Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Bremseproblemer

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

1 Bremseproblemer on Fre 30 Sep 2016 - 9:24

Hei.Fra forumets kløne/idiot.Da jeg startet sykkelen i dag,så var forbremsen nærmest ikke-eksisterende (motoren bremset kraftigere enn forbremsen).Den føltes helt "død" ut.Kom meg på jobb,og da jeg skulle dra igjen var det det samme intill første sving hvor bremsene virket som normalt igjen med normal hendel følelse.Ikke vært frost ennå,så kan ikke være det.Montert billig kina bremsepumpe som jeg antar er synderen her,men har virket plettfri i en måneds tid.Må presse litt hardere på hendelen,men antar det skyldes mindre stempel.Noen som har vært borte i dette problemet?

Vis Medlemmets Profil

2 Re: Bremseproblemer on Fre 30 Sep 2016 - 10:38

På de fleste andre forum ville du vel fått svar fra hylekoret at du ikke må finne på å røre bremsene. Laughing
Med "helt død" mener du fast håndtak som ikke virker, eller klemme i bunn uten virkning?
Det siste kan være en luftblære som ligger igjen på lur, det første vet jeg ikke.

Jeg brukte en fake Brembo radialpumpe kjøpt på Ebay fra Bankok i flere år. Den var jævlig å få luftet, men da den først tok var den pålitelig i flere sesonger.
Når pumpa er ustabil og upålitelig ville jeg vurdert å bytte den, du kan være heldigere med neste.  Cool

BSA'n min er mye greiere, der er frambremsen uten virkning men helt stabil clown

Vis Medlemmets Profil

3 Re: Bremseproblemer on Fre 30 Sep 2016 - 12:10

pelsen skrev:På de fleste andre forum ville du vel fått svar fra hylekoret at du ikke må finne på å røre bremsene. Laughing
Med "helt død" mener du fast håndtak som ikke virker, eller klemme i bunn uten virkning?
Det siste kan være en luftblære som ligger igjen på lur, det første vet jeg ikke.

Jeg brukte en fake Brembo radialpumpe kjøpt på Ebay fra Bankok i flere år. Den var jævlig å få luftet, men da den først tok var den pålitelig i flere sesonger.
Når pumpa er ustabil og upålitelig ville jeg vurdert å bytte den, du kan være heldigere med neste.  Cool

BSA'n min er mye greiere, der er frambremsen uten virkning men helt stabil clown

lol.Kanskje bedre med konsekvente ting-selv dårlig.Hendelen gikk ikke inn til håndtaket men bremseeffekten var nærmest lik null til den begynnte å virke igjen.Kjøper en ny OEM honda en.Var en på en annen side som tenkte at stempelboringen var dårlig.Merkelig feil uansett.Kanskje den var lagd for bruk i tropiske strøk Wink

Vis Medlemmets Profil

4 Re: Bremseproblemer on Fre 30 Sep 2016 - 15:24

Mahatma skrev:lol.Kanskje bedre med konsekvente ting-selv dårlig.Hendelen gikk ikke inn til håndtaket men bremseeffekten var nærmest lik null til den begynnte å virke igjen.Kjøper en ny OEM honda en.Var en på en annen side som tenkte at stempelboringen var dårlig.Merkelig feil uansett.Kanskje den var lagd for bruk i tropiske strøk Wink
Det kan høres ut som en luftblære i pumpa, men det er ikke greit å kjøre rundt og lure på om bremsen virker neste gang.
At denne er hardere å bruke kommer nok av at den har større stempel en originalt. Greit å holde seg til original utveksling, hvis den er bra da. Har en original Norton brems fra søttitallet, den er som å klemme sammen en vedkubbe.

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]