Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Julemat...

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

26 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 1:53

Fin tråd cheers
Som 2dre generasjon innvandrer (norlenning) så synes jeg lutefisk er digg.
Nå er det lenge siden jeg fikk(spiste) noe slikt da de fleste søringer synes lutefisk er forferdelig, og de som "liker" det er jo mest opptatt av tilbehøret.
Jeg liker *lutefisken*, men så er jeg godt indoktrinert av gammelslekta (borte for lenge sidn nå dessverrre... <snufs>).
Min gamle far var en dj***l på å lage pinnekjøtt slik som beskrevet foran her. santa

Vis Medlemmets Profil

27 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 14:47

Her hjemme finner vi ikke på klassiske unnskyldninger for å ikke like norsk tradisjons mat.
Nå i desember har vi kjørt på med Ribbe og pølse, torsk, rakafisk, lutefisk, pinnekjøtt og mølje ( hjemmelaget flattbrød ) på syltekraft og ribbefet. Faen det er godt gutter sunny
Akevitt fra Løiten hører også med.

Vis Medlemmets Profil

28 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 14:54

busa trond skrev:Her hjemme finner vi ikke på klassiske unnskyldninger for å ikke like norsk tradisjons mat.
Nå i desember har vi kjørt på med Ribbe og pølse, torsk, rakafisk, lutefisk, pinnekjøtt og mølje ( hjemmelaget flattbrød ) på syltekraft og ribbefet. Faen det er godt gutter sunny
Akevitt fra Løiten hører også med.

Temmelig lei av jule-mat når jula kommer dere da Question
Den ribbe-middagen var Djævel-God BT cheers
God Jul til dere på BusaStranda!
Det blir Vår-slepp for MC-venner som før sist i Appril bounce

Vis Medlemmets Profil

29 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 17:33

Langsteikt ribbe på 14 timern det knuller i munnen AT.
Klart vi er klare for vårtreff ja, Frankfurten smaker alltid best i Andebua på vårparten Very Happy

Vis Medlemmets Profil

30 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 19:34

Fikk ei flaske med spylerveske i dag.
hvor mye må den tynnes kontra akkevitt for å fjærne trafikkfilm??

Edit:
Er dette noe godt å drikke variant forresten? pleier å få vondt bak øya av det derre wishky stoffet??

Sist endret av mekkern den Fre 18 Des 2015 - 20:40, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil

31 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 20:19

WagenLagenKranken, Von skrev:Og Hellstrøm (Gjelder egentlig de fleste tv kokker...) er jo homo. Skjønner ikke at folk gidder å høre på det pizzet han forfekter.

Kanskje slapp rumpe-reklamen kan gi anbefaling om ei helg med Hellsstrøm og andre kokkebakstrebere ??---da blir a jo veltrimmet... I love you

Vis Medlemmets Profil

32 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 20:48

busa trond skrev:Langsteikt ribbe på 14 timern det knuller i munnen AT.
Klart vi er klare for vårtreff ja, Frankfurten smaker alltid best i Andebua på vårparten Very Happy

Jeg langtidssteker ribba jeg også. Ribba stekes på 90 grader i 7 timer. Da ser den sånn ut.

Ellers er jeg klar for wienerpølser i Andebu til våren. Vi møtes vel på Langebru BT som tradisjonen er før vi drar sydover mot Andebu. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

33 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 22:08

Ja julemat er julemat, det er mange meninger om det, både hva som er godt og hvordan det lages. Men det ser ut som om alle er enige om at pølsene på Andebua om våren er en sikker vinner cheers

Vis Medlemmets Profil

34 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 22:44

Torsk er ikke julemat ... det er hverdagsmat, som er bedre enn det meste av festmat. Grav- rak- og lutfisk ... og auar, er ikke engang mat.
... Men det e artig med handball Basketball

Vis Medlemmets Profil

35 Re: Julemat... on Fre 18 Des 2015 - 23:27

Jaa, handball e nokka av det beste man kan utsette seg for av påkjenninger.

Vis Medlemmets Profil

36 Re: Julemat... on Søn 20 Des 2015 - 17:05

Tja,julemat var julemat før i tida...nå er det bare en del av fråtseriet året rundt.... Shocked

hmmm...kebab i Charlottenberg neste julekveld kanskje.. Question Question

Vis Medlemmets Profil

37 Re: Julemat... on Søn 20 Des 2015 - 17:32

jhn skrev:Torsk er ikke julemat ... det er hverdagsmat, som er bedre enn det meste av festmat. Grav- rak- og lutfisk ... og auar, er ikke engang mat.
... Men det e artig med handball Basketball
Njaa.. Grav/Rak/Lutfesk er nå bra det da, bare man har nok aquavit til å skylle ned med Very Happy

Men du får fan'kje lov å si at auar ikkje e' mat!
Nystråla auar og spesielt auarshau er aldeles nyydelig Twisted Evil Cool

Vis Medlemmets Profil

38 Re: Julemat... on Søn 20 Des 2015 - 20:26

Julemat - når spiser du det?

Ser ut til at de fleste hr en rett de spiser gjennom hele jula?

Julaften = Kokt torsk med diverse tilbehør.

