Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bygge om eller bygge ny garasje ?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 29 Apr 2016 - 9:47

Det begynner å bli litt trangt i garasjen .... tror jeg enter trenger ny eller må utvide den jeg har.
Noe idear der ute om hvilke garasjeleverandører har grei priser og produkter?

Vis Medlemmets Profil http://ebay.com

2 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 29 Apr 2016 - 10:42

Riktig nok noen år siden, men var gjennom samme prosess.
Enda opp med å kjøpe løsplank fra lokal leverandør. Fikk rabatt og enda opp med stort sett samme pris, men for et minimalt tillegg fikk jeg tykkere stendere og kjøpte til plater og glava slik at jeg kunne isolere garasjen.

Den gangen var alle byggesettene dimensjonert ned til absolutt minimum.
Ved å dimensjonere opp litt kan jeg med stor ro sitte å se at snøen daler ned, vel vitende om at samme hvor mye snø der finnes i himmelen vil det ikke være et problem for garasjetaket.
Trolig en litt tullete tanke i hodet mitt, men vidunderkur for magesåret.
Ville gjort det samme igjen.

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 29 Apr 2016 - 14:23

knutk skrev:Riktig nok noen år siden, men var gjennom samme prosess.
Enda opp med å kjøpe løsplank fra lokal leverandør. Fikk rabatt og enda opp med stort sett samme pris, men for et minimalt tillegg fikk jeg tykkere stendere og kjøpte til plater og glava slik at jeg kunne isolere garasjen.

Den gangen var alle byggesettene dimensjonert ned til absolutt minimum.
Ved å dimensjonere opp litt kan jeg med stor ro sitte å se at snøen daler ned, vel vitende om at samme hvor mye snø der finnes i himmelen vil det ikke være et problem for garasjetaket.
Trolig en litt tullete tanke i hodet mitt, men vidunderkur for magesåret.
Ville gjort det samme igjen.

Her har Snikkeren MYE han skulle ha sagt - hvis han bare oppdager hva som er på gang :) Twisted Evil Twisted Evil Twisted Evil

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 29 Apr 2016 - 17:14

Send en PM til Snikkeren, han jobber med å tegne garasjer etc for et byggevarefirma.

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 29 Apr 2016 - 17:53

Elolz skrev:Send en PM til Snikkeren, han jobber med å tegne garasjer etc for et byggevarefirma.

Garasjefabrikk kanskje?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Lør 30 Apr 2016 - 0:52

http://koppenind.no/

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Tir 3 Mai 2016 - 14:49

Uffda .... har nå fått tilbud fra 3 forskjellige leverandører og må si at dette ikke blir bygget til billige penger.
Må nesten selge noe sykkler for å kunne kjøpe meg sånn byggesett :)

Snikkeren ja, kanskje jeg burde sende PM til han og be om tilbud

8 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Tir 3 Mai 2016 - 16:22

vrrruuumm skrev:Uffda .... har nå fått tilbud fra 3 forskjellige leverandører og må si at dette ikke blir bygget til billige penger.

Snikkeren ja, kanskje jeg burde sende PM til han og be om tilbud

Meldingen kom til meg ikke Snikkeren .) du må prøve igjen Very Happy

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Tir 3 Mai 2016 - 18:56

vrrruuumm skrev:Uffda .... har nå fått tilbud fra 3 forskjellige leverandører og må si at dette ikke blir bygget til billige penger.

Tror ikke man kan forvente at et byggesett blir billigere i innkjøp enn å kjøpe plankene selv.

Eventuell besparelse oppnås vel i kortere byggetid hvor man da kan leie folk kortere tid siden materialer allerede er kuttet og tilpasset.

Fabrikanten av byggesettet må jo kjøpe inn materialer som alle andre, og siden har de ansatte som plukker ut riktige dimensjoner, kapper og pakker.
Byggesett produsenten greier nok å skaffe materialer til en lavere pris, men de introduserer et ekstra ledd i omsetningen og vil ha sine fortjenester.

Uten å gjøre det for vitenskapelig kan man vel forenkle hele vurderingsprosessen til å si at dersom man ønsker en garasje ferdig oppsatt uten egeninnsats vil et byggesett komme ut likt eller bedre. Kan/vil man gjøre mestedelen av jobben selv kommer man billigere ut ved å kjøpe materialene lokalt.

Byggetegninger til en garasje kan gjøres relativt enkelt.
Kommunen er interessert i bredde/lengde/høyde, avstand til egen bolig og tomtegrense, samt areal utnyttelse. Må/vil du leie folk også til planlegging haller det i favør av byggesett.

Billig blir det uansett ikke.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 6 Mai 2016 - 0:17

Enig med knut, tegn selv. Kjøp materialer løst og sett igang. Du kommer billigere ifra det sånn. Eller få haya til å tegne den gratis, og godkjenne den for deg.

11 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Ons 11 Mai 2016 - 8:51

Takk for tilbakemeldinger - ser at jeg kan spare noe kroner med å gjøre jobben selv.

Har bestemt å gå for byggesett med oppsett av leverandør - kan da nyte solen og skru på mc mens garasjen blir bygget for meg :)

12 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Ons 11 Mai 2016 - 8:59

Godt valg, ikke noe er bedre enn å se at andre jobber for deg. Cool

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Bygge om eller bygge ny garasje ? on Fre 13 Mai 2016 - 23:39

Faen. Der var jeg for seint ute.

Men, vi leverer kun selve byggesettet, så da måtte du enten bygget selv, eller leid inn en snikker til å sette det opp for deg.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]