Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Jeg har tenkt, og som de fagorganiserte lærerene vil jeg komme med et krav:

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 2 av 3]

99Trollerud skrev:

Likner igrunn på Haya99?

Ja, for pokker - du har rett! Jeg visste jeg hadde sett det trynet der før!

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/
Her er forresten kusina;

Gjett om jeg løp når hun tok av kjolen og korsettet!?!?

jhn skrev:Så n.g.rkjærringa dumpa dæ altså?

Tsssh,har aldri blitt dumpa av noen kjærring,heller ikke denne.
Hun var igrunn snill og grei,bekymringen var grunnløs Cool

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net
Haeggis Softline skrev:Det er ikke samme fisk Wink
Angående kjøttet til Håkjerringa, sier fiskepedia dette; "Kjøttet til håkjerringa er giftig
mens det er ferskt, men etter tørking, utvanning eller graving skal det
være velsmakende
."
Levra er rik på A-vitamin, og på Grønland fisker de fortsatt etter den pga. skinnet
En stygg jævel er det uansett. Opptil 8 meter, over 1 tonn og inntil 100 år.

Til sammenligning blir Håbrannen (som er en kjapp fetter av Makrellhai) knappe 3-4 meter, under 400 kg og drøyt 30-35 år gammel.
Ja, stygg som fy. Når æ tenke etter så huske æ jo at det var like før æ fikk juling pga den styggingen. For å få de tilbake til sitt rette elemnt, så pleide vi å slå en liten taustump rundt sporen og heise de over rekka med kranen, så så æ at et par stk skar av sporen på kjærringa, ikke tauet. Æ va jo ungdom på den tiden, sammen med et gjeng store stygge sjøulker, men det kom likevel ut av den dumme kjeften min før æ rakk å tenke: "Hvis du gjør det en gang til, så blir du anmeldt" Da blei det ikke så greit å være å være en kvisete tenåring de neste dagene. Men det gikk sæ til etter hvert, og de sluttet med den praksisen.
Æ blei litt stolt av mæ sjøl da, vil æ huske

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:
jhn skrev:Så n.g.rkjærringa dumpa dæ altså?

Tsssh,har aldri blitt dumpa av noen kjærring,heller ikke denne.
Hun var igrunn snill og grei,bekymringen var grunnløs Cool
Ut i fra profilbildet så ser du jo riktig så sjarmang ut, så det forundre mæ ikke

Vis Medlemmets Profil
Haeggis Softline skrev:Til sammenligning blir Håbrannen (som er en kjapp fetter av Makrellhai) knappe 3-4 meter, under 400 kg og drøyt 30-35 år gammel.

Hadde du vært Håbrann, hadde du vært dau nå.. Og kanskje noens middag? Neutral

Vis Medlemmets Profil
Haeggis Softline skrev:Her er forresten kusina;

Gjett om jeg løp når hun tok av kjolen og korsettet!?!?

Jeg gjetter "nei"? What a Face

Vis Medlemmets Profil
Sammenlignet med de Håkjærringene æ hadde omgang med i min ungdom, så hadde det vært en glede å fått ei kjærring av den typen i trålen

Vis Medlemmets Profil
Denne tråden om fagorganisering eller hva pokker den egentlig handler om begynner å bli riktig bra.
Nå kommer sjømannshistorier fra barne- og ungdommen fra en gammel sjøulk frem.
Herlig...det er alltid kjekt å høre om hvordan ting var før krigen.

Jeg gleder meg, og har hentet popcorn.
Sååå, jhn...vi var kommet til noen mislykkede eventyr med ei håkjerring. Hva ble det neste? Sel?

Haeggis Softline skrev:Denne tråden om ...nla bla .... ... bla bla ...ting var før krigen.

Jeg gle .. bla bla .
Sååå, jhn...vi var kommet til noen mislykkede eventyr med ei håkjerring. Hva ble det neste? Sel?
Mislykkede haha, nå nei du, enten var de vellykkede eller så har de ikke funnet sted.
Men siden æ har ei datter som mest sannsynlig tar mc-lappen snart, og dermed kanskje rote sæ inn hit også, så stoppe æ dær.
Det kunne jo vært artig å fortelle litt om da vi ankret opp på stranda i Santa Marta og blei der i 6 uker pga en eller annen streik, eller nyttårsaften i Alicante, eller mitt første møte med Afrika.
Men de håkjærringene der nede så litt annerledes ut vil æ huske

