Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Ta av demperne foran.

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Ta av demperne foran. on Man 28 Mai 2012 - 10:38

Må byttes simringer på demperne foran. Dette er ikke noe jeg begynner å klundre med selv, så jeg må sette bort jobben. Prøver å holde kostnadene nede, så jeg tenker å skru av demperne selv og bare sende dem på rep.
Før jeg begynner med dette(som forøvrig er første gang jeg gjør) så lurer jeg på om det er noe jeg skal være obs på ved demontering???
Bedre å være føre var, en efter snar(hva nå faen det betyr) Very Happy

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Ta av demperne foran. on Man 28 Mai 2012 - 10:52

Sett det bort til et veksted og betal 3000,- for jobben.
ELLER; få noen her inne til å gjøre det for 500,- og en sixpack.
Har man skrudd litt før, er det der en enkel jobb ;-)

Vis Medlemmets Profil http://haeggis-mess.blogspot.no/

3 Re: Ta av demperne foran. on Man 28 Mai 2012 - 11:32

Hva slags sykkel?

Kortversjonen er at det egentlig er "enkelt" å bytte disse, sikkert mange videoer på Youtube som viser fremgangsmåte.

Noen gaffler er enklere enn andre, men det er ikke så veldig mye du skal klare å ødelegge der inne, så jeg ville sagt; Give it a shot..

Olje viskosiet og mengde når du monterer sammen er viktig, samt å få ut luft om det er "cartridge" type gaffel..

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Ta av demperne foran. on Man 28 Mai 2012 - 12:02

Er demperne til en r6 06 modell. Jeg har uten å overdrive 10 tommeltotter, så å åpne demperne selv, vil jeg helst ikke gjøre. Siden denne sykkelen skal prøve å slå Haya tider på ACR i sommer(om det nå går ann uten masse carbon og 220++ hester), vil jeg helst vite at det har blitt gjort riktig Very Happy
Holder for min del å skru av demperne fra styrekrona. Det er det sikkert noen her inne som gjør annenhver dag, som helt sikkert har tips til. Er det noen målinger ved demontering som er viktige, eller er det bare å skru dem rett av??

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Ta av demperne foran. on Man 28 Mai 2012 - 12:11

Heng opp moppen etter styrekrona,skru av calipere,skjerm,hjul etc,alt som henger fast i gaflene.

Ta et mål på hvor langt dem stikker gjennom klamrene,sånn at du vet hvordan de skal monteres tilbake.

Skru løs og dra dem ned,klar til overhaling. Om du da vil holde deler selv og få Hæggis til å gjøre det for en sekspakning øl,eller levere dem til profesjonelle blir ditt valg.
Ikke mye som kan gå galt under demontering.

Tilbakemontering: pass på at du ikke overtrekker boltene,bruk momentnøkkel hvis ikke alle tommeltottene står i veien rabbit

Vis Medlemmets Profil http://ikkebike.norwegianforum.net

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]