Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

1997 Aprilia RS250

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 1997 Aprilia RS250 on Fre 6 Mai 2016 - 11:04

Nok et prosjekt som jeg børstet litt støv av i går. Denne sykkelen har jeg faktisk hatt i 10 år i år, så det er vel på tide å få den tilbake på veien. Kort oppsummert er det en 1997 Aprilia RS250 registrert som mellomklasse (34 hk), men avgiftene for fulleffekt er betalt. Min første "skikkelige" MC, kjøpte den da jeg var 18. Har oppgradert den noe. Öhlins foran og bak, Dymag magnesium/karbon-felger, portet sylindere, høykompresjonstopper, programmerbar tenning- og eksosventilstyring, tettsteget girkasse, tørrclutch, lettet svinghjul, forsterkede eksosventiler osv. Artig sykkel, stoppet litt opp da jeg byttet kåper fordi standard kåper var litt kjedelig og framhjulet subbet med den nye forstillinga. Dette var vel rundt 2010 eller noe? Etter det har tiden rett og slett ikke strukket til.

For den som vil lese hele historien er det bare å se tråden min på MC-forumet.

Er litt i tvil på om jeg vil ha den som R-sykkel, med disse kåpene, eller om den skal bli caferacer uten kåper.

Jeg synes den ser ganske bra ut i begge versjoner.

Monterte sidestøtte fra en av banesyklene jeg hadde. Sykkelen den var tatt fra var nesten ny, så støtten er 100 %. Den gamle sidestøtten tok jeg av fordi den var veldig slakk, slik at sykkelen ble liggende for langt til siden når den sto på støtten.

Etter å ha funnet et batteri som var bra nok (ihvertfall nesten) og fikset et problem med en bensinslange, fikk jeg start på den. Første gang den går på 3(?) år. En lettelse at den fortsatt funker, og at den ikke har blitt lagret ihjel.

Sporadiske oppdateringer kommer!

Vis Medlemmets Profil

2 Re: 1997 Aprilia RS250 on Søn 8 Mai 2016 - 12:39

Enda et prosjekt? Ja,du har litt å pusle med du også ser jeg  Very Happy
Naked tror jeg kunne blitt tøfft. Med den rette lykten så tror jeg det blir tøfft. Har til gode å ha sett en naked RS. Men hekken er ikke noe jeg faller for Shocked

Men kan jo bli grisetøff som kåpesykkel og ...

Vis Medlemmets Profil

3 Re: 1997 Aprilia RS250 on Søn 8 Mai 2016 - 13:56

Er dette den du holdt på med på bike, da DU var den som trengte kunnskap fra andre?
(Det gikk mildt sagt over Very Happy )

Det har vært veldig gøy å følge utviklingen din, det er mange år siden jeg kunne gi deg et råd du kunne få noe rell nytte av cyclops cheers lol!

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

4 Re: 1997 Aprilia RS250 on Tir 10 Mai 2016 - 12:10

Tror nesten jeg holder på kåpesettet, hadde glemt hvor kult jeg syntes det var Laughing Har rikelig med prosjekter ja!

Har skrevet om denne sykkelen flere steder, blandt annet Bike ja. Et godt prosjekt må modnes litt Laughing

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]