Ellers blir det i hvert fall en kalkun antakeligvis på 1. dag

Ribbe på 2. dag tror jeg - gjerne langstekt ja

Så er det de andre julemiddagene sånn når det passer...

Vis Medlemmets Profil

39 Re: Julemat... on Søn 20 Des 2015 - 22:24

Nå er det vel like før noen lager en julekakebaketråd også santa

40 Re: Julemat... on Søn 20 Des 2015 - 22:54

KliffArne skrev:Nå er det vel like før noen lager en julekakebaketråd også santa

Det va på høy tid at du kom tilbake, og bestemmer hvor matskapet skal stå

Vis Medlemmets Profil

41 Re: Julemat... on Tir 22 Des 2015 - 18:15

Mett før nilejussen kjæm je.... Sleep Sleep

men har for sikkerhets skuld julegrøt innpå låven.... santa

Vis Medlemmets Profil

42 Re: Julemat... on Tir 22 Des 2015 - 19:45

Interessant å lese om hvordan folk vil ha pinnekjøttet sitt.
Her i Hardanger skal pinnekjøttet saltes og røykes, ikke tørkes, og det er ikke noe som folk har funnet på i nyere tid. Dette er gamle tradisjoner, og helst slakter og salter/røyker man selv.... heimalaga alt Cool og når jeg nå skal feire jul på riggen,da får jeg garantert pinnekjøtt som "bare" er salta og tørka, og for min del blir det noe som mangler. Men det bunner jo i hva man er vandt med, akkurat som med raspeballer/komler/kompe etc etc....
Hva man er vandt med, er det som er "riktig" og man forsvarer sitt standpunkt med en bortimot religiøs overbevisning Very Happy Very Happy
Men uansett folkens, ha en riktig fin jul.

Hilsen fra GummiryggKant1 Razz

Vis Medlemmets Profil

43 Re: Julemat... on Tir 22 Des 2015 - 20:15

Pratet med bakstedama her som har levd noen år i Sogn, hu fortalte om det med røyking, dette var av praktisk årsaker, ute ved kysten var det tradisjon å salte og tørke. Grunnen var at der var det mulig å få god tørk. Lengre innover i landet var ikke tørken så god så der måtte det røykes for at det skulle bevares. Interessant.

Så at GummiKanten spiser røyka mat har nok sine grunner. For dårlig tørk.... Om dette og kan forklare gummiryggen er vel an annen historie.. lol! Razz

Vis Medlemmets Profil

44 Re: Julemat... on Tir 22 Des 2015 - 20:22

Hvordan blir Jula i Fattig-stua da Palma Question Har du litt graut til Nissen, neii forresten, han orker vel ikke å sitte på det kalde, harde bettong-gølve hele Jula Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil

45 Re: Julemat... on Tir 22 Des 2015 - 20:57

ArcticTiger skrev:Hvordan blir Jula i Fattig-stua da Palma Question  Har du litt graut til Nissen, neii forresten, han orker vel ikke å sitte på det kalde, harde bettong-gølve hele Jula Rolling Eyes
Fattigstua har bare stått ei stund nå. Må vel til igjen skal det bli noe fres. Har satt inn en stol til nissen da men graut får han ordne sjæl. santa

Vis Medlemmets Profil

46 Re: Julemat... on Ons 23 Des 2015 - 9:49

Her står ribba allerede i ovnen, blir steking både i dag og i morgen, står å langsteker på 90 grader, så det tar vel ca 8-9 timer. Fruen har vakt på sjukehuset så her må undertegnede stå for det meste da slekta kommer. cheers
God jul til dere alle. rendeer

Vis Medlemmets Profil

47 Re: Julemat... on Ons 23 Des 2015 - 14:31

Svein2 skrev:Her står ribba allerede i ovnen, blir steking både i dag og i morgen, står å langsteker på 90 grader, så det tar vel ca 8-9 timer. Fruen har vakt på sjukehuset så her må undertegnede stå for det meste da slekta kommer. cheers

Korte dager der borte i Øst??

God Jul, ja, alle sammen.  Som vanlig hadde jeg tenkt å sende pakker til alle, da det er tanken som teller santa santa

48 Re: Julemat... on Ons 23 Des 2015 - 14:41

KliffArne skrev:
Svein2 skrev:Her står ribba allerede i ovnen, blir steking både i dag og i morgen, står å langsteker på 90 grader, så det tar vel ca 8-9 timer. Fruen har vakt på sjukehuset så her må undertegnede stå for det meste da slekta kommer. cheers

Korte dager der borte i Øst??

God Jul, ja, alle sammen.  Som vanlig hadde jeg tenkt å sende pakker til alle, da det er tanken som teller santa santa
Ja, god jul ja ... takk for tenkepakken. Fin farge men feil størrelse .. kan den byttes?
Du får også pakke, men den blir levert av julenissen ... altså, den ekte santa

Vis Medlemmets Profil

49 Re: Julemat... on Ons 23 Des 2015 - 14:46

jhn skrev: ... takk for tenkepakken. Fin farge men feil størrelse .. kan den byttes?

Versågod.  Ja, den kan byttes, til hva som helst du kan tenke deg Razz

50 Re: Julemat... on Ons 23 Des 2015 - 14:57

He-he... KliffArne er generøs! Takk, og god jul til alle! Very Happy

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Similar topics

-

» Julemat...