Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Jeg har tenkt, og som de fagorganiserte lærerene vil jeg komme med et krav:

Gå til side : 1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 3]

Jeg vil ha en ny tråd her inne..

En "Er dette riktig å gjøre"-tråd. En tråd der man diskuterer hvordan det er forventet at et menneske skal te seg i dagens samfunn. En tråd der man diskuterer og filosoferer over rett og galt. Det kunne man hevde at vi får gjøre under Off-Topic, men dette er et mer konkret felt enn OT, det jeg etterlyser er rene "livsfilosofi"-innlegg?

Sånn som:
-Er det riktig å stille seg i køen i kassa på Kiwi for å få ekspeditrisa til å skrive ut en pantelapp på én krone for den colaflasken som panteautomaten avviste?

Noen mennesker gjr dette, det er utenfor min fatteevne, og jeg vil høre hva folket sier om saken.

Andre ting kan være:
-Hvor raskt stigmatiserer du et menneske? Om du snakker med en bekjent, og han forteller at han akkurat har kommet hjem fra Thailand-ferie, hva tenker du da?
"Gris"? "Horekunde"? Eller ser du på personen med beundring for å våge å begi seg ut i den Store Verden og utvide sine horisonter?

Er det riktig å bruke hvite tennissokker? Tar DU folk med tennissokker seriøst?

Det er mange slike spørsmål som reiser seg hver dag, hvertfall for meg, og JEG vil ha en egen tråd om akkurat dette. -For mye å be om??

Vis Medlemmets Profil
Har ikke sjans NÅ, men denne tråden kommer jeg sterkt tilbake til. Om det blir denne eller en ny en ;-)
Jeg har MYE jeg vil si XD o_O

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Synes ikke det var så mye å be om, æ trur det kan komme mange gode diskusjoner ut av en sånn tråd

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:
-Hvor raskt stigmatiserer du et menneske? Om du snakker med en bekjent, og han forteller at han akkurat har kommet hjem fra Thailand-ferie, hva tenker du da?
"Gris"? "Horekunde"? Eller ser du på personen med beundring for å våge å begi seg ut i den Store Verden og utvide sine horisonter?
Æ kan starte med denne. I slike tilfeller e æ vel rimelig kjapp.
De æ kjenner som driver å reiser til Thailand e menn som e fra midten av 30-åra og oppover, har vært enslige hele livet, og da mene æ virkelig enslige. De har aldri vært de "hotteste" gutta på byen, de har aldri reist noe annet sted, de e veldig lite interessert i fremmede kulturer. Ikke noe spesielt glad i solbading og strandliv. Æ kan ikke huske de har fortalt noe om sine turer, de e merkelig stille når de kommer hjem, men har et fornøyd smil i munnvika.
Men æ tenke ikke "gris" eller "horekunde". Ser ikke på de med spesielt negative øyne, men konstatere bare at det e på den måten de løser dette "problemet" på. Håper bare at de mennesker de omgåes der nede e av passende alder. Kjønnet kan de bestemme sjøl.

Men når det e sagt, så kjenne æ også familier som har vært i Thailand og har mye å fortelle om et flott land

Vis Medlemmets Profil
En ting jeg tenker på av og til,er hvorfor enkelte motorsyklister griner så forbaska på nesen av sånne som meg som på en skikkelig heit solskinnsdag kan finne på å ta avgårde på motorsykkelen kun iført shorts,t-skjorte og sandaler.
Idag var jeg bortom Biltilsynet kledd på denne måten,steikje korr hærlig det er å lufte seg. Men la merke til et par vantro blikk.
Hva er liksom problemet?

Skulle jeg rundkledt meg for å ta samme turen,så hadde jeg heller kjørt bil.Den har aircondition.

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net
Ironisk er det, at man blir uglesett for en luntre-tur på mc i 50 km/t i shorts, mens Thor Hushovd blir nasjonens yndling der han suser nedover de franske alper i 100km/t +, kun iført body-paint og isoporhatt..

Go figure..

