken under klargjøring til siste reis

dette er tatt et par år tidligere

Jeg har aldri likt linjene på den sykkern, men en annen tank vil gjøre stor forskjell. Men hvor mye skulle man legge i utseende på en maskin man sannsynligvis skulle knuse i neste race....
Når jeg tar opp racingen igjen blir det jo med litt annet fokus...kanskje, man vet jo aldri om horna vokser ut igjen. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

91 Re: minus annen etage on Lør 13 Feb 2016 - 21:56

Har begynt å pelle Seeleyen i deler, i mangel av bedre ting å gjøre clown  Fin sykkel gitt, har helt glemt hvor grom den er, lettskrudd racer med titan her og der, "noen" har visst kostet masse penger på den en gang. Mye sand som skal vaskes vekk, jeg får vel ta med et lass tilbake til Våler, kan ikke være mye igjen der. Rolling Eyes  

Har vaffal team-skiltet ennå, bør det teamet gjenoppstå tro?

Vis Medlemmets Profil

92 Re: minus annen etage on Søn 14 Feb 2016 - 0:02

pelsen skrev:Venter på ducatitoppene, TVRen har fått nye foringer i rattstammen og ny gasswire. Har bestilt ny hel og halvlysbryter, da den gamle ikke er helt ok. Den har jukset litt, og når jeg tok den ut fant jeg jo at den var ødelagt. Like greit å kjøpe ny når de finnes. Det er Triumph TR6-greier som TVR brukte, og det er kurant å få tak i.
Litt rydding i verkstedet må til, her er noen motorer jeg har stående Very Happy  Triumph 650 og 500, BSA 500 og PUMA 900.
Pumaen står til venstre og det er en alkoholiker, vel...det er jo egentlig en nitromotor Cool  

Har visst gått glipp av denne posten.

Stilig samling cheers

93 Re: minus annen etage on Man 15 Feb 2016 - 11:20

pelsen skrev:Har begynt å pelle Seeleyen i deler, i mangel av bedre ting å gjøre clown  Fin sykkel gitt, har helt glemt hvor grom den er, lettskrudd racer med titan her og der, "noen" har visst kostet masse penger på den en gang. Mye sand som skal vaskes vekk, jeg får vel ta med et lass tilbake til Våler, kan ikke være mye igjen der. Rolling Eyes  
Høres bra ut det her. Du må få den i stand og ta den med til Våler igjen i 10. - 12. juni på Classic TT. pirat  Vet du hvor ramma kommer fra, om den er Engelsk eller kanskje laget her hjemme?

pelsen skrev:Har vaffal team-skiltet ennå, bør det teamet gjenoppstå tro?
Seriøs satsing ser jeg... drunken

Sist endret av mortal den Man 15 Feb 2016 - 15:40, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

94 Re: minus annen etage on Man 15 Feb 2016 - 15:08

mortal skrev:
Høres bra ut det her. Du må få den i stand å ta den med til Våler igjen i 10. - 12. juni på Classic TT. pirat  Vet du hvor ramma kommer fra, om den er Engelsk eller kanskje laget her hjemme?

Jeg har full oversikt over historien på denne Very Happy
Ramma er bygget av Roger Titchmarch ca '96, så det er en Seeley MK2 replika. Jeg er andre eier og kjøpte den av en kompis. Jeg kjøpte den uten forstilling, så krone, gaffel og hjul har jeg fikset selv. Seeley krone, og Maxton-ombygget triumphgaffel med en ekstra bremseskive. Så her er demping spesialtilpasset denne sykkelen med meg oppå.
Motoren har jeg bygget selv, det er for det meste deler jeg allerede hadde brukt i andre prosjekter. Motoren som opprinnelig satt i Seeleyen sitter i stivramme Tigern nå, den var aldri trimma hardt nok til å henge med i Classic.
Seeleyen gikk/går veldig bra, jeg klarte å henge med Rob North tripler på gamle langsiden på Sviestad, før de bygde sjikane der. Den gangen gikk det i godt over 200 på enden i denne klassen. Det var noen engelskmenn der som bemerket at de ikke var vant til å se twinner henge med triplene. Cool
Siste krasjen er det alvorligste denne har vært med på, så den er helt uskadet.
Denne kommer ikke ut i år, men kanskje neste år. Startnummer 54 stammer fra  54mm borring/slag på TZ250, men neste år matcher det alderen på fører også. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

