Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Iskjøring i Akershus

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Iskjøring i Akershus on Tir 26 Jan 2016 - 19:17

Hvilke regler finnes for kjøring på is/vann?
Er det noe steder i Akershus hvor man har lov å kjøre på is"bane" eller må man dra til svergie for å prøve dette sportet ??

Vis Medlemmets Profil http://ebay.com

2 Re: Iskjøring i Akershus on Tir 26 Jan 2016 - 19:18

Det er forbudt på alle innlandsvann (ferskvann), men lov på sjøvann. Vegtrafikkloven gjelder der.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Iskjøring i Akershus on Ons 27 Jan 2016 - 6:10

Har en skogseiendom like utenfor Hønefoss, har du lyst å kjøre på isen der, er det mulig. Jeg bryr meg ikke om at det er "ulovlig", på Hønefoss er slikt tradisjon, selv om det er mange år siden ungdommen sluttet med dette..

Skal man underkaste seg alt av regler i dette samfunnet, har man tapt..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Iskjøring i Akershus on Ons 27 Jan 2016 - 9:54

En tradisjon som ingen har gjort på mange år, det er en utdødd tradisjon, Trollerud. rabbit  Vi begynner å bli gamle, i dag kan man ikke gjøre alt det vi holdt på med, da kommer fort politiet og det vanker bøter. Kjøring på innlandsisen er f.eks. det samme som utmarkskjøring, da kan det bli bøter rundt 10.000,- kr. Jeg synes ikke det er verdt å prøve seg mot dette, og føler heller ikke at jeg har "tapt" på grunn av det. Dersom man vil, kan man søke om disp., og arrangere kjøring, dette er gjort på Bjørkelangensjøen og Losna, og sikkert mange flere steder rundt om i landet.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Iskjøring i Akershus on Ons 27 Jan 2016 - 10:00

De kommer ikke om de ikke blir varslet? Og om de blir, må de forsere en ubrøytet og avstengt skogsbilvei på et par km.. Dette pleier å gå bra, det er ingen av de lokale som liker lensmann uansett, det er stort sett en plass der folk liker å ha smuglerspriten sin i fred, og tøye grensene for ting som jakttider, promillekjøring, bålbrenning, motorferdsel og annet etter eget godt befinnende.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Iskjøring i Akershus on Ons 27 Jan 2016 - 19:26

Trollerud skrev:De kommer ikke om de ikke blir varslet? Og om de blir, må de forsere en ubrøytet og avstengt skogsbilvei på et par km.. Dette pleier å gå bra, det er ingen av de lokale som liker lensmann uansett, det er stort sett en plass der folk liker å ha smuglerspriten sin i fred, og tøye grensene for ting som jakttider, promillekjøring, bålbrenning, motorferdsel og annet etter eget godt befinnende.

Høres gull ut...Men hva er "catchèn"?

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Iskjøring i Akershus on Ons 27 Jan 2016 - 19:44

mekkern skrev:
Trollerud skrev:De kommer ikke om de ikke blir varslet? Og om de blir, må de forsere en ubrøytet og avstengt skogsbilvei på et par km.. Dette pleier å gå bra, det er ingen av de lokale som liker lensmann uansett, det er stort sett en plass der folk liker å ha smuglerspriten sin i fred, og tøye grensene for ting som jakttider, promillekjøring, bålbrenning, motorferdsel og annet etter eget godt befinnende.

Er ikke noe Catch her, eneste som har skjedd, er at ingen gidder å være med å kjøre på isen lengre.. Det, og så har traktoren punga, men i år er det ikke så mye snø på isen, tror jeg, så det går sikkert godt an å kjøre med den snøen som ligger på..

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Iskjøring i Akershus on Tor 28 Jan 2016 - 15:44

Trollerud skrev:
mekkern skrev:

Er ikke noe Catch her, eneste som har skjedd, er at ingen gidder å være med å kjøre på isen lengre..   Det, og så har traktoren punga, men i år er det ikke så mye snø på isen, tror jeg, så det går sikkert godt an å kjøre med den snøen som ligger på..

Spennende ..... må se om jeg får rigga opp 1K gixxeren eller om jeg blir nødt til å vente til neste is-seasong.

Trolle - blir du med på sånn "lekedag på is"?

Vis Medlemmets Profil http://ebay.com

9 Re: Iskjøring i Akershus on Tor 28 Jan 2016 - 15:49

vrrruuumm skrev:
Trolle - blir du med på sånn "lekedag på is"?
Jeg tror ikke Trolle kjører motorsykkel... clown
Jeg har forsøkt å få ham med flere ganger, men det har så langt ikke vært mulig.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Iskjøring i Akershus on Tor 28 Jan 2016 - 19:52

Vikan godt ta en dag på vannet! Jeg blir med, jeg! Neste helg, kanskje?

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Iskjøring i Akershus on Tor 28 Jan 2016 - 19:55

mortal skrev:Jeg har forsøkt å få ham med flere ganger, men det har så langt ikke vært mulig.

Ulovlig Hillbilly-kjøring blir man alltids med på! Slike seriøse stevner med lisenser og masse formaliteter, det er ikke helt min greie.. Cool

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Iskjøring i Akershus on Tor 28 Jan 2016 - 21:02

Hva er dette - har dere vinter og is - jeg tenkte meg ut på MC i morra - tørre veier og saltet er vaska bort for lenge siden :) ja, sånn tror jeg det kan bli i morra :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]