Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Det noen ikke trodde ville komme....

Gå til side : Previous  1, 2

Go down  Innlegg [Side 2 av 2]

De skriver ingenting om kjøretid før man må lade, og jeg tror jeg vet hvorfor. Man kommer nok ikke så langt før det er tid for å koble den på strømnettet.

For meg er motorsykkel en miks av at det er gøy å kjøre og glede over mekanikken. Med el-motorsykkel fjerner man den siste delen, og da blir det ikke så interessant lenger, selv om sikkert selve kjøringen kan være like gøy.

Karbonhjul er nok best egnet til gatebruk. I terrenget ønsker man hjul som tåler mye juling og har en innebygd fleksibilitet, derfor er eikehjul fortsatt enerådende.

Vis Medlemmets Profil
Når man ser den ramma -hvor motoren er inkludert - er det jo endel teknikk å glede seg over .... og tenk så lite støyplager det blir på anleggene rundt om. Og man kan ha en kamuflert elsykkel på tur i Nordmarka om man ønsker.

Mente ikke at man skulle bruke flat-trackeren i terrenget - men den basisen kunne jo brukes til mye -også crosser.

Vis Medlemmets Profil
Teknikk er det der, men mangler mekanikken som jeg liker. Blir som min nye fantastiske speilrefleks som er bra på så mye, men som jeg ikke gleder meg like mye over som de gamle mekaniske kameraene.

En mc uten lyd er nok bra for andre, men for meg er det da noe vesentlig som mangler. For meg skal motorsykler høres, og de skal riste og vibrere litt. Uten det blir det litt for glatt, polert og kjedelig.

Vis Medlemmets Profil
Lydløse cross og trailsykler må jo være perfekt. Støy er jo største problemet rundt de fleste motorbaner.
Jeg kjørte litt enduro for noen år siden, KTM EXC400 med originalpotte. Vi kjørte mye ulovlig i skog og mark, og da var det viktig å ikke lage for mye lyd. pirat
Men det er jo folk som bryr seg om lyden, viltet bryr seg ikke. Vi så mye elg og rådyr som ikke reagerte på at vi kom kjørende.

Vis Medlemmets Profil
Jo da, jeg ser de fordelene, og de elektriske enduro/mx/trial-syklene kommer. Lyd er en ting, utslipp en annen (selv om dette er ubetydelig). Men foreløpig har de vel for dårlig batterikapasitet. En som kjørte en elektrisk KTM sa den holdt ca 30 min, om jeg husker rett, før han måtte lade. Det er litt for snaut.

Vis Medlemmets Profil
Det blir jo mulig med 2 hjuls drift med elmotor i navet foran - ser for meg en hybrid GS med trekk også på forhjulet....

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Haya99 skrev:Det blir jo mulig med 2 hjuls drift med elmotor i navet foran - ser for meg en hybrid GS med trekk også på forhjulet....

Trenger vel ikke watt og ampere for å få 2hjulstrekk?
Yamaha testa en WR450 i Paris-Dakar for noen år sia. Hydraulisk driv på framhjulet.
Om det funka så bra er vel en annen skål.

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500 (selges), Suzuki GS125 (selges), Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), Garelli Eureka Flex (låvefunnet, selges) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til regnværsdager, Peugeot 508.
Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Det blir jo mulig med 2 hjuls drift med elmotor i navet foran - ser for meg en hybrid GS med trekk også på forhjulet....

jogge sa man smørr : https://bikez.com/motorcycles/bmw_r_1200_gs_xdrive_hybrid_2018.php

Vis Medlemmets Profil
Og ikke nok med det, snart kan du sende motorsykkelen ut på tur på egenhånd. Tenk all tiden vi kan spare! rabbit

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Og ikke nok med det, snart kan du sende motorsykkelen ut på tur på egenhånd. Tenk all tiden vi kan spare!  rabbit
Kjempepraktisk, trenger ikke parkeringplass på jobben siden sykkern bare kan dra hjem igjen til garasjen.
Eller man kan dra fra treff på søndag morgen, den kan jo ha med en passasjer på veien hjem. drunken

Vis Medlemmets Profil
pelsen skrev:
mortal skrev:Og ikke nok med det, snart kan du sende motorsykkelen ut på tur på egenhånd. Tenk all tiden vi kan spare!  rabbit
Kjempepraktisk, trenger ikke parkeringplass på jobben siden sykkern bare kan dra hjem igjen til garasjen.
Eller man kan dra fra treff på søndag morgen, den kan jo ha med en passasjer på veien hjem. drunken

...hmm ja det gir endel uante muligheter.... og noen tester rakettmotorer som passer på at sykkelen ikke går ut i svingen... tenker han halvfulle sløvingen på baksetet skvetter litt idet bæreraketten går av i en sving....

Vis Medlemmets Profil

Sponsored content

Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 2]

Gå til side : Previous  1, 2