Æ møtte forresten søsteren min i Freetown, helt tilfeldig, ikke en ukjent halvneger altså, men en kjent hvit søster som tilfeldigvis var der samtidig. "Hei, e du her" hørte æ bak mæ.
Hvor stor e sjansen for at noe sånt skal skje?
Der traff æ også en mulig kjenning av KliffArne. Med det samme vi fikk gangveien på kaia kom det en snål neger med skinnlue av Oluf-typen og ei tom brilleinnfatning på ombord, og sa på tilnærmet perfekt Narvikdialekt: "Hei, har dokker vært i Narvik?"
Hvor mange i Afrika kan den dialekta? Det e jo såvidt de fra Narvik kan den Laughing Laughing

Vis Medlemmets Profil
Hærlig tråd altså....:)

On topic; jeg skiter i alle andre, men jeg forlanger at alle andre skal akseptere meg for den jeg er -uten at jeg skal bli stigmatisert:)

Det er jo en typisk tankegang for Ola Donk at -jeg er BEST! (savner en viss kar ifra Frogner nå):)

Vis Medlemmets Profil
Jo, Håkjerringa er en hai, tror jeg...

Vis Medlemmets Profil
Jammen kjære Dere da?:)

Jeg ser nå at mitt bidrag falt i grus, prøvde å fortsette tråden med fyll og fanteri men det gikk ikke.

Beklager dette!

Da prøver jeg på nytt; Aber -nå skal vi lufte noen tanker om religion.:)

Hva tror Dere på? Og hvorfor?

Jeg er usikker etter noe ubehøvlet lesning av esoteriske tekster o.l så kjør debatt..:)

Vis Medlemmets Profil
MEG!

Fordi jeg er BEST! Og KULEST!

Hm, Jeg hadde litt trua på Haggis og Astrid jeg Shocked
Men nå leter jeg etter ny tro What a Face

Vis Medlemmets Profil
Jeg tror på det samme som haggis; MEG selv.

Haggis har jeg ikke mye tro på,han kan ikke peile olje alien

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net
Det er bedre å ikke ha peiling på olje, enn å aldri peile oljen? cat

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Jeg tror på det samme som haggis; MEG selv.

Haggis har jeg ikke mye tro på,han kan ikke peile olje alien

Han kan vel peile oljen men han har ikke peil på olje.
At han ikke klarte å se forskjell på motorolje og heller helte på en skvett med fake extra virgin olivenolje han "fikk" av lokale bønder kan skje den beste affraid

Vis Medlemmets Profil
ustabil skrev:-nå skal vi lufte noen tanker om religion.:)

Hva tror Dere på? Og hvorfor?

Det første du må spørre deg om er; "Hvor sitter livet, eller sjela"?

Hvis du halshugger en høne, sise det at kroppen kan løpe av sted uten hodet?

Ligger hodet igjen på bakken og ser sin egen kropp løpe vekk? Deler sjelen seg, og en del av sjelen følger sjela, og en følger hodet? Når finner sjela ut at den må forlate både kropp og hode?

Når oppstår livet? Når kommer sjela inn i den fysiske kroppen? Hvorfor den i det hele tatt gidder å "matrialisere seg" i en kropp er igrunn også ganske snodig, tatt i betraktning at oppholdet i kroppen kun er av midlertidig art? Hvor var sjela FØR den matrialiserte seg i legemet?

En amøbe er, påstås det, de enkleste former for liv? Kun én celle? OK, én celle, men likevel et liv? Hva med sædceller? De svømmer for faen? Er de levende? Tar de med seg sjela? Er det fra dem livet OG sjela oppstår? Hæ? HÆ?

Kosmos har hemmeligheter vi mennesker er for simple til å forstå. Vi tenker kun ut fra det vi kan se og måle. Mangler vi premissene for å forstå noe, velger vi å konkludere med at det ikke finnes / lar seg gjøre / stemmer. Einstein fortalte på en enkel måte at tid ikke er konstant, men avhengig av om vi er i bevegelse eller ikke. Enkel logikk kan forklare at universet, selv om alle stjerner og planeter på mystisk vis skulle forsvinne, likevel ikke vil være tomt, men inneholde "energi" -eller "krefter" selv når alt annet er borte.. monkey

