Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bulk i tank

Gå til side : 1, 2  Next

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 2]

1 Bulk i tank on Søn 31 Jul 2016 - 18:35

Hei.Fant ut at noen hadde veltet sykkelen min oppe på et hengerfeste og lagd en bulk på høyre side av tanken.Burde vel ha lagt ut bilde men dog.Hvor ssnnsynelig er det at et verksted/lakkerer klarer å trekke det ut til original form?Kanskje bruke det til å oppgradere tanken til en cbr 600 f2... Sykkelen er en honda nt 650 gt btw

Takk på forhånd for innspill.

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 8:59

Trykkluft?
Hvis bulken er jevn uten skarpe kanter kan det gå bra.
Ikke overdriv, ingen vits å sprenge tanken.
Maks 2 bar (?)

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 9:27

Jompa skrev:Trykkluft?
Maks 2 bar (?)

Heheh - hadde tenk å foreslå dette -på kødd.....

Var med på å gjøre dette engang - og det gikk ikke helt etter planen; bulken var der etter at tanken hadde endre form til noe nært moderne skulptur......

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 12:17

Haya99 skrev:
Jompa skrev:Trykkluft?
Maks 2 bar (?)

Heheh - hadde tenk å foreslå dette -på kødd.....

Var med på å gjøre dette engang - og det gikk ikke helt etter planen; bulken var der etter at tanken hadde endre form til noe nært moderne skulptur......

lol.Tror ikke jeg ville tatt den metoden helt alvorlig uten advarsel.Men seriøst er det en sjans da den har blitt bøyd inn over en kant i tanken,eller er ny tank eneste løsning for bra resultat?problemet er at det er ingen brukt på ebay.Kanskje høre med ett karosseriverksted...

Vis Medlemmets Profil

5 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 13:45

Er det ikke fint med noen bulker da - kan bare si du dro av......?

....ikke så tøft å si den ramlet stilletående på et hengerfeste....

Vis Medlemmets Profil

6 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 13:49

hehe, har prøvd trykkluft jeg også clown  Tanken ble mye rundere og fikk plass til mye mer bensin. Idea  
Bulken ble ikke borte, og tanken passet ikke like bra på sykkelen som før "reparasjonen".
En annen tank satte jeg bort for oppretting og lakkering, den ble åpnet under for å banke ut bulken fra innsiden. Det ble fint, men jeg vet ikke hvor mye sparkel det er på den tanken.

Vis Medlemmets Profil

7 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 15:59

Antar faciten her er at ja det går ann,men koster mye.Kanskje blåse opp tanken til den blir som en ballong da den tar bare 12 liter...Tror jeg kjører med den til jeg prøver meg på en cbr600 f2 tank med justeringer.

@haya:takk for bortforklaring;)

Vis Medlemmets Profil

8 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 16:42

Snakk med en biloppretter, de kan sveise fast stålpinner i bulken med et spes apparat, så fester de en sleidehammer til disse og napper ut bulken. Slepper å åpne/dele tanken.

Vis Medlemmets Profil

9 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 17:40

ArcticTiger skrev:Snakk med en biloppretter, de kan sveise fast stålpinner i bulken med et spes apparat, så fester de en sleidehammer til disse og napper  ut bulken. Slepper å åpne/dele tanken.

Og prisen for første seriøse innlegg går til...

Takk for inspill.Var vel det første som slo meg,men ville ha innspill :)

Vis Medlemmets Profil

10 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 17:42

Hadde vi fått et bilde av sjiten, så ville det vært lettere å gitt et fornuftig forslag

11 Re: Bulk i tank on Tir 2 Aug 2016 - 19:41

KliffArne skrev:Hadde vi fått et bilde av sjiten, så ville det vært lettere å gitt et fornuftig forslag

Fair enough.Ikke le da jeg fant nesten fargen.Vil ikke at dek begynner og ruste også da original fargen kom av i smellet.Bilder kommer imorgen

Vis Medlemmets Profil

12 Re: Bulk i tank on Ons 3 Aug 2016 - 19:04

Burde jo ventet til bildet kommer men om bulken er uten skarpe kanter, og du ikke ønsker ny lakk, så er det flere bilpleie og kaross/lakkere som kan rette ut innoverbulker ved å vakumbehandle. Pleier å ta ca en tusing pr bulk.
Fks disse  http://www.kepler.no/bilskade.php

Å trykksette tanken går også men det er ikke alle former som dette funker på. Rettet en tank for en kar her for en stund siden med trykkluft. Dette var en tank med en stor og jamn bulk på siden og en tank som er ganske slett på sidene og det gikk bra det, satte bare et par spennbånd rundt tanken først.

