Bike Anarchy Norway - BAN.

Forumet hvor det er lov å kalle en spade for en spade:-)

You are not connected. Please login or register

Utstyr for kjøring på kalde og mørke dager

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Go down  Innlegg [Side 1 av 1]

Vet ikke om det er noen her som kjører mc, eller om det bare er kranglefanter og internettkrigere igjen her, men forsøker likevel å lage en tråd med tips og råd for kjøring på kalde og mørke dager/kvelder.

Starter med det opplagte, varme i holkene. Dette er jo en selvfølge, og er vel og bra. Men selv med varme på full guffe, så blir man jo kald på utsiden av hånden. Sist søndag var det kaldt, så jeg monterte noen styremuffer jeg har hatt liggende en stund. Dette var svært behagelig å kjøre med. Brukte tynne sommerhansker, og med holkevarme på laveste nivå hadde jeg gode og varme hender.

https://www.xlmoto.no/handvarmere-24mx

Til 219,- er dette en god investering. De er enkle å montere, siden de har glidelås og en borrelåsrem. Men husk at du trenger en bøyle/håndbeskytter foran clutch/bremsehendel, ellers vil vinden gjøre at muffene legger seg på clutch/bremsehendlene.

Edit:
Ser forresten ut til at de har endret på designen, er vel uten glidelåser disse her. Det betyr at speil må av for montering, litt mer jobb. Jeg parkerer ofte på gata, og da må nesten muffene av, vil jo ikke at de skal bli våte, eller stjålet.

Sist endret av mortal den Ons 5 Okt 2016 - 16:06, endret 1 gang

Vis Medlemmets Profil
Enda bedre råd - hold senga på kalde og mørke dager..... du mener vel ikke på fullt alvor at man skal kjøre trimma Busa eller f.eks en Panigale med de moffene der????

...... hilsen anonym kranglefant og tastaturmatodor...

...og uten oss hadde dette forumet vært døøøøødt!!!

Vis Medlemmets Profil
hvis en ikke kjører veldig fort funker muffer uten bøyle også...ihvertfall hvis man ikke har de råeste bremsa...

Vis Medlemmets Profil
Haya99 skrev:Enda bedre råd - hold senga på kalde og mørke dager..... du mener vel ikke på fullt alvor at man skal kjøre trimma Busa eller f.eks en Panigale med de moffene der????

...... hilsen anonym kranglefant og tastaturmatodor...

...og uten oss hadde dette forumet vært døøøøødt!!!
He-he... Jeg er faktisk litt enig med deg, varmekjær som jeg er. Men du må jo snart få kjøpt deg en offroader, Haya! Busa og Panigale er for finbruk om sommeren, en offroader kan brukes til litt grovere ting, og tåler å få litt praktisk utstyr montert.

Men det er helt klart noen aktiviteter som er kjekkest om sommeren, om vinteren kan man gjøre andre ting. Som å bygge motorsykkel i verkstedet, holde seg hjemme i sofaen og lese en bok eller se en film. Men noen ganger trosser jeg kulda, er jo greit å få litt kjøretrening på senhøsten og vinteren også.

Og kranglefanter er bra, vi trenger dem! king

Vis Medlemmets Profil
Kjører motorsykkel av og til, og har faktisk tenkt på sånne moffer. Biltema har noen til 139, tenkte å prøve dem når dagene/ kveldene blir kalde.

Kunne også tenkt meg å oppgradert lysene på GS'en, de er ikke mye å skryte av.

Jeg har kjøpt inn noe LED-lys som skal monteres på KTM 990 Adventure, er noen billige fjernlys fra fjerne Østen. Skal sveise på noen festebraketter på veltebøylene, kanskje jeg rekker det i løpet av helga.

Her er sånne jeg kjøpte, du kan velge spot eller bred lyskjegle ved kjøp:

http://www.ebay.co.uk/itm/1400LM-18W-6-x-3W-LEDs-Car-Work-Light-Car-Motorcycle-Offroad-LED-Work-Lamp-/261688642281?var=&hash=item3ceddbcae9

Vis Medlemmets Profil
Du må gi en tilbakemelding på resultatet når du har prøvd dem ut.

Vis Medlemmets Profil
Når det gjelder ekstralys, så har jeg les en del bra om disse:
http://www.dioder.no/products/visionx-solstice-10w-led-9v-50v

De er små og det er et + ved plassering.
3 typer. Eliptisk, flod og spot

Vis Medlemmets Profil
Mahatma skrev:Boblejakke samt skjerf rundt nakke/fjes clown  Seriøst:Det funker!

