Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Yamaha Virago

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Yamaha Virago on Man 13 Jun 2016 - 23:08

En gang i tida så kikket jeg på Virago 750, men endte opp med å kjøpe meg GPZ600 istedet.

I kveld fikk jeg anledning til å finne ut om det var et dårlig valg, da jeg fikk lånt meg en Virago for en prøvetur.Riktignok en 1100 da.
Dæven så glad jeg er nå for at jeg valgte den bort, har vondt i ryggen ennå av sittestillingen. Var ikke spesiellt gode kjøreegenskaper på den heller.

Men er jo litt stilig da, på en måte. Men følte meg litt femi på den afro  Kanskje et emne til ombygging.

2 Re: Yamaha Virago on Man 13 Jun 2016 - 23:53

Har ikke kjørt den modellen selv, men noe av samme type. Er en merkelig sittestilling for meg som kommer fra sports- og offroadsykler, føles ikke som man har kontroll over sykkelen i det hele tatt. Og det å sitte med vekten på rumpa uten særlig mulighet for variasjon er heller ikke særlig behagelig.

Nei, disse syklene er ikke noe for meg. Evil or Very Mad

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 0:16

Åh! Fytti rakkern. Virago har vel den ekleste sittestillinga jeg har vært borti.
scratch ... tror jeg kjørte opp på en 750
Fysj og æs j

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 9:52

Hvis du liker den typen sykler så er hondas magna sykler MYE bedre.Prøvde selv en virago 1000cc og det var en selsom afære:(

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 11:40

Men disse Viragoene skulle vel ha forholdsvis gode kjøreegenskaper, var ikke det noe av greia med dem? De solgte jo i bøtter og spann en periode.

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 16:35

På denne sykkeltypen er det vel bare snakk om hvilken som har minst ræva kjøreegenskaper. Cool
Ombygging: skru den fra hverandre og kaste delene hver for seg flower

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 16:45

Her var det ikke mye skryt, ser jeg.

Til sykkelens forsvar, så kan jeg vel si at jeg tror gaffelen hadde hatt godt av en overhaling, og kanskje stivere fjærer. Var lekkasje på ene siden, så muligens manglet det olje også. Eier hadde skiftet simmeringer nylig, men begynte å lekke igjen rabbit

Men den ville "falle" mot høyre i lav fart hvis jeg slapp styret. Føltes også som den "vrei" seg da jeg bremset ned i en slakk høyresving, hadde ikke spesiellt stor fart heller.

Mulig var den ikke som den skulle, men var bare kjørt ca 40000, så den burde jo være i nærheten av normal.

8 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 19:11

Jeg overhalte en 125ccm for en kollega-den var også ræva....
Lang smal svak ramme og "mykt" styrehode...

Ja- Suspect jeg satt ikke godt heller.....

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 21:39

Ser det er mye skryt her ja Very Happy har sjøl en 1100 jeg ikke har klart å kvitte meg med. Det som er problemet med dem er mjuke fjærer forran, mjuke fjærer bak og ett ræva sete. når de tingene er bytta ut til noe som er brukanes så kjennes ikke sykklen ut som en sliten spring fjær og dags etapper på over 80 mil er godt mulig. For ikke å snakke om hvor driftsikre de er, så noe skryt skal dem få fra meg . men alt under 1000 er etter min mening for late.

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 22:22

Driftsikre???
starterclutchene er jo bare skitt??

Vis Medlemmets Profil

11 Re: Yamaha Virago on Tir 14 Jun 2016 - 23:03

custom skrev:Ser det er mye skryt her ja Very Happy har sjøl en 1100 jeg ikke har klart å kvitte meg med.

Du får legge den ut her i denne tråden, så skal du se du blir kvitt den santa Mange her som har lyst på en.

12 Re: Yamaha Virago on Ons 15 Jun 2016 - 9:40

KnutR

Admin
Mye ros her..
Klart, om du setter deg på en Virago - og forventer kjøreegenskaper som en RRXXTURBOHAYAMOP, så er det kanskje forventningene - og ikke nødvendigvis sykkelen - det er noe gæli med?

Når det er sagt, jeg har kjørt en.. Og makan til gyngehest har jeg ikke prøvd verken før eller etter.
(og det kommer fra en som har hatt en 1100 Shadow i 14 år) pirat

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil

13 Re: Yamaha Virago on Ons 15 Jun 2016 - 21:35

mekkern skrev:Driftsikre???
starterclutchene er jo bare skitt??
Det var barnesykdom på de første modellene.

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Yamaha Virago on Ons 15 Jun 2016 - 21:36

KliffArne skrev:
custom skrev:Ser det er mye skryt her ja Very Happy har sjøl en 1100 jeg ikke har klart å kvitte meg med.

Du får legge den ut her i denne tråden, så skal du se du blir kvitt den santa  Mange her som har lyst på en.

Å litt lekker salgs lakk så er det meste gjort tenker jeg Very Happy

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Yamaha Virago on Ons 15 Jun 2016 - 22:29

custom skrev:
KliffArne skrev:

Du får legge den ut her i denne tråden, så skal du se du blir kvitt den santa  Mange her som har lyst på en.

Å litt lekker salgs lakk så er det meste gjort tenker jeg Very Happy

Den lakken må være magisk lol!

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]