Om du er like rolig og behersket som denne karen så kan du jo forsøke hydroforming

Vis Medlemmets Profil

13 Re: Bulk i tank on Ons 3 Aug 2016 - 20:41

Bromm skrev:Burde jo ventet til bildet kommer men om bulken er uten skarpe kanter, og du ikke ønsker ny lakk, så er det flere bilpleie og kaross/lakkere som kan rette ut innoverbulker ved å vakumbehandle. Pleier å ta ca en tusing pr bulk.
Fks disse  http://www.kepler.no/bilskade.php

Å trykksette tanken går også men det er ikke alle former som dette funker på. Rettet en tank for en kar her for en stund siden med trykkluft. Dette var en tank med en stor og jamn bulk på siden og en tank som er ganske slett på sidene og det gikk bra det, satte bare et par spennbånd rundt tanken først.

Om du er like rolig og behersket som denne karen så kan du jo forsøke hydroforming

Hvis du bor i østlandsområdet og har lyst å hjelpe til så si ifra hva du skal ha for jobben.slik den ser ut nå spiller ikke det estetiske så stor rolle.Glemte å ta bilde idag.Imorgen...

Vis Medlemmets Profil

14 Re: Bulk i tank on Ons 3 Aug 2016 - 21:02

Er dette med å få tiden til å strekke til da.........
Sleng ut et bilde så får vi se på den sa dokter Knapp!

Bor i Vestfold så etter det jeg er opplyst om så er det på østlandet Cool

Vis Medlemmets Profil

15 Re: Bulk i tank on Ons 3 Aug 2016 - 21:44

Bromm skrev:Er dette med å få tiden til å strekke til da.........

Ikke noe pes.Bilder kommer formodelig imorgen :)

Vis Medlemmets Profil

16 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 1:25

Mahatma skrev:
Bromm skrev:Er dette med å få tiden til å strekke til da.........

Ikke noe pes.Bilder kommer formodelig imorgen :)

De må kanskje fremkalles først?

Vis Medlemmets Profil

17 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 7:19

Bromm skrev:

...erru morsom ellererer?? Alle veit vel at VESTfold ligger på VESTlandet - ØSTfold er på ØSTlandet.... og ENfold stor sett over det hele...

Vis Medlemmets Profil

18 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 8:40

Haya99 skrev:.. og ENfold stor sett over det hele...

spørs vel litt om det er ytre eller indreENfold?
ytre er vel forblåst holme og indre litt hillbilly?

Vis Medlemmets Profil

19 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 9:53

Haya99 skrev:
Bromm skrev:

...erru morsom ellererer?? Alle veit vel at VESTfold ligger på VESTlandet - ØSTfold er på ØSTlandet.... og ENfold stor sett over det hele...
He-he... Dette må jo stemme. Very Happy

Vis Medlemmets Profil

20 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 12:26

Her er det beste bilde jeg fikk til med mobilen.Se bort fra picasso inspirert lakkering  Razz

Vis Medlemmets Profil

21 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 14:04

Det er en nettside som heter "Facebook", der har de en gruppe som diskuterer temaet med å fikse bensintanker for motorsykkel.

Just sayin..

Vis Medlemmets Profil

22 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 14:53

Trollerud skrev:Det er en nettside som heter "Facebook", der har de en gruppe som diskuterer temaet med å fikse bensintanker for motorsykkel.

Just sayin..

Og du bruker facebook?! Razz

Vis Medlemmets Profil

23 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 15:36

Trollerud har jo for lengst gått seg vill i informasjon på internett, så jeg er ikke det minste overrasket over at han finner likesinnede på Facebook også.  drunken

Vis Medlemmets Profil

24 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 16:46

Mahatma skrev:Her er det beste bilde jeg fikk til med mobilen.Se bort fra picasso inspirert lakkering  Razz
]

et bilde litt på skrå bakfra -litt lenger unna hadde gitt en god peiling på hvor mye/område og form den "bør" ha etter retting..

Vis Medlemmets Profil

25 Re: Bulk i tank on Tor 4 Aug 2016 - 17:02

mekkern skrev:
Mahatma skrev:Her er det beste bilde jeg fikk til med mobilen.Se bort fra picasso inspirert lakkering  Razz
]

et bilde litt på skrå bakfra -litt lenger unna hadde gitt en god peiling på hvor mye/område og form den "bør" ha etter retting..

Prøvde på det men vanskelig med lysforholdene da og mobilkameraet er ikke det beste.Tar med årntlig kamæra neste gang.Er borte fra sykkelen nå.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 2]

Gå til side : 1, 2  Next