Vis Medlemmets Profil
Æ bryr mæ lite om andres påkledning, eller, det e kanskje ikke helt korrekt, det finnes jo situasjoner hvor det e avgjørende hvor mye folk kler på/av seg, men hva KliffArne har på seg når han kjører mc får bli hans avgjørelse. Det skal ikke æ mene mye om. Men personlig, så har æ gjort mæ et par erfaringer som gjør at æ har store betenkeligheter med å kjøre lettkledd.
De siste 10 åra har æ nok ikke kjørt mere enn 2-3 mil uten ryggskinne f.eks. En solid jakke e også viktig for mæ.
Mulig et utslag av feighet.
But but, it's not only only, som de sier på Spydeberg.

Vis Medlemmets Profil
Er det bare meg,eller er dere andre gubber også skeptisk til kvinnelige "maktpersoner"?

I dag var jeg oppe og tok oppkjøring på henger,og tror dere ikke det kom en kvinnelig sensor som skulle vurdere meg.Min første tanke var:"fan,sikkert et hespetre som skal markere seg,her må jeg være på vakt". De kunne like gjerne sendt ut en neger.

Er det bare meg?

Det er nok bare deg...

Idag var det en kødd som presset seg inn i køen, foran meg. Jeg skulle til å hive meg på hornet da jeg oppdaget rullestolen i baksetet.. Da fikk jeg en merkelig følelse av sympati, og irritasjonen forsvant umidelbart..

Snodig det der..

Vis Medlemmets Profil
Mer:

På tur med bil gjennom Oslo sentrum. Passerer Aker Brygge, retning mot E18. En pen dame (gående) stiller seg opp ved fotgjengerfeltet litt framfor meg, dette fotgjengerfeltet er lysregulert og vi som kjører har grønt lys. En refleks inne i meg tråkker på bremsen for å slippe henne over, tiltross for at kryssingen er lysregulert! Sikkert bare sånnt som mannfolk gjør, tenkte jeg etterpå.

50 meter lengre framme er det en ny fotgjengerovergang. Dette er IKKE lysregulert, og om jeg ikke tar veldig feil, skal biler da stoppe for personer som venter på å krysse?

Nok en gang er det en dame som vil over. Forskjellen var at denne IKKE var pen. Og hva gjør jeg? Kjører rett forbi, selvfølgelig.. Rolling Eyes

Vis Medlemmets Profil
Haeggis Softline skrev:Det er nok bare deg...

Egentlig så har du for langt hår til at jeg tar din mening seriøst rabbit

Der avslørte jeg enda en ting jeg er forutinntatt mot Suspect

Her om dagen stakk bikkja av. En tispe i nabolaget hadde løpetid, så han håpet vel på å få smake litt..
Jeg skjønte jo kjap hvor han var og løp for å finne ham. Der kommer jeg i prat med kona som eier den aktuelle tispa, en bestemor, 75 år++..

Blir jo å små skravle litt, men når kjærringa sier;
"Jeg sjkønner jo at han (bikkja mi) kommer løpende, det må jo lukte veldig godt, da..", da er det slutt for min del..
MÅ det lukte veldig godt?? NEI.. Jeg tror IKKE det må lukte veldig godt i det hele tatt! Ærlig talt vil jeg helst IKKE vite hvordan det lukter av ei brunstig tispe! Faen, faen, faen.. Hva svarer man på slikt??
Den samtalen fikk en brå slutt, håper jeg aldri må diskutere kjønnslukt fra dyr i fremtiden..

Folk må tenke seg litt bedre om før de prater noen ganger.

Vis Medlemmets Profil
99Trollerud skrev:Her om dagen stakk bikkja av. En tispe i nabolaget hadde løpetid, så han håpet vel på å få smake litt..
Jeg skjønte jo kjap hvor han var og løp for å finne ham. Der kommer jeg i prat med kona som eier den aktuelle tispa, en bestemor, 75 år++..

Blir jo å små skravle litt, men når kjærringa sier;
"Jeg sjkønner jo at han (bikkja mi) kommer løpende, det må jo lukte veldig godt, da..", da er det slutt for min del..
MÅ det lukte veldig godt?? NEI.. Jeg tror IKKE det må lukte veldig godt i det hele tatt! Ærlig talt vil jeg helst IKKE vite hvordan det lukter av ei brunstig tispe! Faen, faen, faen.. Hva svarer man på slikt??
Den samtalen fikk en brå slutt, håper jeg aldri må diskutere kjønnslukt fra dyr i fremtiden..

Folk må tenke seg litt bedre om før de prater noen ganger.

Jasså er du på sjekkern Hollis .... pig

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:
Haeggis Softline skrev:Det er nok bare deg...

