Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Nytt belegg på bremseklosser?

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Nytt belegg på bremseklosser? on Man 13 Jun 2016 - 17:58

KnutR

Admin
Hei! Støttehjulsræseren min er bygd av en smådrita nederlender for 30 år sia, noe materialvalg og tekniske løsninger kanskje bærer noe preg av. Her skulle det være fint.
Resultatet er detaljer som egenutvikla dempere, felger og bremsekalipere. Jess, det stemmer.. Det artige oppi alt da, er at bremseklossene ikke er hyllevare lenger.

Spørsmålet mitt er todelt:
Har noen firkanta EML klosser av denne typen liggende?
Vet noen om noen i Norge som legger på nytt belegg på bremseklosser?

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

2 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Man 13 Jun 2016 - 18:04

Jeg får si som vi Admin'er på sånne fora som dette pleier, jeg vet ikke, men det kommer sikkert noen som vet senere clown

Har ikke på hylla hos meg, du skulle selvsagt fått dem isåfall. Har heller ikke hørt om noen som legger på nytt belegg.

Men, min første tanke nå var at det må da vel la seg gjøre å finne en kloss som lar seg modifisere til å bli lik den du har? Den ser jo ikke så veldig avansert ut.

3 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Man 13 Jun 2016 - 18:27

Hva er målene?

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Man 13 Jun 2016 - 21:27

KnutR

Admin
Var ikke smart nok til å måle da jeg sjekka over i går, godt andre tenker lenger..
Her er tommemål til venstre i bildet. Drit i den klossen til høyre, har stjælt bilde.
5.6 x 5.7 cm? 4,3 mellom hullene.

Sist endret av KnutR den Tir 14 Jun 2016 - 8:26, endret 1 gang

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

5 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Man 13 Jun 2016 - 21:58

2 forskjellige typer?

ikke i samme caliper eller?

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Tir 14 Jun 2016 - 8:25

KnutR

Admin
mekkern skrev:2 forskjellige typer?

ikke i samme caliper eller?

Kun den til venstre, bildet er henta fra en som var lur nok til å måle forskjellige klosser. Sett et digert kryss på skjermen din over den til høyre Wink

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Tir 14 Jun 2016 - 21:46

her er en som ikke er langt unna...

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsefriksjon/Bremseklosser/BREMSEKLOSSER-OPEL-2000025062/
eller
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsefriksjon/Bremseklosser/BREMSEKLOSSER-MERCEDES-2000025670/

men tror disse er for tykke uansett..

skal forske litt, for jeg har vært borti noen som jeg tror er like...

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Nytt belegg på bremseklosser? on Tir 14 Jun 2016 - 22:32

KnutR

Admin
mekkern skrev:her er en som ikke er langt unna...

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsefriksjon/Bremseklosser/BREMSEKLOSSER-OPEL-2000025062/
eller
http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Bremsesystem/Bremsefriksjon/Bremseklosser/BREMSEKLOSSER-MERCEDES-2000025670/

men tror disse er for tykke uansett..

skal forske litt, for jeg har vært borti noen som jeg tror er like...

Så jævlig artig om jeg hadde snubla over noe som passa fra Biltema.. Det her har plaga folk med gammal EML-bygg i årevis :)

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]