Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ikke merkevarer på andre og tredjeplass på test, BILTEMA...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Ja, dere har nok sett denne testen.

Her gruser Jula og Biltema kjente og mye dyrere merker.  What a Face
Er det ikke sånn at kjente merker er mye bedre enn ukjente? De er jo dyrere?
Eller blir de som er dum..   Øhh... Troskyldige lurt når de konsekvent betaler mere for kjente merker?
Eller finnes det en middelvei der forbrukeren må være synsk for å vite kvalitetsforskjeller?  lol!

Men spøk til side, dette handler om trafikksikkerhet, og det er faktisk ynkelig at en skiboks (Skiguard) som koster tre ganger mere, kr 6000,- stryker på denne måten.
Jula sin kommer på andreplass og koster kr 2000,-

Vis Medlemmets Profil
WagenLagenKranken, Von skrev:Ja, dere har nok sett denne testen.

Her gruser Jula og Biltema kjente og mye dyrere merker.  What a Face
Er det ikke sånn at kjente merker er mye bedre enn ukjente? De er jo dyrere?
Eller blir de som er dum..   Øhh... Troskyldige lurt når de konsekvent betaler mere for kjente merker?
Eller finnes det en middelvei der forbrukeren må være synsk for å vite kvalitetsforskjeller?  lol!

Men spøk til side, dette handler om trafikksikkerhet, og det er faktisk ynkelig at en skiboks (Skiguard) som koster tre ganger mere, kr 6000,- stryker på denne måten.
Jula sin kommer på andreplass og koster kr 2000,-
Samma det.. Jeg kjører ikke med likkiste på taket What a Face

Vis Medlemmets Profil
bikeridr skrev:Samma det.. Jeg kjører ikke med likkiste på taket What a Face
Hehe, har ikke skistativ til noen av bilene, og når jeg tenker etter...ikke noe ski heller Embarassed

Vis Medlemmets Profil
Skiboks problematikken kan jo betraktes med mange ulike briller.

Om en skiboks åpner seg i en bråstopp er det jo ikke et problem for den som eier skiboksen. Det er jo idioten som kjører på som får lasset i tryne.

Således synes jeg det er fint at alle med en rusta koreaner tar ansvar og kjøper seg en skiboks som ikke spretter opp.  Det gjør det mye tryggere for oss med tysker-jern når vi skal kjøre på dem. Og så kan vi jo koste på oss en skiboks som er vanntett og ikke griser ned innholdet i trygg forvissning om at selv om skiboksen spretter opp og treffer blikkboksen som kommer imot så er den uansett så herpa at ingen merker forskjell om de får et par ski i hodet. Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil
knutk skrev:Skiboks problematikken kan jo betraktes med mange ulike briller.

Om en skiboks åpner seg i en bråstopp er det jo ikke et problem for den som eier skiboksen. Det er jo idioten som kjører på som får lasset i tryne.

Således synes jeg det er fint at alle med en rusta koreaner tar ansvar og kjøper seg en skiboks som ikke spretter opp.  Det gjør det mye tryggere for oss med tysker-jern når vi skal kjøre på dem. Og så kan vi jo koste på oss en skiboks som er vanntett og ikke griser ned innholdet i trygg forvissning om at selv om skiboksen spretter opp og treffer blikkboksen som kommer imot så er den uansett så herpa at ingen merker forskjell om de får et par ski i hodet. Twisted Evil
et par ski...pøh..jeg synes det burde ligge minst ett stk spett i hver skiboks Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil
Biltema og Jula er helt OK
Takboksen fra Biltema håndterte sammenstøt nest best, etterfulgt av Jula Box. På begge boksene satt lasten igjen, men skituppene stakk litt ut av boksen. De to boksene ble testet med bare 50 kilo last fordi det er den maksimale lastekapasiteten de angir. De resterende fem takboksene klarte seg dårlig eller svært dårlig.

Jula er vel på andre og Biltema på tredje det er jo en klar vinner som ikke er noe billigmerke....

Vis Medlemmets Profil
Hakket farligere er "rørleggerbilene" med lengder av kobberrør på taket, ofte inni et plastrør med propp i enden..
har sett disse spydkasterne pepre brøytekanten med hele rørlengder når de ikke klarte å stoppe-de hadde ikke 40 engang når det butta..