Eh.. Snakker vi fortsatt om styr-muffer?

Vis Medlemmets Profil
Muffene er bestilt for testing

Hmmmmm.......... Embarassed Embarassed Embarassed

Vis Medlemmets Profil
knutk skrev:
Mahatma skrev:Boblejakke samt skjerf rundt nakke/fjes clown  Seriøst:Det funker!

Eh.. Snakker vi fortsatt om styr-muffer?

Var det ikke utstyr for kjøring på kalde dager det var snakk om...

Vis Medlemmets Profil
KliffArne skrev:Kjører motorsykkel av og til, og har faktisk tenkt på sånne moffer. Biltema har noen til 139, tenkte å prøve dem når dagene/ kveldene blir kalde.

Jeg har kjøpt noen slike fra BT en gang Kliffern, du kan få kjøpt de billig for de passet ikke på sykkern min.. pirat
Med div bremsevæskebeholdere og mye kladdeiser rundt hendlene ble de for trange..
Men de med borrelås og glidelås så litt mer ok ut. Og hull til speilet går vel an å lage..

Edit.. Neopren er ikke det vanntett da??

Vis Medlemmets Profil
Palma skrev:
KliffArne skrev:Kjører motorsykkel av og til, og har faktisk tenkt på sånne moffer. Biltema har noen til 139, tenkte å prøve dem når dagene/ kveldene blir kalde.

Jeg har kjøpt noen slike fra BT en gang Kliffern, du kan få kjøpt de billig for de passet ikke på sykkern min.. pirat
Med div bremsevæskebeholdere og mye kladdeiser rundt hendlene ble de for trange..
Men de med borrelås og glidelås så litt mer ok ut. Og hull til speilet går vel an å lage..

Edit.. Neopren er ikke det vanntett da??

Går jo nesten ikke an å kjøpe dem billigere enn det de selger dem for på BT. Men passer de ikke den gamle moppen din, så passer de vel ikke min heller. Så da er det ikke vits å prøve.

som ikke var hjemme så det var bare å snu og reise hemmatt...totalt 100 km Question
Hadde dynejakke og olabukse,samt hjelm og sammarshansker.. affraid

Tror ikke jeg hadde gjentatt den turen i dag,200 kilo mottorsykkel på vinterføre....næææææææiii

Vis Medlemmets Profil

KnutR

Admin
Kjørte noen sesonger på vinteren med gammal Honda xl600, det var rett og slett dritmoro!
Savner vinterkjøringa, spørs om det ikke er noen justeringer av beholdningen i garasjen snart..

Brukte slike muffer som er nevnt over her, la de på utsiden av håndbeskytterne som var der fra før. Prøvde biltema-versjonen, men de er for trange. Endte opp men noen som var ment for snøscooter om jeg husker rett. Funka fett, kaldeste jeg kjørte var -25 (prøvde i -35 også, men da var motoren så seig at jeg ikke fikk den rundt på kick).

I garasjen: Honda Shadow 1100, Honda CX500, Suzuki GS125, Yamaha RD350(den gamle, caferacer to be), relativt ombygd Moto Guzzi V50II med EML sidevogn (støttehjulsræseren), Suzuki CS50 (moppen til fruen), Garelli Eureka Flex (låvefunnet) + en container med deler til alle førnevnte. Har et bur til familiebruk, Peugeot 4007.
Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:De fra Biltema duger sikkert, men mener de kan være litt trange å få på styret.

Jeg har kjøpt inn noe LED-lys som skal monteres på KTM 990 Adventure, er noen billige fjernlys fra fjerne Østen. Skal sveise på noen festebraketter på veltebøylene, kanskje jeg rekker det i løpet av helga.

Her er sånne jeg kjøpte, du kan velge spot eller bred lyskjegle ved kjøp:

http://www.ebay.co.uk/itm/1400LM-18W-6-x-3W-LEDs-Car-Work-Light-Car-Motorcycle-Offroad-LED-Work-Lamp-/261688642281?var=&hash=item3ceddbcae9

Har du fått prøvd dem? Spot eller flod du kjøpte?

Vis Medlemmets Profil
mortal skrev:Har ikke montert dem på sykkelen, kun testet at de lyser. Virker som de er ok. Jeg kjøpte spot-varianten, siden jeg savner bedre fjernlys.

Jeg herma, og investerte i to like. Har montert dem også, men litt skuffa. De lyser godt, men ikke veldig langt Neutral

Vis Medlemmets Profil

Vis Forrige Tema Vis Neste Tema Til Toppen  Innlegg [Side 1 av 1]