Saken er at vi er for "stuck in our ways" til å tenke annerledes. (Kan ikke se det, kan ikke bry oss?) Livet er ikke bundet til kroppen. Kroppen og alt det matrielle er en "programmert matrise", ikke så langt unna det man fikk servert på kino for noen år siden. Tankekraften lager "virkeligheten", og kollektiv tenking forsterker denne "virkeligheten". Men "virkeligheten" er ikke annet enn en oppdiktet affere, "DU" sitter ikke inne i en kropp, DU er en engergiform, men "virkeligheten" er illusjonen. Derfor kan du aldri dø. Du har aldri blitt født heller, du har alltid funnets, og du vil alltid finnes. Du er meg, jeg er deg, du er fuglen på himmelen og fisken i vannet, du er over alt, alltid og kan ikke fjernes. -Samme med meg, for vi er alle en og samme energi form.. sunny

Er du virkelig sikker på at du vil snakke om dette temaet? alien

Vis Medlemmets Profil
Why not? Det er jo livet nå som teller. Tid og alt er relevant, jeg ser den -hvorfor må vi tro på en Gud? Hvorfor må vi tilegne ting vi ikke forstår til Gud?

Du trollis, er vel av den oppfatning at vi alle er guder, det samme gjelder meg, og når det gjelder tankenes kraft så vet jeg ikke helt hva jeg skal tro. Men jeg prøver...

Hva om alle har -eller tar feil? Hva vil skje hvis vi oppdager at det ikke finnes en Gud, hva med alle de som har operert bort forhuden sin pga. deres tro?

Give some -take some?

Dette er trøblete og vanskelig men spennende, derfor lurer jeg:)

Vis Medlemmets Profil
Faen Hollerud, jeg visste ikke at du var religiøs....

Vis Medlemmets Profil
Voodoodoo skrev:Faen Hollerud, jeg visste ikke at du var religiøs....

Faen heller, det visste ikke jeg heller! Sad

Vis Medlemmets Profil
OK. Jeg får ikke sove. Det er noe som plager meg, og jeg bare MÅ få det ut..

Dette begynnte den famøse dagen jeg ble avbildet på Oslo S med slegge i hånden, jeg trodde det skulle gå over, men det vil ikke slippe taket. Det sitter i ennå.

Jeg forstår at dette er kommet for å bli, at én mann ikke får stoppet denne invasjonen, men kanskje, kanskje man kan finne sine likesinnede om man utbasunerer sin frustrasjon over nasjonens forfall på nett, og kanskje man kan få gjort noe med dette utøyet i fellesskap?

Kanskje det er en konsekvens av at vi har blitt så velstående, at vi reiser så mye, at landegrensene er blitt åpne? Samma faen det, men at det drar med deg denne dritten, det gikk virkelig til hodet på meg etter to uker på "Plata".

Trillekofferter..

Hva faen skjedde med det "å bære"?! Hva faen skjedde med ryggsekker og Bergans-meis?? Jeg er oppvokst med at trillekofferter var det gamle damer med skaut og grå frakk trengte for å trille melk hjem fra S-laget, når hørte en trillekoffert var det alltid en gammal kjærring i nærheten som trengte hjelp? Akkompagnert av isbrodder bega dem seg ut på den daglige ekspedisjonen til nærbutikken. Vi unge måtte være beredt til å hjelpe til å få disse trillekoffertene løs når gamlingene hadde kjørt seg fast i ett hjulspor elns?

Ille er det å høre lyden av en slik farkost, snu seg rundt for å se at føreren av kofferten er en ung pike i sin beste alder.. Det blir ikke riktig, fordi unge piker på reisefot skal ha pikkpakkeriet sitt i en solid rygsekk. De skal være godt skodd, og annorakk er obligatorisk bekledning, den gjør jobben sommer som vinter? Godt fottøy, skikkelig annorakk og rak rygg forteller meg at her kommer en dame som takler alt! Staut og god! En god ambasadør for folket oppe under isbrefronten?

Det vi har nå, er unge piker som utsender signalet; HJÆLP! -Denne kufferten sitter fast i trappa her! De fremstår som totalt uforberedt, ballsaler og flate hotell-lobbyer er det eneste de vil klare å forsere uten bistand? -Er det slik vi vil ha det?? Selvfølgelig er det ikke det!

Vis Medlemmets Profil
Hehe,jeg tror du tenker for mye rabbit

Hainn KliffArne har også en sånn trillekoffert...

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 2 av 3]

Gå til side : Previous  1, 2, 3  Next