Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm on Lør 26 Mar 2016 - 16:54

Suzuki GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm. Den lar seg ruse til turtallssperra i fri, men kutter under akselerasjon. I 1. gir kutter den tvert, kjennes nesten ut som en sperre. Kuttet kjennes "jevnere" ut i høyere gir. FI-lyset lyser ikke. Hva kan det være? Clutchbryteren? Quickshifteren? Søkte litt på lignende problem, det var flere tips som gikk på bensinpumpe og tett bensinfilter. Er det mulige syndere?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm on Lør 26 Mar 2016 - 17:10

inunf skrev:Suzuki GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm. Den lar seg ruse til turtallssperra i fri, men kutter under akselerasjon. I 1. gir kutter den tvert, kjennes nesten ut som en sperre. Kuttet kjennes "jevnere" ut i høyere gir. FI-lyset lyser ikke. Hva kan det være? Clutchbryteren? Quickshifteren? Søkte litt på lignende problem, det var flere tips som gikk på bensinpumpe og tett bensinfilter. Er det mulige syndere?
Ja det er mulige syndere.
men er dette helt uavhengig av gasstillingen?
Altså hvis du bare gir litt gass kontra mye-kutter den på samme turtall?

hvis det er likt er det noe annet...elektronisk.34hk map?
eller nødmodus?

Vis Medlemmets Profil

3 Re: GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm on Lør 26 Mar 2016 - 17:39

Det var omtrent samme turtall tror jeg. Fikk ikke testet så mye. Har gått løs på bensinpumpa nå, men vet ikke helt hva jeg ser etter. Prøver å finne et filter. Skal se om jeg klarer å ta en flowmåling, manualen sier over 168 mL per 10 sek. Skal også forsøke å koble bort reléet jeg satte på clutchbryteren. Kanskje det går strøm der jeg tok styrestrømmen konstant, slik at "clutchen" alltid er inne?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm on Lør 26 Mar 2016 - 18:43

Renset filteret i bensinpumpen. Det var FULLT av biter og støv fra explosafen i tanken. Fantastisk opplegg. Tror jeg fikk renset filteret ganske bra, håper det ble bra nok til at den går skikkelig nå. Bestiller selvsagt nytt filter.

Googlet litt ang. clutchbryteren, og det ser ut som at hvis ECUen tror at clutchhendelen er inne, vil den retardere tenningen og flytte turtallssperren 500 rpm ned. Da tror at jeg kan utelukke clutchbryteren, og at problemet er bensinpumpen.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: GSX-R 600 K6 kutter ved ca. 7000 rpm on Lør 26 Mar 2016 - 21:03

Demonterte tanken, åpnet bensinpumpen og sjekket filteret.

Bensinpumpen

Filteret

Huset til filteret.

Renset filteret etter beste evne, siden jeg ikke hadde nytt tilgjengelig.

Håpte at dette skulle være nok, monterte sammen igjen og testet. Gikk litt bedre, men ikke bra. Kuttet på forskjellige turtall, mellom ca 10k og 6k. Full gass gikk ikke.

Etter det jeg har lest på nettet, skal ECU'en retardere tenningen og senke turtallssperren med 500 rpm hvis "clutchen" er inne. Altså er det nok ikke clutchbryteren.

Konklusjonen er at bensinpumpen er gåen. Skal prøve å få målt flowen på den så fort som mulig for å bekrefte teorien.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]

Similar topics

-

» 350 TPI m/Megasquirt