Egentlig så har du for langt hår til at jeg tar din mening seriøst rabbit

Der avslørte jeg enda en ting jeg er forutinntatt mot Suspect

men han ser jaggu barsk ut med pipa i munnen pirat

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Er det bare meg,eller er dere andre gubber også skeptisk til kvinnelige "maktpersoner"?

I dag var jeg oppe og tok oppkjøring på henger,og tror dere ikke det kom en kvinnelig sensor som skulle vurdere meg.Min første tanke var:"fan,sikkert et hespetre som skal markere seg,her må jeg være på vakt". De kunne like gjerne sendt ut en neger.

Er det bare meg?

NEGER? Er jo helt lovløse tilstander her inne. Det heter farget må vite (jeg fikk det nemlig ettertrykkelig forklart av 6 åringen til ei venninde)

Vis Medlemmets Profil
lazyboy skrev:NEGER? Er jo helt lovløse tilstander her inne. Det heter farget må vite (jeg fikk det nemlig ettertrykkelig forklart av 6 åringen til ei venninde)

Ok,farget da. Men du forstod hva jeg mente? clown

"Farget" impliserer at det ligger noe kunstig over den kroppen.

Jeg tror den rette termen er "multikulturell"...

KliffArne skrev:Er det bare meg,eller er dere andre gubber også skeptisk til kvinnelige "maktpersoner"?

Er det bare meg?

Så n.g.rkjærringa dumpa dæ altså?

Vis Medlemmets Profil

20 Håbrann? on Tor 7 Jun 2012 - 17:49

Oppdaget at den lokale fiskesjappa reklamerte med hvalbiff, reker og håbrann idag..

Håbrann? Hva ER egentilg håbrann? Er håbrann godt? Har man gått glipp av noe om man ikke har smakt håbrann? Om du får servert håbrann, ville du kunne si "dette var jaggu god håbrann"? Eller kanskje "denne håbrannen smaker jo helt for jæ*lig! -pføy!"

Hvordan rangeres håbrann bland øvrig fisk? Bedre enn sei, men dårligere enn torsk? Kanskje litt foran hyse, men må se seg slått av uer?

Lurer på om jeg får stoppe innom en dag, og se om jeg får kjøpt noen håbrannkaker.. Kunne gjort seg med grillet håbrann i sommervarmen... Mmmmm cat

Vis Medlemmets Profil
Dette er en Håbrann:

Håbrann, møt Hallis - Hallis møt Håbrann.
Ønsker du å virkelig føle deg som noen som FORTJENER å være på toppen av næringskjeden, bør du absolutt spise en Håbrann...

I min tid som rekefisker i Barentshavet fikk vi i allefall ukentlig ei Håkjærring i trålen, ofte flere. Om det e samme dyret som håbrann, e æ ikke helt sikker på. De var gjerne både 4 og 5 meter, og det var et jævla liv å få de ut av trålen på en nogenlunde trygg måte.
Kjøttet på ei håkjærring kan ikke spises, det e visstnok giftig, vil også huske at det luktet død og djevel av den kjærringa.
Jaja, det var dagens naturfagtime

Vis Medlemmets Profil
Når man snakker om uspiselig, illeluktende og giftig, så kan æ nevne at æ blir en smule uvel når æ ser/hører Arne Johannessen

Vis Medlemmets Profil
Haeggis Softline skrev:Dette er en Håbrann:

Håbrann, møt Hallis - Hallis møt Håbrann.
Ønsker du å virkelig føle deg som noen som FORTJENER å være på toppen av næringskjeden, bør du absolutt spise en Håbrann...

Likner igrunn på Haya99?

Vis Medlemmets Profil
Det er ikke samme fisk Wink
Angående kjøttet til Håkjerringa, sier fiskepedia dette; "Kjøttet til håkjerringa er giftig
mens det er ferskt, men etter tørking, utvanning eller graving skal det
være velsmakende
."
Levra er rik på A-vitamin, og på Grønland fisker de fortsatt etter den pga. skinnet
En stygg jævel er det uansett. Opptil 8 meter, over 1 tonn og inntil 100 år.

Til sammenligning blir Håbrannen (som er en kjapp fetter av Makrellhai) knappe 3-4 meter, under 400 kg og drøyt 30-35 år gammel.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 3]

Gå til side : 1, 2, 3  Next