Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ombygging til 1 sete på mc..

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ombygging til 1 sete på mc.. on Ons 25 Mai 2016 - 22:48

Hadde en interessant opplevelse med SVV på gamle mossevei i dag.

Ble vinket inn med den gamle 600 offroaderen..
det eneste han hang seg opp i var at jeg hadde fjærnet fothvilerne bak (pga tilbakeflyttede fremre fothvilere)
og dermed så stemte ikke vognkortet med sykkelen da det bare var 1 seteposisjon,og jeg måtte da på ordnet opp med dette.
Mitt spørsmål er da ;
Hva skal til for at jeg kan få den registrert kun for 1 person?
er det noe annet enn å fjærne fothvilerne? det er vel ingen begrensning på setestørrelse for 1 person?
skal ringe "paragraf/forskriftgjengen" i morgen men noen tips?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ombygging til 1 sete på mc.. on Ons 25 Mai 2016 - 23:40

Du blei hanka inn ja, uflaks! Jeg kom meg gjennom uten å bli stoppa, men kjørte KTM 990 Adventure som det ikke er noen store greier med.

Jeg skjønner at SVV vil ha fotpinner for person to på sykkelen også, så lenge den er registrert for to. Vil anta du enkelt kan registrere om for kun en person. Er vel ingen spesielle krav for registrering for en person så langt jeg kjenner regelverket.

Skriv gjerne svaret her da, og lykke til!

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Ombygging til 1 sete på mc.. on Tor 26 Mai 2016 - 0:28

Hmm, dette kan bli interessant. Lurer på om jeg mangler noe sånt, jeg også.

La oss få høre hva de sier.

4 Re: Ombygging til 1 sete på mc.. on Tor 26 Mai 2016 - 10:17

Jeg fikk heldigvis advarsel om den kontrollen på tekstmelding, så jeg kjørte ikke den veien før i 23-tiden igår, og da var SVV gått hjem. Very Happy
Ducati F1 min er registrert for en, pga at dobbeltsalen er for kort for to etter regelverket i '88. Uten fothvilere bak er dette bare en litt lang enkeltsal. Tror ikke det var noe krav om å bytte sete, selv om det ble gjort av første eier. Men jeg bare tror og vet ikke.

RC8Ren er regget for to, men uten forhvilere og baksete montert ryker jeg sikkert på dette i en kontroll. Hvis de da ikke blir tilfredse med å ha funnet en bråkepotte og manglende blinklys da. pirat

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ombygging til 1 sete på mc.. on Tor 26 Mai 2016 - 13:28

Har tatt et par telefoner og de bekreftet at hvis forutsetningene for lovlig transport av 2, - fothvilere -stropp på setet/bøyle bak setet ikke er oppfylt er den en 1 seter. Very Happy

Var bortom hos de i dag også-og alt var greit men de "måtte" se sykkelen for å bekrefte utekontrollen, slik at sykkelen ikke hadde 2 sett fothvilere... Suspect

så jeg får ta en tur på tirsdag på "drop-in" kl 8:00.. sunny

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Ombygging til 1 sete på mc.. on Tir 31 Mai 2016 - 12:31

Da er sykkelen offisielt 1 seter.
550kr fattigere.

ingen problemer-sykkel ikke fothviler/noe å holde i for passasjer= 1 seter.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]