95 Re: minus annen etage on Fre 19 Feb 2016 - 23:19

Seeley demontert og vasket. Jeg får vel sette sammen en mangel-liste så jeg får kjøpt inn de delene som mangler for å få den race-klar igjen. Skummelt med slike tanker om å ta opp racingen igjen, det kan jo bli gjennomført  What a Face

Har vært på bilrema og kjøpt bremseklosser bak til golfen, bilræva hadde bare komplett sett med 4 klosser til 250 kr - RAN  Evil or Very Mad  Jeg trengte jo bare en kloss. Men jeg byttet jo begge når jeg først hadde av skiva og kalipern. Men ikke faan om jeg gidder å ta av det andre hjulet, det var herfra lydene kom, og lyder er energi, som igjen kommer av at noe blir slitt...en kloss var nesten inne på stålet. Har bytta to hjullager tidligere på jakt etter den lyden  clown  Det andre hjulet er sikkert iorden for det har jeg ikke sjekket  clown
Her er et bilde av hvordan man kan fikse å skru inn kaliperstempelet vha en tvinge og en nordlendingstang.  Very Happy  Langpipa er bare avstandstykke. Ikke nødvendig med spessialverktøy her  pirat

Vis Medlemmets Profil

96 Re: minus annen etage on Fre 19 Feb 2016 - 23:44

Neii dæven Pelsen, den tanga der er bare noe jævla bilrema dritt Shocked  Sønn min kjøpte ei sånn ei da vi skulle ta av noen raddiator-slange-klemmer (fjærklemmer) på Chevytrucken hans, den "tanga" var så dårlig at jeg heiv den på havet monkey Evil or Very Mad

Morro og intresangt å følge med på prosjektene dine, du er jo nesten den eneste her inne som har Ånnklie Mottor-sykkla (og Mottora) Very Happy

Vis Medlemmets Profil

97 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 0:12

ArcticTiger skrev:..., du er jo nesten den eneste her inne som har Ånnklie Mottor-sykkla (og Mottora) Very Happy
Forsiktig nå, Tiger, nå fornærmer du jo nær sagt alle her inne, med unntak av pelsen. Suspect

Vis Medlemmets Profil

98 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 9:27

Hihi, har kvittet meg med den siste rest av japanesisk i vinter (TZ250), så nå er det rent og pent i verkstedet. Cool VAG-produktet hører forøvrig ikke med i samlingen, den er VinterWraket.

Tanga er ikke fra bilrema, men av merket Northmark, tror kanskje bilrema slår disse på kvalitet Suspect Jeg kjøpte en verktøyvogn, det meste er ok hobbyverktøy, men tengene er ikke bra.
Men bra er jo ikke de bilrematengene jeg har hatt heller.

Vis Medlemmets Profil

99 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 10:56

pelsen skrev:.. en nordlendingstang.  Very Happy  .:

"Nordlendingstang", du Suspect

E dæ ei sånn tång såmm e stor i tjæfften, å eillers ittje brukanes tell nån teng?

Og så Arctictiger,da. Som ikke ser forskjell på Biltema og annet sjit. Det var det jeg visste, han er ikke en ekte Biltema-hater sunny

100 Re: minus annen etage on Lør 20 Feb 2016 - 11:16

De "rillene" på ramma, er det gummiforinger? Ser nesten ut som derformasjonssoner på bildet!

Motoren ser igrunn heftigere ut når den står alene i ramma Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 4 av 7]

Gå til side : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next