Vis Medlemmets Profil
mekkern skrev:Hakket farligere er "rørleggerbilene" med lengder av kobberrør på taket, ofte inni et plastrør med propp i enden..
har sett disse spydkasterne pepre brøytekanten med hele rørlengder når de ikke klarte å stoppe-de hadde ikke 40 engang når det butta..

Husker jeg fikk "kastemerke" av ett sånt rør på taket av en bil jeg sykla inn bak (den var parkert) Shocked

Vis Medlemmets Profil
Har vel ikke noe direkte med toppboks å gjæra,men for mange år siden møtte jeg en gluping med bygningsplater på ei takgrind,plutselig løsnet platene og for himmelhøyt før de landet igjen som potensielle halshuggerinstrumenter..

Bilen bak meg,uniformert bæbu...svart hvit...bråsnudde..og nådde han ikke igjen glupingen leter han vel ennå...... Question

Vis Medlemmets Profil
Det er låseanordningen som er den store svakheten på disse "likkistene". Om folk bare hadde gjort som meg og kutta ut hele låsemekanismen og heller sikra boksen med en lastestropp så hadde disse blitt mye tryggere... Men folk er så gla i å låse ting affraid

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:Det er låseanordningen som er den store svakheten på disse "likkistene". Om folk bare hadde gjort som meg og kutta ut hele låsemekanismen og heller sikra boksen med en lastestropp så hadde disse blitt mye tryggere... Men folk er så gla i å låse ting affraid

På skiboksen jeg har er hengslene kun laget til å holde lokket i åpen posisjon. Låsen i bakkant er kun dimensjonert for å hindre lokket i å bli åpnet av klåfingra personer. Der er montert festestropper på innsiden som skal sikre at innholdet ikke forskyver seg.

Det virket på filmene fra NAF som om de bare har klaska innholdet inni boksa og fyllt opp uten å sikre lasta. Nå vet jeg ikke om alle skibokser har lastestropper innebygget, men man trenger ikke være rakettforsker for å forutse at et kileformet lokk ikke har nubbetjangs om lasten ikke er sikret.

Vis Medlemmets Profil
knutk skrev:
Voodoodoo skrev:Det er låseanordningen som er den store svakheten på disse "likkistene". Om folk bare hadde gjort som meg og kutta ut hele låsemekanismen og heller sikra boksen med en lastestropp så hadde disse blitt mye tryggere... Men folk er så gla i å låse ting affraid

På skiboksen jeg har er hengslene kun laget til å holde lokket i åpen posisjon. Låsen i bakkant er kun dimensjonert for å hindre lokket i å bli åpnet av klåfingra personer. Der er montert festestropper på innsiden som skal sikre at innholdet ikke forskyver seg.

Det virket på filmene fra NAF som om de bare har klaska innholdet inni boksa og fyllt opp uten å sikre lasta. Nå vet jeg ikke om alle skibokser har lastestropper innebygget, men man trenger ikke være rakettforsker for å forutse at et kileformet lokk ikke har nubbetjangs om lasten ikke er sikret.

Når jeg bytta ut den gamle Passelaten i en litt nyere Passelat nå rett før jul måtte jeg ta av skiboksen for første gang siden 2005. Duverden hvordan slikt mettall kan ruste på ti år.. når jeg nappa til i de nevnte lastestropper så spruta festene rundt som kjeks.. got jeg ikke har bråbremsa de siste åra.. Blei bra når jeg bytta ut blekket med no årntli i rustfritt.. nå holder sikkert Packlineboksen i 10 år til... minst.. What a Face

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:
knutk skrev:

Når jeg bytta ut den gamle Passelaten i en litt nyere Passelat nå rett før jul måtte jeg ta av skiboksen for første gang siden 2005. Duverden hvordan slikt mettall kan ruste på ti år.. når jeg nappa til i de nevnte lastestropper så spruta festene rundt som kjeks.. got jeg ikke har bråbremsa de siste åra.. Blei bra når jeg bytta ut blekket med no årntli i rustfritt.. nå holder sikkert Packlineboksen i 10 år til... minst.. What a Face

Det er vel ingen av disse boksene som er laget for å bli påmontert bilen på varig basis i form av flere år??? I så fall ville vel festeanordningen vært av en mye bedre utforming...

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]